Jou Grootste Wedstrijd Blunder

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zoolgangster

Re: Jou Grootste Wedstrijd Blunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 16:01

Paard had proef uit het hoofd geleerd. Paard dacht: "Bij A aangalopperen. Kan voor A ook." Paard maakt aanstalten voor A aan te galopperen. Paard mag niet vóór A aangalopperen van mij. Ik houd paard in. Paard denkt: "A= Aangalopperen, en je kunt me de rug op! Ik ga!" Paard gaat.

Niet 1 x rond, niet 2 x rond, minstens 4 rondes, helemaal pissig, omdat ik hem eerst had ingehouden. "Dat zal d'r leren" dacht paard. Pony van andere ruiter hoorde mijn paard ronddaveren, pony van andere ruiter werd aangestoken door galoppeer-virus en ging ook in galop. Pony verliest ruiter. Ik blijf zitten, met tomatenrood hoofd. Paard zegt:' Wou je nog een rondje? " Ik denk: "dacht het niet"
Paard neemt beslissing nog 2 rondes te galopperen, om me het aan de mond hangen af te leren. Stoom uit je oren

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 16:26

Hahaha leuk toch weer 2 blunders erbij. Had echt nooit gedacht dat dit topic meer als 20 pagina's zou halen, maar zo zie je maar weer. Haha!

putzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 17:17

bij een manegewedstrijd. mocht op een paard dat heel goed kon springen, zat in de barrage en bedacht me te laat dat ik ookw el binnendoor kon om tijd te winnen. Paard bedenkt zich geen moment en springt zo over de verkeerde sprong heen.

of met verzorgpony voor de eerste keer op concours, beestje heel braaf dus ik al helemaal blij. was er geen tijd om parcours te verkennen omdat we te laat waren. weer in de barrage, weer verkeerde sprong genomen. heel jammer :S

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 17:45

Bij mijn allereerste wedstrijd, voor het eerst koud weer, een zweepje meegenomen.... Ik heb eerst 5 rondjes kanon hard door de bak gegaloppeerd, toen heb ik mijn voorlezer zo ongeveer de zweep naar haar hoofd gegooid en toen heb ik 'rustig' mijn proefje gereden. Bloos

Lisanne_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 18:00

Ik reed net 2 maanden (ik was 7/8) en toen ging ik mee doen aan een onderlingwedstrijdje.. Ik moest op de pony waar ik meestal op zat. Een heel braaf en rustig dier. Ik ging de bak in en na een tijdje moest ik aandraven. Ik had de lus van m'n zweep om m'n hand gedaan (wist ik veel dat dat niet moest) en toen ik dus in draf was tikte mijn zweep (die veel te lang was) steeds zachtjes tegen de kont van mijn pony. Die werd daar gek van en begon te galoperen. Ik had nog nooit gegalopeerd en raakte half in paniek. Maar m'n zweep bleef maar tegen de kont van de pony tikken. Aan de kant schreeuwden allemaal mensen dat ik m'n zweep moest laten vallen, maar die zat om m'n hand en ik durfte m'n handen niet los te laten. Na zo'n 8 rondjes gegalopeerd te hebben had de pony er genoeg van en sprong over het hek heen (van ruim een meter en de pony zelf was ongeveer 1.35m). Ik had nog nooit gesprongen, dus dat ging niet helemaal zo goed zeg maar. Ik viel van de pony af en landde op de grond op m'n handen en knieën. Ik had helemaal niks. Tong uitsteken Daarna heb ik de proef nog een keer gereden en toen zonder zweep. Ik was nog 3e geworden ook. Tong uitsteken

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 11:18

Ik ben een keer vergeten mijn pony in te laden Bloos
gelukkig kwam ik er aan het einde van de oprit achter!

En ik ging op mijn B debuut rechts in plaats van links, en de lezer steeds je moet lihinks! en ik zeggen, dat doe ik!

En op mijn L1 debuut, E afwenden op EXB lijn halthouden...ging ik groeten Huilen van het lachen

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 15:58

ik moet vrijdag mijn eerste wedstrijd dus ben benieuwd
wat je hier toch allemaal niet voor blunders leest!! Vingers aflikken

Carla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 16:04

ik moest E afwenden X halthouden ga ik groeten:S
hihi stond dr bij 2x groeten per proef is genoeg;)

is trouwens al lang geleden! toen ik ngo op manege poyn's ree;)

VEGASS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 19:19

Op het wedstrijdterrein aankomen na een rit van dik een uur, je rijlaarzen willen aantrekken.....en die zijn vergeten. Is dat blunder genoeg??!!

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 21:58

VEGASS schreef:
Op het wedstrijdterrein aankomen na een rit van dik een uur, je rijlaarzen willen aantrekken.....en die zijn vergeten. Is dat blunder genoeg??!!

en hoe heb je het toen opgelosd??

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 18:50

Geen wedstrijd blunder, maar gewoon in de bak. Ik rijdt nog op een manege en ik liep dus vrolijk naast de pony naar de bak. Mooie actie, ik had de teugels dus niet vast. Paard rent dr bokkend en springend vandoor Huilen van het lachen

annikaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 22:15

had een keer dat ik zo bezig was met rijden dat ik bij C naar rechts ging inplaats van naar links.. en ik had het pas na een paar oefeningen door.. is wel al heel lang gelede oor;)

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 22:20

Carla_ schreef:
ik moest E afwenden X halthouden ga ik groeten:S
hihi stond dr bij 2x groeten per proef is genoeg;)

is trouwens al lang geleden! toen ik ngo op manege poyn's ree;)

ROFL

Deze vind ik erg leuk!
Kan zelf niks bedenken. Maar ik zal vast wel een blunder gehad hebben in de 18 jaar dat ik nu wedstrijden rij.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 12:51

Heb erg moeten lachen om alle blunders!
Bedankt! Haha!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 13:05

ik ben trouwens ook een keer mijn paspoort vergeten mee naar wedstrijd te nemen Bloos! die moest mijn vader toen komen brengen! 1 minuut voordat ik de ring in moest was hij er Lovers

En ik ben mijn paspoort, knot en sporen vergeten mee terug te nemen Scheve mond konden we een week later weer erheen Bloos!

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 13:10

ik was iemant voor aan het lezen,
stond achter het bordje,
en toen moest die in galop en kwam op mij afgegaloppeerd,
toen ben ik over het schot heen gesprongen,
en toen ik zelf een proef moest rijden,
onderling vond mijn pony de jury leuk en rende vol op die tafel af,toen ik schreeuwde ga aan de kant,namen ze tafel en al mee,
dat was echt een blunder.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 13:12

Michelle___ schreef:
Geen wedstrijd blunder, maar gewoon in de bak. Ik rijdt nog op een manege en ik liep dus vrolijk naast de pony naar de bak. Mooie actie, ik had de teugels dus niet vast. Paard rent dr bokkend en springend vandoor Huilen van het lachen

haha die is wel goed ja,
zie het helemaal voor me. Knipoog

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 12:56

_Daisy14_ schreef:
ik heb er ook 2 gehad

met me jonge pony voor het eerst op groot terrein met alleen maar bordjes
zonder me moeder (was 11 ofzo en vond het al een ramp dat ze niet mee ging)
dus me moeder kreeg een live verslag van iemand anders
ja daisy komt nu bij a binnen (moest in ring 9)
hooh en gaat nu naar ring 8... 7... 6... 5... 4... 3... 2.. 1.. en is bij de vrachtwagen
ben toen weer terug gekomen mocht gelukkig nog mijn proef afrijden maar wel met allemaal mensen langs de ring Clown

Hahaha die is droog!
Ik zie het al helemaal voor me Huilen van het lachen

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 13:00

Ik moest in een proefje bij B afwenden en op X halthouden. En ik groette er mooi bij! Op coupon stond ook: Bedankt voor het groeten, erg vriendelijk Knipoog Gelukkig zag ze de grap er wel van in. En ik ook!

Sasse_fras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 14:13

Lisanne_vL schreef:
Ik reed net 2 maanden (ik was 7/8) en toen ging ik mee doen aan een onderlingwedstrijdje.. Ik moest op de pony waar ik meestal op zat. Een heel braaf en rustig dier. Ik ging de bak in en na een tijdje moest ik aandraven. Ik had de lus van m'n zweep om m'n hand gedaan (wist ik veel dat dat niet moest) en toen ik dus in draf was tikte mijn zweep (die veel te lang was) steeds zachtjes tegen de kont van mijn pony. Die werd daar gek van en begon te galoperen. Ik had nog nooit gegalopeerd en raakte half in paniek. Maar m'n zweep bleef maar tegen de kont van de pony tikken. Aan de kant schreeuwden allemaal mensen dat ik m'n zweep moest laten vallen, maar die zat om m'n hand en ik durfte m'n handen niet los te laten. Na zo'n 8 rondjes gegalopeerd te hebben had de pony er genoeg van en sprong over het hek heen (van ruim een meter en de pony zelf was ongeveer 1.35m). Ik had nog nooit gesprongen, dus dat ging niet helemaal zo goed zeg maar. Ik viel van de pony af en landde op de grond op m'n handen en knieën. Ik had helemaal niks. Tong uitsteken Daarna heb ik de proef nog een keer gereden en toen zonder zweep. Ik was nog 3e geworden ook. Tong uitsteken

ROFL ROFL

Sasse_fras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 14:14

VEGASS schreef:

Oei dan ben je niet blij denk ik... Hahaha

Sasse_fras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 14:14

Zqw39 schreef:
Toen die keer dat ik als 6 jarige een onderling wedstrijdje reed op een dikkke shetlander. Ponylief ging in het midden van de bak staan en deed geen pas meer. Ben er blèrend van af gestapt.

Haha! En je pony bleef staan????

Mascha1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 16:55

Erg lang geleden tijdens mijn eerste springwedstrijd een foutloos parcour gesprongen dus ik mocht de barage rijden.
Van de stress reed ik de verkeerde kant op waardoor ik de eerste de beste oxer die ik tegen kwam vanaf de verkeerde kant genomen heb

sjnien1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 11:32

Het is geen wedstrijdblunder ofzo, maar het was gewoon wel grappig. Ik reed met mijn paard een L1 proefje op een buitenwedstrijd en ik moest bij E afwenden, x volte 15 links en daarna x volte 15 meter rechts. Ik wend netjes af bij E en opeens duikt er voor mijn neus een man op zijn paard op die duidelijk niet doorhad dat hij in de wedstrijd ring aan het rijden was. Dus ik zeg, "meneer dit is de wedstrijdring hoor" (ik rijd ondertussen rustig mijn volte 15 meter links in), meneer rijd ondertussen onverstoorbaar verder. Ik nog een keer nu wat duidelijker, "meneer! ik ben een proefje aan het rijden!" (ondertussen begin ik rustig aan mijn volte 15 meter rechts) Eindelijk kijkt meneer op en zegt: "huh? hooooo sorry!!" en spurt mijn ring uit. En ondertussen reed ik gewoon rustig mijn proef uit, braaaffff paarrddd Vork

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 11:41

knabbelgirl schreef:
Ik ben een keer vergeten mijn pony in te laden Bloos
gelukkig kwam ik er aan het einde van de oprit achter!

En ik ging op mijn B debuut rechts in plaats van links, en de lezer steeds je moet lihinks! en ik zeggen, dat doe ik!

En op mijn L1 debuut, E afwenden op EXB lijn halthouden...ging ik groeten Huilen van het lachen

Haha! subliem!