Kick-off nieuwe dressuurproeven

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 11:30

Als je connecties met CvA dan zo goed zijn, dan kun je misschien ook wel even vragen of het INDERDAAD de bedoeling is dat je 's zomers 6 (ZES !) maanden achter elkaar dezelfde proef moet rijden...........
Dat staat er namelijk wel, maar ik kan dat bijna niet geloven...........

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 11:31

De bond van voorlezers kan zichzelf dan wel opheffen!

Nibbit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 17:22

Heeft iemand toevallig meegeschreven met een L2 of M1 proef?
Vast bedankt!

joke20

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 17:25

Wanneer kwam het boekje alweer uit? In januari toch ligt het in de winkel?

Melanie15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 18:14

Ja maar waarschijnlijk werd het februari meen ik ergens gelezen te hebben omdat het voor januari niet haalbaar is

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 19:49

ik snap niet helemaal waarom er wordt geklaagd over de proeven dat het er zo weinig zijn en je zo vaak dezelfde proef moet rijden.

als je altijd 2 proeven start en je rijd 3 wedstrijden in de maand(om maar even bij de fanatiken te houden) dan moet je toch ook steeds dezelfde rijden? en de maand daarop begin je dan toch ook weer met wat de vorige maand de 2e proef wordt??

en wat doe je tijdens je training dan?? als hierzo al erop wordt gehamerd dat we niet op de jury's moeten kakken maar onze instellingen moeten veranderen en maar eens bezig moeten gaan met de basis... dan doe je toch in je training dagelijks toch ook hetzelfde??

je moet immers bij de basis beginne en daar is er maar 1 van... dus ik snap het niet zo...

maar dat zal vast wel weer aan mij liggen. ik vind het juist fijn. zo kan ik steeds beter mijn oneffenheden bijschaven. steeds een andere proef is toch steeds weer zenuwen om het fout te doen in mijn optiek.. dus ik ben er erg blij mee.

frunnik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 21:11

Ik ben ook wel blij met steeds dezelfde proef. Ik rijd mijn proef altijd beter als ik hem al een paar keer geoefend heb, gewoon omdat ik dan weet waar mijn knelpunten liggen. Maar nu gebeurt het nog wel eens dat ik gewoon geen tijd heb om de proef zelf te oefenen. Als je nou wat vaker dezelfde proef rijd weet je in ieder geval waar je op moet lette

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 00:05

gekke_koei schreef:
en wat doe je tijdens je training dan?? als hierzo al erop wordt gehamerd dat we niet op de jury's moeten kakken maar onze instellingen moeten veranderen en maar eens bezig moeten gaan met de basis... dan doe je toch in je training dagelijks toch ook hetzelfde??

je moet immers bij de basis beginne en daar is er maar 1 van... dus ik snap het niet zo...

Je denkt toch niet dat ik in de training elke keer een halve volte halve baan bij E galoppeer en dan op X ga halthouden????
Zoiets leert elk beestje na een paar keer al veel te goed. Dan is 2 maanden dezelfde proef al een klein drama.

De enige reden waarom ik het hier trouwens zo nadrukkelijk noem, is gewoon dat de besluitvorming hierover blijkbaar nog niet geheel definitief is, en ik uit ervaring weet dat de wijze heren en dames van de KNHS hier echt meelezen. Argumenten wil ik ze dan wel graag meegeven........

Gulpje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 00:21

amondi schreef:
De bond van voorlezers kan zichzelf dan wel opheffen!

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 00:29

CGJ12 schreef:
De enige reden waarom ik het hier trouwens zo nadrukkelijk noem, is gewoon dat de besluitvorming hierover blijkbaar nog niet geheel definitief is, en ik uit ervaring weet dat de wijze heren en dames van de KNHS hier echt meelezen. Argumenten wil ik ze dan wel graag meegeven........
Wil je geen plaatsje in het bestuur? Krijgen we zeker spannendere proeven.

KarinvdM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 00:33

CGJ12 schreef:
Je denkt toch niet dat ik in de training elke keer een halve volte halve baan bij E galoppeer en dan op X ga halthouden????
Zoiets leert elk beestje na een paar keer al veel te goed. Dan is 2 maanden dezelfde proef al een klein drama.

Of iedere keer een wissel op X... Na 2x gaat het al automatisch, na drie maanden heb je een andere proef en moet je doorgaan in contra tot C, maar dat lukt dan niet meer...
Ik heb ook liever iedere maand een andere proef. Waarschijnlijk hoef ik eind december, als ik dezelfde proef voor de 3e maand rijd, helemaal niets meer te doen. Dan gaat het helemaal automatisch...

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 00:56

KarinvdM schreef:
Ik heb ook liever iedere maand een andere proef. Waarschijnlijk hoef ik eind december, als ik dezelfde proef voor de 3e maand rijd, helemaal niets meer te doen. Dan gaat het helemaal automatisch...

Da's ook best eens fijn.........

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 09:03

vind het toch jammer dat ik dit topic nooit gevolgd heb en ga nu bij pagina 1 beginnen, tot straks

Anoniem

Re: Kick-off nieuwe dressuurproeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 09:23

haike schreef:
Ik ga 1-12 naar Moergestel, is hier zowat om de hoek.

daar ga ik ook heen kan zowat fietsen:P

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 10:17

dan doe je zelf toch iets fout als je paard op de automaat gaat tijdens proefjes :S

maar ook dat zal wel weer aan mij liggen.. ging het bij mij maar eens automatisch

maar goed.. dit is mijn mening.. ik vind het positief.

maar het is ook nooit goed in sommige ogen. dan makeert er daar weer wat aan, dan daar weer... en ik vind dat er dan weer lekker over geklaagd wordt.

misschien maar gewoon eens afwachten hoe het gaat worden ipv gelijk alles af te kappen... nee ik ben niet blij met het doorzitten in de L1, maar aan de andere kant ook weer een nieuwe uitdaging.

ik vind het gewoon een hoop geblaat.

JollyJumper

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 10:20

Hee, Vonneke, je zou me nog een PBtje sturen.... Inmiddels goed nieuws, zie onderschrift...

Gerrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 11:03

CGJ12 schreef:
Als je connecties met CvA dan zo goed zijn, dan kun je misschien ook wel even vragen of het INDERDAAD de bedoeling is dat je 's zomers 6 (ZES !) maanden achter elkaar dezelfde proef moet rijden...........
Dat staat er namelijk wel, maar ik kan dat bijna niet geloven...........

Ach, weet je het kan ook een manier zijn om ons voor te bereiden op de immer hetzelfde zijnde GP en GPS proeven

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 11:16

Als je lang genoeg hetzelfde blijft doen kan je paard het op een gegeven moment ook wel alleen en dan hoef jij alleen maar te oefenen op aan de teugel etc. heb je de laatste 5 wedstrijden van de 25 van het seizoen toch nog wat wp's

Scum

Re: Kick-off nieuwe dressuurproeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 12:34

Bij ons op de info-avond is verteld dat je elke proef 3 maanden moet rijden. Vind ik erg jammer.

Ik heb trouwens van alle proeven er 1 meegeschreven en die andere gekeken. De proeven voor het B vond ik vreselijk. Die voor het L1 t/m Z2 zijn op zich wel fijn. Het M2 vind ik zeker een verbetering. Jammer dat ze het er niet doorgekregen hebben dat die in een 20x60 ring moeten. Jan Peters heeft zich daar wel sterk voor gemaakt, maar het is niet gelukt.

Pascha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 13:20

Die B proeven, daar wordt je niet vrolijk van! lijkt wel bixie!!! (nu nog iemand die naast je paard loopt....)

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 13:22

tis misschien ook wel iets om B1 en B2 te maken en dan de B1 zonder galop haha

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 14:01

Ah hoera, dit is al tig bladzijden terug ook besproken.
De oefeningen zijn dan misschien wat simpeler, de uitvoering bepaalt niet! Probeer niet in herhaling te vallen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 22:33

CGJ12 schreef:

Zoiets leert elk beestje na een paar keer al veel te goed
. Dan is 2 maanden dezelfde proef al een klein drama.

Dat heb ik gezien...

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 23:19

Sydney2005 schreef:
Dat heb ik gezien...

Jij snapt het.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 14:30

vonneke schreef:
tis misschien ook wel iets om B1 en B2 te maken en dan de B1 zonder galop haha