VValar schreef:
Mij ging het niet zozeer om de combi ed/lingh maar over je gedachtengang in het algemeen. En je bent zeker niet de enige die er zo over denkt hoor!
Ik blijf het toch iedere keer weer jammer vinden dat de ene week een combi de hemel in geprezen wordt, en de andere week het pispaalje van de maand is. Dat zegt toch wat over het (belangens)niveau van de gemiddelde toeschouwer.
Tuurlijk is het beeld minder aantrekkelijk wanneer er teveel met het been/spoor gewerkt wordt. Ik was er overigens alleen vrijdag dus over zaterdag en zondag kan ik je niets vertellen. En idd ed was zeer actief met de spoor in de weer. Maar mag ik even zeggen dat ik dit veel liever zag dan dat lauwe getuf met de knollen die niet voorwaarts wilde en ook niet eens een flinke schop kregen. Zo zonde! Sommige paarden hadden echt vaak een schop (ok, wat genuanceerder...impuls) nodig om ze door de volgende oefening te loodsen. Dit kregen ze vaak niet en lieten het er dan ook bij zitten. Waarschijnlijk was voorzichtigheid geboden bij sommige ruiters/amazones...
Dat is niet mijn schuld en i.p.v over mijn niveau te praten, zou het dan niet zo zijn dat een hoop combinaties nog niet thuis horen, als het je toch zo stoort???
Het stoort mij ook, maar ik zie het Laurens of Anky niet doen!
Lingh was gewoon op, klaar! En het stoort mij dan enorm als het geprik, gepor en getrek aan te pas moet komen, helemaal op dit niveau!!
Dus begin niet over het niveau van de toeschouwers, ik denk dat de grootste leek nog wel kon zien dat wat Gal deed niet hoorde...!!
Ik ben niet anti Gal, ik ben blij dat hij voorlopig nog over Lingh kan beschikken, maar zijn zit was ook vorig jaar het gesprek van de dag en deze keer opnieuw! Daarnaast kun je mijn reacties over het voor- en achterbeen gebruik van Lingh ook terug vinden in het Las Vegas topic!!
En in andere topics waarin penny's stellen dat Lingh meer kwaliteit heeft dan Salinero...
...... 
Ik vertel simpelweg wat een ieder zelf heeft kunnen aanschouwen....
Een paard of ruiter in i.m.o niet IN of UIT, dat vind ik wel zo triest!!