NK dressuur Nijmegen 2005

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kaja

Re: NK dressuur Nijmegen 2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 14:59

Mireille1970 schreef:
Ik denk dat iedereen heeft kunnen zien hoe slecht het ging, maar dat is niet de issue...

Ik heb het paard ook fabuleus gezien en op heel weinig hulp door de baan zien gaan....

Precies Haha!

Maar VValar is een beetje van dr apropos... Ach gut

Volgende keer beter met Ed en Lingh... Haha! Haha!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 15:03

Kaja schreef:
Haha! Zou je denken..???

Het gaat er toch echt zo aan toe hoor.... De waarheid is hard!
Dit concours was van Lieren de shooting star en de volgende keer weer iemand anders... Je kunt niet leven van die ene keer en deze keer is het gewoon zo dat Gal zijn paard zondag slecht aan het lopen had... De punten waren rijkelijk bedeeld aan hem.... Ach gut

Of vond jij het een mooi zicht die prikkende sporen en die omgetrokken appuyementen....???

Mij ging het niet zozeer om de combi ed/lingh maar over je gedachtengang in het algemeen. En je bent zeker niet de enige die er zo over denkt hoor!

Ik blijf het toch iedere keer weer jammer vinden dat de ene week een combi de hemel in geprezen wordt, en de andere week het pispaalje van de maand is. Dat zegt toch wat over het (belangens)niveau van de gemiddelde toeschouwer.

Tuurlijk is het beeld minder aantrekkelijk wanneer er teveel met het been/spoor gewerkt wordt. Ik was er overigens alleen vrijdag dus over zaterdag en zondag kan ik je niets vertellen. En idd ed was zeer actief met de spoor in de weer. Maar mag ik even zeggen dat ik dit veel liever zag dan dat lauwe getuf met de knollen die niet voorwaarts wilde en ook niet eens een flinke schop kregen. Zo zonde! Sommige paarden hadden echt vaak een schop (ok, wat genuanceerder...impuls) nodig om ze door de volgende oefening te loodsen. Dit kregen ze vaak niet en lieten het er dan ook bij zitten. Waarschijnlijk was voorzichtigheid geboden bij sommige ruiters/amazones...

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 15:05

Kaja schreef:
Precies Haha!

Maar VValar is een beetje van dr apropos... Ach gut

Volgende keer beter met Ed en Lingh... Haha! Haha!

Hahahaha dat lijkt er haast wel op hè? Haha!

Ja hoor, ik kijk met veel plezier uit naar de volgende wedstrijd!

Pino24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 15:10

Dat wordt Outdoor Gelderland. En daar gaat hij dan ook meteen knallen met de nieuwe kür.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 15:18

VValar schreef:

Mij ging het niet zozeer om de combi ed/lingh maar over je gedachtengang in het algemeen. En je bent zeker niet de enige die er zo over denkt hoor!

Ik blijf het toch iedere keer weer jammer vinden dat de ene week een combi de hemel in geprezen wordt, en de andere week het pispaalje van de maand is. Dat zegt toch wat over het (belangens)niveau van de gemiddelde toeschouwer.

Tuurlijk is het beeld minder aantrekkelijk wanneer er teveel met het been/spoor gewerkt wordt. Ik was er overigens alleen vrijdag dus over zaterdag en zondag kan ik je niets vertellen. En idd ed was zeer actief met de spoor in de weer. Maar mag ik even zeggen dat ik dit veel liever zag dan dat lauwe getuf met de knollen die niet voorwaarts wilde en ook niet eens een flinke schop kregen. Zo zonde! Sommige paarden hadden echt vaak een schop (ok, wat genuanceerder...impuls) nodig om ze door de volgende oefening te loodsen. Dit kregen ze vaak niet en lieten het er dan ook bij zitten. Waarschijnlijk was voorzichtigheid geboden bij sommige ruiters/amazones...

Dat is niet mijn schuld en i.p.v over mijn niveau te praten, zou het dan niet zo zijn dat een hoop combinaties nog niet thuis horen, als het je toch zo stoort???

Het stoort mij ook, maar ik zie het Laurens of Anky niet doen!
Lingh was gewoon op, klaar! En het stoort mij dan enorm als het geprik, gepor en getrek aan te pas moet komen, helemaal op dit niveau!!

Dus begin niet over het niveau van de toeschouwers, ik denk dat de grootste leek nog wel kon zien dat wat Gal deed niet hoorde...!!

Ik ben niet anti Gal, ik ben blij dat hij voorlopig nog over Lingh kan beschikken, maar zijn zit was ook vorig jaar het gesprek van de dag en deze keer opnieuw! Daarnaast kun je mijn reacties over het voor- en achterbeen gebruik van Lingh ook terug vinden in het Las Vegas topic!!

En in andere topics waarin penny's stellen dat Lingh meer kwaliteit heeft dan Salinero... Ach gut ...... Haha!

Ik vertel simpelweg wat een ieder zelf heeft kunnen aanschouwen....
Een paard of ruiter in i.m.o niet IN of UIT, dat vind ik wel zo triest!!

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 15:20

Dat laatste ben ik met je eens en NEE Lingh kan niet tippen aan Salinero.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 15:21

Die ELCTRICITEIT die Salinero heeft zie je niet veel... voor en achter zo gelijkmatig van de grond....

Pino24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 15:26

Lucky Times........ Die kan dat! Nog niet geheel bevestigd en nog lang niet waar Salinero is. Maar qua kwaliteit kan hij aan Salinero tippen. Wat een wéreldbeest!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 15:27

Salinero heeft echt zoveel in zijn mars.....

Hij laat de helft nog niet zien van wat hij in opperste concentratie (en in veilige omgeving Haha! ) allemaal kan!! Een toptalent!!

sanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 15:30

Anders gaan we even vrolijk met zn allen beweren dat Edward Gal een pennyjongetje is dat niet rijden kan...En Lingh...ja tsss wat een shetlander is het ook he, hij komt achter niet eens mee als hij gaat strekken!

Damn het begint hier op bokt te lijken!

Durf toch gewoon eens te genieten van het hoge niveau dat Nederland rijk is!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 15:32

sanne_ schreef:
Anders gaan we even vrolijk met zn allen beweren dat Edward Gal een pennyjongetje is dat niet rijden kan...En Lingh...ja tsss wat een shetlander is het ook he, hij komt achter niet eens mee als hij gaat strekken!

Uhm.... Waar lees jij??

Haha! Haha!

Ik kan het namelijk niet vinden Blond ....

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 15:34

Of lees jij met een andere Nerd ....

Maar je hebt wel gelijk hoor!! Helemaal!!!
De brutaliteit.. Hamer .... Stoom uit je oren !!!!!

En het lijkt idd net Bokt.nl....

Maarre... wacht eens even.... Pling

pief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 15:40

Iedereen kan zeggen over Lingh wattie wil maar als ze zo'n paard mij aan komen bieden zeg ik echt geen nee hoor, mocht willen dattie van mij zo liep, bah al die mensen aan de kant met dat onzinnige commentaar en ja Laurens was errug goed had wel de meest originele proef maar zn piaffe en passage is dr nog niet helemaal, dat hebben nr 1 en 2 echt beter voor elkaar en de beste piaffe was toch echt van Anne van Uyterd echt geen cm van zn plaats en dat voor een Goodtimes ,chapeau.

sanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 15:40

euh ik heb even wat citaatjes verzameld, namen doen er wat mij betreft niet toe. En misschien dat ik het verkeerd opvat allemaal hoor, maar euhm toch

(oh en Kaja; nee ik ben net zo blij dat ik nu lenzen heb en mn bril niet meer hoef! Clown )

“Lingh kwam rond de baan en gaf daar het gevoel dat hij wat wakker was geschud na de twee eerste dagen. Met een lange zweep eraan leek hij er (weliswaar meer bang dan rijtechnisch) meer aan te trekken. Eenmaal in de baan ging het de eerste 3 lijnen goed en toen was alles weg. Veel teveel punten... Wat een aanfluiting... De appuyementen moest hij echt om schoppen, de series die moeilijk gingen, het hele gewone piafferen en het schoppen van Edward om hem aan de gang te houden ontsierden het beeld.”

“Nee nee nog LANG niet, zelf "favoriet" Edward Gal, welke wel in goede richting zit maar het echt van de uitstraling van zijn paard moet hebben komt nog lang NIET in de buurt....

Wie zegt dat je een zeer goede en buitengewone zit dient te hebben om goed te presteren, heeft het wat Gal betreft helemaal mis!!

Ik vind het sowieso een afbraak van het geheel om te zien hoe Edward zijn paard "opprikt" om er nog enigszins iets van te maken.
Lingh imponeert ook heel erg en daar kijken velen niet doorheen!!”

“En Edward heeft niet voor niets al die dressuurhengsten staan. Wat hij met die paarden doet is knap, en stoer, maar met de gedegen rijkunst heeft het af en toe niets meer te maken...”

“Ik vind sommige reacties ook gewoon bijzonder stuitend! Wat Gal af en toe laat zien getuigd i.m.o echt niet van goed rijden!! Maar dat heb ik evengoed met Lingh, soms is hij van voor zo spectaculair, dat hij van achter niet eens meekomt!!

Maar valt het op?? Iedereen heeft het dan maar over hoe spectaculair hij was.... Beetje vreemd....”

“Edward Gal ben ik nooit zon fan van geweest,ik zie hem regelmatig met jong spul in hengsten competitie,en ik vind het meer prik en snok werk dan samenspel met zon dier(zeker als je HP minderhout er in de zelfde ring bij ziet losrijden...)”

sanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 15:41

oh even voor de duidelijkheid! ik val niemand aan ofzo, dus geen boze pb's en geen 'ik weet waar je huis woont!'

jullie mening
mijn mening

okee?

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 15:51

sanne_ schreef:

Sanne... Bloos ... leuke citaatjes, zoals je ze noemt...

Maar dat vroeg ik niet Gaaaap ...

Waar staat dat ik of iemand anders heeft gezegd datEdward een penny jongetje is of niet kan rijden en Lingh een shetlander.... Haha!

Als je de beschuldigende vinger richting een ander wijst, ga dan geen woorden verdraaien, dat komt niet ten goede op een forum, waar teksten terug te halen zijn en je dus niet iemand af kan rekenen op woorden Lijst !!

Je moet wel goed lezen! (of heb je verkeerde lenzen??) Haha! ....

sanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 16:14

Kaja

Onder anderen de citaten die ik gaf, suggeren dat wat ik stelde. Je bent het denk ik wel met me eens dat er over de rijkunst van Eward Gal erg negatief gesproken is. Hij zou ruw zijn met zijn sporen en zijn zit zou te wensen over laten. Van Lingh wordt gesuggereerd dat hij een spectaculair voorbeen heeft maar van achteren in verhouding te weinig toont.

mag ik dan mijn standpunt ook even verduidelijken? Dat was de enige reden dat ik de woorden pennyjongetje en shetlander noemde, maar ook dat behoefde geen uitlegen dacht ik. Dacht ik.

Garfield

Laurens heeft het idd super gedaan! En hij is nog maar 23 jaar.

Ik heb hem meegemaakt op het concours in München, ruim een maand geleden. Ik was mee met mijn instructrice, zij moest daar ook rijden.

Toen stond ik al versteld van zijn rijkunsten en zijn professionaliteit. Hij is echt met zijn sport/beroep bezig en zet zich voor de volle 100% in.

Ik gun het hem dus van harte!!!!!!

En wat betreft dat gezeur over Edward en Lingh: het paard kan moe zijn, maar je rijdt op zo'n niveau dat je wel het uiterste eruit zal moeten halen als je in de ring zit.

Als Edward daar veel spoorgebruik bij nodig heeft gehad, so be it. Wat zou je zelf doen als je daar reed? Zou je de baan verlaten, het paard uit elkaar laten vallen of zou je er alles aan doen om het beste eruit te halen? Het is geen hobby- of recreatieruiter waar je het over hebt. Je hebt het wel over een prof, die zijn naam hoog moet houden, met sponsoren te maken heeft, etc. Het paard zal er ook wel niet slechter van zijn geworden hoor.

sanne_

Hihi en mijn lenzen zijn volgens mij best in orde.... Clown

sandradeboer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 16:20

Beste dames (en heren),

Ik verbaas me écht over het commentaar (negatieve) wat ik hier lees. OK, soms getuigen de ritten niet van zuivere stuurmanskunst en correct klassiek rijden, maar vergeet niet dat deze ruiters/amazones van ver weg komen. (hoe lang deed jij erover voor je Z reed? of ben je ook al jaren aan het zwoegen) Ook hun weg is er ééntje van iedere dag weer KEIHARD werken en trainen. Incasseren, relativeren en presteren. Dus ja, alles kan mooier, beter en volgens het boekje. Maar ga er maar eens aan staan. Ik doe het ze niet na! En voor wat betreft Ed zijn zit, ik heb hem thuis zien rijden, heel netjes en correct; ik houd dit afwijkende beeld maar op zijn 'wedstrijdzit'! Haha!

kadir4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 16:59

sandradeboer schreef:
Beste dames (en heren),

Ik verbaas me écht over het commentaar (negatieve) wat ik hier lees. OK, soms getuigen de ritten niet van zuivere stuurmanskunst en correct klassiek rijden, maar vergeet niet dat deze ruiters/amazones van ver weg komen. (hoe lang deed jij erover voor je Z reed? of ben je ook al jaren aan het zwoegen) Ook hun weg is er ééntje van iedere dag weer KEIHARD werken en trainen. Incasseren, relativeren en presteren. Dus ja, alles kan mooier, beter en volgens het boekje. Maar ga er maar eens aan staan. Ik doe het ze niet na! En voor wat betreft Ed zijn zit, ik heb hem thuis zien rijden, heel netjes en correct; ik houd dit afwijkende beeld maar op zijn 'wedstrijdzit'! Haha!

indderdaad ben ik zo met je eens *LOL*
ik vind het commentaar inderdaad negatieve..
vooral over edward gal Boos! vind ik zeker niet waard!!
dat lingh een Schetlander is? Verward nou sorry hoor.. mr ik heb zelf een schetlander maar die strekt echt niet zo als Linghho0r toch?
maar goed zijn misschien meningen.. Bloos maar dat wilde ik even kwijt..

ook hoorde k dat lingh er de eerste 2 dage niet bij was.. dat edward hem echt naar voren moest duwen.. kan gebeuren tog?
misschien had Lingh dit weekend zijn dag niet..
maar dit was all1 maar mijn mening he.. Dus kan zijn dat mensen het niet zo vinde maar k wilde het even kwijt.. Knipoog

Kusje

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 17:10

Ik vond dat er bij de YR wel heel erg raar werd gejureerd tijdens de kur. Do reed veeeel beter dan Angela... Ik vond zelfs dat Mix slecht liep (met uitzondering van zijn draf gedeelte).
Wie deelt mijn mening (of wie niet)?

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 17:17

Lingh ging absoluut niet top maar als je alled zo lees zou je denken dat er een of andere boeren ringsteker met z'n knol meedeed ofzo echt het topic gaat van Voor Edward naar tegen Edward Verward

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 17:19

Barbara_m schreef:
Ik vond dat er bij de YR wel heel erg raar werd gejureerd tijdens de kur. Do reed veeeel beter dan Angela... Ik vond zelfs dat Mix slecht liep (met uitzondering van zijn draf gedeelte).
Wie deelt mijn mening (of wie niet)?

MIx liep best goed vond ik hoor . maar maybe zag ik het niet want ik was zo voor Angela Tong uitsteken kan best zijn dat ik er doorheen heb gekeken maar ik dacht jiust dat het goed ging.

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 17:32

Ik vond Angela de galopgedeelte niet goed hoor...