De spaanse schimmel

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 23:12

Jury: "Hoe is die gefokt?"

Zep: "Dat is een Welcome uit een Weltmeyer uit de moeder van Just Mickey....

windhond schreef:
Zelfs juryleden die naar me toe kwamen om te vragen wat voor paard dat nou was.

Dat doen ze bij mijn dressurgefokte WPN-er dus ook *LOL* Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 23:14

Jury: "Wat voor paard is dat?"

Ik: "Een bruine met een witte snoet"

Jury: "Leuke merrie"

Ik: "Bedankt, maar het is een ruin".

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 23:16

Haha *LOL*

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 07:24

Jury: "Hoe is die gefokt?"

Ik: "Het is een Gribaldi"

Jury: "Ah, vandaar..."
Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 08:03

Afbeelding

Ik ben toch heel benieuwd hoe zijn zit beoordeeld wordt. Schijnheilig

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 08:54

Wel verdacht dat de jury alleen Soto hoge punten geeft dan Verward . Ik blijf erbij dat die man gewoon uit zijn paard haalt wat er uit te halen valt en die punten dus verdient. Een dergelijk paard beweegt gewoon anders dan het standaard dressuur paard.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 09:48

Zep schreef:
De eigenaren van dit soort paarden klagen anders over exact dezelfde dingen

Ik klaag helemaal nergens over, ik heb bewust een PRE gekocht voor de dressuur, en ik ben me ook helemaal bewust van zijn tekortkomingen, die ik graag bij zijn pluspunten reken.
Mijn haf heb ik net verkocht om meer serieuze dressuur te gaan rijden.

Maar je hebt een punt hoor, ik begrijp wat je bedoelt. Knipoog

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 09:49

Lovely schreef:
Hier heb ik al eerder een bijl voor in mijn nek gehad, maar dat heeft helaas mijn mening niet veranderd en die is nog steeds dat ik denk dat de beste Ibiriers nog steeds in Iberia zijn en niet in Nederland.

Je kan er ook eentje gaan halen ginds natuurlijk! Dat is mijn reden waarom ik naar Spanje geweest ben...
Okee, hun beste paarden zullen ze niet weg doen, maar dat is met WPN'ers net zo. Je moet er maar op vallen.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 09:51

Zep schreef:
Ik vind hem inderdaad van tijd tot tijd te hoog gewaardeerd. Als voorbeeld even het filmpje van de pirouette wat IMO geen 100% correcte pirouette is.

Jij weet toch niet hoeveel punten hij ervoor heeft gehad?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 09:53

Vasthi schreef:
Wel verdacht dat de jury alleen Soto hoge punten geeft dan Verward . Ik blijf erbij dat die man gewoon uit zijn paard haalt wat er uit te halen valt en die punten dus verdient. Een dergelijk paard beweegt gewoon anders dan het standaard dressuur paard.

Mijn buurmeisje haalt ook alles uit haar paard, maar loopt niet op de OS

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 10:00

Lovely zei dat de beste Iberiers nog steeds in Iberie staan

Nou dat komt goed uit want die van mij komt daar vandaan Haha!

Overigens heb ik ook een KWPNer dus ik ben van beide kampen Schijnheilig
Ze hebben alle twee hun sterke en zwakke kanten dus.....

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 10:08

Oh ja en die opmerking over wat voor een paard dat nou weer is bedoelde ik dus dat ze niet eens wisten wat voor ras dat het was.Als je als jurylid niet eens je rassen kent dat bedoelde ik. Hij heeft ook een Spaans paspoort en ik heb een keer een heel gezeur gehad over dat paspoort omdat ze het nog nooit gezien had. Maar het is een internationaal erkent paspoort. Nou ja had ze weer wat geleerd

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 10:10

sarabande schreef:
Mijn buurmeisje haalt ook alles uit haar paard, maar loopt niet op de OS

Haha!

Ik snap echt niet hoe iedereen er bij komt dat het hoogste kunnen van een paard ook beloont moet worden met een hoog cijfer??
Als ik vb een paard zou hebben met een slechte galop, die voor zijn doen een goede midden-of uitgestrekte galop zou neerzetten wordt niet beloond met een 8, maar eerder met een 6 voor de correctheid.
En als dat wel zou was zou half Nederland geen moeite hebben met het behalen van de klasse Z, maar in de praktijk werkt het nu eenmaal ander.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 10:23

windhond schreef:
Lovely zei dat de beste Iberiers nog steeds in Iberie staan

Nou dat komt goed uit want die van mij komt daar vandaan Haha!

De beste paarden houden ze daar wel zelf hoor .

Nederlanders zijn daar niet zo sterk in, die verkopen ook makkelijk hun beste dieren. Er lopen genoeg Nederlandse paarden zeer verdienstelijk mee in buitenlandse dienst.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 10:26

Zo maar even tussendoor: ik heb mn moeder gisteren voor de tv gezet toen Soto moest, en binnen een minuut viel ze van de bank van het lachen!

Haar commentaar: "Het is net alsof hij gedacht heeft 'Hé, dat lijkt me ook wel een keer leuk, ik ga het ook eens proberen!'. Zal hij nou straks geen last van zn zak hebben?" Waarna ze ook nog zei dat ze mij veel netter vond zitten (I love my mama Haha! ) en Imke's proef veel en veel mooier vond!

Soto en Invasor doen mij echt niks, maar dat neemt niet weg dat ik het knap vind dat ze op dat niveau meedraaien.

Maar als ik zou jureren zou ik hem echt wel op dat irritante 'Olé' e.d afrekenen. Als je echt een goede proef neerzet heb je dat soort dingen niet nodig om het publiek enthousiast te krijgen Knipoog

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 10:29

Was dat paard eerst niet slanker? Ik vind hem nu zo grof tonen.
En Rafael zijn zit vind ik gewoonweg slecht. Toch knap dat hij dan dit niveau heeft gehaald...

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 10:32

Remember schreef:
Maar als ik zou jureren zou ik hem echt wel op dat irritante 'Olé' e.d afrekenen. Als je echt een goede proef neerzet heb je dat soort dingen niet nodig om het publiek enthousiast te krijgen Knipoog

Ik heb de proef niet gezien, maar het lijkt mij of sommige mensen (nog iemand die zei dat zijn verlaten van de ring nogal belachelijk was) alsof mensen niet enthousiast mogen zijn? Waarom moet het allemaal zo stijfjes? Laat Soto toch Olé roepen asl hij dat wil?

In Spanje is het op wedstrijden volledig anders als bij ons. Als er dan iemand tijdens de proef een mooie draf of wat dan ook laat zien, gaat het hele publiek uit zijn dak tijdens de proef. Dat kunnen wij ons niet voorstellen, want hier is het allemaal zo stijfjes. Maar ik vind zulk Zuiders enthousiasme prachtig! Daar moet je dus een Spanjaard niet op beoordelen, dat is een cultuurverchil.
Je kijgt er ook bomproeve paarden van Haha!

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 10:34

Idra schreef:
Ik heb de proef niet gezien, maar het lijkt mij of sommige mensen (nog iemand die zei dat zijn verlaten van de ring nogal belachelijk was) alsof mensen niet enthousiast mogen zijn? Waarom moet het allemaal zo stijfjes? Laat Soto toch Olé roepen asl hij dat wil?

In Spanje is het op wedstrijden volledig anders als bij ons. Als er dan iemand tijdens de proef een mooie draf of wat dan ook laat zien, gaat het hele publiek uit zijn dak tijdens de proef. Dat kunnen wij ons niet voorstellen, want hier is het allemaal zo stijfjes. Maar ik vind zulk Zuiders enthousiasme prachtig! Daar moet je dus een Spanjaard niet op beoordelen, dat is een cultuurverchil.
Je kijgt er ook bomproeve paarden van Haha!

Door sommige mensen wordt hij ook afgerekend op het feit dat hij tijdens de proef naar het scorebord keek..... so what!!! We zijn toch niet allemaal hetzelfde? we zitten niet allemaal superchagerijnig van concentratie, helemaal van de wereld, op ons paard?

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 10:36

Lovely waarom blijf je zo negatief. Ik dacht nog wat een leuke opmerking .Laat maar ik ben blij met mijn paarden voor mij zijn ze de beste,liefste,mooiste paarden ter wereld en daar kan geen Salinero of Invasor aan tippen (voor mij dan)

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 10:37

Ik hoop dat jullie ook zo over je eigen paarden denken

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 10:41

Hahahahaha, ik moet ineens aan Tineke denken een paar jaar geleden op het CHIO (R'dam) De young riders kwamen het veld op en publiek ging klappen. Paar paarden over de zeik. Dus mannelijke commentator punbliek vermanen tot stilte. Tineke graait de microfoon uit zijn hand en zegt: nee hoor, moeten ze maar aan wennen.

Geweldig!!! Ze was er toen ook met Jazz. En hoe harder het publiek klapte en joelde, hoe meer Jazz zich ging uitsloven. Op een gegevn moment zegt Tineke hijgend in dr microfoontje: ik ga nu lichtrijden want dit is niet meer uit te zitten.

Over bomproeven paarden dus. O ja, en die hoed weggooien vond ik ook erg grappig. Heeft ie al meer gedaan. Hoeveel hoedjes zou hij bij zich hebben??

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 10:43

windhond schreef:
Ik hoop dat jullie ook zo over je eigen paarden denken

JAAAAAAAA!!!! Lovers

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 10:45

Die Tineke weet er idd altijd iets positiefs uit te halen Haha!

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 11:13

Jorie schreef:
O ja, en die hoed weggooien vond ik ook erg grappig. Heeft ie al meer gedaan. Hoeveel hoedjes zou hij bij zich hebben??

Hij heeft er geen meer...daar baalde hij achteraf wel van....

valencia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 11:31

hahaha, ik keej naar NL2 en zag ineens na imke dacht ik die spanjaard, Ik had echt zo iets van....wat is dit!!?? Die moet voor de kar! Iedereen heeft zo zijn eigen smaak!

Heb hem dus nu niet zien lopen, maar ik denk dat hij afgezien van zijn logge bouw toch wel aardig heeft gelopen....