[HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 19:18

Ellende die zadels. :') Ik ben ook aan het wachten tot mijn nieuwe zadel binnenkomt, alleen heb ik een leenzadel wat haar past. Mij wat minder :=

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 20:29

Ik kon volgens mij ook wel een leenzadel krijgen via Country Mill, maar ik rijd net zo goed en fijn met barebackpad.. Dus ik bespaar ze de moeite :')

Haar tweede puberfase betekent dingen vastpakken, omgooien etc. Men neme een wilgentak, ideaal om mee te spelen en vervolgens op te eten :))
Afbeelding

xVera94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 22:00

Fijn dat het hoesten meeviel, GA! Ik snap dat het even wennen is als je net iets anders moet gaan zitten. Ik ben het weer even vergeten, sorry, maar was er al een zadel onderweg? En hoe lang moet je nog wachten?
Dat dingen vastpakken is herkenbaar, haha. Heeft die van mij altijd al gehad, maar de laatste tijd wel wat meer. Alles pakt hij vast. Plastic zakken, handdoeken, autosleutels en zwepen (het liefst longeerzwepen natuurlijk :Y) ) zijn favoriet.

Herkent iemand het volgende? Ik heb het nog nooit gehad met een paard, maar het aanraken van dingen is ook echt Jippies manier om met dingen om te gaan. Ik heb altijd aangeleerd gekregen dat als iets eng is, dat je misschien even laat kijken en daarna binnenstelling vraagt om erlangs te komen. En eventueel ergens anders op de volte beginnen en die volte steeds uitbouwen. Niet te veel aandacht aan schenken.
Bij Jippie werkt moet ik juist recht erop af; volle aandacht erop. Meteen zodra hij het ziet, gewoon er recht op af stappen. Op het moment dat hij het aanraakt, is het oké en kunnen we verder :+ .

CaVaLaPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 07:41

Wat fijn dat het hoesten weer mee valt!
Leuke foto's ook weer! Is ze nou een schimmel of een ander kleurtje? Ben ook heel benieuwd of de bijrijdster wat wordt.
Heb zelf ook eentje van een manege af gehad voor mijn toenmalige Shetje. Echt heel leuk meisje, nog steeds goed contact mee. Het is dat ze uiteindelijk bang is geworden voor het bitloze (niks geks of engs gebeurd of zo, maar waarschijnlijk stukje angst dat ze denkt geen controle te kunnen blijven houden zonder bit?) en ik die van mij niet op bit wil, omdat hij met bit gewoon zo'n gespannen en gefrustreerd propje wordt := Heb niks tegen bitten verder, alleen mijn pony loopt liever zonder en ik sta ook open voor bitloos, dus dan doen we bitloos :))
Vastpakken ken ik hier ook. Doe zo nu en dan wat vrijheidsdressuur, wat ik wel weer op wil gaan pakken als het weer een beetje mee werkt :') Heb meneer aangeleerd dingen aan te pakken en weer los te laten. Dus iedere keer als ik een zweep onder mijn arm wegstop voor het rijden of longeren, dan moet ik echt opletten dat hij het niet heel vrolijk afpakt en er mee rond gaat zwaaien. Hij heeft al een keer een fotograaf gemept op die manier _O- Niet hard gelukkig en die kon er om lachen, maar handig was dit trucje ook nog zo achteraf gezien :))

Hier is alles echt hartstikke bevroren. Paddocks zijn knoer en knoer hard. Rijbak valt niks in te doen. Is helaas geen binnenbak op loopafstand. Aan de andere kant doet de stapmolen het wel en gezien ik zelf weer met mijn rug loop te sukkelen en niet altijd goed tempo kan aanhouden met wandelen, hebben we Boelie kennis laten maken met de stapmolen. Dan zijn we toch een beetje bezig met het 2 weken stappen op een goed tempo. En dat doet ie super braaf! Na 5 minuutjes was het alsof hij al jaren in de molen loopt :) Met de eerste keer draaien gelijk achterwaarts meegepakt een half rondje lang :Y) Alleen dat geïrriteerde koppie de eerste keren dat dat paneel zijn kont aanraakte als hij probeerde te eten langs de kant, dat had ik eigenlijk ook moeten filmen :))

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 19:37

Even gal spugen heb zelf niet gestart mijn dochter wel rijd L1 super mooie proef en 180 punten den daarmee gedeelde eerste met twee anderen waar gaat het heen met de dressuur sport als je zo moet vechten voor je punten en een mede jury zelf ook zegt dat het niet klopt voor sommige ruiters gaat denk ik de lol er dan wel af

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 20:50

Vanmorgen kwam mijn verzorgpony ziek uit stal.. kampioenschap moeten afzeggen, ik baal wel een beetje maar hoop meer dat zij weer beter wordt! Hoop dat jullie een beter weekend hebben

Yfke: gefeliciteerd met de winstpunt, jammer dat het zo streng moet inderdaad..

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 21:13

Cleoo hopelijk is je pony gauw weer beter schrale troost maar gezondheid is belangrijker als een kampioenschap

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 21:24

Ik merk vooral dat bij vrouwlijke jurys het maar net is hoe de stemming is Yfke.. Niet iedereen hoor maar valt toch beetje op. Is daarnaast ook altijd nog jurysport helaas..

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 21:30

yfkelover schreef:
Cleoo hopelijk is je pony gauw weer beter schrale troost maar gezondheid is belangrijker als een kampioenschap

Ja dat zeker! Morgen wordt de dierenarts alweer gebeld.

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 22:17

Charizard schreef:
Ik merk vooral dat bij vrouwlijke jurys het maar net is hoe de stemming is Yfke.. Niet iedereen hoor maar valt toch beetje op. Is daarnaast ook altijd nog jurysport helaas..

Dit was inderdaad ook een vrouw en ook een erg jonge dat valt me ook op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 22:22

Ik rijd zelf echt niet voor de punten, puur voor de km. Maar sommige jurys vind ik wel erg demotiverend.

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 22:51

Ik rij zelf ook voor de plezier maar mijn dochter is toch fanatieker en ja dan is het altijd niet even leuk als je slecht gereden hebt is dat wat anders

immanuela29

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 23:25

Charizard schreef:
Ik rijd zelf echt niet voor de punten, puur voor de km. Maar sommige jurys vind ik wel erg demotiverend.

jaa idd! Soms vind ik het wel jammer dat het een jurysport is :n

Nou mensen, over precies een week heb ik weer eindelijk een wedstrijd! *\%/*

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 17:17

Mag ik me hier ook melden ?

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 18:01

Aanstaande zondag rijd ik eindelijk mijn 2e B wedstrijd. De vorige keer de proeven helaas nipt niet gehaald met 179,5 en 177 punten. Toch erg gespannen ondanks ik regelmatig fnrs proeven rij en ik daar nooit last van spanning heb.

Helaas door een operatie in december de afgelopen 2 maanden niet kunnen rijden. Gister voor het eerst weer gereden en dat was een fnrs proefje waar ik 1e ben geworden in de F10! Niet verwacht aangezien ik zo lang niet heb gereden :o Ik heb donderdag een privé les met de pony waarmee ik zondag wedstrijd rij en dan duimen maar! *\o/*

-Voor wie het niet weet; ik heb de mogelijkheid gekregen om met een manege pony te starten!-
Laatst bijgewerkt door KirstenHorse op 12-02-18 18:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 18:02

Zo, ik lees al een tijdje mee op de telefoon. Maar nu via de laptop typt het even en stuk handiger. Mijn gekke omgeschoolde draver Nevele en ik gaan ook starten. Eind vorig jaar een onderlinge gewaagd, en ondanks dat we als een kanon door de bak vlogen (Nevele vond het nogal spannend dat we 'ineens' bij de paarden uit de inrijdbak vandaan gingen) hadden we toch 184 punten.
In de training gaan we hartstikke lekker en nu ligt daar de uitdaging om dat ook in de wedstrijdring te laten zien. Komende zondag weer een onderlinge wedstrijd, deze keer op de eigen stal.

We wilden in februari al graag ''officieel'' starten, maar het geld voor de trailer is naar een nieuw zadel gegaan. Zadel bleek behoorlijk te zijn gaan knellen bij de schouderpartij -O- , vooral nu hij erg in spieren was toegenomen. Dit ging voor, en inmiddels rijden we onze rondjes op een nieuw ideal-zadel.
Afbeelding

Ik kan echt merken hoe hij makkelijke zijn schouders meeneemt en nog losser wordt. Ook het zure kijken bij het aansingelen is verleden tijd. Ik mag voorlopig een trailer lenen indien nodig dus hoop in maart onze eerste officiële wedstrijd samen te starten.

Lastige punt voor mij is dat ik het zelf vaak erg spannend kan vinden, :o dan lijk ik heel rustig en beheerst maar zit de spanning behoorlijk in mijn lijf. Dit beïnvloed hem weer en vice versa. Hier zit inmiddels wel een stijgende lijn in en met het opdoen van wedstrijdervaring hoop ik dit ook kwijt te kunnen raken. Tips zijn altijd welkom, haha :j

Afbeelding
En dit is het paard met wie ik de puntjes ga proberen binnen te halen. Nevele <3

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 18:10

naarmate je start ebt het wel weg je spanning. ik was de laatste keer eigenlijk niet gespannen. en dat voor iemand die extreme faalangst heeft. ik moet weer even geduld hebben met starten.
Ga rond april van stal wisselen. kunnen we lekker trainen als we daar staan

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 18:12

Oke zal me ook meteen voorstellen .
Vanaf 1 januari heb ik een geweldig leuke dressuurmerrie.
Wel altijd gereden geweest maar niet intensief .

We hebben gisteren onze eerste oefenwedstrijd gehad (wel met officiële proeven en jury) en daar 4e geworden met 199,5 punt
Vond het zelf eerlijk gepunt en alle opmerkingen klopten ook zeker.

Als het mag kan ik het proefje wel toevoegen ? Wat ik zelf merk is dat ik het ook heel belangrijk vind hoe een ander er tegenaan kijkt hoe het ging
Doen jullie dat hier ook ?
Mijn doel is toch wel wanneer ik het financieel red om dan de startkaart aan te gaan vragen .
Afbeelding
Afbeelding

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 18:35

knappe merrie! volgens mijn kan die heerlijk lopen :)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 18:55

Ja maar ik denk dat ik misschien toch wel te positief ben gepunt .
Want als ik jullie foto's zie en dan de punten die bij die proef horen denk ok echt huh ziet er toch super netjes uit

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 19:10

Filmpje is altijd welkom!
Ik mag zaterdag weer sinds driekwartjaar. Spannend maar heel veel zin in!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 19:15

Ik vind het altijd wel interessant om andermans proefje met protocol te zien, kun je ook veel van leren :j

Mijn doel is om maart weer de wedstrijden op te pakken :)

xVera94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 19:21

Welkom, Little_Birdy! Ik heb je topic volgens mij snel voorbij zien komen, zal er straks een wat rustiger naar kijken.

Avalon; die zadels zijn een dingetje inderdaad. Fijn dat je nu in ieder geval lekker verder kan trainen en verschil merkt! Knap paard!

KH, gefeliciteerd met het resultaat van je FNRS proefje! Ik vond de proefjes ook altijd leuk om te rijden. Heb uiteindelijk de F20 uitgereden en dat vond ik wel creatief bedachte proefjes met leuke lijnen. Volgens mij zijn ze laatst weer veranderd, de F-proeven?

GA, even off-topic, maar ik kwam laatst op je youtube-account en wat maak jij fijne video's! :) Wilde ik toch even kwijt haha.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 19:23

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 19:29

Het is dat ik weet hoe lang je bent little_birdy, ik ben je toen eens tegen gekomen bij een wedstrijd hier in de buurt.. Maar ik zou toch bijna zweren dat het paard op je foto een pony is :P Wel een enorm leuk dier!

xVera94, wat lief, dankjewel! :o