Subtop - Wie nog meer

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 14:51

Suzanne F. schreef:
josje4 schreef:
Oh dat is super tof! Als je inter I rijdt mag je dan nog PSG starten?

:j
Vroeger in ieder geval wel.

Heb mag in de lichte tour starten wat je wilt (wel uiteraard minimaal 1x 60% in de PSG om Inter 1 te starten).
Zware tour net zo, na 60% in Inter 2 mag je GP starten. Maar je mag daarna GP gestart te zijn ook weer gewoon Inter 2 starten.

Ik weet niet of daar dezelfde criteria voor gelden als in de basis sport, dat dat maar mag tot 5wp in de hoogste klasse..
Laatst bijgewerkt door Sanet op 24-01-18 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Izzy19

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 14:54

In België mag je sowieso nog altijd PSG starten wanneer je wil. Je moet hier zelfs geen punten halen om de overstap naar Inter A, B of II te maken of zelfs naar de GP. Tussen al die proeven mag je zelfs blijven switchen. Er zijn hier zelfs combi's die al GP gestart hebben en af en toe nog eens lichte tour rijden ook.

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 15:02

Ah okay bedankt voor de informatie :D

@izzy dat vind ik wel erg bijzonder, klinkt ook een beetje oneerlijk. Hoe ervaar jij dat?

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 15:07

Ik vind het ook een beetje jammer dat je vanuit de GP ook gewoon terug lichte tour mag starten. Is effectief niet zo eerlijk vind ik zelf ook, maar ja valt weinig aan te doen. Dat je kan switchen tussen PSG en Inter vind ik ok, als je internationaal start, moet je ook de PSG proef rijden, dus dan is het fijn dat je die op wedstrijd ook af en toe nog eens kan starten.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 15:10

Ja, opzich mooi wel. Maar goed...
Wel gek dat je zo 4 niveaus lager mag starten weer.
Dat is hetzelfde als dat je Z1 rijdt en ineens weer L2 start. Daar hoor je dan gewoon niet thuis.

Sewri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 16:20

Izzy19 schreef:
Mooi dier Liset! Welkom trouwens en heel veel succes ook alvast!

Leuk Ankimo dat je mag starten! Jammer genoeg organiseren ze blijkbaar geen dressuur meer in de hoofdpiste :( Alles is verschoven naar de 2de piste. Ik rij sowieso niet mee, mijn merrie is binnen altijd erg bang en die omgeving helpt niet echt om haar vertrouwen te geven :) Heel veel succes alvast!

Normaal starten wij nu zondag nog eens officieel in de Inter. Hopeljik krijg ik haar een beetje relaxed, dan gaat ze zoveel fijner lopen.

Ja merkte het al op, we zitten nu in Hal 7. En er zijn nu pas 6 inschrijvingen terwijl het afgelopen donderdag al open was? :? Vet raar...

Ohh nee dat is met zo’n entourage niet echt een slimme zet, wel jammer veel verstandiger dan!

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 16:33

Gelukkig gebeurt het echt eerder bij uitzondering, de meesten doen niet zo graag een stapje terug als ze reeds GP gestart zijn :)

Vorig jaar was het een mooier concept Ankimo, dan was er zaterdag de gewone proef en zondag mocht de 1ste helft ook kür rijden. Toen werd zowel de PSG als de Inter georganiseerd en werd de kür in de hoofdpiste verreden. Dat maakt het meestal wel wat aantrekkelijker. Ik denk nu ook dat veel mensen gewoon nog niet weten dat de inschrijvingen open staan. Vorig jaar is daar ook een mailing voor uitgestuurd omdat er ook maar 14 plaatsen waren voorzien.

Sewri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 18:08

Izzy19 schreef:
Gelukkig gebeurt het echt eerder bij uitzondering, de meesten doen niet zo graag een stapje terug als ze reeds GP gestart zijn :)

Vorig jaar was het een mooier concept Ankimo, dan was er zaterdag de gewone proef en zondag mocht de 1ste helft ook kür rijden. Toen werd zowel de PSG als de Inter georganiseerd en werd de kür in de hoofdpiste verreden. Dat maakt het meestal wel wat aantrekkelijker. Ik denk nu ook dat veel mensen gewoon nog niet weten dat de inschrijvingen open staan. Vorig jaar is daar ook een mailing voor uitgestuurd omdat er ook maar 14 plaatsen waren voorzien.

Ja dat klinkt wel een stuk aantrekkelijker. Nu willen ze 20 mensen in een uur kwijt? :? Dit jaar zouden ze ook een mail de deur uit doen alleen is die er nooit gekomen...

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 11:15

Op het programma van Flanders Horse Expo zelf zie je wel dat ze van 13u tot 16u voorzien hebben voor de Inter. Dan kunnen ze normaal wel 20 mensen laten starten. Al gaan ze nog altijd goed gas moeten geven om alles vlot op elkaar te laten volgen.

Sewri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 11:19

Izzy19 schreef:
Op het programma van Flanders Horse Expo zelf zie je wel dat ze van 13u tot 16u voorzien hebben voor de Inter. Dan kunnen ze normaal wel 20 mensen laten starten. Al gaan ze nog altijd goed gas moeten geven om alles vlot op elkaar te laten volgen.

Oh dan hebben ze het duidelijk aangepast! Het stond eerst ingedeeld na pony springen van uit mijn hoofd half 4 tot half 5 :') Dan is 3 uur al beter ja, ondanks dat het inderdaad mochten er 20 starts zijn het wel echt krap gaat zijn...

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 21:45

Leuk altijd die tijdsindelingen xD en t loopt toch eigenlijk altijd uit :P Wat moet je starten Ankimo?

Verder nog iemand die van t weekend op pad gaat? Ik ga zondag weer eens een rondje gasgeven :D

Krijg net deze nog binnen van de fotoshoot waar we voor een fotoworkshop model stonden met Grace :D

Ben weer verliefd op mn paard <3 <3 <3

Afbeelding

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 21:51

Wat een knap paard! Heel mooi plaatje tussen de paarse heide :)

Ik heb begin januari ook een fotoshoot gehad, zijn ook zulke mooie foto's uitgekomen. Als ik binnenkort tijd heb kan ik wel topic maken, ben nu alleen veels te druk met tentamens :')

Sewri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 23:35

xxwienekexx schreef:
Leuk altijd die tijdsindelingen xD en t loopt toch eigenlijk altijd uit :P Wat moet je starten Ankimo?

Verder nog iemand die van t weekend op pad gaat? Ik ga zondag weer eens een rondje gasgeven :D

Krijg net deze nog binnen van de fotoshoot waar we voor een fotoworkshop model stonden met Grace :D

Ben weer verliefd op mn paard <3 <3 <3

[ [url=m/Jsg6r1.png]Afbeelding[/url] ]

Inter 1 :j

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 16:17

Mooi plaatje xxwienekexx!

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 17:19

Ik ben vandaag weer op pad geweest in het ZZZwaar. Na een slechte start op mijn debuut en de keer daarop waar hij heel spooky reageerde op een aangeklede rijhal wist ik het niet zo goed meer. Moest ik misschien maar weer terug naar ZLL of even er doorheen. Gelukkig blij dat ik vandaag gewoon lekker ben gaan rijden! Het waren geen mega uitslagen maar toch mooi 60,57% gereden met het en der nog wat rommeltjes. Dat geeft weer moed!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 17:37

Gefeliciteerd!!

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 17:37

Gefeliciteerd Udo! Niet zo veel aan jezelf twijfelen, is blijkbaar nergens voor nodig ;) Gewoon lekker wedstrijden blijven meepakken!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 17:41

Gewoon lekker ervaring op doen Udo, gefeliciteerd met je punt. Komt wel goed. Waar ben je heen geweest?

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 17:43

suikermeisje schreef:
Gewoon lekker ervaring op doen Udo, gefeliciteerd met je punt. Komt wel goed. Waar ben je heen geweest?

Maren-kessel dit is bij mij om de hoek, nog geen 10 minuten rijden. Dus mooie oefenronde!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 18:08

Heerlijk als je ze dichtbij kunt starten.

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 18:31

Katja schreef:
Heerlijk als je ze dichtbij kunt starten.

Dat zeker. Al is het losrijden daar niet zo heel prettig... En de rijbaanbodem ietsjes gewelfd hihi...

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 20:03

Komt wel weer goed Udo2001! Terug een paar keer starten helpt vaak alweer!

Ik heb ook weer officieel de Inter I gestart vandaag. Ze voelde weer een pak fijner dan tijdens de oefenwedstrijd, dus daar was ik al heel blij mee. Alleen maak ik dan een hoop fouten }:0
Net na de volte 8m als ik het appuyement in moet zetten naar rechts, springt ze aan in galop. Gelukkig wel snel kunnen herstellen maar ja normaal haalt zij op haar appuyementen altijd erg mooie cijfers, nu een 4 en dat x2 komt hard aan! In de uitgestrekte stap mocht ze nog meer ontspannen, ze kan echt zoveel beter stappen normaal gezien. Dan in de galop heb ik de zigzag echt niet netjes verdeeld waardoor ik op het einde veel te kort bij de jury uit kwam, dat in combinatie met een paard dat de jury toch best nog steeds eng vindt, resulteert in een erg moeilijke wissel :(:) Serie om de 3 was ze mij voor en hebben we dus al een wissel na 2 galoppassen ^) Pirouettes ok, ze kan ze nog kleiner maar ik wou ze echt mooi voor mij uit houden dus klein beetje te groot gereden. Serie om de 2 bleef ze naar mijn gevoel nogal vlakjes en kort. Uiteindelijk 65,8%, net niet genoeg voor mijn 2de internationale selectie. Maar op zich nog een mooi resultaat gezien de fouten die erin zaten. Nu bekijken hoe ik verder mijn planning ga maken. Ik was in elk geval wel heel blij dat ze niet extreem kijkerig was en ook niet meer zo in elkaar kroop zoals met de oefenwedstrijd!

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 20:34

Izzy dat zijn mooie punten! Met toch nog regelmatig een rommeltje als ik zo hoor?

Ik heb 2 Belgische vriendinnetjes, als ik ooit die scores hoor val ik stijl achter over. Vaak hogere percentages maar ook pas winst bij 62% ipv 60% is dat nationaal dan ook?

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 00:40

Gefeliciteerd Sandra en Izzy dat zijn mooie punten!

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 10:13

Ja inderdaad, nog wel een paar rommeltjes ertussen, gelukkig ook echt wel heel fijne stukken ook. Duidelijk te zien op m'n protocol, af en toe een vette 4 ertussen :=

Vanaf je PSG rijdt, hoef je in België geen winstpunten meer te verzamelen. Het enige wat je dan nog moet halen is 2x 66% in de Inter I om in de lichte tour ook internationaal te mogen starten.