B- springdebuut 2017

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 23:26

Majken schreef:
Ik heb even jullie mening nodig. Ik heb morgen een B dressuur wedstrijd, en mijn doel dus is om 1 winstpunt te halen voor te gaan springen. Nu heb ik een dressuur en spring zadel, maar ik rij altijd op het springzadel. Ik vind dat zadel wat fijner liggen en ik ben het gewend. Zou dit storend zijn voor het beeld van de Jury? Of misschien juist positief omdat ze dan begrijpen dat ik een winstpunt wil halen voor te springen?

Dat mag geen probleem zijn! Ik heb M1 gereden op springzadel, dus een B winstpunt moet te doen zijn!

lindamusters

Re: B- springdebuut 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 09:49

Ik heb alleen een springzadel dus ook ik moet gewoon daarmee starten :+ long time no see. Heb fanatiek meegelezen! Wij hebben er ontzettend lang uit gelegen. Ik rij voor een eigenaar en paard wat ik rij is ook te koop. Paard ging op proef voor een maand maar was toch niet wat ze zochten. Onbespierd terug dus mochten weer op gaan bouwen. Toen twee maanden met een hoefzweer lopen hanessen. Nu sinds twee weken weer onder het zadel, en volgende week B dressuur om ons winstpunt te gaan halen.. Laatste keer dat ik gesprongen heb is ook al zo'n drie maanden geleden :(

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 13:25

Klopt het dat je geen starttijden krijgt zoals bij de dressuur bij springen? :+ Zie alleen een aanvangsttijd staan.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 13:30

Klopt inderdaad :) Wij rekenen altijd aan een 30-tal combis per uur :)

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 13:33

Laurievc schreef:
Klopt inderdaad :) Wij rekenen altijd aan een 30-tal combis per uur :)

Tis dus wel duidelijk dat het mn debuut is :Y)
En die aanvangsttijd is de starttijd van de eerste combinatie? Of wanneer je begint met warmrijden? En ik moet aan het eind van de B pas, moet ik dan ook al bij die aanvangsttijd aanwezig zijn of maakt dat niet uit?

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 13:35

Normaal gezien is er maar 1 verkenning, dus dan kan je best ook al aanwezig zijn op de aanvangsttijd want je moet je parcours verkennen haha :) Warmrijden ligt echt aan je paard. Volgens iedereen rijdt ik lang in, maar ik vind het bijvoorbeeld net fijn om tussendoor even te kunnen stappen of nog parcours te kijken. Ik ga 25-30 combis voor mij opzadelen dus dan heb je ongeveer een uur om op te zadelen en op te warmen.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 13:40

Ik tel altijd 2min per combi.

Hoeveelste ben je? Dan kun je precies weten hoelaat je er moet zijn en erop moet zitten!

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 14:17

Ik hield altijd 15-20 minuten aan bij mn pony, en deed ook altijd maar een paar opwarm sprongen. Goed was goed. Tussendoor veel stappen, overgangen en vlak voordat ik de ring inging nog ff 1 sprongetje. Hoe ik dit bij mn paard ga doen weet ik niet. Pony was wel aan de luie/rustige kant

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 18:20

Ohja duh aanvang is dan natuurlijk parcours verkennen.
Aanvang tijd is 13:15, en ik ben nummer 22. Dus dacht nu zelf met jullie hulp erbij een beetje richten op 1 uur aanwezig, betalen en eventueel zadel erop, dan parcours lopen. Ik vind zelf lang inrijden wel fijn ivm best wel erge wedstrijd spanning _O- beetje wat Laurie aangeeft, kunnen kijken en stappen tussendoor. Hoorde ook dat je bij het inrijden op de hoefslag moet stappen?

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 10:02

Wisselt wat van ruiter tot ruiter maar meestal is het stappen op de hoefslag en dan kan de rest aan de binnenkant draven en galopperen :) Maar soms is het een beetje slalommen haha :)

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 10:15

liekec schreef:
Ohja duh aanvang is dan natuurlijk parcours verkennen.
Aanvang tijd is 13:15, en ik ben nummer 22. Dus dacht nu zelf met jullie hulp erbij een beetje richten op 1 uur aanwezig, betalen en eventueel zadel erop, dan parcours lopen. Ik vind zelf lang inrijden wel fijn ivm best wel erge wedstrijd spanning _O- beetje wat Laurie aangeeft, kunnen kijken en stappen tussendoor. Hoorde ook dat je bij het inrijden op de hoefslag moet stappen?

Zorg ervoor dat je niet teveel sprongen maakt tijdens het inspringen, het is maar laag en je moet je paard niet moe maken.

Als de aanvang om 13.15 is dan zou ik er om 13.00 uur zijn zodat je kan parcourslopen en daarna gaan opzadelen. Dan hoef je niet te stressen!

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 18:20

Stappen inderdaad op de hoefslag zodat je niet hoeft te zig zaggen als je wilt springen :P

Mijn schimmel is lekker kaal geschoren. Dus die is al helemaal klaar voor het binnen seizoen :D

Lobke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 11:13

Nog mensen die afgelopen weekend wedstrijd hebben gehad?

Wij hebben weer een rondje B gesprongen, ging super goed alleen door mijn eigen fout een balkje.
Wilde in de tweede fase snel voor een andere hindernis langs draaien en begon al met draaien boven de hindernis waardoor hij die oxer net van achter aantikte.
Jammer maar wel een goede les voor de volgende keer!

Afbeelding

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 11:40

Een balkje is jammer, maar daar worden jullie niet minder van! :D

Wij hebben pas de 26ste weer concours, echt wel afkicken hoor, een paar weken niks hebben!
Ik heb mijn paard gisteren meegenomen op haar eerste buitenrit in haar leven, ze vond het spannend maar wel heel leuk. :D

Morgen een crossles met haar, vrijdag gaat de 4jarige voor de 3e keer mee naar de les en zaterdag neem ik de merrie mee naar een oefenparcours. :)

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 11:49

Genoeg te doen dus Elys :P
Netjes toch Lobke! Mooi screenshot zo!

Ben nog even aan het bedenken of ik ze zondag allebei meeneem of maar 1 vd 2.. Luxeprobleem haha

Lobke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 12:07

Change3x, nee zeker niet, iedere balk is weer een goede les!
Dat is wel lang inderdaad, ik heb nu ook een paar weken niets, baal daar wel van maar des te meer kan ik genieten van de volgende keer.

Wat leuk, veel plezier alvast!

Bedankt paljaslaura, ben zelf ook erg blij met ons rondje want voor de rest klopte het wel allemaal. Had ergens anders wel een mooie scherpe draai er inzitten dus ik weet dat we het kunnen! Nu alleen nog wat ervaring opdoen en dat kan natuurlijk alleen door het te doen en veel fouten te maken!

Hahaha ik zou allebei doen :P

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 13:04

Hier afgelopen weekend niks want zit met gekneusde ribben na een val in de GP :+ Volgend weekend hopelijk wel weer!

Lobke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 13:21

Wat vervelend! Hopelijk herstelt het snel!

Beterschap!

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 17:50

Nou mijn B debuut ging helaas totaal niet als gepland. Kwam netjes om 1 uur aan, bleek de wedstrijd anderhalf (!) uur in te lopen. Echt absurd en achterlijk. Dus ik stressen, snel paard opgezadeld. Was net in de losrijdbak toen ik m'n eerste parcours moest springen. Dus die maar afgezegd en gehaast verder gegaan met losrijden.. toen per ongeluk op een oxer van 1.20 aangereden en gesprongen u(beetje vreemd maar wel gehaald). Vervolgens gelijk een weigering (op lagere hindernis uiteraard, had niet door dat ie zo hoog stond voordat ik erop af reed) door alle stress en druk van mijn kant. Zag het toen al niet meer zitten. Gelukkig hulp gehad van een bijstander die me er doorheen ging praten en uiteindelijk na 10 min losrijden de ring in. Paps had geregeld dat ik 2 achter elkaar kon zodat ik alsnog 2 keer kon rijden.
Toen in de bak bedacht ik me ineens dat ik geen parcours had gelopen :=
Dus nog snel 1 ronde voor me gekeken en maar gewoon gaan rijden. Uiteindelijk 28 strafpunten omdat ik de laatste hindernis vergeten was waardoor de tijd doortelde _O-
Ook een weigering halverwege door supersprint aanrijden. Tweede parcours ging eigenlijk heel fijn, een balkje door slecht rijden van mijn kant. Al met al supertrots op paardlief aangezien ik hem best wel verpest had bij het inrijden door er totaal niet aan te rijden en hem onzeker te maken. In het parcours ging hij echt aan en heeft ie ons echt gered <3
Snel nog een keer, smaakte wel naar meer! Echter nooit meer bij manege Groenewoude.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 18:50

Waar was je heen? Volgende keer met normale voorbereiding moet het dus helemaal goed komen!

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 19:24

Hoe kun je nou perongeluk op een (veel te hoge) hindernis aanrijden? 8)7 Dat heb ik nog nooit gehoord. _O-

Wat balen dat het 1,5 uur inliep, ook helemaal niet netjes van de organisatie! Hadden ze dit nergens vermeld op internet? Echt slecht!

Zoals Laura ook zegt, de volgende keer, als alles normaal loopt, moet het vast goedkomen! Erger dan dit kan het niet zijn. :D

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 19:43

Change3x schreef:
Hoe kun je nou perongeluk op een (veel te hoge) hindernis aanrijden? 8)7 Dat heb ik nog nooit gehoord. _O-

Wat balen dat het 1,5 uur inliep, ook helemaal niet netjes van de organisatie! Hadden ze dit nergens vermeld op internet? Echt slecht!

Zoals Laura ook zegt, de volgende keer, als alles normaal loopt, moet het vast goedkomen! Erger dan dit kan het niet zijn. :D

Tja was inrijden voor de B dus had eerlijk gezegd niet een absurd hoge hindernis verwacht. Daarnaast had ik dus zieke tijdsdruk dus reed gewoon als een kip zonder kop daar rond. Ben totaal niet goed in stressmanagement, vandaar dat ik ook anderhalf uur op terrein had gepland :P

Nee ze hadden het nergens vermeldt. Wel dat er doorgestart zou worden bij inlopen maar ik vind persoonlijk dat anderhalf uur echt van de zotte is. Halfuur had ik nog makkelijk kunnen redden en vind ik ook wel de max van wat je van ruiters kan verwachten.

Ja heb ook zeker goede hoop voor de volgende keer. Zit nu te zoeken naar een wedstrijd, wil bij wijze van het liefst volgend weekend alweer :D

SharonIndezz
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 19:59

Ach bij mijn BB debuut liep het bijna 2 uur uit! Paard is net 4 en was dus dood en dood op. Hij kon tussendoor ook niet terug op de trailer oid. Dus mijn debuut ging slecht, naar 3 hindernissen afgegroet omdat paardlief niet meer kon.
⚠️ SharonIndezz kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 20:17

Dat is ook niks nee.

Ben nog steeds benieuwd waar je was dan haha :P

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 20:22

paljaslaura schreef:
Dat is ook niks nee.

Ben nog steeds benieuwd waar je was dan haha :P

Manege Groenewoude staat in haar post.