Wedstrijddoelen 2017

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

emma_evg

Re: Wedstrijddoelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 14:38

Wauw super goed Varekaj! Wel apart dat je je eigen winstpunten niet eens kunt zien. Wat dat betreft vind ik het systeem van mijnKNHS wel super geregeld.

Ik heb vrijdag springwedstrijd en zaterdag dressuurwedstrijd gehad.
Vrijdag was ze behoorlijk heet, vind het ook lastig inschatten hoelaat je dan moet rijden (was als 87ste en wist alleen tijd 1e). Had 30 per uur aangehouden, maar was veel te vroeg. Denk dat dat ook wel meespeelde in het heet zijn. Tijdens inrijden was het nog wel goed te hendelen, eigenlijk precies goed, maar in het parcours toch net iets te veel van het goede. Beide parcourtjes 1 balkje, 1e parcours gedeeltelijk ook mijn fout, ze kwam behoorlijk kort. Maar goed afstanden rijden met zo'n heet beest is ook niet echt makkelijk. Door goede stijlpunten alsnog 1 wptje in het tweede parcours. Volgende keer selecties rijden :j

Zaterdag dressuur ging eigenlijk heel lekker! Vaak is ze het tweede proefje behoorlijk leeg, maar dat viel nu heel erg mee! Het gevoel kwam behoorlijk dicht in de buurt van de trainingen! Puntjes vielen wel ietsje tegen, hoopte en verwachte wel 2x over de 195 maar zat er net 2x onder (193 en 191,5). Wel 1e en 2e prijs. En het leukste, er werd ook een wisselbeker uitgereikt voor de beste over de klasse L1/L2 en die heb ik gewonnen!!!! Echt heel gaaf, dat ding is echt mega, denk wel 40 cm hoog haha. Daar wel echt super blij mee.

Nu over 3 weekjes nog maar een xtje L2 starten en dan het M1 in :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 15:12

Als clublid kan je wel je inschrijving, starturen, klassement, de kalender etc bekijken. Inschrijven voor wedstrijden en je algemene stand aan winstpunten is enkel voor diegene die daar extra toegang toe hebben. Volg je zelf je klassering wat op, dan kan je zelf makkelijk uittellen hoeveel punten je ongeveer gehaald hebt.
Ik had alleen in mei/juni een klassement meegereden waar ik net buiten de verdeling viel van selectiepunten voor het provinciaal kampioenschap. Binnen die selectie heb ik wel gewoon winstpunten gereden, en die was ik dus vergeten mee te tellen in de totaalstand :o

Je kan als lid niet zelf inschrijven omdat het via een bepaalde regeling gaat, een soort beurtrol. Er zijn redelijk veel clubs namelijk. Zo willen ze vermijden dat niet altijd dezelfde ruiters de beste startplekken kunnen inpalmen zie je. Wij krijgen ruim op tijd de kalender te zien, we geven aan onze verantwoordelijke door welke proef we willen starten op welke dag met welk paard, en zij zorgen voor de rest. De startlijsten komen naderhand online en die kan iedereen wel consulteren.

Het heeft voordelen en het heeft nadelen. Ik geef aan het begin van het seizoen mijn data door en hoef me verder nergens meer druk om te maken.

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 17:06

Wat een wedstrijdseizoen! We hebben het clubkampioenschap op onze naam gezet! We rijden sinds april wedstrijden voor deze vereniging en hadden overall de hoogste punten van het seizoen!
Afbeelding
Afbeelding

Knappe pony gisteren weer 2x eerste plaats en 2 wp in het L2. Nog eentje en dan mogen we al M1 starten *\o/* Bij deze vereniging hadden zo ook een competitie over het afgelopen seizoen. Ook daar werden we eerste!
Afbeelding

Zo trots op die kleine pony die zo presteert tussen de paarden <3 Wel een nadeel ondervonden aan het starten tussen de paarden.....
Dekjes, halsters en dekens allemaal full. Heb nu een supermooie eskadrondeken gewonnen in maat XL. Kan hij 3x in _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 19:35

Proficiat *\o/*

kan je de deken niet ruilen? Voor een Xl moet je paard toch al fiks aan de maat zijn, denk dat er veel in zouden zwemmen.

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 20:06

Nee waren alleen XL (205) en XXL (215) dekens. Maatje S had ook nog te groot geweest. Hij heeft XXS

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 21:38

Met een 195 zou het voor de mijne al groot zijn, dus een 205 is helemaal een soepjurk.

Kan je het niet als tent opstellen ofzo :))

Merel_Brit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 09:53

Ik heb ook eens een mooie rabobank deken gewonnen, maatje 205. Die van mij heeft 185. M`n stalgenoot was er heel blij mee, maar stiekem toch een beetje jaloers elke keer als ik die deken zag :')

Tomorrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 12:27

Toch wel leuk om te lezen dat veel mensen realistische doelen gesteld hebben en deze al behaald of bijna behaald hebben!

Tomorrow schreef:
Mijn wedstrijddoel van 2017 is aan het eind van het jaar M2 kunnen starten.
Zijn nu L2+7. Volgend weekend staat de eerste op de planning.

Dit was mijn doel, die is ondertussen behaald. Heb mijn punten voor het M2 binnen.
Ga nog niet over, heb besloten deze klasse ongeveer helemaal uit te rijden.
Voor volgend jaar heb ik al een nieuw doel klaar liggen, maar die bewaar ik voor het topic van volgend jaar :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 15:00

Mijn doel is ook al bekend. Echter is het nu gewoon voorbereidend trainen, vanaf januari pak ik de draad weer op om intensiever te gaan rijden en er werk van te maken.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 15:26

Ik heb helaas mijn doel moeten bijstellen :(
Originele doel was eind dit jaar Z1 startgerechtigd.
Dat moeten we bijstellen maar M2 startgerechtigd.

Paard raakte geblesseerd, en toen hij klaar was om opgebouwd te worden, werd ik geopereerd aan mijn arm.
Maar we zijn nu aan het opbouwen en heb ik een druk schema opgesteld om toch nog even te kunnen knallen in de ring. Het voelt namelijk helemaal niet verkeerd hoe hij nu loopt!

Mijn veulen wordt binnenkort van zijn moeder afgespeend en dan gaat mams toch ook gewoon fanatiek aan het werk en snel daarna mee op wedstrijd (mams loopt nu ook wel onder zadel, maar frequentie moet omhoog!)
Met haar heb ik niet speciaal een doel, doelen gaan we wel bedenken in 2018 haha

cindyy_1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 15:57

Wat is iedereen lekker bezig zeg!

ivy_power89 wat balen van de blessure en je operatie! Nu lekker opbouwen en dan nog even paar maandjes knallen in de ring!

Wij hebben vorige week zondag nog een wedstrijdje in het M2 gestart. Ondanks dat we de punten voor het Z1 al hebben, toch voor de ervaring een keertje M2. Hij liep echt onwijs fijn en vooral de eerste proef voor zijn doen heel goed dragend! Daar had ik op z'n minst wel 1 winstpunt verwacht. In de 2e proef werd hij wat heet waardoor er rommeltjes ontstonden. Helaas strenge jury waardoor we uiteindelijk 176 en 168,5 hadden :( Helaas, maar het blijft een jurysport. En de punten voor het Z hebben we al, dus daar ging het niet per se om. 15 oktober gaan wij ons Z1 debuut maken! Heel benieuwd hoe dat zal gaan, aangezien er nog heel veel puntjes zijn om aan te werken :=

En... Heel blij met mijn lieve vriend die er bijna alle wedstrijden bij is en ons helpt <3
Afbeelding

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 16:16

Wil je wel Z starten als je in de M2 rond de 170 punten zit? Of scoor je normaal wel rond de 190 in het M2?

Ik ben nu steeds meer van mening dat ik pas over ga als ik echt hoge punten kan rijden, dus altijd wel ergens in de 190. Heb nu wel de mazzel met een super leerpaard, dus als ik zelf goed rij, kan ik ook hele hoge punten halen. Maar ik ben vroeger ook altijd zo over gegaan terwijl ik de laatste klasses steeds maar net de puntjes kon rijden. Merk dat dit wel fijner is, ook voor je zelvertrouwen

cindyy_1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 16:34

Ik ga in oktober sowieso Z starten om te kijken hoe we ervoor staan. Meestal scoor ik in het M2 rond de 185, soms ook wat hoger. Maar ik vind het vooral zonde van het geld om lager te blijven starten als we al door mogen. En zelf heb ik er een hekel aan als andere mensen tot de 30 winstpunten doorrijden in dezelfde klasse om alleen maar prijzen binnen te halen XD Tuurlijk scoor ik het liefst hoger, maar ik weet dat we voorlopig de 195 toch niet gaan aantikken omdat we altijd tegen hetzelfde aan blijven lopen. Mocht het de 15e nou echt dramatisch gaan, ga ik wellicht weer terug naar het M2. Maar dan weet ik in ieder geval hoe we ervoor staan.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 17:15

Ik ben bijna 8 jaar uit de sport, en nu begint het weer te trekken. Dus ik zit er aan te denken om weer te gaan starten. De winstpunten in de M2 blijven immers staan, dus dan moet ik ook weer in de M2 starten. Is de jurering nu gemakkelijker? Want in mijn tijd moest je nog verzameling laten zien en dat is er nu uit, en daarmee is de M2 gemakkelijker geworden. De reden waarom ik weer over starten nadenk is dat het nu BITLOOS mag. Helaas is het dan maar voor 4 punten. Dan zal er weer een bit in moeten, maar ik hoop dat in 2018 ook in het Z gewoon bitloos gestart mag worden, want ik rij alle verzamelde oefeningen ook zonder problemen.

Enne, Cindyy, ik denk er net zo over als jij. Bij 10 winstpunten wieberen uit de klasse. Ik ga voor 180 punten per proef, dat is voldoende en daarmee weet ik dat ik klaar ben voor een hogere klasse.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 17:22

Ik vond de Z1 ook lekkerder rijden en qua punten ging dat ook beter dan M2. Dus ik snap het wel.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 08:15

Ik rij de klasses ook niet uit hoor.. Maar dan blijf ik gewoon thuis om de puntjes nog meer op de i te zetten ;)

Sommige M2 proeven zitten niet eens travers in of maar een kwart keertwending, dus sommige proeven zijn eigenlijk vrij hetzelfde als de M1.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 10:33

Ik heb nu 2x de klasse volledig uitgereden waardoor ik over moet. Was niet de bedoeling, is wel gebeurd :)) (Had mijn aantal winstpunten een stuk lager ingeschat dan de werkelijkheid). Alsnog is er nog steeds genoeg werk aan de winkel vind ik zelf voor ik L1 wil starten. Zoals Danielle ook zegt, ik blijf tijdens de winter gewoon thuis oefenen. In januari, februari en maart een onderlinge rijden om te kijken hoe ver we staan en dan keihard aan de slag om de puntjes op de i te zetten voor het zomerseizoen :)

Ik kan nu ook al gelijk de overstap maken naar L1 en starten, maar ik wil gewoon geen risico op verliespunten rijden. Mijn richtpunt is toch altijd top 7 rijden op 20 deelnemers.

cindyy_1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 10:38

Ja dat thuisblijven om puntjes op de i te zetten zie ik met die van mij niet zo zitten. De trailer is elke keer weer een uitdaging dus wil regelmatig met hem op pad blijven gaan en ook eigenlijk wel een wedstrijdritme vasthouden. De hoeveelheid wedstrijden wordt nu wel minder hoor, ipv meestal 2 keer per maand, gaan we nu oktober, november en december 1 keer per maand op wedstrijd en dan puur voor de ervaring en ritme. Tussendoor staat er nog aantal keer een buitenritje op de planning. Aangezien hij nu altijd op vreemd terrein de trailer wel in gaat, durf ik het ook eindelijk aan om voor het eerst naar het strand te gaan eind oktober of begin november :) Maar ik snap het idee van thuis blijven trainen wel hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 10:46

Tussen juni en begin september was het bijna wekelijks op wedstrijd + 2 tot 3x/week met de trailer naar les. Waar hij in het begin vrolijk en probleemloos de trailer in ging, maakt ie zich nu uit de voeten als hij dat ding ziet aankomen. Hij laadt wel nog steeds vlot, dat wel. Hij is alleen niet makkelijk meer om te pakken op de weide.
Hij staat nu in pension sedert dit weekend met grote buitenbak. Ik probeer de trailer nu dan ook alleen nog te gebruiken voor leuke dingen: een dagrit/rally gaan rijden in de bossen, een crossles of een oefencross, dat soort zaken.

Het is een voordeel dat de onderlinge dressuurwedstrijden hier op 3km wandelafstand en 5km met de auto zijn. Bij goed weer kan ik te voet erheen en anders is het een kort ritje.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 11:13

Wordtde m2 ook soepeler gejureerd nu? Ik heb nog met verzameling gereden en ik voel me nu eigenlijk gewoon z wegens eenvoudiger proeven.

Tomorrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 12:35

Ik ging tot nu ook altijd direct over bij 10wp en dan tussendoor weer een half jaar thuis blijven om te trainen. Beetje om de reden die Cindy zegt en vond het geld verspilling. Alleen ga ik nu het M1 (en wss alle klasses die ik nog tegen ga komen :)) ) ook richting de 30 punten uitrijden. En de selecties meerijden om hopelijk weer de regio te kunnen rijden.
In het M1 heb ik tot nu toe aldoor gemiddeld rond de 185 gezeten op 2x grote uitschieters na. Dat zijn niet de punten waarvoor ik het doe. Wij zitten nu steeds tegen hetzelfde aan te hikken en dat moet gewoon beter en het beeld moet constanter. Alleen wil ik hem nu niet weer een half jaar of jaar thuis houden maar gewoon blijven starten en de stijgende lijn blijven vasthouden. Ik denk dat wij beide daar beter van worden en zie ook wel een beetje tegen dat M2 op. Die wil ik hoe dan ook wel goed rijden, als soort bevestiging dat we daarna het Z aankunnen. Dan moet het allemaal perfect ofzo :') O:)

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 18:23

Hoi allemaal, mag ik me ook melden in dit topic? :o

Kasty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 18:40

Ik heb helaas mijn doel niet op papier gezet vorig jaar, maar ik heb zo'n vermoeden wat het was..
Vorig jaar reed ik M2 en was denk ik het streven om Z1 te gaan starten en verder niet.. Misschien het sportpredicaat halen voor mijn fries. Dat is Z1+ 5..
Begin Februari mocht ik Z1 starten, 1 wedstrijd gereden en snel daarna tot halverwege juni eruit gelegen met een blessure rond de pezen...
In juni weer begonnen en op dit moment zijn we Z1+ 8!! We hebben begin augustus ons sportpredicaat behaald...
Ik heb meer dan ik ooit heb durven hopen mijn doel behaald!! Nooit gedacht dat we ook weer zo snel door het Z1 vlogen...
Mooi doel voor volgend jaar is ergens rond het outdoorseizoen Z2 starten, want daar moeten we nog even voor oefenen.. De vliegende wissels zijn we nog niet mee aan de gang geweest.. die springt ze zelden tot nooit .. contra is veel makkelijker... ;-)
Afbeelding

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 21:22

Meya_ schreef:
Hoi allemaal, mag ik me ook melden in dit topic? :o

Tuurlijk!

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 21:41

Sinds juni '16 eerste eigen paard op stal, Hope. United X Balzflug.
Nu paar keer L2 gestart en 2 punten. Afgelopen maanden rustig aan gedaan, bijna intotaal maand vrij gehad.. switch van instructrice en nu gaan we er weer voor :)

Dit zijn wij:
Afbeelding

Doel is M1 niveau beheersen, L2 puntjes rijden. Misschien december M starten en anders houden we dat voor januari.

Ik heb vorig jaar, zo goed als, de B uitgereden. Ga ik nooit weer doen :') zat toen te knoeien met de selectie wedstrijden. Heb dat nu aan kant geschoven.