Nann__ schreef:Vandaag weer wedstrijd gehad, een rondje BB en B gedaan en het ging al weer beter dan vorige week!

Met los springen kan hij soms best vervelend zijn, altijd eerste sprongen even weigeren en dat deed hij nu helemaal niet ook. Ook niet toen we over gingen naar de oxer. Dat was voor mij al een hele overwinning! En met het BB rondje 2 weigeringen op dezelfde sprong, helemaal niks bijzonders ik heb geen idee waarom die weigering was maar goed verder heel fijn gereden. En het B rondje hadden we 2 balken en hij werd loeisterk. Maar goed, rondkomen is waar nu m'n focus ligt en m'n instructeur heeft m liever voorwaarts dan te langzaam.

Super toch? Die rondjes moet je nu gewoon met hem maken.
Change ziet er goed uit!
Anne_GTI schreef:Blegh paard van kennis van me is vandaag verongelukt en buurvrouw van me is 10 minuten buiten westen geweest. Wel even weer een eye-opener....
Anne_GTI schreef:Zware hersenschudding. Mazzel gehad. Paard kwam omhoog met opstijgen en klapte achterover en landde met hoofd tegen de betonnen poer van de kapschuur. Ze lag er half onder en paard spartelde nog wat. Iemand anders heeft haar er onderweg getrokken. Paard bloedde uit de neus en kon niet meer opstaan. Door dierenarts ter plekke afgespoten. Ontzettend sneu... was een heel braaf paard verder.
Oh bah, altijd naar die verhalen..
Nina gefeliciteerd, ruimte zat over zo te zien!
Moonlight ook gefeliciteerd!
Anne_GTI schreef:Ramptoerist stond vandaag weer net bij de hindernis waar een meisje haar sleutelbeen brak... paard oversprong zichzelf en kreeg de pootjes er niet meer onder na de landing. Meiske ging met de schouder hard de grond in.
Change3x schreef:Vriendinnetje van mij gisteren ook over de kop met haar pony omdat hij de dubbelsprong op 1,5 nam ipv 2, over de kop en sleutelbeen gebroken.
Altijd naar zulke dingen!
Bah wat een hoop ongelukken, altijd nare ongelukken.
Ik rijd dressuur ook met een dressuurzadel. Mijn vriend heeft alleen een springzadel, die rijdt dressuur met een gewone singel.
benthevigox schreef:Wat een vervelende verhalen ..
Ik dressuur trouwens altijd zonder buikflap met een gewone leren singel . Heb sws de buikflap er niet veel aan .
Ben wel aan t rondkijken naar buikflap met bont .
Ik heb donderdag oefenwedstrijdje gereden in asten , ging super . Dubbel 0. Maar omdat ik in de barrage voor safe reed was ik wat langzamer dan de rest . Wel een 4e plaats .
Zaterdag avond nog klein oefenwedstrijdje gestart in velden met de andere twee . En daar had ik met beide 24 strafpunten .. Dat is dus de rede waarom ik nog niet officieel met hun start ..
Netjes van donderdag, jammer van de zaterdag!
Hier een rustig weekend gehad, donderdagavond dressuurles gehad, vrijdag stil gestaan, zaterdag aan de longe en gisteren springles gehad. Geoefend op controle want ze meende de laatste keer dat ze die controle wel mocht overnemen. Heeft ze nu 2 keer geprobeerd in het begin maar daarna sprong ze super!