[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 22:57

Anne_GTI schreef:
Blegh paard van kennis van me is vandaag verongelukt en buurvrouw van me is 10 minuten buiten westen geweest. Wel even weer een eye-opener....

Oh jeetje wat heftig.. Hoe gaat het nu met je buurvrouw? Wat was er gebeurd? Heel heftig!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 02:56

Zware hersenschudding. Mazzel gehad. Paard kwam omhoog met opstijgen en klapte achterover en landde met hoofd tegen de betonnen poer van de kapschuur. Ze lag er half onder en paard spartelde nog wat. Iemand anders heeft haar er onderweg getrokken. Paard bloedde uit de neus en kon niet meer opstaan. Door dierenarts ter plekke afgespoten. Ontzettend sneu... was een heel braaf paard verder.

ninahaakk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 17:18

Vandaag 2 rondjes bb gestart, allebei foutloos en 73 voor stijl! :)
Afbeelding

Moonlight17

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 17:34

Gisteren een rondje BB 90 cm op de onderlinge wedstrijd gesprongen. Balkje in de 1e ronde. 2de ronde foutloos. Nadat Woensdag besloot in ons parcours vlak voor hindernis 1 besloot te gaan kloten en rond te rennen als normaal had ik er een hard hoofd in dat het goed zou gaan. Nou deed ze dus weer redelijk goed. Ze mag nog wat meer ontspannen in de ring, maar ik heb geen super vreselijke overdreven sprongen gehad.

Gadver, hoorde vandaag ookal over een stel ongelukken met dierenarts en ziekenhuis gevolgend Anne_GTI

ninahaakk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 19:30

Nog 2 foto's van vanochtend! :)
Afbeelding
Afbeelding

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 20:28

Gedverdegedver Anne, wat verschrikkelijk...

Mooie foto's Nina. Zag best wat mensen fotos maken dus hopelijk vind ik daar nog wat van terug.

Een 3e prijs in de B en een stop en zag net ook een balk (jury had 'm ook niet gezien haha) in het L. Die stop was echt zonde. Maargoed verder sprong ie wel als een malle ondanks wat mis afstanden.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 20:51

Ramptoerist stond vandaag weer net bij de hindernis waar een meisje haar sleutelbeen brak... paard oversprong zichzelf en kreeg de pootjes er niet meer onder na de landing. Meiske ging met de schouder hard de grond in.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 21:01

Anne_GTI schreef:
Ramptoerist stond vandaag weer net bij de hindernis waar een meisje haar sleutelbeen brak... paard oversprong zichzelf en kreeg de pootjes er niet meer onder na de landing. Meiske ging met de schouder hard de grond in.

Vriendinnetje van mij gisteren ook over de kop met haar pony omdat hij de dubbelsprong op 1,5 nam ipv 2, over de kop en sleutelbeen gebroken. -O-

Altijd naar zulke dingen!

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 21:03

ninahaakk schreef:
Nog 2 foto's van vanochtend! :)
[ [url=m/FcnWrv.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/huHZ2g.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gaaf paard heb je!

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 21:20

Gedsie jongens heel vervelend allemaal,..

Mick vandaag
Afbeelding

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 21:25

Nou wat een narigheid zeg..

Gave foto's weer! Nina, je paard heeft ruimte zat over haha. :D
Fijn dat Mick weer zo fijn gaat Laura! Gefeliciteerd met je prijs en mooie stop foto ook op facebook haha.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 21:30

Brr wat een enge verhalen. Zet je wel weer een met beide benen op de grond als je dat soort dingen meemaakt van dichtbij. Ook sneu dat het ene paard het niet overleefd heeft.

Wel hele gave foto's meiden! :j

Wij hebben dit weekend rustig aan gedaan, wel lekker dressuurmatig getraind. Vrijdagavond even naar de EJ geweest voor een nieuw halster en longeerlijn en daar hing de witte broek die ik al een tijdje 'zocht'. Had er al voor gebeld maar hij was er niet meer zeiden ze. Precies mijn maat en ze hadden 25% korting dus kon hem niet laten hangen :=

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 21:35

Oja Kayleigh ik heb Spook zien springen in het L! Zag er echt heel fijn uit met zijn nieuwe ruiter. Heb je goed voor elkaar gekregen!

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 21:37

Ja hij heeft gewonnen vandaag vertelde ze net *\o/* Thanks!

Vorig weekend was ie in de staak gegaan en kwam ze hindernis 1 niet over, dus daarom deed ze toch maar even eerst weer L := Draakje is het soms. Maar als die gaat, dan gaat ie ook echt.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 21:42

De Spooks Kayleigh? :D Dat is wel super fijn, ook nog eens met 25% korting! En ik zag het op Facebook voorbij komen. Super fijn!

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 21:50

Ja de Spooks :D Erg blij mee!

Haha lang leven Facebook hé, altijd wel leuk om mensen te volgen vind ik.

Voor de mensen die ook dressuur trainen met hun springzadel, hebben jullie een aparte singel of ook gewoon met de buikflap singel altijd rijden? Ik rijd nu altijd met m'n flap singel maar zag een hele mooie zachte van Kentucky :o

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 21:53

Capriootje schreef:
Ja de Spooks :D Erg blij mee!

Haha lang leven Facebook hé, altijd wel leuk om mensen te volgen vind ik.

Voor de mensen die ook dressuur trainen met hun springzadel, hebben jullie een aparte singel of ook gewoon met de buikflap singel altijd rijden? Ik rijd nu altijd met m'n flap singel maar zag een hele mooie zachte van Kentucky :o

Buikflap singel gewoon. Maar op concours mer dressuur doe ik altijd wel even een andere eraan.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 21:57

Altijd met buikflap!

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 22:37

Hé bah wat een nare verhalen :(:)

Ik heb een singel zonder buikflap, dus daar dressuur ik ook altijd mee :P

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 22:40

Ik dressuur met mijn dressuur zadel dus dat ''probleem'' hebben wij niet. :)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 23:06

Ik heb ook een dressuurzadel dus ook geen rare singelproblemen wat dat betreft.
Jonge paard ingereden met veelzijdigheidszadel zonder flap. Die kent de flap nog niet

benthevigox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 08:43

Wat een vervelende verhalen ..

Ik dressuur trouwens altijd zonder buikflap met een gewone leren singel . Heb sws de buikflap er niet veel aan .
Ben wel aan t rondkijken naar buikflap met bont .

Ik heb donderdag oefenwedstrijdje gereden in asten , ging super . Dubbel 0. Maar omdat ik in de barrage voor safe reed was ik wat langzamer dan de rest . Wel een 4e plaats .
Zaterdag avond nog klein oefenwedstrijdje gestart in velden met de andere twee . En daar had ik met beide 24 strafpunten .. Dat is dus de rede waarom ik nog niet officieel met hun start ..

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 09:00

Nann__ schreef:
Vandaag weer wedstrijd gehad, een rondje BB en B gedaan en het ging al weer beter dan vorige week! :D Met los springen kan hij soms best vervelend zijn, altijd eerste sprongen even weigeren en dat deed hij nu helemaal niet ook. Ook niet toen we over gingen naar de oxer. Dat was voor mij al een hele overwinning! En met het BB rondje 2 weigeringen op dezelfde sprong, helemaal niks bijzonders ik heb geen idee waarom die weigering was maar goed verder heel fijn gereden. En het B rondje hadden we 2 balken en hij werd loeisterk. Maar goed, rondkomen is waar nu m'n focus ligt en m'n instructeur heeft m liever voorwaarts dan te langzaam. :')

Super toch? Die rondjes moet je nu gewoon met hem maken. :j

Change ziet er goed uit!

Anne_GTI schreef:
Blegh paard van kennis van me is vandaag verongelukt en buurvrouw van me is 10 minuten buiten westen geweest. Wel even weer een eye-opener....

Anne_GTI schreef:
Zware hersenschudding. Mazzel gehad. Paard kwam omhoog met opstijgen en klapte achterover en landde met hoofd tegen de betonnen poer van de kapschuur. Ze lag er half onder en paard spartelde nog wat. Iemand anders heeft haar er onderweg getrokken. Paard bloedde uit de neus en kon niet meer opstaan. Door dierenarts ter plekke afgespoten. Ontzettend sneu... was een heel braaf paard verder.

Oh bah, altijd naar die verhalen..

Nina gefeliciteerd, ruimte zat over zo te zien!

Moonlight ook gefeliciteerd!

Anne_GTI schreef:

Change3x schreef:
Vriendinnetje van mij gisteren ook over de kop met haar pony omdat hij de dubbelsprong op 1,5 nam ipv 2, over de kop en sleutelbeen gebroken. -O-

Altijd naar zulke dingen!

Bah wat een hoop ongelukken, altijd nare ongelukken.

Ik rijd dressuur ook met een dressuurzadel. Mijn vriend heeft alleen een springzadel, die rijdt dressuur met een gewone singel.

benthevigox schreef:
Wat een vervelende verhalen ..

Ik dressuur trouwens altijd zonder buikflap met een gewone leren singel . Heb sws de buikflap er niet veel aan .
Ben wel aan t rondkijken naar buikflap met bont .

Ik heb donderdag oefenwedstrijdje gereden in asten , ging super . Dubbel 0. Maar omdat ik in de barrage voor safe reed was ik wat langzamer dan de rest . Wel een 4e plaats .
Zaterdag avond nog klein oefenwedstrijdje gestart in velden met de andere twee . En daar had ik met beide 24 strafpunten .. Dat is dus de rede waarom ik nog niet officieel met hun start ..

Netjes van donderdag, jammer van de zaterdag!

Hier een rustig weekend gehad, donderdagavond dressuurles gehad, vrijdag stil gestaan, zaterdag aan de longe en gisteren springles gehad. Geoefend op controle want ze meende de laatste keer dat ze die controle wel mocht overnemen. Heeft ze nu 2 keer geprobeerd in het begin maar daarna sprong ze super!

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 10:36

Bah Anne wat naar, vooral van dat paard dat moest worden ingeslapen. Echt een nachtmerrie lijkt me dat. Veel sterkte, niet gek als je daardoor van slag raakt.

Meiden wat vliegen jullie allemaal over die hindernissen! Ik heb met Tirzah een oefenrondje 80cm gereden gisteren en ben er gewoon weer afgedonderd. Er zijn foto's en filmpjes van en ik schrik ervan hoe ver ik met mijn bovenlijf naar voren kom. Waarom leer ik dat nou zo moeilijk af? Als er iemand langs de kant staat die het roept dan denk ik eraan, maar als ik dan vervolgens zelf op pad ga doe ik het doodleuk weer! We kwamen niet verder dan hindernis 2. Heel zonde want ze deed echt goed haar best...Afbeelding

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 10:40

Wat een nare verhalen allemaal zeg, je had wel pech Anne :n

Jammer van je balkje en stop Laura, voelde hij verder wel goed? Het is wel een pannekoek.

Evel is erg op zoek naar focus. Zodra het moeilijk wordt springt hij super, bijvoorbeeld in de driesprong. Maar ben je 10 galopsprongen verder heeft hij weer een bloemetje gezien en tikt ie een simpele stijl oid eraf. Sukkel.

Junia, kun je niet balkjes gaan draven in verlichte zit met je handen los? Dan moet je vanzelf een natuurlijke betere balans zoeken.