tarieven KNHS voor 2016?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 12:26

Zo, weer heel lang met de KNHS aan de telefoon gehangen. Ik ga dus 2 keer contributie betalen de komende jaren, ook als ik per direct op zeg. -O- Bedankt KNHS......
Geadviseerd wordt om mijn lidmaatschap bij het koetsiersbewijs op te zeggen per 3-7-2017, tot dan heb ik ook betaald. De contributie bij de rijdersvereniging/KNHS vereniging wordt voor die 2 jaar een volgende contributie, van 14 euro. Ook als ik nu opzeg blijft dat, maakt niets uit, omdat ik vooruit betaald heb.
Leuke is dat ik in eerste instantie altijd via de rijdersvereniging mijn KNHS contributie heb betaald, en het 2,5 jaar geleden ineens spontaan door de KNHS is omgezet naar een individueel lidmaatschap bijbehorend bij het koetsiersbewijs. Dit wilde ik niet, heb daar toen al over gebeld maar dat kon niet anders, kwam door het samenvoegen. Bedankt, door deze constructie moet ik nu dus maar verplicht dubbel betalen voor de komende jaren.

veerledec

Re: tarieven KNHS voor 2016?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 12:45

Neon, klopt het dan dat als je je ruiterbewijs/menbewijs al hebt betaald tot zeg 2017, je voor 2016 automatisch € 14 contributie betaalt? Ik ben net bezig mijn leden daarover te informeren, maar dat had ik nog als vraagteken staan.

Waarom moet je je lidmaatschap bij het koetsiersbewijs (dat is het menbewijs toch?) apart opzeggen? Zoals ik het begreep zouden er verder geen dubbele kosten moeten zijn toch, behalve dan dat je al vooruit hebt betaald?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 12:59

De knhs verwacht ook de komende 2 jaar 5000 leden te verliezen en 1500 minder startkaarten uit te geven. Maar ze verwachten wel net zo veel contributie te innen en meer te ontvangen aan de startkaarten. Dat zegt toch eigenlijk wel genoeg?

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Veulen84 op 20-11-15 13:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 13:00

Dus als je een ruiter/koetsiers bewijs hebt moet je alsnog nu 20 euro lidmaatschap bijbetalen? Mijn ruiter bewijs loopt nog tot april, dus dat is niet zo'n ramp.. Maar als ik nu een startpas neem betaal ik dan waarschijnlijk gewoon 128 euro maar krijg ik in april geen extra factuur om m'n ruiter bewijs te betalen?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 13:07

Ik snap er niet veel van.. Zelf ook m'n ruiterbewijs inclusief bijbehorend lidmaatschap betaald tot en met 2017 dus zal wel ook voor mij gelden.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 13:35

Veulen84 schreef:
De knhs verwacht ook de komende 2 jaar 5000 leden te verliezen en 1500 minder startkaarten uit te geven. Maar ze verwachten wel net zo veel contributie te innen en meer te ontvangen aan de startkaarten. Dat zegt toch eigenlijk wel genoeg?

[ [url=m/etrFWP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Precies, Veulen84, jij hebt het door.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 14:30

Veerle, die betalen inderdaad 14 euro. Als ze niets via het individueel lidmaatschap doen (manegewedstrijden of iets dergelijks) is het advies om dat lidmaatschap op te zeggen vanaf de datum dat die verloopt. Kan via een mail naar de KNHS.
Mijne verloopt 3 juni 2017 (zei eerder juli, maar dat was factuurdatum, zag net in mijn KNHS dat het lidmaatschap tot juni dus was). Ik betaal in 2016 en 2017 14 euro via een rijdersvereniging waar ik KNHS wedstrijden bij rijdt en een startlicentie bij heb. In 2018 betaal ik dan 20 euro via hun. Lidmaatschap KNHS loopt dus gewoon door via de rijdersvereniging op het moment als het 3 juni 2017 is.
Leden moet dus wel zelf opzeggen!

Sababber, als je je KNHS lidmaatschap die bij het ruiterbewijs hoort niet opzegt krijg je dus in april een factuur voor verlenging en voor lidmaatschap KNHS. Bovendien betaal je via je rijvereniging nog 14 euro. Dus opzeggen per april, dan betaal jij dit jaar 14 euro (en ben jij per saldo zelfs goedkoper uit).

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 14:34

Maaike, dat wijkt dan wel af van de informatie die ik van de KNHS kreeg. Zij schrijven in hun mail aan mij:
Citaat:
Het ruiter- en menbewijs komen volgend jaar onder het lidmaatschap van de KNHS te hangen. Er worden dan geen verlengingskosten voor het ruiterbewijs betaalt, alleen het lidmaatschap van de KNHS.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 14:41

Ik weet niet in welke context dit stukje staat en bij welke vraag dat hoort, dus ik kan ook niet beoordelen of dat afwijkt.

Anders moet je zelf even bellen. Ik heb in totaal een uur aan de telefoon gehangen (had nog meer vragen), ze heeft bij diverse mensen dingen nagevraagd, en dit was wat ik hoorde, en dat komt ook overeen met wat Lante zei wat bij hun regiovergadering verteld is. Na een uur heb ik weer genoeg KNHS gehoord voor vandaag, ik ga er niet meer voor bellen. :+ Voor mij is het duidelijk in ieder geval.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 15:08

Dit was de vraag met het antwoord:
Citaat:
1) Tot nu toe kregen onze leden die een ruiterbewijs of menbewijs hadden, korting op de contributie (€ 8). Hoe wordt dit vanaf 2016 verwerkt?

Het ruiter- en menbewijs komen volgend jaar onder het lidmaatschap van de KNHS te hangen. Er worden dan geen verlengingskosten voor het ruiterbewijs betaalt, alleen het lidmaatschap van de KNHS. Wanneer dat lid een verenigingslidmaatschap heeft is het lid automatisch KNHS-lid en kan het ruiter- en/of menbewijs daar onder komen te hangen.

Ik dacht behulpzaam te zijn door te mailen in plaats van te bellen, aangezien ik snap dat ze overlopen door alle vragen momenteel :P. Maar ik krijg inderdaad maar halve antwoorden over de mail, dus dat schiet niet op. Misschien volgende week toch ook maar een keer bellen dan.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 16:54

Mij is ook verteld dat je voor het ruiterbewijs enkel het knhs lidmaatschap betaalt. Maar dat is voor ons die al betaald hebben pas aan de orde bij de volgende betaling.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 18:36

Je krijgt inderdaad maar een half antwoord. :) Klopt wel wat ze zeggen, maar is echt maar een half antwoord. Ze kunnen het onder het verenigingslidmaatschap hangen, maar ze zeggen er niet bij dat ze dan wel eerst zelf op moeten zeggen, en bij de al vooruit betaalde lidmaatschappen je nog extra KNHS contributie van 14 euro moet betalen bij je verenigingslidmaatschap. :)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 21:02

Ik heb ook eindelijk een antwoord:

Citaat:
We zien op dit moment inderdaad een ruiterbewijs lidmaatschap en een FNRS lidmaatschap, deze lidmaatschappen vallen volgend jaar onder het individuele lidmaatschap.
De contributie voor dit lidmaatschap is volgend jaar € 20.00 per kalenderjaar.

De licentie wordt per twee jaar berekend en zal weer € 20.00 bedragen.

Voor een startkaart moet je lid zijn via een vereniging of een FNRS manege. Dit zou dan jouw tweede lidmaatschap zijn, je krijgt dan € 6.00 korting.
de contributie voor het tweede lidmaatschap is dan € 14.00 per kalenderjaar. Je betaalt dit via de vereniging of FNRS manege.

En daar reageerde ik natuurlijk lekker afwijzend op, het antwoord:

Citaat:
Dank je wel voor je mail. Je bent uiteraard niet verplicht om twee lidmaatschappen te hebben. Als je lid bent (en wilt blijven) van een vereniging en een manege kun je daar niet omheen, maar je ruiterbewijs is een 'product' dat onder je individuele lidmaatschap hangt. Op dit moment is het nog niet mogelijk om er één op te zeggen, omdat dit onder de nieuwe structuur valt. Hierop is ons systeem nog niet ingericht. Wij bewaren jouw mail en gaan, zodra dat mogelijk is, je 2e lidmaatschap opzeggen.

Ik heb nog maar een keer terug gemaild dat ik alle producten onder 1 lidmaatschap wil laten vallen. Daarvoor wacht ik nog op antwoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 21:33

Veulen84 schreef:

[ [url=m/etrFWP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Serieus.. :wow: Leden en startpassen omlaag en idd toch meer vangen.. Maar neee, iedereen betaald gemiddeld wel 7 euro minder.. Ze durven wel! Blij dat ik heb opgezegd.. :n

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 21:39

Als je een individueel lidmaatschap hebt (vanwege ruiterbewijs en/of fnrs), zou je denken dat je die €20 (€14 met korting) aan knhs lidmaatschap via je vereniging niet hoeft te betalen. Lekker verkapt geld innen. Geef het dan een eigen prijs,

Het is uberhaupt zo onduidelijk. Wat is die licentie van €20 per twee jaar dan? Dat is mij nieuw.

Onder 1 lidmaatschap zou kunnen is mij verteld, namelijk onder het fnrs. Maar als je je ruiterbewijs al hebt betaald dit jaar, dan kan het pas vanaf 2017 denk ik.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 21:57

Veulen84 schreef:
Ik heb ook eindelijk een antwoord:

Citaat:
We zien op dit moment inderdaad een ruiterbewijs lidmaatschap en een FNRS lidmaatschap, deze lidmaatschappen vallen volgend jaar onder het individuele lidmaatschap.
De contributie voor dit lidmaatschap is volgend jaar € 20.00 per kalenderjaar.

De licentie wordt per twee jaar berekend en zal weer € 20.00 bedragen.

Voor een startkaart moet je lid zijn via een vereniging of een FNRS manege. Dit zou dan jouw tweede lidmaatschap zijn, je krijgt dan € 6.00 korting.
de contributie voor het tweede lidmaatschap is dan € 14.00 per kalenderjaar. Je betaalt dit via de vereniging of FNRS manege.

En daar reageerde ik natuurlijk lekker afwijzend op, het antwoord:

Citaat:
Dank je wel voor je mail. Je bent uiteraard niet verplicht om twee lidmaatschappen te hebben. Als je lid bent (en wilt blijven) van een vereniging en een manege kun je daar niet omheen, maar je ruiterbewijs is een 'product' dat onder je individuele lidmaatschap hangt. Op dit moment is het nog niet mogelijk om er één op te zeggen, omdat dit onder de nieuwe structuur valt. Hierop is ons systeem nog niet ingericht. Wij bewaren jouw mail en gaan, zodra dat mogelijk is, je 2e lidmaatschap opzeggen.

Ik heb nog maar een keer terug gemaild dat ik alle producten onder 1 lidmaatschap wil laten vallen. Daarvoor wacht ik nog op antwoord.

Nou dat gaat echt lekker zo te zien.
Heb dit jaar ruiter en koetsiers bewijs volgens mij verlengd en ben lid van een KNHS vereniging.
En heb het onfatsoen om menwedstrijden te rijden enkelspan EN met dat paard onder het zadel te starten.

Voel me nu niet 1 x, maar 4 x genaaid....

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 22:03

Is die licentie niet vd ORUN?
Je instructeurslicentie?Voor 20€ per 2 jaar vermelden ze je dan op de site.
Mits je natuurlijk je bijscholingen volgt die je vaak ook nog moet betalen.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 22:10

Licentie is inderdaad voor de orun. Sorry, dat heeft hier verder niet zo veel mee te maken (behalve dat je daarvoor ook een lidmaatschap nodig hebt)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 22:16

De proeven worden korter en eenvoudiger. Maar M1 komt de keertwending in terug, mag wel groter gereden worden. Alle klassen komen binnen over a-c lijn, middendraf mag je lichtrijden ook in hogere klassen. Zoals ik het begrepen heb mag je in de B en L1 zelf weten of je door wil zitten of lichtrijden. Verzameling vanaf Z. Zo uit mijn hoofd even...

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 22:25

Ah oke *pfew* :P :D

Ik heb het ruiterbewijs met bijbehorend knhs lidmaatschap al betaald t/m juli 2017. Wat kost het fnrs paspoort mij dan volgend jaar, weet iemand dat?

Vind het trouwens zo raar dat er niets over de fnrs kosten vanaf 2016 op internet staat.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 22:36

Lante schreef:
De proeven worden korter en eenvoudiger. Maar M1 komt de keertwending in terug, mag wel groter gereden worden. Alle klassen komen binnen over a-c lijn, middendraf mag je lichtrijden ook in hogere klassen. Zoals ik het begrepen heb mag je in de B en L1 zelf weten of je door wil zitten of lichtrijden. Verzameling vanaf Z. Zo uit mijn hoofd even...

Dankje.
Is er ook bekend wanneer de proeven zijn te lezen?

Luuntje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 23:10

vind het niet normaal dat de tarieven zo hoog worden, zo blijft het geen hobby... gelukkig begin ik er niet aan en hou ik mijn paardje fijn voor bosritjes en wat in de bak

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 23:38

Geryon, Het FNRS paspoort gaat naar 20 euro. Maandag zal ik vragen of je dan ook dubbel gaat betalen.

Ik heb er nog geen mail aan gewaagd. Maandagmorgen FNRS bijeenkomst, dus zal daar eea vragen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 23:47

confetti schreef:
Geryon, Het FNRS paspoort gaat naar 20 euro. Maandag zal ik vragen of je dan ook dubbel gaat betalen.

Ik heb er nog geen mail aan gewaagd. Maandagmorgen FNRS bijeenkomst, dus zal daar eea vragen.

Top!

Ik verwacht dat het samen €20 blijft. Omdat je voor het ruiterbewijs alleen knhs lidmaatschap hoeft te betalen. Die je dan al hebt vanwege je fnrs paspoort :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 11:27

Volgens mij 14 euro Geryon. Dus de contributie van de KNHS met korting, zelfde verhaal als bij mij. Alleen is het bij mij geen FNRS maar een rijdersvereniging.
Er waren 3 soorten lidmaatschap, individueel (ORUN, jury's/officials zonder vereniging, koetsiersbewijs, ruiterbewijs), FNRS en KNHS. Als je bij meer lid bent betaal je de 2de met korting, 14 euro.