[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daantjuh88

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 20:52

Netjes absque! Gefeliciteerd. Ik heb over 2 weken weer concours.

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 21:00

Wat goed absque! Hier eind november in princiepe maar moet eerst nog opzoek naar n nieuwe instructrice

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 21:49

Beterschap Daantjuh!

Absque gefeliciteerd! Netjes hoor, geef je toch al die paarden het nakijken! :Y)

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 09:05

Beterschap Daantjuh, kan je lijf wel even beurs van aanvoelen ja!

Zaterdag voor de 2e x M1 gestart. Eerste proef fijn in aanleiding, echt fijn kunnen doorsturen, geen grove fouten, maar het mag allemaal eat meer en netter van mezelf. 1e met 193 punten :D!! (11 punten los van nummer 2 zelfs)

2e proef was buiten, en eigenlijk geen tijd gehad na wat stappen haar weer bij elkaar te krijgen en moest vrij snel beginnen. Ze was net niet fijn aan elkaar en voelde net niet nageeflijk, voor het beeld loopt ze wel op de loodlijn, maar dus alles net niet. Vanaf de galoponderdelen had ik haar weer aan elkaar, maar liet ik haar in een volte ook nog eruit vallen.. Stom.. Een terecht 5 op effect van de hulpen.. En zo zie je maar, dat net niet, ook net geen winst oplevert met 179 punten.. Ook volledig terecht.

Daarna nog op stap en gister een kwart marathon gelopen voelt mijn lijf nu ook een beetje overreden, maar wel op een leuke manier :).

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 09:17

Heel veel beterschap Daantjuh!

Proficiat Absque!

Goed gereden Renee! Spijtig van je tweede proef, maar je weet dat je het kunt! +:)+

Hier verder niet veel te melden, Lady heeft net haar eerste week congé achter de rug. Ik denk haar eind deze week op het gemakje terug op te pakken.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 09:39

Gefeliciteerd Renee!

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 12:02

Hallo! Hoe vergaat het jullie allemaal?

Wij hebben afgelopen zaterdag onze eerste les van onze nieuwe instructrice gehad en het was een verademing! Ze was zo vreselijk positief en enthousiast tijdens de les. Bij alles wat ze vertelde gaf ze aan waarom het zo moest en bij de dingen die ik fout deed gaf ze aan waarom het verkeerd was en hoe het dan anders moest. Maar vooral de rust in de les was erg fijn. Soms gaan mensen schreeuwen als je iets verkeerd doet en dan raak ik nog meer gespannen omdat ik het juist goed wil doen.

We zijn naar haar toe gegaan, zodat we ook onder andere omstandigheden dan thuis rijden, wat we dus ook met de concoursen hebben. Er zaten met rijden hele fijne stukken tussen, maar ook stukken waarbij ik het gevoel had voor het eerst op een paard te zitten. Maar de instructrice bleef positief en zei dat al onze (mijn) 'probleempjes' oplosbaar waren :):) *\o/*

En verder gaan we a.s. weekend toch nog maar een keertje L2 starten, we gaan het zien :)

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 12:50

Lekker als je een fijne instructeur hebt! Daar ga je een heel stuk anders van op je paard zitten. Succes met haar!

Ik had afgelopen weekend ook weer wedstrijd. Twee nette proeven gereden maar we hadden een aardige strenge (maar wel fijne)jury. Er waren maar twee mensen met winstpunten en ik was daar een van met 180 voor 1 proef. De andere zelfs maar 173 maar dat mag de pret niet drukken. Nu 7 november starten in Leusden op de Appaloosa sportdag! En dan half november weer hier op Terschelling.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 13:16

Leuk Jeaulijn! Klinkt of je de juiste trainster gevonden voor jou en je paard!

Netjes Femskie, toch weer een winstpunt erbij!

Valentino mag vanavond weer aan de bak. Vorige week zelf in de lappenmand, dit weekend kon je watertrappelen in onze rijbak en de manege was bezet voor de cross. Dus hij heeft een weekje helemaal niks gedaan, behalve grasmaaien! Zondag gaan we naar Haaksbergen om 2 proeven te starten in het M.

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 13:39

Ja ben er ook superblij mee dat ze ons wilde lesgeven!

Gefeliciteerd met je winstpunt Femskie! Als je gevoel er maar goed bij is!

En Daantjuh, een week vakantie is soms ook wel een keertje goed! Wij doen ook mee in Haaksbergen. We zouden M1 starten, maar heb het om kunnen zetten naar L2, omdat we er toch nog niet klaar voor waren :) Succes zondag!

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 15:00

Hoi allemaal
Mag ik mij hier melden?
Ik heb gister mijn laatste punt gereden en ik ben nu dus M1 startgerechtigd.!
Ik twijfel om over te gaan. Ik heb het gevoel dat ze veel meer oprichting moeten hebben voor het M1 ter opzichte van het L2.

Ik start nog wat wedstrijden L2 en dan ga ik de M1 in denk ik!

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 15:11

@ Jeaulijn : Wat super dat het goed klikt met je instructrice! Ik heb nooit gesnapt dat sommige lesgevers eerder schreeuwen dan daadwerkelijk (samen) de problemen oplossen…… En alvast heel veel succes volgend weekend! :)

@ femskie : Proficiat met je resultaten!

@ Daantjuh : Een weekje rust kan nooit kwaad he…. Doe dat zondag goed! :)

@ Sunshinee : Welkom! Overgaan wanneer jij je er als combinatie klaar voor voelt! Komt wel goed +:)+

---

Lady is vorige week donderdag terug aan de slag gegaan na 1,5 week rust en zaterdag een leuke les gehad. Verder heb ik pas 1 november een oefenwedstrijd, waar ik de A6 ga meedoen (niveau L/M) – gewoon om wat in routine te blijven :)
Laatst bijgewerkt door zwieke op 19-10-15 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 15:15

Thanks Zwieke!

Welkom Sunshinee! Gefeliciteerd met je laatste punt. En inderdaad als je er klaar voor voelt overgaan :j

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 15:28

Bedankt!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 15:44

Ik heb ook van het weekend wedstrijd gehad. Nou was het maar een klein clubje van 3 in totaal. Was ik eerste met 183 en 180. :D zo trots op mijn guppie.
Afbeelding

Afbeelding

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 17:30

Peelie gaaf gefeliciteerd!

Sunshinee gefeliciteerd! Gewoon gaan starten als jij het gevoel hebt dat jullie er klaar voor zijn, dan merk je het vanzelf.

Een instructrice die bij je past is zo belangrijk ja! Ik ben ook zo blij met de mijne.

Wij hadden gister wedstrijd. Weer twee mooie winstpunten binnen en 3e en 4e van een best grote groep. Had zelf echt niet fijn gereden dus was hier heel blij mee. Nog twee puntjes en we mogen over naar het M2. :D

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 20:18

Allemaal gefeliciteerd zie ik wel! Lekker bezig dames!

sunshinee: welkom en heb je een filmpje van je paard op wedstrijd? Ben wel benieuwd hoe het paard nu loopt dan :D

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 22:01

Wat fijn om te lezen dat jullie het allemaal zo goed doen! Oprichting in de M1 wordt inderdaad wel gewaardeerd, maar ach.. We zijn er uiteindelijk allemaal om te leren toch? Nette figureren en hoeken rijden wordt ook gewaardeerd. Niet teveel twijfelen aan jezelf hoor!

Ik had gisteren op wedstrijd en het ging niet goed. Paard was ontzettend gespannen en draaide tijdens mijn van hand veranderen herhaaldelijk om :+ Zo van, help! Ik wil daar niet langs :n Arm paard haha. Onwijs veel 4'en... Maar toch ook nog winst!!!

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 09:54

Dan heb je toch ook hele mooie stukken laten zien Mercury!

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 09:57

Mooie berichten allemaal zeg! Goed bezig!

Peelie gefeliciteerd! Of het nou een grote groep was of niet, je was gewoon de beste *\o/*

Absque ook goed bezig en gefeliciteerd!

Mercury ook gefeliciteerd! Er stonden dan ook zeker hele mooie cijfers op als je met veel vieren nog winst rijdt, top!

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 10:53

Wat fijn Jeaulijn, toch heel belangrijk dat het klikt.

Gefeliciteerd Femskie, geen dikke punt maar toch neem je er weer 1 mee naar huis!

Welkom Sunshinee

Peelie ook gefeliciteerd

XMercury, netjes dan! Gefeliciteerd!

Ik mag dit weekend weer. Heb er heel veel zin in. Ga straks even rijden, ben benieuwd want heb een aantal dagen er niet op gezeten. Hij heeft zondag lekker een dagje vrij gehad en zaterdag en gisteren aan de longe gelopen. Morgen weer les, kijk er nu al naar uit.

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 13:57

Mooie punten zie ik voorbij komen en zelfs nog winst met veel 4en, knap!!

Instructrice vind ik ook heel belangrijk. Ik heb er 2 en ben er super blij mee!

Filmpje.. uhm.. ik heb wel filmpjes op mijn telefoon maar ik heb geen idee hoe dat moet kan het wel via whatsapp verzenden bij interesse.

Absque mag al bijna m2 wauw klasse!

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 15:40

2? Vind je dat niet verwarrend?
Het is zeker belangrijk. Ik ben onlangs over gestapt. Totaal andere manier van rijden maar het blijkt mijn paard veel beter te passen.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 17:01

Daantjuh88 schreef:
Leuk Jeaulijn! Klinkt of je de juiste trainster gevonden voor jou en je paard!

Netjes Femskie, toch weer een winstpunt erbij!

Valentino mag vanavond weer aan de bak. Vorige week zelf in de lappenmand, dit weekend kon je watertrappelen in onze rijbak en de manege was bezet voor de cross. Dus hij heeft een weekje helemaal niks gedaan, behalve grasmaaien! Zondag gaan we naar Haaksbergen om 2 proeven te starten in het M.

Haha dit is ongeveer mijn verhaal, nu 'snel' 3x trainen en zaterdag wedstrijd.. Zal dus niet veel worden, maar ook weer te weinig reden af te melden.. Dus oefenrondje dan maar ;)

Ik vind 2 instructeurs prima kunnen zolang ze elkaar aanvullen en niet tegen spreken, dan gaat het averechts werken..

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 17:21

Ze hoeven elkaar nog niet eens tegen te spreken, maar vaak heb je al dat er meerder manieren zijn om iets te bereiken. Voor mij persoonlijk zou dat echt te verwarrend werken, dan ga ik veel teveel denken ipv voelen en rijden.