Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

wat niet handig is als je dan in galop bij F moet wenden naar links aangezien ie dan helemaal zn schouder eruit duwt naar rechts doordat ik als ik niet oplet ook meer vasthoud op rechts. Ff werkpuntje dus, maar aan het einde van de les konden we kleine voltes draaien in de linkergalop zonder dat hij ging tegendrukken en ik er goed op lette dat ik eraf bleef. Hij vond het wel echt lastig maar hij deed zo zn best!
Verder aan het wenden gewerkt de AC lijn op, ik doe steeds iets waardoor het beginstuk rommelig is, zo irritant
stuur dan net teveel waar dat niet nodig is. We oefenen lekker verder!
dus wij staan inmiddels op L2+6
in een andere proef die ik eerst moest rijden moest ik een paar keer van galop verwisselen op de AC lijn (galop-draf-galop) dus nu wil ie steeds weer aangalopperen nadat ik in draf ben gegaan na de X, hij doet het net niet maar het resulteert in hele kleine dribbelpasjes waar hij totaal niet los wil laten, maar dat komt ook wel weer goed hoop ik
tis een gewoonte dier dus gewoon heel vaak doen dan zit het weer in zijn systeem haha
)
Irene_S schreef:Mn achterwaarts is alleen echt een drama, hij gaat vaak schuin naar links naar achteren en soms wat tegen de hand. Veel oefenen is ook gevaarlijk want dan denkt hij bij het halthouden dat hij achterwaarts moet. Iemand tips?
echt genoten
we hebben weer aan een paar dingetjes gewerkt en de dingetjes waar we vrijdag nog wat moeite mee hadden, was gisteren niets meer van te merken. Vanmiddag naar stal dan gaan we nog beetje sleutelen aan het rechtmaken in de galop, daarna heeft ie even drie rustige dagen.
linkerteugel eraf hielp niet dan ging z'n kont nog meer naar links, linkerbeen hielp ook niet dan ging hij alleen maar nog meer links buigen ipv rechts, rechter teugel of been ging z'n kont ook meer naar binnen van, en travers de andere kant op proberen te rijden dat pikte hij echt niet
het klinkt heel simpel maar heb 1001 trucjes uit de kast gehaald maar niks hielp haha, maar na 2 dagen hersenkraken lukte het vandaag eindelijk wel!! hij was weer redelijk goed en kon weer meer an het proefje gaan denken.
In het remmen konden we steeds meer terug tot bijna op de plaats. Gevoel was echt heerlijk.
was er maar 1 proef 

wel balen mja, instructrice heeft de les uitgereden met hem en dat ging fijn
gisteren zelf weer ff gepuzzeld en hij deed eigenlijk alles heel fijn, zelfs geen wissels meer om m'n oren gekregen en kon hem zonder problemen schouderbinnen zetten in galop deze keer. Vandaag had ie lekker een relaxed longeersessie op het programma, hier een idee hoe dat er dan uitziet (zonder gedoe gewoon aan een halstertje):