[HK]L2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

IvankBacardi

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 20:21

Iedereen ook van mijn kant uit de beste wensen!!

Hier gaat het rijden ook heel fijn!

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 22:08

Iedereen gefeliciteerd met de behaalde punten! En allemaal nog de beste wensen voor 2015!

Dan kom ik je op de kring wel tegen over twee weken Myour!

Gerrit gaat opzich ook lekker, ik ben iets meer terug gegaan naar de basis omdat ik merk dat hij dat nodig heeft maar ik ben eigenlijk tevreden over hoe hij dat dan weer oppakt.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 22:37

Iedereen idd nog de beste wensen!

Ben dus hier duidelijk niet de enige die de januari proeven fijner vindt haha.

Lina oké leuk! Fijn dat t rijden goed gaat :)

Hier zijn we vrijdag weer van start gegaan met lessen en flink gebikkeld. Zaten zeer fijne stukken tussen maar hij heeft weer n nieuw dingetje en dat is beetje hangen op de rechterteugel linksom :Y) wat niet handig is als je dan in galop bij F moet wenden naar links aangezien ie dan helemaal zn schouder eruit duwt naar rechts doordat ik als ik niet oplet ook meer vasthoud op rechts. Ff werkpuntje dus, maar aan het einde van de les konden we kleine voltes draaien in de linkergalop zonder dat hij ging tegendrukken en ik er goed op lette dat ik eraf bleef. Hij vond het wel echt lastig maar hij deed zo zn best! <3 <3 Verder aan het wenden gewerkt de AC lijn op, ik doe steeds iets waardoor het beginstuk rommelig is, zo irritant :') stuur dan net teveel waar dat niet nodig is. We oefenen lekker verder!

Zo lang verhaal weer hihi.

Kasty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 23:07

Hier ook de beste wensen voor iedereen!

Volgende week weer wedstrijd in bakkeveen.. Ben benieuwd , qua rijden thuis hebben we wat een dipje, steeds spoken achter in de bak, dus de lijntjes niet lekker kunnen oefenen..
De galop k-b van hand veranderen gaat redelijk en de andere f-x-c wenden drukt ze het schouder eruit en vind ik het moeilijk om die goed recht te rijden.. Maar goed daarin tegen de middengalop op het rechte eind vind ik wel lekker.. Dus we kijken wel gewoon.. Meestal rij ik daar wel fijn!

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 01:29

Hier ook de beste wensen aan iedereen van mijn kant :)

Rijden gaat hier echt heel fijn. We oefenen inmiddels serieus voor het M dus met de les gewerkt aan het achterwaarts. Gaat momenteel te braaf dus even een tempo erop en actiever eruit. Werd ze echt heel heet van :')

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 21:31

@myour fijn dat je weer lekker aan het lessen kan, dan merk je die puntjes wel fijn op en kan je er meteen aan werken :)
@hennie: succes!!
@simpie: haha bedoel je tempo achter het achterwaarts? dat ze grotere stappen maakt? nooit over nagedacht eigenlijk dat je daar ook verschillende tempo's in kan hebben of ben ik nu heel blond haha!

ik heb vandaag weer voor het eerst gereden sinds m'n vakantie in 2 weken! ging op zich wel goed, vooral aan de basis gewerkt en rechtrichten want hij was zooo scheef, als ik m'n rechterteugel los liet liep die gewoon naar links... moet niet de bedoeling zijn uiteindelijk ging het wel beter

dat galoplijntje ook voor het eerst gedaan, ik moet hem nog even goed met m'n instructrice door nemen want ik heb het idee dat ik veel te veel stelling pak in de wending in de hoek en dan op X, waardoor ik hem op X-C niet echt recht krijg in z'n hals (ook omdat je daarna meteen weer naar links moet is het moeilijk hem recht te krijgen en dan meteen weer naar links te stellen)

rijden jullie die wending op X echt met contrastelling of gewoon wat rechter?

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 21:32

De beste wensen allemaal :)

Wij zinn vandaag voor de 2e keer L2 gestart. Erg blij met het resultaat: 200 & 203 en 2 1e plaatsen. Ook super fijn commentaar gehad en de jury kwam achteraf nog naar me toe om wat oefeningen en extra uitleg mee te geven. Super fijn :D dus wij staan inmiddels op L2+6 *\o/*

IvankBacardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 22:49

@ laura ik rijd hem zo recht mogelijk liefst beetje normale stelling geen contra, maar wel de wending op x.

Gefeliciteerd met de punten!!

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 23:50

@Laura, Ja ik bedoelde het tempo achterwaarts. Reactie op mijn hulp was te traag voor mijn gevoel en passen te klein dus altijd maar een 6 op protocol. Nu dus aan het oefenen voor een 7 haha.

De wending F-X-C probeer ik inderdaad met zo min mogelijke stelling te rijden en meer rijden op beenhulpen dan teugelhulpen, dus meer ombuigen met mijn linkerbeen bij de x en iets rechterteugel.
Heb vaak meer moeite met remmen :')

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 23:53

@Marieke, gefeliciteerd! Hele nette punten

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 23:54

heel fijn marieke!

bedankt voor de tips, ga er morgen weer mee aan de slag :)
rij die wending sowieso op mijn benen maar hij pakt nou eenmaal graag stelling op links dus dat gaat al een soort van automatisch... werken aan rechtmaken dus!
dan zit er daarna een ander probleem :+ in een andere proef die ik eerst moest rijden moest ik een paar keer van galop verwisselen op de AC lijn (galop-draf-galop) dus nu wil ie steeds weer aangalopperen nadat ik in draf ben gegaan na de X, hij doet het net niet maar het resulteert in hele kleine dribbelpasjes waar hij totaal niet los wil laten, maar dat komt ook wel weer goed hoop ik :+ tis een gewoonte dier dus gewoon heel vaak doen dan zit het weer in zijn systeem haha :P

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 00:36

@laura, Misschien kan je gebroken lijnen rijden in galop zodat hij dat steuntje op links wel moet loslaten?

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 10:48

Ik heb gisteren selectie gehad met mijn ruin in het L2.
Ging niet zo goed, het losrijden ging super en daar was hij echt perfect aan het been. Helaas toen ik de ring in kwam was van dat voorwaartse niks meer te merken, en kon ik er niet meer aan rijden. Wat ik wel merk is dat als ik in de proef kom, ik stop met rijden. Ik wil te netjes rijden, want voor het oog moet het er goed uitzien. Ik denk dat hij daar op reageert.
Ondanks dat hij gister niet lekker liep alsnog 2x 181 en een 5e en 4e plaats. Was stiekem wel erg blij met de punten want er is niet zo hoog gejureerd (mensen die zelfs in de 150 hebben gereden, en een vriendin van mij reed ook mee,en die reed voor haar gevoel een fijne proef:167 punten := )

Na de kampioenschappen ga ik denk ik een paar keer HC M1 starten, misschien vind hij deze proeven/oefeningen ook wel saai,en doet hij het in de M beter. Gaat de M niet, kan ik gewoon weer L2 starten.

Irene_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 11:09

En ook van mij voor iedereen de beste wensen, dat we maar een sportief, succesvol en gelukkig jaar mogen hebben.

Ik heb de proeven van januari nu ook geoefend. Vind de proeven ook heel fijn en zoooo blij met midden galop over de hoefslag! @Laura, ik rij het FXC lijntje nu tot X met iets contra stelling, dan maak ik hem recht en zet ik hem terug in draf.

Mn achterwaarts is alleen echt een drama, hij gaat vaak schuin naar links naar achteren en soms wat tegen de hand. Veel oefenen is ook gevaarlijk want dan denkt hij bij het halthouden dat hij achterwaarts moet. Iemand tips?

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 11:31

Bedankt :)
Irene_S schreef:
Mn achterwaarts is alleen echt een drama, hij gaat vaak schuin naar links naar achteren en soms wat tegen de hand. Veel oefenen is ook gevaarlijk want dan denkt hij bij het halthouden dat hij achterwaarts moet. Iemand tips?

De mijne ging altijd schuin naar rechts naar achter, maar door wat meer contact met mijn rechterteugel tijdens het achterwaarts doet ie dat niet meer

BETUWE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 13:00

iedereen nog gefeliciteerd met de behaalde resultaten.

Bij dat F-X-C lijntje gaf ik altijd iets meer gas en nam hem pas terug als ik bijna bij de C was en probeerde hem zo recht mogelijk te houden in het bochtje.

Bij het achterwaarts probeer ik zijn voorhand steeds voor zijn achterhand te blijven sturen, gaat zijn achterhand naar rechts zet ik zijn voor hand ook naar rechts. Kan het niet helemaal goed uitleggen maar misschien snappen jullie wat ik bedoel.

Zijn er nog doelen gesteld voor dit jaar?

Mijn doelen zijn:
Met mijn vos Z1 start gerechtigd zijn en hem daar ook klaar voor hebben, zodat we misschien dit jaar nog een Z1 proef kunnen rijden.
Met mijn pony veel kilometers gaan maken in de Z2 ring en misschien junioren gaan starten omdat dit het laaste jaar is dat ik dat mag.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 11:19

@ Simpie: goede berichten dus super!

@ Laura: ik moet van m'n instructrice lichte stelling houden naar links, en dan ongeveer op 1/3e van de lijn tussen X en C terug naar draf. Ook vanaf F iets scherper insturen richting tussen H-B zodat je op X niet zo scherp hoeft om te stellen maar een vloeiendere bocht op X kunt maken.

@ Marieke: gefeliciteerd met je wps!

@ Sanne: jammer zeg, klinkt idd wel als een pittige jury.

@ Betuwe: mooie doelen! Ik zou het leuk vinden om M2 geklasseerd te raken dit jaar, maar heb geen haast en zie wel hoe het allemaal loopt.

Gisteren weer gelest, maar kan denk ik alleen maar wauw zeggen <3 echt genoten :) we hebben weer aan een paar dingetjes gewerkt en de dingetjes waar we vrijdag nog wat moeite mee hadden, was gisteren niets meer van te merken. Vanmiddag naar stal dan gaan we nog beetje sleutelen aan het rechtmaken in de galop, daarna heeft ie even drie rustige dagen.

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 17:42

@sanne: dat is jammer zeg! slim dat je even HC M gaat starten, toch nog gefeliciteerd met je winstpunt!

heb het lijntje vandaag weer geoefend, hij was zondag en maandag (eerste dagen weer na mijn vakantie) zoo scheef echt niet normaal, kon er echt niks mee.... lichtelijk wanhopig zelfs haha hij liep gewoon constant in een halve travers met linkerstelling en kont naar links op de rechterhand :P linkerteugel eraf hielp niet dan ging z'n kont nog meer naar links, linkerbeen hielp ook niet dan ging hij alleen maar nog meer links buigen ipv rechts, rechter teugel of been ging z'n kont ook meer naar binnen van, en travers de andere kant op proberen te rijden dat pikte hij echt niet :P het klinkt heel simpel maar heb 1001 trucjes uit de kast gehaald maar niks hielp haha, maar na 2 dagen hersenkraken lukte het vandaag eindelijk wel!! hij was weer redelijk goed en kon weer meer an het proefje gaan denken.

Middengalop heb ik al zo lang niet meer rechtuit gedaan dat hij er vandaag zo vrolijk van werd haha hij vertrok echt mega! terug vergat hij dan ook meteen maar dat ging aan het einde ook wel weer beter.

ik heb niet echt een doel dit jaar, we zien wel waar we uitkomen en hoe alles loopt :)

@myour: fijn zeg!! dat is zo'n fijn gevoel he :)

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 18:58

Vanmorgen ook super gelest.
Mensen langs de bakrand waren helemaal enthousiast hoe Enjoy op een gegeven moment ging draven.
Zelf vond ik de galop veel leuker haha.
Lange zijde middengalop, terugnemen korte zijde daarin dan travers of schouderbinnenwaarts, wachten tot ze de rem beantwoordde in hoofd-hals houding en weer in volle middengalop eruit 8-) In het remmen konden we steeds meer terug tot bijna op de plaats. Gevoel was echt heerlijk.

Hier krijgt Enjoy nu ook 3 dagen rust. Zaterdag er pas weer op

Doelen voor 2015? Puur Genieten en een herhaling van 2014 op sportief gebied :)

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 02:02

Wat komen er weer mooie scores voorbij! gefeliciteerd allen!

Ik ben vanavond nog gestart, maar helaas was 1 lange zijde erg eng (lees in mijn verenigingsbak) er stonden coniferen waar ze niet veel van moest hebben. Al met al toch mooie en fijne stukken laten zien maar de jury was niet erg tevreden :-( 167. Tja was geen winst maar zo laag.... Maar goed kop ervoor en doortrainen!

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 19:29

Jammer Kimberley.

Hier vandaag voor het eerst dit jaar weer op pad geweest met paardlief. Inrijden ging nogal hectisch door de wind die tussen de platen door geluid maakte. Maar proefjes was ik tevreden over. Had 1 hoek waar ze de eerste proef constant zat te loeren, omdat daar volgens haar paardetende hindernissen stonden. Eerste proef 178 en 2de proef 180 punten.

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 22:53

jammer zeg kimberley!! vooral omdat het in je verenigingsbak is nog wel!! dat is ook wel erg jammer zeg van je punten :( was er maar 1 proef

frieswytske gefeliciteerd met je puntje!

Kasty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 13:04

Helaas vandaag niet op wedstrijd.. Heb me maar afgemeld door de zware windstoten hier aan de kust. Moet toch een dik half uur rijden naar de wedstrijd, baal baal ... Maar goed over 2 weken weer een kans..

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 18:32

@laura ja er was maar 1 proef helaas.
@frieswytske was je naar Vinkega? Gefeliciteerd met je winstpunt!
@hennie verstandig van je!

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 18:40

@ Laura: fijn dat ie het nu wel weer goed deed na twee dagen :P

@ Simpie: klinkt goed zo fijn gereden :)

@ FriesWytske: weer een puntje erbij gefeliciteerd!

@ hennieb: ja pokke weer is het, wel verstandig.

Vrijdag werd ik ineens helemaal niet goed tijdens het rijden. Licht in m'n hoofd, misselijk, en eenmaal ernaast kon ik m'n handen niet eens stilhouden. We gokten op een flinke suikerdip na een nogal ongezonde lunch :Y) wel balen mja, instructrice heeft de les uitgereden met hem en dat ging fijn :) gisteren zelf weer ff gepuzzeld en hij deed eigenlijk alles heel fijn, zelfs geen wissels meer om m'n oren gekregen en kon hem zonder problemen schouderbinnen zetten in galop deze keer. Vandaag had ie lekker een relaxed longeersessie op het programma, hier een idee hoe dat er dan uitziet (zonder gedoe gewoon aan een halstertje):

Morgen weer lessen.