Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Dinopino schreef:Persoonlijk vind ik dat er een gewichtsgrens mag komen bij de KNHS. Dan ga je er aan voldoen of je start niet.
Dinopino schreef:Waratje ik heb het niet over alle recreatieruiters, maar die die hun paard de sterren laten bewonderen.. Ik sprak laatst een vrouw met een hele duidelijk maatje meer. Die vond dressuur rijden zo"n onzin die reed nu alleen maar buiten op ijslanders. Juist wanneer je al zo gebouwd bent is het voor het paard prettiger om wel goed over de rug te rijden.
Citaat:Want wanneer jij aan dressuurwedstrijden deelneemt dan ben je dus wel bezig met het paard zodanig te trainen dat hij jou goed kan dragen. Dat aspect wordt hier totaal niet genoemd. En dan heb ik meer bewondering voor mensen met overgewicht die dressuurmatig hun paard goed trainen dan recreatieruiters met hetzelfde gewicht die hun paard in de lucht laten staren.
hyppolyte schreef:Het niveau is op wedstrijden tegenwoordig bedroevend laag, men rijdt alleen maar voor de resultaten en zijn meer bezig met het mooie plaatje dan met daadwerkelijk goed ruggebruik. Jury's zien vaak ook niet eens dat een paard geen correct ruggebruik heeft zolang die nek maar in een mooi krulletje loopt. Dus nee, dat dressuurruiters meer bezig zijn met de juiste training, niet bepaald mee eens... Heb ze echt te vaak kapot gereden voorbij zien komen hier
.
Dinopino schreef:Over het niveau van de jurering kan ik natuurlijk niets zeggen. Dat is een ander probleem. Maar wanneer dit werkelijk zo is dan zit daar toch wel wat goed fout. Dressuur is toch je paard beter maken zodat hij het ruitergewicht in balans kan dragen.
M_D_H schreef:Dinopino, dat zou het moeten zijn...
Maar zolang de jury's nog altijd paarden ophemelen die van voren in eens valse knik lopen, daardoor goed showen (of spastisch bewegen, ik verkies die opmerking toch liever) van voren en de achterhand er maar achter aan sleept. Zal er niks veranderen...
Zeker niet zolang diezelfde manier van rijden ook in de GP nog opgehemeld wordt.
Nagevenlijkheid komt vanuit de achterhand, zo zou het moeten zijn maar helaas gaat dit verloren.
De KNHS is hier zelf ook debet aan. Ipv instructeurs veelzijdig op te leiden en te laten zien dat er meerdere wegen naar Rome leiden, pinnen zij zich tijdens de orun en de jury cursus vast op 1 methode.
En daar stoppen ze nog niet.
Zolang de KNHS haar ogen sluit voor anderen methodes en middelen, haar ogen sluit voor wat er gebeurd en weigert uit die ivoren toren te komen zal er niks veranderen.
Dressuur is niks anders meer dan een middel om je prijzenkast te vullen.
R12312 schreef:M_D_H schreef:Dinopino, dat zou het moeten zijn...
Maar zolang de jury's nog altijd paarden ophemelen die van voren in eens valse knik lopen, daardoor goed showen (of spastisch bewegen, ik verkies die opmerking toch liever) van voren en de achterhand er maar achter aan sleept. Zal er niks veranderen...
Zeker niet zolang diezelfde manier van rijden ook in de GP nog opgehemeld wordt.
Nagevenlijkheid komt vanuit de achterhand, zo zou het moeten zijn maar helaas gaat dit verloren.
De KNHS is hier zelf ook debet aan. Ipv instructeurs veelzijdig op te leiden en te laten zien dat er meerdere wegen naar Rome leiden, pinnen zij zich tijdens de orun en de jury cursus vast op 1 methode.
En daar stoppen ze nog niet.
Zolang de KNHS haar ogen sluit voor anderen methodes en middelen, haar ogen sluit voor wat er gebeurd en weigert uit die ivoren toren te komen zal er niks veranderen.
Dressuur is niks anders meer dan een middel om je prijzenkast te vullen.
Phoe wat een vooroordelen!
Ik weet niet hoor, maar ik heb laatst nog geschreven bij een subtop wedstrijd. Ik heb zeer vaak op moeten schrijven, moet meer over de rug, meer aan elkaar enz enz. Er wordt juist heel veel opgelet!
Misschien kan jij gewoon niet goed zien hoe een paard technisch echt goed loopt! Daar weleens aan gedacht?
Unoo schreef:R12312 wat is ineens de reden om zo persoonlijk te worden? M_D_H geeft haar mening over de dressuur die door de KNHS tegenwoordig wordt gezien als juist, terwijl er voor de paarden geen enkel voordeel in zit qua verbetering van beweging, souplesse etc. Het gaat over de wedstrijd an sich, niet dressuur in zijn algemeen (als ik het zo goed verwoord). Hier wordt zij niet persoonlijk en dan komt er ineens zo'n rotopmerking van jou? Ga je mond een spoelen..
Unoo schreef:R12312 wat is ineens de reden om zo persoonlijk te worden? M_D_H geeft haar mening over de dressuur die door de KNHS tegenwoordig wordt gezien als juist, terwijl er voor de paarden geen enkel voordeel in zit qua verbetering van beweging, souplesse etc. Het gaat over de wedstrijd an sich, niet dressuur in zijn algemeen (als ik het zo goed verwoord). Hier wordt zij niet persoonlijk en dan komt er ineens zo'n rotopmerking van jou? Ga je mond een spoelen..
R12312 schreef:Unoo schreef:R12312 wat is ineens de reden om zo persoonlijk te worden? M_D_H geeft haar mening over de dressuur die door de KNHS tegenwoordig wordt gezien als juist, terwijl er voor de paarden geen enkel voordeel in zit qua verbetering van beweging, souplesse etc. Het gaat miover de wedstrijd an sich, niet dressuur in zijn algemeen (als ik het zo goed verwoord). Hier wordt zij niet persoonlijk en dan komt er ineens zo'n rotopmerking van jou? Ga je mond een spoelen..
Ze wordt zelf persoonlijk door alle wedstrijdruiters over een kam te scheren. Ik ben ook wedstrijdruiter.
M_D_H schreef:Of jij moet je persoonlijk aangevallen voelen door mijn woorden maar in dat geval weet je dus precies waar jij aan moet werken én dat ik gelijk heb...
R12312 schreef:Ik weet niet hoor, maar ik heb laatst nog geschreven bij een subtop wedstrijd. Ik heb zeer vaak op moeten schrijven, moet meer over de rug, meer aan elkaar enz enz. Er wordt juist heel veel opgelet!