[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
__Astrid
Berichten: 3206
Geregistreerd: 15-12-06
Woonplaats: Aalst (thuis) & Leuven (kot) - Belgiƫ

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 14:52

Nou ik vind het toch al een heel verschil dan met rekkertjes :=
Dat zijn idd net paddestoelen :+

Urielle

Berichten: 50084
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 15:11

Ik ben gewoon weer terug bij elastieken hahaha, ik ben bijna elk weekend en soms meerdere dagen met de paarden weg en ik kreeg zo de schijt ervan om het allemaal er weer uit te halen! In het M krijg je toch geen punt meer op verzorging dus ik doe het nu alleen met naald en draad als het echt netjes moet of als hetzelfde paard meerdere dagen achter elkaar meegaat (dan blijft het gewoon zitten O:) )

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 15:33

Mijn welshje had een hekel aan invlechten/stilstaan/gepruts, dus ik had er op een gegeven moment ook mijn buik van vol.
Dat resulteerde op een gegeven moment in dit :+

Afbeelding

Def

Berichten: 5464
Geregistreerd: 15-08-06

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 15:41

Hier ook altijd roosjes. Mijn pony heeft echt te dikke manen en ondanks de sportcoupe moet het echt wel met naald en draad. Vind ik ook mooier staan eigenlijk.

elinebakker

Berichten: 5547
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Deventer

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 15:53

Hihihi rekkertjes :=
Hier hele dikke manen dus vaak genoodzaakt met naald en draad te doen. Inderdaad een pokkewerk om weer uit te halen maar ziet er super sjiek uit! Ik begin idd ook strakker bovenaan dan dat hoort, anders steken er binnen no time allemaal pieken uit!

cp112

Berichten: 14754
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 15:57

Ik krijg er geen knotten in :Y)

knetterhard

Berichten: 2446
Geregistreerd: 13-02-12

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 16:23

Ik deed ze bij mijn haflinger aan 2 kanten cp112, misschien een tip voor jouw?
Bij hem waren de manen heel erg dik en vond ik het erg stoer staan! :j
Alleen je moet wel tijd en geduld ervoor uitrekken :o.... en zere vingers...

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 16:28

Er rijd in omgeving Heemskerk een vrouw met een Shetlander tussen de paarden m2 geloof ik x)

cp112

Berichten: 14754
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 16:29

Nee knotten krijg ik er echt niet in. Is het te dik en lang voor.
Er kan al niet eens 1 hengstenvlecht in. Dat wordt te dik en dan gaat het hangen, moeten er dus al 2 zijn :j

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 16:47

Dat had ik bij Angel inderdaad ook, daarom deed ik altijd een vlecht op de hals. Die werd ook veel te dik, zag dr niet meer uit en toen was ik het zat en ging de schaar er in. Toen had ze coupe ontploft, dus toen ben ik 2 weken aan het uitdunnen geweest :')

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 16:51

Op het eind was het nog dikker dan dit. Beetje een fake boog dus :')

Afbeelding
Let trouwens maar niet op het rijtechnische aspect hoor. Is een poging tot sb, maar dat vond mevrouw nog moeilijk :') Die plastron was ook maar tijdelijk, is een sjaal :') Wist niet dat ie zo dik was.

lieskehh

Berichten: 1002
Geregistreerd: 05-12-04
Woonplaats: Vlijmen

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 17:49

ik knot ook zeker met naaald en draad anders heeft ravelli ze binnen no time uit liggen.
En voortaan ook maar de voorpluk met naald en draad he nicole := :P

hebben jullie misschien een tip voor een pony die enorm bang is als die de ring in moet en dan met name dat die heel zijn hals vastzet en en dus wil gaan rennen, ik krijg van veel te horen rij hem met wat stelling maar zelfs daar zit geen beweging in := hij wordt dan enorm gespannen. en voorruit rijden ja dat kan alleen snij ik dan de helft van de bak af..

Annash
Blogger

Berichten: 26596
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 18:57

Oefendressuur starten en kilometers maken om de angst te doorbreken en vertrouwen te creƫren!

lieskehh

Berichten: 1002
Geregistreerd: 05-12-04
Woonplaats: Vlijmen

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 19:02

k ben al gestart, maar het is alleen bij binnenwedstrijden, ik sta nu B+8 mede door de buitenwedstrijden daar is die super fijn te rijden. Maar binnen wordt die nerveus ofzo.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58121
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 19:30

Sammie heeft zich weer prima geweerd!! Sjeumig wat lopen er toch bokken mee... Maar hij heeft knap twee keer 65% gelopen! :) Tis even balans zoeken tussen gedurfd rijden en de ontspanning.. (alsin; als ik 'm meer gedurfder rijd kruipt ie weer een beetje te veel bovenin)

Sjolvir

Berichten: 25321
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 19:36

Zo te horen voor velen een goed weekeind.
En jeetje wat kunnen sommigen van jullie mooie strakke knotjes maken!
(Ik ben haar prutser en kan na al die jaren zelfs nog geen fatsoenlijke fjordenboog knippen)

Odysseus

Berichten: 22484
Geregistreerd: 15-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 19:36

Nies_ schreef:
Op het eind was het nog dikker dan dit. Beetje een fake boog dus :')

[ Afbeelding ]
Let trouwens maar niet op het rijtechnische aspect hoor. Is een poging tot sb, maar dat vond mevrouw nog moeilijk :') Die plastron was ook maar tijdelijk, is een sjaal :') Wist niet dat ie zo dik was.



Gaaf die vlecht bovenop!!

Ik vind persoonlijk roosjes gemaakt met naald en draad het allermooiste... Wat jammer dat bij de VLP de pony's niet gevlochten mogen worden zeg.


En ik las een verschil in jurering van 3 punten op een onderdeel. :wow: Niet normaal...

Gefeliciteerd met je nette score Ayasha!

bora

Berichten: 1393
Geregistreerd: 30-07-03

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 19:46

Vandaag ook een oefenwedstrijd gehad in de B. Dat was de tweede keer dat ze witte hekjes zag. Die waren niet meer zo eng maar het juryhokje wel. Maar ik was tevreden. Had 177 punten als recreant.

Nicole

Berichten: 8145
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 19:51

Sjolvir schreef:
Zo te horen voor velen een goed weekeind.
En jeetje wat kunnen sommigen van jullie mooie strakke knotjes maken!
(Ik ben haar prutser en kan na al die jaren zelfs nog geen fatsoenlijke fjordenboog knippen)


Nou ik kon het ook nooit althans dat hield ik me zelf voor tot ik 15 veiling paarden moest vlechten (kon het steken wel met de draad maar vlechten was ik een ramp in) ik verpest als nog wel vaak 2-3 knotjes en moeten die opnieuw heb al best veel paarden nu gevlochten maar Special heeft daar wel echt fijne manen voor!

knetterhard

Berichten: 2446
Geregistreerd: 13-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 19:52

Iedereen super goed gedaan weer! Gefeliciteerd :j :D

Nicole

Berichten: 8145
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 20:01

__Astrid schreef:
Nicole schreef:
Dat vind ik dat echt niet staan.. Ook totaal geen wedstrijd/show gevoel krijg ik dan van.

Jullie hebben veeeeel gepraat!

Vrijdag kwam de zadelmaker, nooit geweten dat paarden echt voorkeuren hebben altijd beetje gedacht dat fabeltje was maar zand van dichtbij gezien :') au

Huh? :wow: vertel!


Nou dat kwam, ik liet de zadelmaker komen ikke helemaal blij eindelijk (waarschijnlijk) een opmaat gemaakt zadel woehoee.. (custom kwam btw)
Dus we begonnen met eerste zadel super mooi fijn zadel met close contact (1 zweetblad) wij lopen naar de bak wil daar opstappen doen voet in de beugel ik zit nog niet en daar lanceerde meneer me toch eraf! := Ik stond verschrikt met gezicht vol met zand op verbaasd wat er gebeurd was en hij rende nog als een gek door de bak heen, elise was echt helemaal van WOW dit heeft ie nog nooit gedaan en dat had ie serieus nog nooit gedaan zou aan zadel liggen dachten we? (lag goed) oke me zelf weer beetje ontzand en volgende zadel passen en daar liep meneer echt supeerrrr fijn op (2 zweetbladen) dus dachten uhmm kan daar nou echt aan liggen, weer ander model maar weer close contact maar was er op voorbereid en woemm daar voelde ik 1 grote explosie onder me aan het opbouwen, snel afgestapt en weer dat vorige model eronder en wauw daar liep hij weerrr super fijn onder <3 ik dacht eigenlijk dat altijd wel beetje een fabeltje was dat paarden serieus laten merken wat ze fijn vinden of echt totaal niet willen maar pff daar kom ik op terug, voor ons geen close contact zadel.

Maar behoorlijk stijf, flinke klap gemaakt omdat ik totaal niet op voorbereid was en ik benen nog niet in beugels had, dit had hij zelfs met beleren nog nooit gedaan.. Meneer had dus degelijk een voorkeur :')

Nicole

Berichten: 8145
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 20:03

lieskehh schreef:
ik knot ook zeker met naaald en draad anders heeft ravelli ze binnen no time uit liggen.
En voortaan ook maar de voorpluk met naald en draad he nicole := :P


Nou inderdaad! Heeft zie zo mooie voorpluk perfect voor draad te vlechten doen je elastiekje in :')

Iedereen gefeliciteerd met jullie resultaten! *\o/*
23ste heeft special waarschijnlijk zijn eerste dressuur wedstrijd waar best pittige ruitertjes rijden (voor een cup) hij start dan tussen de pony's ik zal mijn startpas voor nieuwe jaar aan gaan vragen :)

knetterhard

Berichten: 2446
Geregistreerd: 13-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 20:06


Urielle

Berichten: 50084
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 20:46

Ayasha schreef:
Sammie heeft zich weer prima geweerd!! Sjeumig wat lopen er toch bokken mee... Maar hij heeft knap twee keer 65% gelopen! :) Tis even balans zoeken tussen gedurfd rijden en de ontspanning.. (alsin; als ik 'm meer gedurfder rijd kruipt ie weer een beetje te veel bovenin)

+:)+

Urielle

Berichten: 50084
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 20:47

bora schreef:
Vandaag ook een oefenwedstrijd gehad in de B. Dat was de tweede keer dat ze witte hekjes zag. Die waren niet meer zo eng maar het juryhokje wel. Maar ik was tevreden. Had 177 punten als recreant.

Netjes hoor, 177 op een kijkerig paard!