[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anudi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 17:52

Zo ik ben er ook weer eens!
Heb al jullie reacties maar weer even doorgelezen, hartstikke goed allemaal!
Ik ben afgelopen weekend weer weg geweest, twee keer tweede met 200 en 192 punten. Volgende week zondag dus hopelijk mijn laatste L1 wedstrijd. Dan ben ik dus eigenlijk niet meer welkom in dit topic maar dat is dan jammer. :P

_Elke

Re: [HK]L1 Debuut 14-09-2013 / Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 20:11

Whaha nou dan blijf ik eeuwig denk ik in dit topic hihi

Wij hebben ergens midden december weer dressuur wedstrijdje :-) ben te druk met springen hihi op de selecties heb ik niks te zoeken met mijn magere punten.

Hoe zit dat bij jullie in de regio? Selecties of meteen regio kampioenschappen?

Bij ons in de kring drie selectie wedstrijden en de beste twee tellen. De gene met de beste plaatsings punten mogen door naar regiokampioenschappen.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 20:15

Elke dat vind ik dus wel apart. Hier mogen we gewoon meteen kring starten, de beste zoveel mogen dan door naar de regio.

Anudi gefeliciteerd met je punten!

Ff fotootje van m'n stoertje <3
Afbeelding

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 21:28

Ik denk dat het komt omdat onze kring groot is. Noord en oost veluwe en ook nog Flevoland erbij. Dus ik gok dat als we geen selecties hebben dat de kringkampioenschappen overvol zijn!

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 02:00

Volgens mij zeggen jullie precies hetzelfde maar dan in andere woorden Myour en Elke.
Je rijdt eerst een wedstrijd (of 3 waarbij de beste resultaten tellen) in de kring. En de besten uit de kring mogen door naar de regio. Kring starten mag dus gewoon altijd ;) Regio niet.

Mooi resultaat Anudi! Nouja zeg als jij L2 bent moet je direct wegwezen uit dit topic hoor...
Wij willen niet praten met mensen die al 'beter' zijn dan ons :') :Y)

Vanavond weer een fijn clublesje gehad :D Mijn instructrice zei dat ze het helemaal niet leuk vond om mij clubles te geven. En ja, dat was een compliment haha. Ze heeft me veel liever altijd privé omdat ze mijn poown zo leuk vindt en ik ongemerkt in de les nogal eens wat tijd van de andere 2 ruiters afsnoep :o

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 22:42

Yes vandaag weer 2 wp gepakt :D

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 23:04

Aaah netjes gefeliciteerd! :D

Ik ben vandaag jankend van paard afgestapt :o We waren in de galop weer helemaal terug bij af, bij zo'n 8 maanden geleden en echt niks hielp (Zelfs niet "Nu ophouden anders breng ik je naar de slager, ***beest!" :') ). Keihard rennen, vreselijk heftig reageren op je been en vastpakken op je binnenhand. Het was echt verschrikkelijk en ik ben echt blij dat ik morgen les heb want dit was echt niet grappig...

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 00:20

Gefeliciteerd lisa!

Jeetje wat balen Anne.. hopen dat je les beter gaat!

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 00:42

Vervelend Anne! Adem in, en adem uit ;)
Kan ook komen doordat hij geschoren is he. Ondanks dat het nog niet echt koud is zijn ze soms toch wat frisser. Morgen lekker lessen en vooral loslaten in je hoofd. Zoals hij nu deed was eenmalig :D

Ik ga Freule morgen scheren. Plaats hier vast wel een voor / na fotootje.
Hopelijk wordt ze weer mooi uhm tja, omschrijf de kleur eens, taupe? :P (Grijsachtig haha).

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 17:02

Het resultaat :D
En ja, Freule kon echt alleen maar gekke bekken trekken toen ik een leuke foto wilde maken.
Ze had echt geen zin meer na 1,5 uur keurig stilstaan. En ik geef haar groot gelijk :P
Laatst bijgewerkt door C_arola op 16-03-19 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto verwijderd op verzoek

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 03:54

Mooi zeg :oo

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 09:48

Les ging een stuk beter dan de dag ervoor gelukkig! Nog niet helemaal zoals het moet zijn maar instructrice zei dat als ik het niet had gezegd dat ze het dan nieteens had gemerkt dus daar ben ik wel blij om! :)

Wauw netjes geschoren! Die van mij ga ik van de week nog even bijwerken, heb eigenlijk nog geen goede foto van d'r. Ga eens kijken of ik die vandaag kan maken!

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 13:37

Fijn dat het al wat beter ging Anne! Oeh bijwerken is altijd gevaarlijk :P grote kans dat je alles opnieuw moet doen haha.

Ik heb vandaag voor de 3e keer gesprongen. Zo gelachen! Freule heeft nog 0 techniek en springt bijna verticaal over huppeltjes. Ze moet echt nog leren meer vooruit te springen. Maar hoe gek ze ook uitkwam, mevrouw sprong alles. Oh wat wordt mijn puppy braaf :+ smelt smelt...

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 13:56

Haha ja ik weet het, maar bij d'r oksel moest ik het nog weghalen want dat ging niet en ze is behoorlijk schuw bij haar hoofd dus daar mocht ik met zo'n lawaaierig ding niet komen dus vlakbij de oren moet echt nog een stukkie weg :')

Ahh leuk he als ze alles voor je springen! Ik kan zelf voor geen meter springen maar die van mij doet echt alles om er tóch overheen te komen ondanks dat ze totaal niet uitkomt! Heel leuk :D

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 14:03

Benen en hoofd doe ik met de tondeuse want die is veel stiller dan het veescheerapparaat. Alleen haar oren vindt ze niet zo leuk. Maar kwestie van doorzetten en toen gaf ze zich over :P

Ik ben ook echt een dressuurmiep maar als je ziet hoe leuk de paardjes het zelf vinden dan kun je niet anders dan enthousiast worden :P Misschien toch maar eens een lesje nemen.

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 14:17

Ja ga ik ook met de tondeuse doen inderdaad. Oeh bij die van mij kan ik echt niet in de buurt van haar hoofd komen dus die laat ik lekker teddy. De overgang valt nieteens op dus ik vind het best zo :')

Ja precies! Roos vindt het ook echt helemaal geweldig dus dat is ook de reden waarom ik het ook leuk begin te vinden. Springles is echt een aanrader, ik zeg doen!

Rienie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 23:30

Zo, behoorlijk druk geweest afgelopen week, dus helemaal niet kunnen reageren.
Wel lekker alles bij gelezen net. Wat ik zo lees gaat het met de wedstrijden bij veel wel goed. Leuk!!
En lekker allemaal scheren.

Heb inderdaad Mazou al 2x geschoren dit jaar. Ze kwam echt alweer zo dik in de vacht. Ze is ook al ouder, 20 jaar, dus verwacht ook wel dat het grotendeels daarvan komt. Je hoort wel vaker dat ze dan wat anders in het haar komen, zodra ze ouder worden. Een vriend van me heeft een scheerapperaat en die scheert Mazou voor mij. Net zo makkelijk! Vandaar dat ik dus ook wat makkelijker vaker scheer.

Vandaag ook weer op concours geweest! Dit keer weer 2 proeven. 180 en 188. Bijna in de prijzen, was 9de en er waren 8 prijzen! Weer tevreden over vandaag. Daarna mocht ze lekker de wei op, kiest ze toch een grote plek zand op om heerlijk in te gaan rollen. Denk je je paard lekker schoon en wit te hebben, kan morgen zo weer overnieuw beginnen. Haar hele hals en manen waren zwart! Haha.

Normaal wil ik graag meerdere proeven rijden op 1 locatie, maar niet alle wedstrijden hebben die mogelijkheid. Vandaag was dat wel het geval, maar volgend weekend niet, dan rij ik weer 1 proef.

Wat fijn Anne, dat het nu weer wat beter ging met rijden. Je kunt soms beter ook afstappen en denken morgen is er weer een dag, dan maar doorgaan en het nog erger maken dat het al is/was.

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 19:45

Nette punten, gefeliciteerd! :D
Haha, ik weiger het ook echt om een (deels) wit paard te nemen :')

Ik ga 16 november weer starten! Heb er echt veel zin in, is weer lang geleden! En eventjes een EJL itp in elkaar geflanst :)

[EJL-ITP] Mijn geweldige, eerste jaar samen met Roos!

Rienie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 11:49

Wat leuk zo'n jaar overzicht.
Je bent ook wel gauw door de B gevlogen zeg!

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 16:54

Hey allemaal!
Heb ik geen drukke lange schooldagen, heb ik wel tentamenweek :') Vandaar dat ik wat weinig reageer.

Myour jij bent echt goed bezig he! Het oogt ook altijd fijn, denk dat je met een basis die echt klopt ver komt en altijd iets hebt om op terug te vallen. Tijdje terug schreef je over de volte' s 15 meter bij X trouwens, ik heb nu met het oefenen gemerkt wat je bedoelt, ik heb dat passen en meten ook heel erg :')
Anudi ook nette resultaten! Hoe was de wedstrijd waar je voor de laatste keer L1 wilde starten?
AnnevM even in een dipje, maar toch ook heel snel weer vooruitgang, hoe gaat het nu? Had je topic ook al bekeken, leuk :)
Lisaa aan het scheren geweest, ziet er goed uit!
Wel meer mensen aan het scheren geloof ik, de mijne valt qua haar mee dus het zweten is ook minimaal. Bovendien worden paarden er nog weleens frisser van en dat heeft meneer nou niet perse nodig :D
Rienie ook goed gereden laatst. Balen is dat he, dat ene plekje buiten de prijzen vallen. Nouja als er zoveel prijzen waren was het dus wel een groot deelnemersveld, netjes toch :)
Wat betreft 1 of 2 proeven dat is hier wel bijna overal standaard 2 geworden, bij 1 proef is het mij dus de moeite niet om te gaan :o

Verder nog wat gelezen over kringen en selecties. Hier doen ze daar niet aan, je geeft je gewoon op voor de regio. Betekend wel dat er indoor geen B/L1 is, daar is dan geen tijd/ruimte voor.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 19:07

@ Lisa: hier heb je 1 wedstrijd als kringkampioenschappen, de beste zoveel mogen dan direct door naar de regio.
Leuk compliment van je instructrice, en gefeliciteerd met je wp! Freule is netjes gedaan hoor :j

@ Anne: balen dat je een mindere dag had, gelukkig ging je les wel gewoon fijn!

@ Rienie: jij ook gefeliciteerd met je wp.

@ Marielle: hihi ja m'n L1 debuut ging boven verwachting! Waar woon jij dan dat er geen kring is? Ik doe ook niet aan 1 proef hihi zonde van de vervoerskosten. Wanneer ga jij L1?

Cadiz heeft lekker een rustige week gehad, hij staat weer op ijzers daar loopt ie toch fijner mee. Had beetje gevoelige voetjes gekregen. Morgen weer meer aan de bak, volgende week onze tweede L1 wedstrijd, kijken of we ons vorige resultaat beetje kunnen aanscherpen :P
Mijne begint ook alweer vacht terug te krijgen, hopelijk blijft het beetje hierbij dan laat ik 'm zo. Mocht het echt weer dikker worden dan moet ie toch nog 'n keer..

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 19:18

@Rienie. Dankjewel! Zelf vind ik niet dat ik snel de B door ben gekomen, m'n punten waren ook telkens maar net winst :Y)

@Marielle. Gezellig, hier toetsweek! :\ En dat ging eigenlijk behoorlijk slecht. Die van mij is normaal ook echt heel fris en voorwaarts genoeg maar de laatste tijd merk ik dat ze een beetje onzeker is tijdens het rijden. Ze zet zich wel voor 100% in maar ze mist nog net even dat stukkie. Ze moet nét wat meer rond/aan m'n been/knallen zeg maar!
Leuk dat je er naar vraagt, ze loopt de laatste tijd echt fijn alleen dat stukje wat ik hierboven al beschrijf mist. Volgende week gaan we eens kijken hoe we het er vanaf brengen op wedstrijd, zin aan! :D

@Myour. Soms weleens lekker he zo'n rustig weekje! Ja, ga je voor nog hogere punten? :') Haha, nee hoor. Ben benieuwd, succes! +:)+

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 23:29

Gefeliciteerd Rienie! :D
Hoor inderdaad wel vaker dat de 'oudjes' sneller vacht aanmaken.
Zit je ook al te denken aan overgaan naar de L2? Aangezien je al aardig wat wp's hebt :)

Leuk topic Anne! Gewoon genieten op wedstrijd en niet te veel proberen 'dat stukje' er uit te persen. Ik weet precies wat je bedoeld. Freule mist 'dat stukje' vaak bij middendraf. Het moet gewoon meer knallen haha. Hoe minder ik er aan denk, hoe beter het gaat.

Tentamenweek, praat me er niet van Marielle. Ging het goed? ;)
Heerlijk toch als je niet hoeft te scheren! Als het niet hoefde deed ik het ook liever niet.

Hoe lang heb je hem zonder ijzers gehad Myour? Toen ik Freule in september van de ijzers afhaalde liep ze namelijk ook 3 dagen kreupel. Maar nu merk ik totaal geen verschil meer. Gelukkig maar, dat scheelt 's winters toch weer in de portemonnee :P

Zoefferd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 23:39

Ik moet nog een puntje tot het L2 ik hoop dat ik m morgen haal :+

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 15:44

En hoe is het gegaan Zoefferd?

Ik ben helemaal happy met m'n dikkie! Les ging echt vreselijk goed, zo leuk om te zien dat alles steeds makkelijker gaat! Nu zijn we echt met mij bezig, ik kan m'n linkerhand gewoon echt niet loslaten :') Ik irriteer me er echt mateloos aan, en ik weet precies wat ik fout doe maar het lukt gewoon niet :n Met m'n rechterhand gaat het nu top, en kan ik heel subtiel mee omgaan zegmaar, maar m'n linkerhand is drama... Dus ben nu bezig met veel achtjes rijden zodat m'n buitenhand steeds omwisselt, dan kan ik het gevoel van rechts meenemen naar links. Heeft met verschillende dingen al geholpen dus hopelijk gaat het een beetje!

16 november weer eens starten, superveel zin in! :D