Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
sharon_quiz schreef:Ah wat balen Daisy! Echt sneu voor jullie!
Miranda succes zometeen!
Libera wat een sprookjesverhaalNaar Californie en daar dan verliefd worden, trouwen. Huisje boompje beestje. Gaaf hoor! Heb je daar een paard gekocht? Of heb je vanuit NL een paard meegenomen?
Ik baalde gisteren een beetje. Ging vol goede moed aan de wissels beginnen omdat hij zondag zo goed gegaan was. Blijkbaar dacht ik er te makkelijk over. Op beide kanten wilde hij gewoon niet wisselen achter!! Dat was lang geleden. Pff hij natuurlijk weer helemaal in de paniekstand. Uiteindelijk even flink doorgepakt en toen sprong hij er vier achter elkaar goed en was ie klaar. Zeik- en zeiknat was ie. Het was ook erg benauwd gisteren. Heb hem lekker in de paddock gegooid en toen heeft ie zichzelf gepaneerd. Mijn zusje heeft wat om te poetsen vandaag
Libera schreef:Oei dat is balen Zo'n blessure!
Nou ik heb weer met mn galop geprutst
Eerst in stap en draf wat schouderbinnenwaarts/renvers overgangen gereden, en daarna aan de galop begonnen. Uiteraard gooide hij gelijk zn kont naar binnen op rechts ...
Stelling naar buiten gevraagd, toen was zn hals wel recht voor zn schouders, maar liep ie nog steeds scheef op de hoefslag, met kont naar binnen. En probeerde naar binnen te vallen. Dus zodra ik hem op de buitenteugel stelling had, geprobeerd om het paard recht te houden en de hele voorkant naar binnen te zetten.
Dat lukte niet zo goed, hij Wilde steeds wisselen of bokken
Dus toen geprobeerd om hem vanuit de hoek de diagonaal op te sturen, en van daaruit een soort van wijken Langs de hoefslag, en met lichte stelling naar links. Dus eigenlijk beetje renver achtig... Dat lukte wel redelijk
Ga morgen nog even verder proberen.
Sorry voor rare spelfouten/random hoofdletters, mn telefoon staat op engels en verandert de woorden soms!
Midnight16 schreef:Wat geef je fijne tips horseyfries. Ik zal ook veel rechtuit rijden in galop. Voltes nodigen je paard waarschijnlijk alleen nog maar meer uit om zijn achterhand naar binnen te zetten.
Het is naar mijn ervaring vaak twee stappen vooruit en dan weer één terug. Er is altijd wel weer wat te oefenen.