Z2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DaisyB94

Re: Z2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 15:20

Gefeliciteerd!
Succes voor degene die vandaag moeten!

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 16:22

Allemaal gefeliciteerd!!! (met punten en verjaardag!))

Ik ben ook weer terug... pfff liep ik vanmorgen nog zo te klagen dat ik vroeg op moest, had ik eigenlijk nog een uur eerder opgemoeten :') Had me ff vergist en ging zeg maar thuis weg op het moment dat ik op de wedstrijd wilde zijn... Foutje :+ Dus snel opgezadeld en erop, 5min losrijden en de ring in! Paard vond het iets te leuk, was echt zo heet en kijkerig naar de spiegelwand dat hij echt nergens meer op lette.. Dus heb nadat hij er heel hard van tussen ging in de middendraf maar snel afgegroet :')
2e proef nog niet perfect maar wel rond kunnen sturen, nog heel wat foutjes, wel complimenten van de jury, 3e prijs en winst :)

Beestje in het Z liep wel ok, iets traag aan het been in galop en wat foutjes maar verder heel tevreden, vond het wel eng, maar ging gelukkig overal langs :) Die had 1 wp en ook een x 2e :)

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 17:55

Aaaahhh, super!
Hoe was de bodem?

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 18:08

X_Michelle_X schreef:
Aaaahhh, super!
Hoe was de bodem?

Losrijden prima, iets ongelijk in de hoeken...
Ring in het M vond ik zwaar in de hoeken...
Beide ringen hadden wel hopen van het slepen, waar mijn jonge paard heel hoog overheen moest springen :o

romy46

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 22:15

Hier ons verslag:

Ik was vanochtend heel relaxed, tegen de tijd dat we gingen laden werd ik poepzenuwachtig! Gelukkig was dat voorbij toen ik er eenmaal op zat! Met losrijden ging het super, de eerste 2 wissels die ik reed niet, maar dat was mijn fout, niet goed voorbereid omdat ik het wat spannend vond. Daarna mezelf toegesproken ( en door een vriendin) en toen ging het heerlijk, als of het allemaal heel gemakkelijk was en kreeg zelfs complimenten vanaf de zijlijn ( altijd leuk). En toen de binnenbak in, BAM spanning en niks ging nog, een van de 6 wissels ging aardig, de rem kwam er op, ze liep als een banaan, en ik baalde als een stekker. Voor de 2e proef besloten, dan maar laag instellen en alleen maar ontspanning opzoeken, tweede proef sprong ze iig 4 van de wissels goed..... de punten vielen me alles 196-2 (te vroeg de wissel gesprongen)en 197. Ondanks de 2en en 3en toch nog aardig wat 7ens gereden.

Iemand een gouden tip, tegen zenuwen??????????????????????????????

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 09:36

Hoi allemaal, ik heb net een droom-weekend achter de rug!
Had m'n laatste wedstrijd op Z1-niveau.. Het kampioenschap van de VOR. Dit was op voorhand mijn 'doel' dit jaar. Daar goed presteren. Maar hier in België kan je dus niet zoveel küren rijden, dus ik vond het toch allemaal wel spannend.. Maar, ik ging ervoor!

Inrijden ging al super, dus het gevoel was goed.. En toen moest ik binnen.
De 5 jury's zaten al te wachten.. Best spannend zo, 5 jury's, voor de 2e keer in m'n leven een kür rijden.. Hand omhoog en GAAN! En het ging mega geweldig super goed! Ik kwam de ring uit met kippenvel en de tranen in m'n ogen. M'n lieve Soraya had echt alles gegeven! Ik was zooooo fier! We kregen een gigantisch groot applaus! Er waren zelf al mensen die mij op voorhand al kwamen feliciteren. Maar de uitslag was nog niet gekend, dus.. Niet te vroeg victorie kraaien!

En toen kwam het wachten op de uitslag.. Die was voor mij een regelrechte hel. Ik kreeg gigantisch veel stress.. Ik dacht echt dat'k van mijne sus ging draaien! De jury's waren allemaal jury's die nationaal mogen jureren. En er zat zelf een internationale GP jury bij (J. Van Daele). Mijn % kwam er als laatste op, tot nu toe had de eerste 68%.. En maar wachten en wachten. En toen kwam het op het scherm: 71,6%! Jeuj! Met 3% los VOR-kampioen niveau 2 2012!!! Wat ben ik fier op m'n kleine meid!
Ze laat me echt nooit in de steek!

En nu gaan we oefenen op wisseltjes en dan gaan we (hopelijk) ook knallen op Z2-niveau!

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 10:01

Wauw, wat super, gefeliciteerd!!!
Je mag zeker fier/trots zijn!!
Wow, echt super!

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 10:05

Gefeliciteerd allemaal met de mooie resultaten dit weekend!
Sharon super dat je de tweede dag zo fijn kon rijden!
Romy46: veel starten :D ! Maak je je er vanzelf niet meer druk om.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 10:27

Romy jammer dat je geen winst hebt, maar toch geen slechte punten en fijn dat je goede wissels hebt kunnen laten zien. Wedstrijdzenuwen zijn moeilijk te bestrijden. Ik heb pas geleden pilletjes gekocht die ertegen zouden moeten werken. Helaas werkte dat niet (bij mij). Rescuespray oid werkt ook niet bij mij. Zoals Sythaa ook zegt, gewoon veel gaan en regelmaat erin houden>

Lienbono wat gaaf dat je gewonnen hebt! Ik werd ook zenuwachtig bij het lezen van je verhaal, haha! Super goed. En nu inderdaad lekker aan de Z2 oefeningen beginnen :D

Anouk gefeliciteerd met je punten met beide paarden. Toppie!!

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 16:00

Anouk en Lienbono gefeliciteerd.

Ik ga toch selecties rijden :+ Ben een beetje eigenwijs.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 16:17

odenxia schreef:

Haha nou prima toch! Altijd leuk om aan mee te doen en te zien hoe ver je komt!
Zijn er mensen onder ons die op de Hippiade meegereden hebben? Ik rij sinds twee jaar aan de kringkampioenschappen mee en hebben me alle vier de keren geselecteerd voor de regiokampioenschappen. Twee keer de regio afgezegd vanwege het weer. Vorig jaar zomer heel veel regen en toen waren de banen op gras. Vorig jaar winter sneeuwde het en durfde ik niet de weg op te gaan met m'n trailer! Helaas is een selectie voor de Hippiade me nog niet gelukt. Maar ach, we blijven proberen! :') Ik vind het altijd al heel leuk om naar de regio te mogen gaan.

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 16:40

sharon_quiz schreef:
odenxia schreef:

Haha nou prima toch! Altijd leuk om aan mee te doen en te zien hoe ver je komt!
Zijn er mensen onder ons die op de Hippiade meegereden hebben? Ik rij sinds twee jaar aan de kringkampioenschappen mee en hebben me alle vier de keren geselecteerd voor de regiokampioenschappen. Twee keer de regio afgezegd vanwege het weer. Vorig jaar zomer heel veel regen en toen waren de banen op gras. Vorig jaar winter sneeuwde het en durfde ik niet de weg op te gaan met m'n trailer! Helaas is een selectie voor de Hippiade me nog niet gelukt. Maar ach, we blijven proberen! :') Ik vind het altijd al heel leuk om naar de regio te mogen gaan.

Wil echt nog een keer naar hippiade. Heb alleen selecties in het M1 gereden en toen door naar regio. Helaas had ik niet echt verwacht door te zijn en had dus geen rekening gehouden met boeken van vakantie. Misschien volgend jaar maar weer eens meedoen met selecties.

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 17:02

Heb ik ook gehad met mn eigen merrie Sharon. Tot 2x toe door naar de regio en tot 2x toe af moeten zeggen door weer en omstandigheden. Hopelijk maken we dit jaar een kansje. (je moet blijven dromen he)

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 17:28

Ik ben in 2010 en 2011 naar de Hippiade geweest met ZZ in het L2 en het M2! Was op de regio toen beide keren reservekampioen! :) Maar nu nog leren te blijven paardrijden daar ipv dichtslaan :')

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 18:48

Sharon, vd zomer had je toch wel regio gereden?

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 21:42

romy46

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 21:52

@lienbono : gefeliciteerd!! super hoor!!

Allemaal bedankt voor het mee denken! Ik moet inderdaad weer meters maken, ik ging naar deze wedstrijd toe, met het idee, dit wordt een van de velen oefenrondjes, en de komende maanden zit een wp er niet. Maar omdat ze met losrijden zo gruwelijk lekker reed, dacht ik toch stiekem dat het allemaal wel mogelijk was, heel dom, daardoor denk ik de druk behoorlijk opgeschroefd...

Een proef uit het hoofd rijden, gaat denk ik, heel goed werken, maar ben veel te bang dat ik wat vergeet... Ik heb namelijk al eerder gehad met een kur rijden, vergat ik net de laatste 2 onderdelen....

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 22:07

Leuk Anouk! Ja ik heb afgelopen zomer regio gereden. Maar winter 2012 en zomer 2011 had ik afgezegd.

Barbie_Blue leuk om te horen dat je training geslaagd was! En leuke foto! :D

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 08:03

Goedemorgen!

Wat een leuke foto, Barbie_Blue! Verder iedereen gefeliciteerd met de wedstrijden en punten en de andere :(:) . Op naar de volgende, die gaat vast beter.

Hippiade is voor mij ook nog een droom. Regio heb ik nu al een aantal keren mogen rijden, maar inderdaad, als je daar vergeet te rijden, dan komt Ermelo niet veel dichterbij... :+ Ach, dromen is ook leuk.

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 08:34

Ik geef gek genoeg niets om de selecties of regio of hippiade.... Geeft voor mij net allemaal te veel druk! Ik rij de leuke wedstrijdjes in de buurt, vind ik al spannend genoeg hihi..

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 08:38

He Lienbono, super gefeliciteerd met je VOR kampioenschap!!

Ik heb ook een super weekend gehad, startte een zesjarige Friese merrie van klanten voor de laatste keer, en had besloten om een keer Z2 te doen ter afsluiting, wordt ze gewoon eerste en haalt ze nog een wp ook!! Echt zo'n fijne merrie, ze heeft in één jaar de groei van B tot Z2 doorgemaakt, super karakter!

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 08:56

horseyfries schreef:
He Lienbono, super gefeliciteerd met je VOR kampioenschap!!

Ik heb ook een super weekend gehad, startte een zesjarige Friese merrie van klanten voor de laatste keer, en had besloten om een keer Z2 te doen ter afsluiting, wordt ze gewoon eerste en haalt ze nog een wp ook!! Echt zo'n fijne merrie, ze heeft in één jaar de groei van B tot Z2 doorgemaakt, super karakter!

Woow dat is snel gegaan! Goed hoor! Jammer dat het jullie laatste wedstrijd was. Hoeveel paarden rijd je eigenlijk?

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 09:21

Bedankt allemaal :D

Zo te zien hebben er hier nog wel een paar een heel fijn weekend achter de rug!!

Wauw Jenny, van B naar Z2 op één jaar tijd, doen er niet veel je na denk ik! Proficiat!!

Ik ga straks voor het eerst écht op de wisseltjes trainen, dus dat is wel even spannend :D
Binnen twee weken ga ik een clinic volgen bij J van Daele (internationaal GP-jurylid), dus weer iets fijn om naar uit te kijken!

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 10:43

Ik had trouwens nog eens een vraagje voor jullie.. Ik woon niet zo ver van Nederland (dicht bij Reusel).
En ik had gehoord dat je met een gastlicentie in Nederland mag starten. Weet iemand hier hoe dit werkt?
Ik zou dit nl. eens een paar keer graag doen, nu moet ik altijd tegen de zelfde combi's rijden en hebben we vaak dezelfde jury's. In Nederland zou het dan weer helemaal anders zijn voor mij en ik denk dat dit wel positief zou kunnen zijn om weer extra dingen bij te leren..

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 10:50

Een vriendin van mij is naar Belgie verhuisd en start in zowel Belgie als Nederland. Dus volgens mij kan dat wel. Hoe het precies in z'n werk gaat weet ik niet. Misschien is het handig om de KNHS even te bellen. Zij weten vast en zeker het antwoord! :)