Kur Gal en Rath

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 19:22

Annet555 schreef:
Lovely schreef:
Maar even voor alle duidelijkheid: de eerste de beste die het nog in zijn bolle dressuurknar haalt om na het halt houden schuin weg te rijden in passage, heeft een h e e l groot probleem.

Nou dan zijn er veel die nog ff voor Rotterdam een andere kur in elkaar mogen flansen.

Zien we nog eens wat nieuws O:)

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 19:24

Citaat:
Ik vrees dat er op proeven niet veel auteursrechten zitten

Nou, dat is maar net hoe je een kur bekijkt. Een proef is een proef maar bij een kur zitten er toch nog wel een aantal artistieke onderdelen en daar is denk ik nog niet het laatste woord over gezegd. De tijd zal het leren...

Ayasha
Blogger

Re: Kur Gal en Rath

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 19:25

Embe maar vnl verplichte en laten we eerlijk zijn, elk lijntje is al wel eens gereden. Hij rijdt zijn lijnen net een fractie anders dus het is geen plagiaat. Punt uit.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 19:28

Ik denk inderdaad dat er wettelijk weinig fout aan is, maar vind wel dat hiermee een ongeschreven regel en fatsoensnorm overschreden wordt....

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 19:34

Als je auteursrecht bekijkt en mn naburigrecht en persoonlijkrecht dan hebben Gal en consorten waarschijnlijk nog wel een punt...

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 19:38

secricible schreef:
Ik denk inderdaad dat er wettelijk weinig fout aan is, maar vind wel dat hiermee een ongeschreven regel en fatsoensnorm overschreden wordt....

dat denk ik ook, het was mij ook wel opgevallen maar nu zo naast elkaar... Ik vind Edwards muziek wel mooier (bevooroordeeld pirates-fan)

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 19:39

Dat hij dezelfde choreografie gebruikt is niet zo gek. Je moet de verplichte figuren laten zien, je wilt je sterke punten benadrukken, je wilt een bepaalde moeilijkheidsgraad hebben en dan wil je de figuren ook nog eens op die plek of die lijn rijden, waar de sterke punten goed zichtbaar zijn voor de jury en de zwakke juist minder. Dan moet je het paard ook nog eens leren kennen, voordat je weet welke lijnen het beste bij jullie als combinatie passen en dus is het niet zo gek dat je als relatief nieuwe combinatie de oude choreografie gebruikt. Het was alleen een stuk netter geweest om daar gelijk vanaf het begin eerlijk over te zijn en niet met een (achteraf) blahblah verhaal over je kür te komen. Dit levert ze geen pluspunten op, niet alleen niet bij de liefhebbers, maar ook bij bijvoorbeeld juryleden, die dit soort discussies natuurlijk gewoon meekrijgen.

Het lijkt me trouwens een beetje onzinnig dat ze de kür erbij gekocht hebben. Het paard was van Visser, maar de choreografie was van Edward en Nicole. Ik neem tenminste aan dat zij als ruiter en trainer de choreografie ontworpen hebben.

Het grootste probleem voor hem is volgens mij dat hij hiermee de deur openzet voor vergelijkingen met Edward. Als je dezelfde kür rijdt, moet je achteraf niet gaan klagen dat je vergeleken wordt met je voorganger. Wat er nou ook nog eens gebeurt is dat de twee in één oogopslag met elkaar vergeleken kunnen worden en al zal dat vast zijn bedoeling niet zijn geweest, het verschil tussen hem en Gal wordt wel erg duidelijk. Hier geldt ook weer dat juryleden dit ook allemaal meekrijgen en hij ze hier een heel groot handvat geeft om minder positief over hem en Toot als combinatie te oordelen.

Achteraf kan je dus vooral zeggen dat hij vooral zichzelf hier geen plezier mee gedaan heeft.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 19:41

k betwijfel eigenlijk dat Gal zijn küren zelf maakt...

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 19:43

Dat ie durft te denken, dat hij 't in zijn hoofd haalt werkelijk te geloven dat hij ook maar een klein beetje zou kunnen tippen aan het spiegelbeeld van Edward!

Dat laatste beetje respect wat ik nog voor Rath had is nu echt compleet verdwenen. Heeft hij dan werkelijk echt geen greintje respect voor Edward?

Mag hopen dat er niemand in Rotterdam voor 'm klapt, of gewoon wegloopt zodra hij de baan in komt en Edward hem vervolgens het snot voor z'n ogen rijdt.

Arme Toot, wordt weer even pijnlijk duidelijk wat deze ruiterwissel werkelijk betekend, zeker als je de twee naast elkaar zet. Wordt er gewoon onpasselijk van.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 19:45

Kan je nagaan, als dit de beste manier was om Totilas eruit te laten komen(met een ander zijn kur)
Moet je voorstellen hoe het zal gaan als hij zelf gaat aanklooien met een nieuwe kur, dan ziet het er helemaal niet meer uit :')
Sorry kon het niet laten :o

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 19:46

horseyfries schreef:
Ik vind het gewoon jammer dat ze niet in de eerdere berichten over de nieuwe kür gewoon eerlijk gezegd hebben dat ze om miscommunicatie te voorkomen de choreografie van Edward in spiegelbeeld hadden gebruikt, dan was iedereen erop voorbereid geweest en kreeg je niet de indruk dat ze probeerden de sier te maken met andermans werk. Maar nu een verklaringkje achteraf, dat zet echt geen zoden meer aan de dijk.
Als hij dit in Rotterdam rijdt dan weet ik niet wat er gebeurd.

Hmmm.. in een ander zinsverband las ik al een ideetje: Oranje spandoek met MADE IN HOLLAND op de tribune? :D (sorry hoor, grapje moet kunnen)

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 19:50

Hahah made in holland :P

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 19:53

Zat er niet wat duits bloed in dat circuspaard dan?
(grapje mocht toch?)

ladyharma

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 19:55

Wat stom zeg!!

het is haast hetzelfde :(
En ik vind die van Edward beter :o

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 19:56

ladyharma schreef:
Wat stom zeg!!

het is haast hetzelfde :(
En ik vind die van Edward beter :o

Als we spreken over "a contradiction in terms" _O-

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 19:56

Made in Holland vind ik een top idee. Zie het helemaal voor mij!

Verder:
Citaat:
Heeft hij dan werkelijk echt geen greintje respect voor Edward?

Nee, waarschijnlijk niet... als je 15 miljoen betaald mag je blijkbaar elke vorm van fatsoen overboord gooien :( . Dat zegt uiteindelijk meer over Rath dan over de emotionele reacties van Nicole.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 19:57

Eh Rath heeft geen 15 miljoen betaald maar dat effe daar gelaten. Schrijft Gal zin küren zelf?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 20:01

Karl, de choreografie is helemaal niet hetzelfde. En sterker nog, exact in spiegelbeeld rijden zou niet eens slim zijn omdat bepaalde wendingen en oefeningen niet voor niets vanaf de linker- of rechterhand gereden worden.

Bij Anky heb ik terug gezocht tot 1997 om een kur te vinden die niet met een schuine lijn (of appuyement soms in songsungblue kur) in passage begon en dat was met Bonfire's Symphony, daar reed ze weg in een galop appuyement. Maar verder allemaal die schuine lijn, goed voorbeeld doet kennelijk goed volgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 20:02

Ayasha schreef:
Eh Rath heeft geen 15 miljoen betaald maar dat effe daar gelaten. Schrijft Gal zin küren zelf?

En Edward of Nicole hebben het niet gekregen en dat wat ze wel hebben gekregen was kennelijk niet genoeg om even lekker op vakantie te gaan en de boel achter je te laten.

Voor mensen die willen leren hoe je wel grappig en tikkie grof je mening geeft zonder ordinair te worden: Ari Gold op Nld.3.

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 20:03

Ayasha schreef:

Rath of zijn moeder op 'n hout vlot of PS of wie dan ook van het team... Rath beslist vast niet zelf over zijn kur. Denk dat Rath eigenlijk heel weinig zelf mag beslissen ;). Ik weet niet of Gal zijn eigen kuren zelf maakt/schrijft.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 20:04

Ayasha, de kür niet, maar de choreografie volgens mij wel. Als ruiter en trainer weet je nou eenmaal het best wat de sterke punten van het paard zijn, waar je vanwege het zicht van de jury welke onderdelen moet rijden, welke moeilijkheidsgraad je aankan, etc. etc. Dat zijn dingen die je op dat niveau echt niet aan een outsider overlaat.

Lovely, hij heeft ondertussen zelf al toegegeven dat hij de kür heeft overgenomen. dan kan je allerlei dingen verzinnen om te zeggen dat hij het niet gedaan heeft, maar die deur is al gepasseerd. Maar wat ik al eerder zei, die choreografie is het probleem niet. Zijn probleem is op dit moment de beeldvorming die het gevolg is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 20:07

Embe ik denk eigenlijk ook dat Rath weinig te beslissen heeft...

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 20:08

Volgende keer rijd Rath de kür achterstevoren :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 20:09

Dát zou nog eens leuk zijn om te zien. En dan kan niemand meer zeggen dat ie nie kan rijden! O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 20:10

Karl, laten we bij de feiten blijven: de kur van Rath is niet dezelfde als die van Gal. Om dat even wat meer beeldend te maken: de een gaat rechtsaf na het groeten en de ander linksaf. Ergo: niet hetzelfde. De beeldvorming is zeker een probleem, maar niet vanwege wat hij doet, want hij kan het toch niet goed doen. Wat zijn echte probleem is, zijn de hatelijk Nederlanders die met gescherpte nagels alles volgen wat hij doet. Een van die lelijke katjes in het nauw is Nicole Werner en dat maakt het allemaal gelijk ook wat bitter. Voor de rest is het ouderwets zandbakgedoe, wie is voor wie en jankt de mooiste krokodillentranen?