Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 12:06

Dat er geen volgorde in lijkt te zitten in beoordelen heeft verschillende oorzaken denk ik zo.

Als eerste, de ene jury werkt sneller dan de andere.
Daarnaast als 1 jury er niet aan toekomt, ik begreep dat de linkjes die ze krijgen maar een week werken. Als die verlopen zijn, moeten ze die of opnieuw toesturen aan degene of aan iemand anders.
Daarnaast komen er ook mislukte tussendoor (bv mislukt met uploaden)

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 12:07

linda2008 schreef:
Ik doe (nog) niet mee ivm revalidatie paard. Maar wat mij wel op valt als ik een proef of les liet filmen dat de impuls op zo’n filmpje vaak heel laag lijkt... terwijl dit niet altijd het geval is. Is dat meer mensen opgevallen?

Ja, is me absoluut opgevallen. Wat voelt een ruime middengang, is op film slechts een versnelling.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 12:07

linda2008 schreef:
Ik doe (nog) niet mee ivm revalidatie paard. Maar wat mij wel op valt als ik een proef of les liet filmen dat de impuls op zo’n filmpje vaak heel laag lijkt... terwijl dit niet altijd het geval is. Is dat meer mensen opgevallen?

Ik kreeg juist op film altijd de opmerking dat het zo snel leek te gaan terwijl ik in het echt complimenten kreeg over de impuls dus juist niet te snel. Nu niet ik zeggen dat die opmerkingen niet van juryleden kwamen van bijvoorbeeld bokkers haha

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 12:10

Nou ik hou wel van een beetje tempo hoor! Zolang het controleerbaar is voor de ruiter, mag van mij de vaart er wel in zitten!

SilviaKok

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 12:17

man73 schreef:
Ik heb zojuist de uitslag gekregen van 21 mei via de mail, het staat nog niet in mijn knhs, dat wordt volgende week gedaan.

Je hebt ze dan gemaild en de resultaten zo gekregen? Wil heeeeeeel graag weten of ik vanavond L2 kan starten.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 12:31

Nou hier is de stap ook gezet hoor, vereniging is aangemeld dus nu startkaart aanvragen *\o/* De bedoeling is vanaf half juli nog een paar online events te kunnen rijden met mijn vierjarige guppie, heel fijne manier om eens te kijken waar we staan. Vorige week nadat stalgenoten hun filmpjes opgenomen waren ook een proef doorgestuurd en gefilmd voor mezelf, dat is lastiger dan ik dacht! En inderdaad, de impuls en vooral tempowisselingen lijken wat minder goed over te komen, mn in de tegemoetkomende diagonaal. Dus daar mag nog een beetje extra :Y)

Ik hoop dat het online rijden nog even blijft (of zelfs gaat blijven bestaan naast de fysieke wedstrijden), van mij hebben ze hier in elk geval een extra (vervroegde) startkaart door :)

SilviaKok

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 12:38

ihartman85 schreef:
Morgen nog een keer filmen en eind juni weer op pad.
Ik las ook iemand die twijfelt welke klasse op te geven. Ik heb hetzelfde: Nu L1+8, nog 2 proeven die ik terug moet krijgen en nog 1 filmen. Heb me voor real-life meetmoment nog maar L1 opgegeven voor de zekerheid. Mocht ik er toch nog 2wp's bij rijden, hoop ik dat ik het meetmoment kan wijzigen in L2.

Dit was ik inderdaad. Gister maar L1 ingestuurd. Hoop vandaag dan punten van 4e te krijgen om vanavond dan L2 te kunnen starten.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 12:43

Ik heb net mijn punten en protocol terug van ons L1 debuut van 4/6. 194 punten en leuk commentaar dus super blij mee *\o/*

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 12:45

linda2008 schreef:

Haha, ja klopt. Ik kreeg na mijn eerste proef te horen van omstanders: je reed wat overhaast. Op het filmpje helemaal niks van te zien. Nu rijd ik voor de film gewoon iets vlotter :+ .

MarryAnneR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 12:45

Zo kwamen wij er na 12 jaar al achter dat de c en de A een metertje of 2 scheef zaten. Na al 2 keer commentaar scheef.. dacht ik WoW scherpe ogen die jury :-)

De bak ligt scheef op het perceel. Dus lijkt alles echt heel scheef op film ook. Daar waren we zonder filmen nog steeds niet achter denk ik. (Vraagt zich nu ook af hoe wat dat met het plaatsen van een nieuwe bakrand ook niet hebben gezien) Ik zat maar te zeuren tegen dochterlief... je gaat scheef over de lijn! Jury dus ook

Maeike1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 12:46

Yes, de L1 proef van 28 mei terug! Veel (terecht) commentaar waar ik wat mee kan en fijn commentaar van de jury onderaan. Toch nog 181 terwijl ik eigenlijk geen winst had verwacht, proef toch opgestuurd omdat ik benieuwd was waar we stonden na een lang revalidatie traject.

Morgen doe ik mee met een meetmoment hier in de buurt, kijken of ik het commentaar van de jury (brutaler rijden) meteen in de praktijk kan brengen... (ondanks nu al gierende zenuwen :D )

Dit vind ik wel erg leuk van het online wedstrijd rijden, kan nu de proef met het protocol ernaast terug kijken!

xmarritw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 12:46

linda2008 schreef:

Bij mij lijkt ze juist actiever dan dat ze eigenlijk is. Volgens mij kan je bij de middengangen ook aan het rug en been gebruik de verruiming zien, dus ik denk dat de jury's dat wel zien.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 12:49

Ik zit nu alweer te refreshen voor punten van de 11e. Weet dat het onzinnig is maar toch haha! you never know.. :D

GiGi_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 12:52

Ik heb gisterenavond rond 7 uur mn proefje ingestuurd voor de 11de. Ben benieuwd hoelang de wachttijd nu is! Maar zo te lezen wordt er inmiddels een redelijke inhaalslag gemaakt.

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 12:56

Sunniva schreef:
Ik heb gisterenavond rond 7 uur mn proefje ingestuurd voor de 11de. Ben benieuwd hoelang de wachttijd nu is! Maar zo te lezen wordt er inmiddels een redelijke inhaalslag gemaakt.

Reken maar op sws een week.. -O-

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 12:56

_Anneruth schreef:
Ik zit nu alweer te refreshen voor punten van de 11e. Weet dat het onzinnig is maar toch haha! you never know.. :D

Haha dit dus :Y)

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 12:59

Ik ben al blij dat ik mijn punten van de 4de inmiddels heb. De proef van de 11de ging niet zo lekker dus ik ben bang dat het geen winstpunt waard is >;) . Achteraf baal ik een beetje dat ik niet nog een keer gefilmd heb.
De 18de doe ik niet mee maar de week erop wel weer dus dan hebben we een nieuwe kans.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 13:04

_Lorette_ schreef:
Zou het niet slim zijn om even geen nieuwe online events open te zetten tot de achterstand is weggewerkt?

1000 x 7,50 is denk de knhs teveel om het maar af te lassen, die denken gwwoon have patience :')

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 13:06

Jester_ schreef:
_Lorette_ schreef:
Zou het niet slim zijn om even geen nieuwe online events open te zetten tot de achterstand is weggewerkt?

1000 x 7,50 is denk de knhs teveel om het maar af te lassen, die denken gwwoon have patience :')

Precies ;)

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 13:08

Wat mij verbaasd is ik heb 2 paarden voor 4-6 ingestuurd eentje L2 en eentje M1
M1 heb ik ingestuurd 30/5 en L2 op 4-6
En van geen van beide iets terug.

Ik wacht rustig daar niet van, maar dat zet je wel aan het denken over het proces van afhandeling bij de knhs

GiGi_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 13:09

SweetVanille schreef:
Sunniva schreef:

Reken maar op sws een week.. -O-

Gelukkig rijd ik L1 en ik hoor goede geluiden over nieuwe B/L jury’s haha.

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 13:11

Jester_ schreef:
_Lorette_ schreef:

1000? Het is eerder 1500 hoor.

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 13:11

Hopelijk hebben de M jury's daardoor meer tijd :') :=

wythlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 13:12

Bij ons stonden de a en de c ook niet recht tegenover elkaar. Toch best lastig om dat precies op dezelfde lijn te krijgen in een 20*60 baan, haha.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 13:14

kara schreef:
Wat mij verbaasd is ik heb 2 paarden voor 4-6 ingestuurd eentje L2 en eentje M1
M1 heb ik ingestuurd 30/5 en L2 op 4-6
En van geen van beide iets terug.

Ik wacht rustig daar niet van, maar dat zet je wel aan het denken over het proces van afhandeling bij de knhs

Het gaat naar allemaal verschillende juryleden en er is geen pijl op te trekken wanneer welke terug is. Sommige juryleden kijken direct en anderen pas na een paar dagen.