KirstenHorse, leuk dat je hem weer lekker aan het rijden bent! Houd je mentaal ook fris tijdens het afstuderen. Hopelijk komen jullie er weer doorheen, maar het is al super knap wat je bereikt hebt! De eerste keren Karel rijden zonder zweep waren ook super zwaar, maar ik had natuurlijk dan niemand anders erop die wel met zweepje reed dus dan is het een stuk lastiger. Hoop echt voor je dat hij die klik weer gaat maken!
Aaidaa, gefeliciteerd met je winstpunt! Fijn dat ze niet heel veel geeft om harde wind.
Kimmetje26, och jeetje, nog steeds in de lappenmand met Harry, sneu voor hem zeg! Hopelijk is het snel voorbij.
Hier gaat het rijden goed! We gaan lekker vooruit met soms wat sputters van Karel. Hij blijft een stijfkoppig paard maar doet ook vaak genoeg stinkend zijn best en het wordt wel steeds minimaler.
Na ons debuut met winst zitten we er telkens naast met 2,5 of 1 punt. Maar ik ga wel lekker door starten, leer elke keer weer en vind het ook fijn kilometers met hem te maken
Ik merk nu wel dat ik minder ruimte heb voor foutjes, maar ik ben al trots met pony tussen de paarden
Ik ga straks een proefje onder begeleiding opnemen bij een nieuwe instructrice, ben erg benieuwd. 

) daarna 182, 188, 180,5, 184 en 183. We zitten dus wel aan winst, maar het moet allemaal echt veel stabieler... Galop moeten we veel meer kunnen openen en sluiten en schouderbinnenwaarts moet écht beter! Dus we oefenen nu weer even verder en dan kijken we over een tijdje weer waar we ongeveer staan
Zo jammer dat ik telkens niet kan laten zien wat we eigenlijk kunnen. Heb er nog wel wat van kunnen opsteken, dus dat scheelt nog iets. Ik heb hem wel ingestuurd, maar verwacht weer net niet... Op naar de volgende poging en hopelijk vanaf daar meer geluk.
eerste kwartier kan ik bijna niet met mijn been aankomen (wat natuurlijk wel moet, dus we oefenen er hard op, maar valt niet mee met zo’n loperige pony haha!)
Maar misschien wel een reden waardoor hij extra slecht aan het been was zonder. Rijd je met spoor? Anders zonder zweep heel consequent zijn met je been. Kuitdruk, geen reactie? 1× herhalen en anders even 'tak' met het spoortje en daarna je been weer stil. Gaat even heel zwaar zijn, was met Karel wel zo. Maar na paar x bikkelen werd het steeds beter. Met luie paarden is een stil been echt zo belangrijk. Ik rijd nu nooit meer met zweep zodat ik om mijn been blijf denken.
hebben jullie ook zo genoten? Ik heb met Karel gesprongen en zijn techniek begint echt te verbeteren, dus dat is erg leuk.

Zoveel heb ik in nog geen enkele klasse gereden. Ook een 7,5 gekregen voor die lastige lijn, dus ik heb er in ieder geval goed op geoefend denk ik dan
(oke, ik zal eerlijk zijn, ik denk dat deze jury heel positief ingesteld is, maar een meevaller soms is ook leuk natuurlijk. Maar ook echt heel fijn commentaar waar je iets mee kan en ook gewoon een 5 als iets net niet helemaal mooi ging)
Lakaj deed het longe werk en oefenen met krukje ook weer braaf.
duurt wel lang zo bij elkaar.