[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Suus___

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 22:33

O ik geloof niet dat ik die ken..
Ik wil een bont viertal! Hahaha

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 23:26

Ik wil wel tijdelijk witte vlekken verven haha!

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 18:15

Suus___ schreef:
Ik wil een bont viertal! Hahaha

Mijn dochter van 22 jr gaat morgen voor het eerst mijn vosbonte kruisinkje starten :D Ze stond op de reservelijst met Jones en hoorde gisteravond dat er plek was. Laat hij nou al twee weken niks gedaan hebben vanwege het weer, oepsie :=
Vanavond kon ze de binnenbak van een manege in de buurt gebruiken, ben benieuwd..

Suus, jammer dat je niet in de buurt woont, Jones had goed in jouw bonte viertal gepast (met m'n dochter dan, mij wil je er niet tussen hebben).

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 18:46

Dat vraagt om een foto :D
Succes morgen, en komt vast goed!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 20:11

Lopen jullie ook tegen vooroordelen aan? Ik merk dat mijn pa het niks vindt, een pony,hij probeert nog te doen van neeee hoor. Hij merk en voel het gewoon. Ik baal ervan dat ik en mijn pony wens niet serieus worden genomen. In zijn ogen is een dure pony kopen om thuis maar te rijden je geld weggooien, starten dat kan gewoon al helemaal niet. Je kan toch niet mee. Op een of andere manier kan hij niet begrijpen dat plezier boven alles staat.... En omdat hij mijn sport altijd heeft gesponsord en mijn beesten daar staan lijkt zijn mening belangrijk. Ik heb nooit het gevoel zelf te kunnen beslissen en trek zijn opvattingen aan. Eigenlijk zou ik er schijt aan moeten hebben....

Als ik zeg Pietje heeft een paard, vindt ie iets voor mij is het van: ohhhhh wat voor iets?? De manier waarop spreekt boekdelen.

Het maakt me verdrietig, ik zit al zo overhoop dat ik twee maatjes in 1,5 jaar heb moeten afgeven en steeds qua budget op nul moet beginnen. Hij heeft nl ook zijn handen ervan af getrokken en wil niet meer mee financieren. Soms lijkt het of hij voor een paard het wél zou overwegen.... Het gaat me om het onderscheid dat wordt gemaakt....

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 20:41

In het begin wel gehad Zonnetje. Meer door de mensen op de vereniging die meenden dat we toch niet mee konden komen, maar dat tegendeel hebben we inmiddels ruimschoots bewezen! :D
In mijn directe omgeving hebben ze me altijd aangemoedigd en gesteund dus daar nooit last van gehad. Lijkt me wel moeilijk om het idee te hebben dat je daarin alleen staat.
Maar laat je pa maar eens op de concoursen gaan kijken; de ponies zijn in opkomst!

Het gaat inderdaad om het plezier dat je hebt en als jij je lekkerder voelt met een pony (wat ook gewoon een klein paard is :D) dan moet je daar voor gaan!
En menig pony beweegt beter dan een doorgaans paard alleen moet je ze net vinden...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 20:43

Dat lijkt me een vervelende en pijnlijke situatie :(:)

Gelukkig heb ik daar niet mee te kampen. Wel op concours al eens gehad dat mensen langs de kant zich vernietigend afvroegen wat ik met een westernpaard op een dressuurwedstrijd kwam doen. Waarmee ze hun eigen gebrek aan kennis vertoonden want Dev is geen Amerikaanse Appaloosa maar een Nederlandse, dwz alleen het kleurtje bepaalt het ras. Het is in feite een grotendeels NF gefokte pony met spikkels.

Ooit een jury die me samen met de schrijfster heeft zitten uitlachen toen ik binnen kwam. Vond ik alleen heel onprofessioneel.

En mijn schoonouders die in mijn zwarte KWPN wel een goed paard zagen maar een gespikkelde pony kon niets zijn. Hij was toen nog actief als dekhengst dus fijntjes opgemerkt dat het mooi wél een goedgekeurde dekhengst was. Maar die hebben geen verstand van paarden dus ach.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 21:10

Het mooiste compliment kreeg ik van mw. Brouwer. Ik reed met mijn new forest alle paarden er goed uit omdat ze het zo een ongedwongen sympathiek beeld vond. maar ook aan mij is wel eens gevraagd wat ik met mijn pony op een paardenwedstrijd deed.

Ik ben ook wel eens bijna gediskwalificeerd omdat mijn zweep te lang zou zijn. Nee mevrouw, die is de juiste lengte, alleen zijn pony en ik niet zo groot. Hij was trouwens 1.50.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 21:25

Spirit wordt regelmatig voor paard aangezien, maar sowieso geen last van negatieve commentaren gehad eigenlijk..
Wat naar zeg zonnetje :(:)

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 21:45

Wat raar al die vooroordelen. Heb er zelf nooit wat van gemerkt, echt 100% enthousiaste reacties.
Mensen wisten ook gelijk wie ik was.... ' oh zij met die Palomino pony' :)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 22:34

Ik ben met een bekende in overleg, de pony in kwestie ken ik. Heel mooi dier, geen bewegingswonderaar, maar kost 1/2 of 1/3 van sommige die ik zie. De pony (5 jaar) staat nu op het land, ze blijkt drachtig. Verrassings veulen van een connemara. Voor mij geen ramp, we hebben 3,5 hectare grond, plus stalletje en automatische drinkbakken. Voor het eerst in 12 jaar dat er in de winter geen koppeltje op loopt. Misschien is dat iets, kan ik alvast aanklooien, longeren, tutten en dan op mijn gemak naar een tweede leuke (betere) pony voor erbij zoeken...?

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 22:53

Kan.. Maar waarom zou je iets kopen wat je eigenlijk niet zoekt?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 23:02

Ja is ook! Maar goed die staat er nog wel ff. Ik heb maandagmiddag een afspraak staan bij een andere!

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 17:02

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 22:52

Zonnetje, het wordt wel lastig als je familie het ook niets vind.
Zou echter niet iets kopen dat je niet zoekt.

Voor een 4 tal wil ik de mijne wel door de blubber rollen hoor.. vind 4 tallen enig!

Hier lol gehad voor 10 op de nieuwjaars receptie van de rijvereniging.
Hebben 2 oefen middagen georganiseerd voor diegenen die mee wouden doen en gisteren demo gereden.
Was echt leuk om te doen.
[/video]

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 23:00

Sjolvir schreef:
Zonnetje, het wordt wel lastig als je familie het ook niets vind.
Zou echter niet iets kopen dat je niet zoekt.

Ik ga morgen naar een andere kijken!!! Spannend... :=

M'n pa zei: ga daar maar eens naar kijken. Dus heb een soort van 'goedkeuring'. Hij helpt mij met de verzorging, dus wel zo handig dat het dier wat ik heb niet dagelijks afgekraakt wordt of al is het maar in gedachte, ik merk het overduidelijk als hij 'het niks vindt'. In het verleden een beest gehad, die staakte op de oprit, ik zeg je bent te lam om te lopen. Ik had het nog niet gezegd of hij zei: verkoop em dan maar :+ Op dat beest had hij het ook niet...

Ik heb gewoon de pech dat m'n toppertje geblesseerd raakte, daar was hij apetrots op! En dat werkt toch wat plezieriger :+

En als ik een gave pony heb die het goed doet trekt hij wel bij hoor....niet als het prut is.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 23:16

Zonnetje, je zal toch voor een paard / pony moeten kiezen waar jij zelf happy mee bent en je misschien wat minder van de reactie van je vader aantrekken.

Dochter en mijn westernpony hebben een uitstekend dressuurdebuut tussen de paarden gemaakt, ondanks het gebrek aan voorbereiding (Jones gedroeg zich gisteravond als een draak na twee weken vakantie). Hoewel hij behoorlijk opgefokt was en al na tien minuten losrijden de ring al in moest, heeft hij in de proef zijn beste korte beentjes voorgezet. Het resultaat is drie winstpunten en een eerste prijs, ik ben trots op allebei :) .

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 23:27

Ja ik ben ervan overtuigd dat wat ik zoek dat hij dat ook gaaf vindt alleen zijn we het niet eens over wat dat mag kosten...

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 23:31

En er zelf voor sparen? Dan ben je niet afhankelijk.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 23:38

Sammyoo schreef:
En er zelf voor sparen? Dan ben je niet afhankelijk.

Ik ben niet afhankelijk, ik betaal hem zelf. :) Maar wel zo handig dat je een beetje steun hebt.... Dat ideale plaatje van een groot gaaf paard moet maar eens veranderen in een pony.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 19:32

Niks mis met een gave pony. Er zijn er zat die ook goed kunnen bewegen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 19:55

Vandaag naar paardje wezen kijken, hij is voor mij te groen, ik heb daar het lef niet voor.

Hadden jullie dat ook met het kopen van een paard: Twijfelen......ik merk dat ik zelfs nu als ik ga kijken en er bijna ben kriebels krijg...oh wat zal het zijn...oh durf ik er wel op....en oh hoe weet ik nou dat ik er goed aan doe en bieden is al helemaal niet aan mij besteed.

Om terug te komen op het verhaal van die pony van vrienden waar ik het over had. Ik kan de pony naar huis halen, laten veulen en daarna beslissen of ik de pony zou willen en dus ook dan pas betalen.....
Ik heb gezegd dat je net zult zien ALS IK HET AL ZOU DOEN dat de merrie bij mij komt te overlijden met de bevalling... Ik begin eigenlijk overal angst voor te krijgen, bij mij gaat de laatste tijd alles fout wat maar fout kan gaan buiten mijn schuld om. Dan zou ik een bloedmooie connemara + veulen op proef hebben...die ik ook al langer ken. Want voor dat geld kan ik nog zelfs overwegen om op mijn gemak een 2de te zoeken :+.

Iemand zei (terecht) van waarom zou je iets kopen wat je eigenlijk niet zoekt? (ik zoek eigenlijk iets meer beweging) Maar ja ik kan dan wel al aan de slag plus braaf en mooi vind ik belangrijker dan beweging. Maar eigenlijk wil ik alles alleen lijkt dat onvindbaar of onbetaalbaar. *gaat nog diep nadenken*

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 20:08

Lastig Zonnetje. Ik heb toen heel bewust mijn wensen bij een goede ponyfokker neergelegd. Ik heb alleen op leeftijd en geslacht toegelegd. Ik zocht iets tussen de 3 en de 10, in de E maat en liefs ruin. Ik kwam met een 2 jarige hengst thuis. Je kunt ook eens bij de grotere fokkers zoals Orchids paardenmelkerij gaan kijken wat ze te koop hebben staan.

Ik kijk ook rgelmatig bij stoeterij Ben Coolen, voor een aangespannen beleerde pony :o

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 20:10

1 ding weet ik HEEEEEEL zeker dat ik niet thuis kom met een niet gereden dier. Eigenlijk zit het euvel daarin want anders had ik wel veel gave mogelijkheden. Dus die valt echt ZOOOOO ZEKER af :D :D :D

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 20:12

De ponys bij Ben Coolen zijn ook wel onder de man gereden volgens mij.