Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 22:24

man73 schreef:
Ik wacht nog steeds op mijn punten van 21 mei ☹️

Zoals hierboven dus aangegeven even contact zoeken met de KNHS. Wie weet is die ook ergens blijven hangen...

swatch

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 22:29

Lekker dan, inmiddels 3 filmpjes zichtbaar op de app

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 22:30

In de app onder nieuws staan nu 2 M2 proeven en een B proef. Er staat in beoordeling achter. Zou er toch niet zo blij mee zijn, als mijn proef daar tussen staat.

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 22:36

Levita schreef:
In de app onder nieuws staan nu 2 M2 proeven en een B proef. Er staat in beoordeling achter. Zou er toch niet zo blij mee zijn, als mijn proef daar tussen staat.

Ik ook niet . Maar aan de andere kant door het hier te benoemen maak je alleen maar meer mensen er attent op

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 22:42

Ik ga hopelijk volgende week mijn eerste proefje opnemen, maar hoe belangrijk is het dat de bordjes goed hangen? Voor mijn filmer is het namelijk fijner om bij de A te staan, maar ik kan niet alle bordjes omhangen op stal .

Eveline77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 22:45

Padoertje schreef:
Dat wel, maar ik vind het jammer dat de combinatie niet wat meer moeite heeft genomen om o.a. het eigen haar even in een knot te doen en een net shirtje aan te trekken. Ik ben dan misschien van de oude(re) stempel met mijn 40+ maar denk dat de jury het wel kan waarderen als een combinatie zichzelf zo netjes mogelijk voorstelt.

Daar laat ik me verder niet over uit... :D (oude stempel valt mee hoor, ik ben ook 40+... :j )

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 22:47

daffodil schreef:
marjolein88 schreef:
Vind het wel leuk om beetje te volgen hoe de juryleden dit allemaal ervaren. Welke klasse was het? En waren die met goede kwaliteit buiten? Of is het binnen ook wel goede kwaliteit?

Jou had ik hahahaha :D en dat herken ik alleen vanwege de Du Bois naam. Verder herken ik dus echt bijna niemand hoor, hooguit als ik een combinatienr heb.

Ik had vandaag B, L1, M1 en M2.

Leukkkk! Ben benieuwd wanneer de uitslag dan verschijnt op mijnknhs. Nl

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 22:49

JorisDy schreef:
Ik ga hopelijk volgende week mijn eerste proefje opnemen, maar hoe belangrijk is het dat de bordjes goed hangen? Voor mijn filmer is het namelijk fijner om bij de A te staan, maar ik kan niet alle bordjes omhangen op stal .

Als de filmer bij A staat dan ziet de jury jou toch niet binnenkomen met het hoofd naar voren? Ik neem aan dat je C bedoeld?

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 22:50

Ik bedoel hoe de bak nu is ingedeeld. Natuurlijk zou ik dan zelf de A als C gebruiken.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 22:50

Padoertje schreef:
Eveline77 schreef:

Filmpje is wel mooi scherp gebleven...

Dat wel, maar ik vind het jammer dat de combinatie niet wat meer moeite heeft genomen om o.a. het eigen haar even in een knot te doen en een net shirtje aan te trekken. Ik ben dan misschien van de oude(re) stempel met mijn 40+ maar denk dat de jury het wel kan waarderen als een combinatie zichzelf zo netjes mogelijk voorstelt.

Het maakt mij niets uit. Het hoeft niet volgens de richtlijnen dus dan vind ik het ook prima.

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 22:51

JorisDy schreef:
Ik bedoel hoe de bak nu is ingedeeld. Natuurlijk zou ik dan zelf de A als C gebruiken.

Ah zo :D . Je zult dan wel de bordjes goed moeten hangen. Anders wordt het voor de jury lastig te beoordelen of je wel goed rijdt.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 22:52

JorisDy schreef:

Ik kan bijna op geen enkel filmpje de bordjes lezen. Ik zie enkel een wit vlak, maar die zijn wel belangrijk voor her beoordelen van de proefjes. Anders zie je niet of de figuren kloppen.

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 22:53

PSvanLot schreef:
JorisDy schreef:

Ik kan bijna op geen enkel filmpje de bordjes lezen. Ik zie enkel een wit vlak, maar die zijn wel belangrijk voor her beoordelen van de proefjes. Anders zie je niet of de figuren kloppen.

Anders plak je er toch even een A4 overheen waarop je met dikke viltstift de letters erop zet.

man73

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 23:07

Suzan_bobar schreef:
man73 schreef:
Ik wacht nog steeds op mijn punten van 21 mei ☹️

Zoals hierboven dus aangegeven even contact zoeken met de KNHS. Wie weet is die ook ergens blijven hangen...

Heb ik inmiddels gedaan, de knhs is er mee bezig. Ze vertelden dat mijn filmpje wel bij een jury is aangekomen maar daar blijkbaar is blijven liggen. Nu wordt mijn filmpje met spoed naar een andere jury gestuurd. Ik hoop gewoon heel erg dat ik morgen mijn uitslag krijg, anders komt het weekend er weer overheen. Het is de eerste keer dat ik een filmpje heb ingestuurd en het maakt me onzeker om zo lang te wachten (heb ik alles wel goed gedaan, wordt het alsnog afgekeurd, is de kwaliteit van het filmpje wel voldoende etc etc)

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 23:10

JorisDy schreef:

Kun je niet gewoon een A4tjes er overheen plakken met de tijdelijke letters?

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 06:53

Bij ons was ook alleen ruimte om te staan bij A. Dus alle letters geprint en de bak ‘omgedraaid’ :j werkte prima! Was alleen helemaal gedesoriënteerd :Y)

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 07:56

Flicka12 schreef:
Bij ons was ook alleen ruimte om te staan bij A. Dus alle letters geprint en de bak ‘omgedraaid’ :j werkte prima! Was alleen helemaal gedesoriënteerd :Y)

Ja, hadden wij vorige week ook gedaan. Drie keer onderweg de weg kwijt. Blijkbaar weet ik lijnen en niet welke letters. (Waarschijnlijk omdat ik meestal zonder bril rij en dan kan toch niet van een afstand kan zien wat er op de bordjes staat) :=
Dus afgelopen woensdag proefje gefilmd met de letters op de normale plek omdat m'n filmpje van de 28e toch niet was afgekeurd wegens te donker.

MarryAnneR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 08:58

Ik moet zeggen dat ik het wel verhelderend vind om te zien hoe anderen nu filmen (en meteen te denken oh zo kan het dus ook) ook ben ik eigenlijk wel benieuwd naar de uitslag van deze filmpjes. Ik zit er thuis nog weleens naast bij mijn dochter. Dan zeg ik, nou die middendraf was bagger.. hup 8.. en mooie middenstap dit keer 5.5 :-) Of... ik denk geen winst hup dubbele winst... Ik moet eerlijk zeggen dat ik er vaak juist strenger over denk dan de jury gelukkig. Niet dat ik niet altijd denk.. rare jury.. dat ging toch goed?

Ook vind ik het verhelderend nu door andere jury’s gezien te worden. Bij ons kennen we ze bijna allemaal wel. Die weten dus ook al de sterke en zwakke punten van kind en pony al. Voorstellen hoeft vaak niet eens.

Bij het laatste protocol stond alleen niet vermeld wie de jury was. Dus weten we ook niet of deze hier op bokt zit. Het was namelijk zo precies gezien.. (heb namelijk de video met protocol ernaast bekeken en zo leer ik ook bij.

De buren zijn blij iig dat wij weer gewoon op wedstrijd gaan i.p.v. thuis... die zijn namelijk al weken buiten de boel aan het verbouwen en kom ik weer vragen om even te stoppen..

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 09:24

MarryAnneR schreef:
..
De buren zijn blij iig dat wij weer gewoon op wedstrijd gaan i.p.v. thuis... die zijn namelijk al weken buiten de boel aan het verbouwen en kom ik weer vragen om even te stoppen..

Hoezo moeten je buren stoppen met klussen als jullie een proefje opnemen (op eigen terrein, neem ik aan?)?

Ik heb al proefjes opgestuurd waar ze met kettingzaag bomen aan het snoeien waren, pratende stalgenoten, blaffende honden, paarden langs de bak lopen etc etc. Ja irritante geluiden voor de jury, maar ze kunnen het geluid ook zacht zetten :D
Ik kan (helaas) niet de hele wereld plat leggen om mijn proefje op te nemen, maar dat is op 'normale' wedstrijd ook niet zo.

MarryAnneR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 09:31

Dispar_Vulgo schreef:
MarryAnneR schreef:
..

Hoezo moeten je buren stoppen met klussen als jullie een proefje opnemen (op eigen terrein, neem ik aan?)?

Ik heb al proefjes opgestuurd waar ze met kettingzaag bomen aan het snoeien waren, pratende stalgenoten, blaffende honden, paarden langs de bak lopen etc etc. Ja irritante geluiden voor de jury, maar ze kunnen het geluid ook zacht zetten :D
Ik kan (helaas) niet de hele wereld plat leggen om mijn proefje op te nemen, maar dat is op 'normale' wedstrijd ook niet zo.

Nou misschien is het voor de jury wel fijn dat ze mij ook even verstaan. Plus ze zijn een nieuw rijbak aan het graven met grote gravers en vooral met grote landbouwmachines bezig.. Waarom is het zo raar om dat te vragen? Doen ze ook gewoon even een kwartiertje.

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 09:38

Nou, afgelopen woensdag had ik het wel fijn gevonden als ik met de buren iets had kunnen regelen. Op het einde van het terrein is een dijkje en daarachter is een wei waar nu nieuwe koeien staan. Tel daar bij op een tochtige schreeuwlelijk van een pink aan de andere kant van de boomgaard, wel te horen maar niet te zien, en paard was over de flos. Dat je écht denkt "man, je bent 22, doe eens normaal!" Snorken, onderhals eruit, niet stil willen staan maar zijwaarts en achterwaarts dribbelen. Proefje duurde incl voorstellen 5:26, ipv de gebruikelijke kleine 7. Iets met haast. Verwacht geen winst.

creart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 09:57

Hoe groot zijn jullie upgeloade filmpjes? Ik kom aan 630 Mb is dat te groot?
Ik kan daar op de site niets over vinden....

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 09:58

Mijne was 1,2 GB voor 6 minuten. Ik weet niet hoe groot hij nog is ná het uploaden.

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 10:03

Toch maar eventjes de KNHS geappt. Mijn filmpje is gelukkig wel goed binnen gekomen! Ik ben benieuwd :j

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 10:10

creart schreef:
Hoe groot zijn jullie upgeloade filmpjes? Ik kom aan 630 Mb is dat te groot?
Ik kan daar op de site niets over vinden....

671 MB, FHD.