Hier ook heel erg warm vandaag, mag van mij wel wat minder

Vandaag een nieuw dressuurzadel aangeschaft! Heel blij met mijn Kent and Master!

Nu weer lekker aan de slag dus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ynskek schreef:Ik vind tussen de 180 en 185 rijden iedere proef nog wat anders dan gemiddeld boven de 190 rijden.
Als je gemiddeld onder de 190 rijd moet je nog even door oefenen. Een gemiddelde daaronder kun je mijn inziens beter nog even door oefenen.
annika_s schreef:Thnx Marietje ! Daar zijn we nu inderdaad mee bezig. Hele korte stukjes en dan weer omstellen en inderdaad vanaf de hoefslag naar binnen. Ze is alleen zo rete snel![]()
Ach komt we goed! Vandaag weer hele fijne stukken er tussen. Ze moet gewoon meer kracht ontwikkelen dan komt ze van voren ook steeds beter omhoog. We proberen nu ook steeds meer cavalleti training mee te pakken lekker blijven afwisselen . Komt we goed
Marietje35 schreef:ynskek schreef:Ik vind tussen de 180 en 185 rijden iedere proef nog wat anders dan gemiddeld boven de 190 rijden.
Als je gemiddeld onder de 190 rijd moet je nog even door oefenen. Een gemiddelde daaronder kun je mijn inziens beter nog even door oefenen.
Ik hou altijd 2 punten per proef aan, dan zit je gemiddeld op een 6.5
En zeker bij de lagere klasses ....in de B tm L2 moet dat toch zeker te halen zijn.
MyWishMax schreef:Hoezo heeft je gemiddelde te maken met hoe vaak je weggaat? Ik snap je even niet ynskek.
ynskek schreef:MyWishMax schreef:Hoezo heeft je gemiddelde te maken met hoe vaak je weggaat? Ik snap je even niet ynskek.
Omdat de tijd om je te ontwikkelen bij overgang naar een volgende klasse ook groter is.
Als je iedere week gaat en je start week 1 in de B, haalt daar 190 punten, hebt daarmee 10 wp...
En gaat vervolgens week 2 op wedstrijd in de L1, dan heb je bijna geen ontwikkeltijd.
Als daar 4 tot 6 weken van training tussen zit kun je je makkelijker ontwikkelen binnen jee groeicurve.
ynskek schreef:Daarnaast is je gemiddelde naast je eigen rijvaardigheid ook een deel afhankelijk van de gangen van je paard. Zelf heb ik bijvoorbeeld een paard met onder andere spat in zn achterbeen. Hij zal nooit 8en op zn gangen halen.
En t maakt voor t totaal punten wel nogal uit of je een 6 a 6,5 op je gangen hebt of dat dat 7ens en 8en zijn.
Dit is een deel ook de reden dat ik een steady 190+ noem als lijn om aan promotie te denken.