ynskek schreef:MyWishMax schreef:Hoezo heeft je gemiddelde te maken met hoe vaak je weggaat? Ik snap je even niet ynskek.
Omdat de tijd om je te ontwikkelen bij overgang naar een volgende klasse ook groter is.
Als je iedere week gaat en je start week 1 in de B, haalt daar 190 punten, hebt daarmee 10 wp...
En gaat vervolgens week 2 op wedstrijd in de L1, dan heb je bijna geen ontwikkeltijd.
Als daar 4 tot 6 weken van training tussen zit kun je je makkelijker ontwikkelen binnen jee groeicurve.
Ik snap hem nog steeds niet helemaal. Je hebt het dus over het meteen met 10 punten overgaan en dus de ene week B en andere week L1. Voor de B zelf heeft het er weinig mee te maken. Als paard al L1 of L2 klaar is, je gaat elke week B starten en dan meteen door kan dezelfde tijd in beslag nemen als 1 keer per maand starten en dan als je de punten hebt doorgaan. Alleen de ene doet het van te voren en de ander tijdens. Als je beide hetzelfde gemiddelde hebt, maakt het niet uit qua groeicurve, want blijkbaar is het niveau van beide 'gelijk'/goed.
ynskek schreef:Daarnaast is je gemiddelde naast je eigen rijvaardigheid ook een deel afhankelijk van de gangen van je paard. Zelf heb ik bijvoorbeeld een paard met onder andere spat in zn achterbeen. Hij zal nooit 8en op zn gangen halen.
En t maakt voor t totaal punten wel nogal uit of je een 6 a 6,5 op je gangen hebt of dat dat 7ens en 8en zijn.
Dit is een deel ook de reden dat ik een steady 190+ noem als lijn om aan promotie te denken.
Ik heb een 6jes en 6,5 paard qua gangen, in een hele goede proef bij sommige juryleden een 7. Voor de basisgangen, voor verruimingen kan de stap heel soms een 7 worden, maar draf en galop eerder tussen de 5 en 6,5. Maar mijn lijn ligt op gemiddeld 65% kunnen rijden in de lagere klasses. Dat heeft weinig met gangen te maken, tuurlijk helpt dat mee, maar je moet alsnog de andere 27 onderdelen goed rijden. Dat is ook weer het voordeel met een minder talentvol paard, je hebt 27 onderdelen waar je wel invloed op hebt.
Ik heb ook een talentvoller paard gereden, maar die had weer andere moeilijke dingen, waar die 3 goede punten niet altijd genoeg voor waren om dat te compenseren.
Ik ga 1 keer per maand, soms iets meer, soms iets minder. Als ik over wil gaan naar volgende klasse dan kijk ik of dat meteen kan, of dat ik thuis blijf tot het goed genoeg naar mijn zin is. Dat deed ik ook toen ik nog vaker startte, vandaar dat ik niet helemaal snap wat je bedoelt. Ik zorgde ervoor dat we voor het starten al het niveau hadden wat ik wilde.