Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
heb even in je topic gereageerd.
en gisteren les gehad. Was weer intensief maar zo leerzaam. Echt zo tof dat we nu al serieus met dingen van het Z2 bezig zijn

ziet er goed uit hoor, lekker bezig!!
waar we een paar weken geleden kleine beginnetjes aan het M1 maakte, kan ik nu niet 1 rondje normaal over de hoefslag galopperen zonder dat ze ineens 180 graden omdraaid
omdat ik zelf even niet weet hoe ik dit moet oplossen gaat ze zondag een weekje op bootcamp... Ze blijft dan een week op stal bij mijn instructrice, zij gaat haar dan rijden, goed voelen etc. zodat ze mij er dan extra mee kan helpen, gaan we wat lessen enz.enz. (Ja, ik les normaal uiteraard ook! Maar geen volle week achter elkaar
) of we wat bereiken in een week? Geen idee! Maar ze zal er sowieso niet slechter van worden

klinkt echt niet makkelijk. Logisch dat het soms even te veel wordt. Hopelijk mogen ze snel weer naar school ook.
kun je altijd wel zien hoeveel meelezers er zijn. Mijn filmpjes worden best veel bekeken

Haar conditie wordt minder, maar de stukjes die ze wel aanbiedt, geven wel echt een beter gevoel. Ze heeft nog steeds wel haar nukkige momenten, maar ik ben echt trots op haar.
) dat haar conditie dan afneemt is logisch, maar dat je zo veel kunt bereiken qua lossigheid is echt super! Daar ga je veel profijt van krijgen 
dat klinkt ineens wel mega ver weg allemaal vond ik
zul je altijd zien! Maar ze voelt wel waar het probleem zit enzo (geen gelijke druk aan 2 teugels) dus gelukkig kunnen we er wel aan werken... gister heeft zij gereden en heb ik de laatste 5 minuutjes even mogen voelen, vandaag herhalen we dat nog eens en dan kan ik hopelijk eind van de week ook een volle les proberen... en dan hoop ik in ieder geval wel dat die lelijke 180 graden spins in galop er uit zijn
als we dat kunnen bereiken spring ik al een gat in de lucht
Het is nog niet echt helemaal geland denk ik, ook al konden we dit moment gelukkig zelf uitkiezen en kwam het dus niet helemaal als een verrassing. Hij is 13 jaar mijn maatje geweest en heeft mij echt zien opgroeien. Heb onze fijnste herinneringen in een filmpje verzameld, zie onderschrift.
ach, heb er nu ook wel berusting in. Het is toch niet anders, en ben gelukkig wel lekker bezig met lessen en progressie. En ARGH! dat is toch altijd wel een beetje jammer, slimme paarden
maar gelukkig heeft je instructrice wel een idee waar het vandaan komt, hopelijk kun je lekker die volle les rijden en het samen voor zijn!
vandaag weer
Ja, hij hoorde echt bij ons gezin en hij was voor ons ontzettend bijzonder. 

kon ook niet in een weekje opgelost worden natuurlijk
stukje onzekerheid... maar we zullen het snel genoeg zien. Ik hoop stiekem binnekort ons M-debuut te kunnen opnemen (ze gaat eigenlijk heel goed alleen in de rechtergalop is ze dus stout) eerst maar zien hoe het rijden vandaag weer gaat, voor het eerst weer zonder begeleiding
dus nu eerst een tijdje bevestigen bij E en B. Gaan we het daarna weer uitbreiden. Maar echt zo trots op hem, niet de minste schijnen gezegd te hebben dat het nooit wat ging worden en nu springt hij ze gewoon. Ben ook al bezig met de voorbereiding van de arbeidspiroutte en dat gaat ook niet gek
gebruik de lockdown maar om echt al wat naar ons ZZ licht doel te werken
en leuk dat je binnenkort je M1 debuut gaat maken! Veel plezier met rijden en ben benieuwd hoe het gaat!
Het is stil aan de overkant
cm dus deze is eigenlijk ook wat te lang, maar zo kort gaan we het niet vinden. Ja een kinderzadel misschien
Vind die korte ruggetjes altijd heel charmant
ik twijfelde al heel erg en stelde alles 2 uur uit zodat de bak niet meer bevroren zou zijn. Nu was die alsnog wat hard en paard was heeeel fris. Hij wordt erg enthousiast van dat galoplijntje in proef 15, vooral net voor de middengalop
, en er kwamen erg veel paarden langs waar hij als hengst natuurlijk wat van moet vinden
Resultaat, een erg onstuimige proef met in de galop een raket-lancering
en wat grote fouten.

ik hoop dat de jury het 180 punten waard vindt..... maar anders zou ik het ook wel begrijpen. kimmetje26 schreef:En vandaag al de punten terug. 193.5 super blij ermee. Laat de punten liggen in de stap. Dan kan hij soms lateraal gaan stappen. Nu eens uitvogelen hoe we dat gaan oplossen. En de keertwendingen zijn zo moeilijk met mijn reus.
De teller staat ondertussen op M2+6