[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kimmetje26

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 22:27

Wauw fleury je doel toch behaald.

Hopelijk kan hier van genieten!

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 18:52

[ITP] Fototshoot: Afscheid nemen en mooie herinneringen...

Heb even een topic gemaakt van een stel foto's van zaterdag. Het voelt als op mijn laatste krachten.
Nog steeds niet bekend waar en of ik ga overbruggen. Ik zeg al laat me lekker thuis liggen, dan weet ik dat iig zeker. Ik word er een beetje verdrietig van allemaal.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 12:40

Oef Kimmetje26, dat was me het ritje wel. Heb je punten al terug?

Caaroo, jammer dat het filmen nu elke keer niet goed uitkomt terwijl jullie zo lekker gaan! Hopelijk lukt het snel weer.

Fleury, echt prachtige foto's <3 heb even in je topic gereageerd.

Linda2008, is Raika inmiddels al weer wat meer bestuurbaar in de galop?

Ik heb zondag met Karel wat huppeltjes gedaan. Vind ie zo leuk :D en gisteren les gehad. Was weer intensief maar zo leerzaam. Echt zo tof dat we nu al serieus met dingen van het Z2 bezig zijn <3

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 21:18

Fleury, ik zal je topic straks bekijken. Sterkte in ieder geval :(:)

Urosa, ik heb je filmpje stiekem bekeken ;) ziet er goed uit hoor, lekker bezig!!

Raika is stout :o waar we een paar weken geleden kleine beginnetjes aan het M1 maakte, kan ik nu niet 1 rondje normaal over de hoefslag galopperen zonder dat ze ineens 180 graden omdraaid := omdat ik zelf even niet weet hoe ik dit moet oplossen gaat ze zondag een weekje op bootcamp... Ze blijft dan een week op stal bij mijn instructrice, zij gaat haar dan rijden, goed voelen etc. zodat ze mij er dan extra mee kan helpen, gaan we wat lessen enz.enz. (Ja, ik les normaal uiteraard ook! Maar geen volle week achter elkaar ;) ) of we wat bereiken in een week? Geen idee! Maar ze zal er sowieso niet slechter van worden :P

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 21:38

Ik hou wel van een bootcamp weekje. Kan je soms net wat beter door pakken.

Hier even stil, druk met werk, verbouwing , nieuwe baan van man waardoor hij voorlopig iets meer op kantoor zit en juf zijn thuis. Valt zwaarder dan in het voorjaar, maar goed nadat ik vorige week veel jankte, gaat het nu beter (met wat extra begeleiding van mijn favojuf) en werken beide jongens redelijk hard en zitten ze veel op hun scherm zodat ik nog iets kan werken. Vio doet af en toe een longe werkje, maar hopelijk in februari weer wat meer tijd en energie voor haar.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 13:41

Marjolein :(:) klinkt echt niet makkelijk. Logisch dat het soms even te veel wordt. Hopelijk mogen ze snel weer naar school ook.

Linda2008, haha nu niet stiekem meer :') kun je altijd wel zien hoeveel meelezers er zijn. Mijn filmpjes worden best veel bekeken :=
Och gut, die Raika. En fijn dat het zo kan! Gaat jullie vast verder helpen :D

Ik baal stiekem wel een beetje dat het nu lijkt alsof wedstrijden pas weer dit voorjaar mogen. Hoop echt zo dat het vaccineren straks verschil gaat maken.

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 17:45

Vandaag de punten van vorige week terug gekregen, maar wachten kan lang duren. Maar vandaag was het wachten het zeker waard.

Mega en dan ook mega trots met losrijden nog eraf gevallen en dan fijne proef lopen met 206.5 punt
En dan nog vinden dat we nog niet M2 klaar zijn. Moeten nog veel dingen beter zoals de keertwendingen enzo

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 19:36

Jeetje, wat een topscore! Van harte gefeliciteerd!
Dat maakt je val vast goed. :D

Kiona, ik hoop het ook voor je!
Marjolein, komt wel weer. :knuffel:
Hoe gaat het nu met Raika, Linda2008?
Nogmaals gefeliciteerd, Fleur! Ik hoop dat het goed met je gaat. :knuffel:

De bak is niet top en ik heb het heel druk met werk, maar we zijn lekker aan het zwangerschapsgymmen. Ik ben vooral bezig met basiswerk om de lossigheid, lengtebuiging en het algeheel lichaamsgebruik beter te krijgen en ik merk dat ze er eigenlijk alleen maar beter van wordt. := Haar conditie wordt minder, maar de stukjes die ze wel aanbiedt, geven wel echt een beter gevoel. Ze heeft nog steeds wel haar nukkige momenten, maar ik ben echt trots op haar. :)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 09:08

Kimmetje, wauw wat een punten! Gefeliciteerd!!

Imaginaerum, jeetje wat fijn zeg. Zo te lezen een drachtige merrie? (Of zwangere amazone, kan natuurlijk ook ;) ) dat haar conditie dan afneemt is logisch, maar dat je zo veel kunt bereiken qua lossigheid is echt super! Daar ga je veel profijt van krijgen :D

Urosa, nou ik wil je niet ontmoedigen maar de indoorkampioenschappen zijn definitief afgelast en knhs verwacht zelf pas in het outdoorseizoen weer meetmomenten... :(:) dat klinkt ineens wel mega ver weg allemaal vond ik :(

Raika is vrijdag naar bootcamp gebracht (omdat ze zondag sneeuw hadden voorspeld) en tot nu toe loopt ze bij mijn instructrice natuurlijk wel fijn :roll: zul je altijd zien! Maar ze voelt wel waar het probleem zit enzo (geen gelijke druk aan 2 teugels) dus gelukkig kunnen we er wel aan werken... gister heeft zij gereden en heb ik de laatste 5 minuutjes even mogen voelen, vandaag herhalen we dat nog eens en dan kan ik hopelijk eind van de week ook een volle les proberen... en dan hoop ik in ieder geval wel dat die lelijke 180 graden spins in galop er uit zijn :o als we dat kunnen bereiken spring ik al een gat in de lucht :P

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 16:38

Ik hoop dat Genève de enige van ons twee is met een baby in haar buik. :D

Haha, wat een boef die Raika. Ik hoop dat je haar weer prettig kunt overnemen. :D

Caaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 17:43

Gefeliciteerd kimmetje, wauw! Wat een mooie punten.
Ik hoop dat je weer stappen kunt maken met Raika, Linda2008, lijkt me fijn dat iemand je af en toe kan helpen op deze manier :)
En Imaginaerum, klinkt alsof je echt super met haar bezig bent. Fijn om te horen dat het zo goed gaat.

Ik begon eindelijk tijd en ruimte te krijgen om weer wat M1-proeven te starten met mijn bijrijdpaard, maar ik ben even niet in de stemming. Helaas heb ik vrijdag mijn eigen paard moeten laten inslapen. ;( Het is nog niet echt helemaal geland denk ik, ook al konden we dit moment gelukkig zelf uitkiezen en kwam het dus niet helemaal als een verrassing. Hij is 13 jaar mijn maatje geweest en heeft mij echt zien opgroeien. Heb onze fijnste herinneringen in een filmpje verzameld, zie onderschrift. <3

Voorlopig doe ik even alleen wat goed voelt met mijn bijrijdpaard, de laatste dagen vooral m'n gedachten verzet op rustige buitenritjes.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 17:44

Linda2008: nou, dat klinkt echt heel ver weg -O- ach, heb er nu ook wel berusting in. Het is toch niet anders, en ben gelukkig wel lekker bezig met lessen en progressie. En ARGH! dat is toch altijd wel een beetje jammer, slimme paarden :+ maar gelukkig heeft je instructrice wel een idee waar het vandaan komt, hopelijk kun je lekker die volle les rijden en het samen voor zijn!

Imaginaerum, klinkt fijn! Mooi dat je door de zwangerschapsgym eigenlijk progressie maakt! Ik rij Karel het eerste deel ook altijd lang en laag los, vind het belangrijk dat ze goed over de rug gaan. Ik rij dan ook in draf en galop binnenhoefslag en vierkanten (echt een top oefening is dat) tussen de grote voltes door.

Kimmetje26: wauw! Wat een score, gefeliciteerd!

Nou, hier heeft het rijden van de week op een laag pitje gestaan. De bak was bevroren :+ vandaag weer
gereden en hij pakte fijn op! Even losgewerkt en wakker gemaakt. Ik had echt zo'n fijne contra beide kanten op <3

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 21:20

Dank jullie wel allemaal!

Jeetje caaroo wat heftig. Zulke dingen zijn nooit leuk.
Idd zoals je zelf zegt even je hoofd leeg maken!

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 11:23

Caaroo, ik had je berichtje net gemist omdat we bijna tegelijk posten. Maar wat een verlies zeg. Heb je filmpje gekeken en prachtig. Die band tussen jullie <3 en het hele gezin eigenlijk of niet? Heel veel sterkte met het een plekje geven.

Caaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 16:33

Dank <3 Ja, hij hoorde echt bij ons gezin en hij was voor ons ontzettend bijzonder.

Heel gek om nu geen "eigenaar" meer te zijn. Maar dat zal uiteindelijk wel wennen.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 21:05

Oh wat sneu, gecondoleerd! :knuffel:

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 09:51

Caaroo, vreselijk zeg, gecondoleerd! Hopelijk kun je het snel een plekje geven :(:)

Urosa, kun je nu weer fijn rijden? Het weer is volgens mij een stuk beter geweest toch? :D
ach zo’n verplichte wedstrijdstop geeft je straks hopelijk alleen maar voordelen omdat je verplicht word wat extra door te trainen... Ik vind het enerzijds frustrerend dat wij nu even in een neerwaartse spiraal terecht waren gekomen. Maar anderzijds verplicht mij dat nu ook even om door te trainen en even te stoppen met proefjes waar we hopelijk straks alleen maar profijt van hebben ;)

Vandaag ga ik Raika weer ophalen. Donderdag heb ik een fijne les kunnen rijden. Ze piept er wel nog linksaf tussenuit (in de rechtergalop) maar het gaat allemaal niet meer zo lelijk dat ik half in het hekwerk hang :o kon ook niet in een weekje opgelost worden natuurlijk :P
Vrijdag heeft mijn instructrice nog gereden en vanaf vandaag moet ik het weer zelf gaan doen. Ergens wel spannend omdat ik toch een soort bang ben om haar weer slechter te maken in plaats van beter := stukje onzekerheid... maar we zullen het snel genoeg zien. Ik hoop stiekem binnekort ons M-debuut te kunnen opnemen (ze gaat eigenlijk heel goed alleen in de rechtergalop is ze dus stout) eerst maar zien hoe het rijden vandaag weer gaat, voor het eerst weer zonder begeleiding :=

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 12:42

Heel veel sterkte Caaroo :knuffel: wat lijkt me dat vreselijk. Veel sterkte.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 13:02

Linda2008, ik heb gelukkig weer fijn kunnen rijden! Karel doet echt goed zijn best. Gisteren bezig geweest met het vliegende wissel huiswerk. Begonnen met op de diagonaal, beide kanten op deed hij direct netjes op de hulp. Daarna vanuit contra op de E, alleen zijn makkelijke kant, deed ie ook gewoon direct <3 dus nu eerst een tijdje bevestigen bij E en B. Gaan we het daarna weer uitbreiden. Maar echt zo trots op hem, niet de minste schijnen gezegd te hebben dat het nooit wat ging worden en nu springt hij ze gewoon. Ben ook al bezig met de voorbereiding van de arbeidspiroutte en dat gaat ook niet gek :D gebruik de lockdown maar om echt al wat naar ons ZZ licht doel te werken :=

Fijn dat je deze week wel echt stappen hebt kunnen maken! En je bent al zover met haar gekomen in een korte tijd, dat ga je zelf nu weer prima redden ;) en leuk dat je binnenkort je M1 debuut gaat maken! Veel plezier met rijden en ben benieuwd hoe het gaat!

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 16:52

:)ddd Het is stil aan de overkant :)ddd
:')

Hoe gaat het met iedereen?
Hier heb ik zondag gereden, fijn bezig geweest met galop-stap overgangen. Hij werd even boos dat hij niet constant vliegende wissel mocht springen, sterk karakter heeft ie soms :=

Gisteren de zadelmaker geweest, en we zijn gelukkig geslaagd omdat zijn zadel dus echt wel meer schade deed dan ik dacht. Een 17" Ideal Suzannah. Ook voor het eerst gereden met mijn PS of Sweden dekje, I like! Hij heeft maar een draagvlak van 39 :wow: cm dus deze is eigenlijk ook wat te lang, maar zo kort gaan we het niet vinden. Ja een kinderzadel misschien :+

Afbeelding

Caaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 17:55

Prachtig dekje, urosa! <3 Vind die korte ruggetjes altijd heel charmant :D

Ik probeer zondag weer een proef op te nemen. Heel fijn dat het binnenkort M1 proef 15 wordt! Ik heb alleen nog maar proef 18 kunnen rijden. Paard zit de laatste tijd prachtig in z'n vel en is mooier bespierd dan ooit, ik voel ook dat hij bepaalde oefeningen veel beter volhoudt dan kort geleden.

Caaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 11:28

Pffft, een proef opnemen bij vrieskou was niet zo’n goed idee :+ ik twijfelde al heel erg en stelde alles 2 uur uit zodat de bak niet meer bevroren zou zijn. Nu was die alsnog wat hard en paard was heeeel fris. Hij wordt erg enthousiast van dat galoplijntje in proef 15, vooral net voor de middengalop :Y), en er kwamen erg veel paarden langs waar hij als hengst natuurlijk wat van moet vinden 8)7 Resultaat, een erg onstuimige proef met in de galop een raket-lancering :D en wat grote fouten.

Afbeelding

Afbeelding

In draf werd hij dan wel weer erg knap <3 ik hoop dat de jury het 180 punten waard vindt..... maar anders zou ik het ook wel begrijpen.

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 12:52

@Caaroo jeetje wat een bommetje.
hopelijk toont hij dan wel meer en levert dat punten op.

Ik heb gister ook in de vrieskou een proefje opgenomen. Ik dacht nu wel ik longeer heel even voordat ik op stap. Ik was 3 weken geleden gaan vliegen terwijl er toen niks aan de hand was qua weer.
Nu was hij met longeren al super braaf. Dus na 10 min erop gestapt en even los gereden.
heb de proef 2x gereden en de 2e ingeleverd. de 1e zaten iets teveel rommeltjes in. Meneer was het er niet mee eens dat ik teugels iets korter had dan normaal om net dat beetje meer contact te houden.
2e proef ging beter. Nu afwachten

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 21:38

En vandaag al de punten terug. 193.5 super blij ermee. Laat de punten liggen in de stap. Dan kan hij soms lateraal gaan stappen. Nu eens uitvogelen hoe we dat gaan oplossen. En de keertwendingen zijn zo moeilijk met mijn reus.
De teller staat ondertussen op M2+6

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 22:31

kimmetje26 schreef:
En vandaag al de punten terug. 193.5 super blij ermee. Laat de punten liggen in de stap. Dan kan hij soms lateraal gaan stappen. Nu eens uitvogelen hoe we dat gaan oplossen. En de keertwendingen zijn zo moeilijk met mijn reus.
De teller staat ondertussen op M2+6

Wat doe jijzelf in de stap. Drijf jij steeds of houd je je benen stil. Merk bij die van mij dat ik niet teveel moet gaan drijven, omdat ze daar overhaast van wordt en dan dus tegen het laterale aan gaat stappen.