[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 18:58

Zo kun je goed verongelukken, goed dat jij en paard relatief schadevrij zijn.

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 19:11

Jeetje dan schrik je je ook dood. Gelukkig geen ernstige verwondingen aan over gehouden. Wat braaf van die pony trouwens, mijn paarden zouden er net zo hard achteraan gaan, die zijn niet zo stoer :')

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 22:40

Och jeetje wat een actie zeg!! Je zou maar onderuit gaan brrr gelukkig dat de schade niet erger is!!

Vanavond getraind in ermelo . Stonden leuke hindernissen in de grote zandbak. Ze hebben dat stuk gras ook zand gemaakt. Ideaal! Veegde het zand zo van de spullen af!

Alleen moesten we wel erg inkomen zeg. Paard stuiterde vrolijk in het rond en ik maakte er een potje van. Slechte afstanden en soms totaal niet mee zijn in beweging . Terug naar basis en richting hals strekken galopperen richting hindernis. Dat ging gelukkig veel beter. Gert is wel enthousiast over m'n paard, snapt ook hoe met haar hectiek om te gaan. Fijn afgesloten gelukkig! Zaterdag weer wat een luxe!! :)

Eva

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 22:44

Dat is even schrikken! gelukkig is het goed afgelopen!

Aankomende vrijdag maar weer eens op concour, is al weer 2 week geleden. hopen dat het paard dan weer wat opgekapt is.
En die nieuwe punten regeling.. vind het maar niks. moet nog 4 winstpunten en hoop die toch wel voor 1 april te halen.

Paard heeft vandaag een nieuw springzadel gekregen dus misschien gaat hij uit dank wel wat beter z'n best doen haha :+

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 00:01

Staat er een leuke verzameling Elke?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 00:09

NibbitLotus schreef:
Jeetje dan schrik je je ook dood. Gelukkig geen ernstige verwondingen aan over gehouden. Wat braaf van die pony trouwens, mijn paarden zouden er net zo hard achteraan gaan, die zijn niet zo stoer :')

De pony is zijn debiele gedoe wel gewend. Hij is soms wat apart. Meestal is het joligheid maar nu was hij echt bang. Ik stond er ook bijna naast. In een reflex de beugels al uit getrapt en de teugels vrij zodat hij zelf kon corrigeren. Als dat niet gelukt was had hij op zijn plaat gelegen maar had ik er gewoon naast gestaan.
Iets dikke kogel vandaag, valt allemaal gelukkig mee.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 07:02

Anne_GTI schreef:
Staat er een leuke verzameling Elke?

Vind ik wel! Veel brede ' schotten ' maar ook leuke lijntjes van smalletjes. Ik ben zelf niet zo creatief in lijntjes zien maar Gert had het neergezet dus dat scheelde ;)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 15:44

Anne dat zijn geen toffe acties!

Die hoofdbaan is echt supermooi geworden he Elke!

Carola ga je paard voeren, Bokt vindt Vos te dun :') man oh man wat een zemels.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 17:40

Eddie en ik hebben vandaag bodemtest gedaan. Ik kan jullie vertellen dat dat niet mee viel :o
Was oefenparcours aan het rijden en hij sprong super, totdat we in de wending van 8 naar 9 tegen de grond schoven := Ik zag nog in mijn ooghoek dat er weinig zand leek te liggen en toen gingen we ook al naar beneden :o Gelukkig hadden we alletwee niets (behalve alles onder het zand) en rolde Eddie bij me weg. Ben weer opgestapt en heb daarna net zo fijn weer het parcours gesprongen ;) Osteopaat kwam toevallig vanmiddag dus evt problemen door de val zijn direct weer opgelost :D

Gupje ook nog even gereden in het parcours, die was braaf. Zelfs een paar sprongetjes gemaakt, waaronder het blauwe golfje. Daarna lekker buitenom uitgestapt. Speeldagje voor de gup :))

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 18:04

Heb lekker tussen de middag ukkie gereden. Daarna weer vrolijk verder gewerkt. Fijne afwisseling. Klinkt niet elegant Gomir!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 18:13

Jaaa vaak te dik en dw mijne te dun. Pffff

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 20:40

Waar stond die foto dan? Heb ik gemist. :o

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 20:44

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 21:18

Ojee Gomir! Wel toeval dat de osteopaat kwam en hem meteen na kon kijken. Heb je ook beeldmateriaal van het Gupje? Kan je op dinsdag ook zo daar heen voor oefenparcours?

Fijn dat dat kan tussendoor Lithya!

De Cantos moet je op het moment ook niet zonder zadel/ruiter op de foto zetten, is ook erg schraal en ook nog niet al te best in de bespiering maar wel weinig haar. Krijgt vreten zat maar wij hebben altijd paarden die niet makkelijk dik te voeren zijn, of juist groeien van lucht.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 21:24

Die cantos van mij ook hoor. Die valt ieder winter af al geef je hem een kuilbaal per dag te eten. Die eet gewoon niet veel. Laat ze lekker miepen.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 21:24

Dat was idd wel een gelukkig toeval mistid!
Op dinsdagmorgen kun je tot 12 uur terecht met je paard. Is dan gewoon zonder begeleiding en zelf hindernissen klaar zetten. Kan heel druk zijn, maar vandaag viel dat heel erg mee.

Van het gupje niet echt recent beeldmateriaal. Ben nog in dubio of ik hem donderdag op de springcursus zal rijden. Hij is de enige die geen behandeling nodig had en die gereden mag worden. Kan dan nog wel niet alles meedoen, maar het is wel leerzaam voor hem. Aan de andere kant ben ik morgen en donderdag op cursus in Houten en moet ik donderdagavond laat de nachtdienst weer in. Wordt wel veel heen en weer gereis dus ;)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 21:33

Onze Cantos heeft afgelopen zomer van juli tot oktober genoten van genoeg gras en werd toen niet gereden ofzo, gewoon 24/7 buiten. Werd wel wat buikig maar je bleef de ribben wel simpel voelen. Ongeschikt voor de slacht :P De Forester ontplofte in oktober bijna... Wat mij wel heel erg opvalt is dat dressuurpaarden gemiddeld genomen veel dikker zijn dan springpaarden.

Wel veel gereis inderdaad... Lastig!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 21:39

Die van mij gaf ik een periode twee keer per dag hooi. En dan een dikke toeter op de ruif. Ze versmeerde de helft.. dus toen maar naar minder maar in drie porties per dag. alleen haalbaar als ik thuis ben maar das opzich vaak zat. Nja nog steeds geen verandering qua dikte. Ze is juist haar buikje kwijt, die ze had terwijl je ook de ribben licht bleef zien.

Ik vind haar juist heel strak. Wat meer spier is nooit mis.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 21:58

Jeetjeniks van aantrekken hoor carola, mijn paard is in de winter ook echt niet dik te krijgen . Op advies vvan dierenarts krijgt ze nu twee koppen zonnebloem olie per dag. Dat helpt voor mijn merrie heel goed. In de zomer verse grasjes is voor mij merrie nou steeds het aller beste..

Dressuur paarden zijn ook dikker. Ik geloof dat die ook ander soort spieren gebruiken waardoor ze dikker zijn (?)

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 22:04

Daar kon die van mij echt niet tegen, zonnebloemolie. Hebben hem wel een tijdje aan de fertolac gehad. Dat werkte wel mooi.

Dressuur is wel meer een duursport dan springen, maar of dat zoveel verschil maakt... Denk dat die dressuurpaarden veel meer verwend worden.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 00:47

Dressuurpaarden zijn vaak gewoon moddervet. Vorige winter leek Valegro wel een rollade. Deze winter was hij beter op gewicht.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 06:16

Mijn (dressuur) paard is ook lastig om op gewicht te houden. Maar eerlijk gezegd vind ik de jouwe ook te iel Carola, hoop dat je me dat niet kwalijk neemt. :o
Ik wil ribben liever niet zien of bij rondgeribt een lichte schijn, en wel voelen. Dan staan ze voor mij goed.
Ik zeg zeker niet dat je te weinig voert want ik weet zelf hoe lastig het is, maar ik snap de reacties wel, omdat je stelt dat hij niet te iel is. De wat pezige looks van een afgetraind springpaard staat voor mij los van overduidelijk de ribben zien. Ik voer trouwens zelf een pap bij van zemelen en hele fijne lucerne om hem op gewicht te houden en tegelijk bouwstoffen te geven voor de bespiering. Ook over de brok gaat (grove) lucerne.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 07:52

Ik vind haar wel schraal maar vooral in de bovenlijn/bespiering. Dat de ribben iets tonen zit ik niet zo mee. :n

Mijn merrie was ook altijd moeilijk op gewicht te houden, die voerde ik in de winter altijd pulp en slobber bij, dan ging het goed. :j Als je die teveel hooi gaf scheet ze er over heen. :D

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 08:01

Ja de beapiering kan ik er helaas niet aan voere :Y)
dat zal met trainen wel goed komen :D

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 08:14

Ik snap het :D