[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 15:43

keshia schreef:
Mijn starttijd is juist een uur verlaat.. ik moet als aller aller laatste die dag :')
Om 15.45 en 15.52. Wel lekker handig (not) 2 proeven direct achter elkaar. Ik ga denk ik toch even de ring uit om mijn paard even een lange teugel te geven 2 rondjes.. dan even oppakken weer en de ring in..
Ben benieuwd hoe het zal gaan :)

Ik heb er geen problemen mee. Zelf blijf ik dan wel in de ring maar laat hem wel een paar rondjes lang. Als de jury dan uitgeschreven is pak ik m weer op en na een paar overgangen kunnen we dan weer door :)

Brittjuh97

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 22:55

ik herken alle problemen wel hoor, Fayah is vrij stevig gebouwd dus wendingen maken is niet altijd even gemakkelijk geweest, gelukkig inmiddels onder controle, na 7 winstpunten in de L1 lijkt het knopje wijken misschien ook er te komen :')

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 08:16

Ah fijn brittjuh dat het bij jullie ook moeilijk was in het begin! Geeft hoop :D

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 08:55

Het wordt zondag nu ineens weer 27 graden, dinsdag gaven ze nog 22 op. :?
2 proeven achter elkaar? Zit er nooit een (of meerdere) combi tussen dan? Hier doen ze meestal in groepjes van 3 bij 1 ring, maar vaak zijn er 2 ringen.

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 10:11

Hier rijden we eigenlijk altijd 2 proeven achter elkaar. Soms heb je even een paar minuten omdat de 2e ring dan nog niet klaar is met zijn of haar proef.

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 10:29

Bij ons ook meestal 7 of 14 min ertussen. Ik vind 1 proef ertussen wel prettig.. vaak maak ik eerst even een galopje en daarna even 2 rondjes stappen en dan weer lekker draven en dan hop de ring weer in ;)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 10:43

Hier ligt het enorm aan de vereniging. Bij ons op stal is het vaak na de 1e proef meteen door naar de 2e bak en proef. Alleen soms heeft dat wat vertraging en heb je nog een paar minuten. Vind ik wel lekker, even stukje lange teugel. Oppakken doe ik tijdens het baan verkennen wel, hoef gelukkig maar 2 keer overgang te maken en ze staat weer aan. :')

Welkom trouwens, nieuwelingen! :D

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 10:49

MyWishMax schreef:
Hier ligt het enorm aan de vereniging. Bij ons op stal is het vaak na de 1e proef meteen door naar de 2e bak en proef. Alleen soms heeft dat wat vertraging en heb je nog een paar minuten. Vind ik wel lekker, even stukje lange teugel. Oppakken doe ik tijdens het baan verkennen wel, hoef gelukkig maar 2 keer overgang te maken en ze staat weer aan. :')

Welkom trouwens, nieuwelingen! :D

Ik ga t liefst met max 1 proef er tussen door naar de 2e.

Ff 1 rondje stappen en weer door. Gelukkig heb ik er net zo een als jij met weer wakker worden. Teugels weer oppakken en we kunnen weer :)

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 10:50

Vind ik ook hoor, het is wel lekker om zelf even op adem te komen.

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 10:55

Die van mij moet juist even "uit" haha.. we hebben de laatste tijd dat het begin van de proef heel goed gaat. En dan ergens halverwege komt de haast erin.. en dan raffelen we steeds meer af.. daar werken we nu aan. Even mijn paard uitzetten en weer opnieuw beginnen is voor ons erg prettig :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 11:07

Mijn uit gaat aan ( :') ) zodra ik lange teugel geef. Als zij te heet is kan ik beter even blijven stappen, maar dan weet ik dat ze in de 2e proef ook weer heet wordt. Maar goed, zij wordt heet in de vorm van extreem gevoelig voor hulpen en gaat dan niet harder, omdat ze gelukkig ook heel fel op zit reageert dan. Ik heb het pas moeilijk als ik net niet goed genoeg los gereden heb. Dan gaat ze hard, maar is ze nog niet goed genoeg aan de hulpen, zowel been als zit/hand niet. In de proef heb ik dan de neiging om been er af te gaan halen, maar daar wordt het slechter van. Ik moet dan echt blijven rijden en dan komt het tempo ook beter, dus dan wil ik ook graag nog even rijden. Maar dat doe ik ook gewoon tijdens het baan verkennen, tenzij je echt tijd ertussen hebt, dan weer even in de losrijdring.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 11:09

Het echt eraan blijven rijden vind ik sowieso lastig. Als ik iemand op de grond heb staan lukt dat prima, maar als ik alleen ben .... ik blijf er vaak net een beetje zo zo tegenaan hangen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 11:15

Ik kan het in een proef wel, of dan kan ik in ieder geval de knop omzetten, maar als ik voor mezelf rijd vaak weer niet. :+

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 11:20

Nee, een proef kom ik prima door, dat wel, maar niet zoals ik hem in training heb bij les.
Al moet ik zeggen dat het alleen ook steeds beter en beter gaat, maar ik nog wel verschil.
Ik zou het liefste elke dag lessen wat dat betreft. :+

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 11:22

Dat heb ik nu dus ook.. dat ik op het losrijterrein alles prima voor elkaar heb.. maar binnen de hekjes neemt ze nu een loopje met me.. ik ben daar nu ook begonnen met ingrijpen in de proef als ze echt teveel dramt. Dit keer wil ik proberen om.het voor te zijn en idd even de tijd te nemen bij de baan verkennen :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 11:24

Ik heb voorlopig ook elke week les, voor mij vrij veel, ik rijd natuurlijk maar 2 keer per week. :') Maar die keer zonder blijft toch lastig, al is het maar dat ik dan sneller afgeleid ben oid.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 11:25

keshia schreef:
Dat heb ik nu dus ook.. dat ik op het losrijterrein alles prima voor elkaar heb.. maar binnen de hekjes neemt ze nu een loopje met me.. ik ben daar nu ook begonnen met ingrijpen in de proef als ze echt teveel dramt. Dit keer wil ik proberen om.het voor te zijn en idd even de tijd te nemen bij de baan verkennen :D

Dat moet je ook zeker doen, proef of niet. Zodra ze doorhebben dat ze er daar mee weg kunnen komen doen ze dat ook. Jammer dan als je een proef verkloot, maar daar heb je op de lange termijn wel iets aan!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 11:30

Keshia, daarom heb ik vorige keer mijn 1e proef 'opgeofferd'. Even zorgen dat ze weten dat ze ook in een proef moeten blijven luisteren. Waren mensen die zeiden dat het zo zonde was dat ik dan op 179 uitkwam, maar de proef daarna wist ze wel weer waarvoor die hulpen waren. :') Punten maken dan echt niet uit, de ervaring juist des te meer, daar heb je op de lange termijn veel meer aan! En idd goed je baan verkennen gebruiken.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 11:54

Hier op outdoor ook gelijk vaak door naar de tweede ring. Ik vind zelf wel fijn. Stap met lange teugel de baan uit en pak hem dan gelijk weer op en overgangen, anders staat hij er dus echt niet meer aan. Steeds bezig houden.

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 13:50

proven02 Mijn zus haar paard is de L1 en L2 zonder wijken door te komen en begon in de M1 het wijken pas te kennen. die schrok overal van! en na genoeg oefenen is er altijd hoop :)

Marietje35 bij ons ( hier in N-H) zitten er vaak 1/2/3 combinaties tussen. vind ik zelf erg fijn want als er dan iets niet ging dan kan ik daar nog even aan sleutelen.
en vooral nu heeft Fayah het nodig om even op adem te komen doordat ze van de winter een heftige bronchitis heeft gehad.

MyWishMax dat is wel echt goed! ik kan niet elke week les nemen ivm dat ik wisseldiensten heb. soms heb ik geen lessen gehad voor mijn wedstrijd :( gelukkig is mijn zus zo lief om telkens mee naar mijn lessen te gaan zodat ze me af en toe kan helpen als dat nodig is.

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 15:46

hier ook vaak 1 of 2 combies er tussen. IK heb er zelf het liefst maar 1 tussen of direct door.

A.s. zondag heb ik er weer twee tussen. Is het bij jullie ook zo benauwd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 16:06

zo, jullie hebben flink gekletst!

Rockfeller, fijn dat de smid al geweest is, nu weer lekker aan de slag?

Buxy gefeliciteerd met je punten! Nu geen l1 meer starten?

Murphypower welkom!

Keshia, hopelijk gaat het deze week fijner op wedstrijd. Wel een hoop echt vervelende klachten heb je zeg! Ga je op de brabantse dan starten op z1-niveau of dat dan ook op introductory level? Wel fijn dat die wedstrijden je zo'n goed gevoel geven!

Charaz wat jammer, idee waardoor het kwam, gevoel was wel goed?

Ynskek: leuk dat je meteen naar het l2 gaat

Marietje, leuk dat de L2 zo in zicht gaat komen. Hier is juist in juli/augustus weinig te starten

Brittjuh fijn dat je weer kan gaan starten

Shelly succes zondag, hopelijk is het niet zo benauwd.

Annika, opgelost op links in de les?

Mirjamalvaro: dat is op tijd je bed uit!

Proven2: welkom! Is het niet slimmer om in de B dan wat meer ervaring op te doen als je er eigenlijk nog niet klaar voor bent, is ook een stuk leuker starten natuurlijk. Of keertje proberen, en anders terug naar de B, kan je wel op vreemd terrein oefenen zonder dat meteen niet leuk meer is.

Ik heb het liefst minuutje of 5 ertussen, dat vind ik echt nog lang zat, door de spanning op vreemd terrein is ze een stuk sneller 'leeg' dan thuis dus even rondje lang en dan wil ik wel weer starten. Gelukkig is ze ook meteen weer bij de les dan.

Mywishmax; gek dat jij dat dan in de proef wel kan en dan juist met voor jezelf rijden niet! Wel fijn voorlopig even extra begeleiding hebt.

Hier afgelopen zondag onze 2e wedstrijd gehad, Uiteindelijk 2e prijs met 193,5 en 4e met 194 dus ook erg blij mee!
Vanavond weer naar de clubles
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-01-24 22:51, in het totaal 1 keer bewerkt

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 16:08

Ohhh het is zooo heet! Benauwd vind ik het niet echt.. maar gewoon heet! Geen zuchtje wind hier thuis.

Vanavond ga ik nog even longeren en benen scheren. En morgen heb ik dan weer les..
Ik les trouwens ook standaard elke week prive les.
Na komende wedstrijd, even over hebben met mijn instructeur of het nuttig is om het even op te schroeven naar 2x per week als voorbereiding voor de brabantse over 2 maanden:)

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 16:22

Nette punten Haike!

Helaas probleem nog niet helemaal opgelost, wel weer los maar wijken links om is de laatste tijd echt een probleem. Ze is zo verschrikkelijk snel dat ze die buiten buitenschouder er uit gooit , wat ik wil compenseren met mijn binnenteugel :Y) en dan peert ze hem 8)7 Ik moet echt sneller worden, ze kan het namelijk wel en in het begin ging het ook gewoon goed. Komt wel weer goed haha

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 16:28

Dat zijn fijne punten Haike.

Ik ga nu na 4 maanden geen wedstrijden met een score van L1 + 10 en een gemiddelde van rond de 192 over naar de L2

Ik moet alles aan vervoer huren waardoor wedstrijdrijden best prijzig wordt.

Ik blijf liever wat langer thuis dan dat ik heel lang in een klasse blijf rijden.

Wedstrijd ervaring hebben we beide al dus voor de ervaring hoeven we niet op pad...