[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cioccolato

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 23:39

Goed bezig!

Hier ook niet stil gezeten.
Veel lol van de babys
[KS-ITP] Overeenkomsten halfbroer en halfzus
Vos was nog 4e in Norg, maar ik niet fit. Dus balk in het springen en mindere dressuur. Maar wel foutloze cross binnen de tijd. Fijn paard.
De 3 jarige braaf zadelmak, drachtig gescand op 104 dagen van de week.
1 merrie met veulen is alweer terug in training en heeft haar eerste sprongen onder de man gemaakt!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 16:34

Jammer van Id in Oudkarspel Vibabu! Hoe ging Norg?

Lekkere doorstart na de vakantie ED!

Goed bezig Cio! En je veulens zijn leuk! Jammer dat je zelf niet helemaal fit was in Norg, maar 4de is een mooi resultaat :j

Ik heb gister de drie-jarige weggebracht voor het zadelmak maken. Was nog hele belevenis, zouden met de trailer, stond er best vlot op, maar toen bleek de hele voorpunt losgescheurd te zijn van de kap. Dus in het dorp gestopt, afgeladen en lopend terug. Gelukkig wou ze daana ook nog wel braaf op de vrachtwagen met een beetje aanduwen :+ Haar 2-jarige broer ook meteen even bewonderd, die is mooi opgedroogd! Binnenkort op de foto's en als dat goed lijkt komt hij naar huis en ga ik hem misschien wel richting de hengstenkeuring trainen.

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 09:19

Zo hé Gomir dat is wel schrikken van de trailer! Leuke plannen voor de 2jarige :) ben erg benieuwd!
@Cioccolato: Dat is toch heel netjes 4e ! ondanks dat je niet fit was. Je hebt een stel leuke veulens :D

Afgelopen zaterdag een dagje Ermelo, nou dagje, vond het best een lange dag. Was NK vereniging kampioenschap. In de ochtend rond half 10 al vertrokken van stal richting de manege en daar Ivonne op vrachtwagen gezet en in de avond was ik rond 22.30u weer thuis. De vrachtwagen liep ze zo op, braaf :) Eraf was wel een beetje spannend maar de 2de keer had ze door dat het laatste stuk eraf springen geen zin heeft en ze gewoon rustig eraf kan lopen.
Al met al was het wel een hele leuke dag met het team en Ivonne sprong een mooie foutloze ronde. Met zoveel gemak, echt wel genieten dat paard :D Helaas waren 2 andere springers die het wat minder goed deden. Dat was jammer want de dressuur hadden hele mooie hoge punten! Bij het springen 2 foutloos en 2 met veel fouten :P := Ach we hebben een poging gedaan en Ivonne is vrachtwagen proof :D
Filmpje van het parcours: https://youtu.be/olXlHqKJOk0

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 09:37

Marijkeeee schreef:
Zo hé Gomir dat is wel schrikken van de trailer! Leuke plannen voor de 2jarige :) ben erg benieuwd!
@Cioccolato: Dat is toch heel netjes 4e ! ondanks dat je niet fit was. Je hebt een stel leuke veulens :D

Afgelopen zaterdag een dagje Ermelo, nou dagje, vond het best een lange dag. Was NK vereniging kampioenschap. In de ochtend rond half 10 al vertrokken van stal richting de manege en daar Ivonne op vrachtwagen gezet en in de avond was ik rond 22.30u weer thuis. De vrachtwagen liep ze zo op, braaf :) Eraf was wel een beetje spannend maar de 2de keer had ze door dat het laatste stuk eraf springen geen zin heeft en ze gewoon rustig eraf kan lopen.
Al met al was het wel een hele leuke dag met het team en Ivonne sprong een mooie foutloze ronde. Met zoveel gemak, echt wel genieten dat paard :D Helaas waren 2 andere springers die het wat minder goed deden. Dat was jammer want de dressuur hadden hele mooie hoge punten! Bij het springen 2 foutloos en 2 met veel fouten :P := Ach we hebben een poging gedaan en Ivonne is vrachtwagen proof :D
Filmpje van het parcours: https://youtu.be/olXlHqKJOk0

Wat een mooi rondje Marijke, wedstrijd was ook goed aangekleed. Doet ze toch heel braaf zo!

gomir schreef:
Ik heb gister de drie-jarige weggebracht voor het zadelmak maken. Was nog hele belevenis, zouden met de trailer, stond er best vlot op, maar toen bleek de hele voorpunt losgescheurd te zijn van de kap. Dus in het dorp gestopt, afgeladen en lopend terug. Gelukkig wou ze daana ook nog wel braaf op de vrachtwagen met een beetje aanduwen :+ Haar 2-jarige broer ook meteen even bewonderd, die is mooi opgedroogd! Binnenkort op de foto's en als dat goed lijkt komt hij naar huis en ga ik hem misschien wel richting de hengstenkeuring trainen.

:+ Dan schrik je wel even denk ik, gelijk mak ook :D

Cioccolato schreef:
Goed bezig!

Hier ook niet stil gezeten.
Veel lol van de babys
[KS-ITP] Overeenkomsten halfbroer en halfzus
Vos was nog 4e in Norg, maar ik niet fit. Dus balk in het springen en mindere dressuur. Maar wel foutloze cross binnen de tijd. Fijn paard.
De 3 jarige braaf zadelmak, drachtig gescand op 104 dagen van de week.
1 merrie met veulen is alweer terug in training en heeft haar eerste sprongen onder de man gemaakt!

Ik vind jouw paarden eigenlijk altijd leuk, dat is met je veulens niet anders :D

Ik heb eergisteren het veulen afgespeend, de merrie ziet er echt niet uit. -O- Mag wel 100 kilo bij opkomen denk ik.. Even deze week terug in het voer voor de uier en dan lekker een maandje vet mesten. Ik durf er niet op te stappen zo.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 09:51

Hopelijk trekt ze dan snel weer bij Eva!
Mooi rondje Marijke :)
En alsnog mooi resultaat dan Carola!

Ik kan eindelijk zeggen dat ik een nieuw paard heb gevonden. En wel in Ierland! Een drie jarige ruin Ricardo Z x Morgangold Major x Carnival Night.
Hij moet nog naar Nederland komen en ik kan niet wachten :D
Afbeelding
Afbeelding

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 10:17

Wat een springkanon. Super leuk, Laura. Gefeliciteerd!

@Marijke mooi rondje :)

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 10:17

Leuk dier Laura! Je houdt wel van die buitenlanders :D

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 10:52

Leuk paard Laura! En die Ieren zijn ook wel fijn in het karakter :j

Wij schrokken zeker, maar de drie-jarige heeft de test fantastisch doorstaan :+
Gingen met een klein kiertje dat nooit eerder opgevallen was rijden, maar na de brug en één verkeersdrempel leek het heel anders :=

Fijn dat je merrie nu kan bijtrekken pantykous :j
Mijn etoulon ziet er nog top uit, die zorgt er goed voor zichzelf. Veulen zou er wel af kunnen met nu bijna 5 maanden oud, maar die van Bella is pas 3,5 maand oud. Aan bella begin ik het nu wel te zien, veulen groeit ook echt als kool!

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 11:27

Leuk Laura!! gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!!

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 18:08

Dankjewel allemaal! Ik ben zeker van de buitenlanders Eva haha

Nou gelukkig dat ie de test heeft doorstaan. Je staat dan vast raar te kijken toen het gebeurde..

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 16:27

Leuk paard Laura! Hopelijk is die er snel! Hoe heb je hem gevonden?

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 16:34

Leuk! Speciaal naar Ierland gegaan om te zoeken?

Gisteren weer een supertoffe springles gehad, instructeur had weer wat anders bedacht. Poortjes van balken, dan moet je wel goed rechtuit na de hindernis. En ook in de wendingen, dan ga je toch ineens veel bewuster rijden, anders denk ik altijd ach dan maar een iets ruimere bocht :+
Een keer een hele rare sprong, kwam super dicht maar in de lucht maakte ze nog een extra sprong en zo lande ze toch nog foutloos over die flinke oxer :oo

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 16:43

Elitedeux schreef:
Leuk paard Laura! Hopelijk is die er snel! Hoe heb je hem gevonden?

Ik ben naar Ierland geweest en was daar met mensen die bemiddelen. Die hebben dus alle paarden (10) waar we zijn geweest gezocht.
Harvey was de eerste waar we gingen kijken en daar hadden we alleen het papier en ene veulenfoto van gezien :') Zij had dus ook geen idee wat te verwachten maar dat viel dus positief mee :P

Klinkt als een goede oefening Goldie!

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 13:35

Klinkt goed Goldie!
Enorm leuk Laura! Gaaf om naar Ierland te gaan kijken voor een paard, zou ik zelf toch niet snel durven :+

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 13:41

Zo gomir, dat is schrikken.. Wel een braaf paard!

Klinkt fijn marijke! En daar gaat het om :D

Dankje panty! Hoe oud is je veulen? Hier trekt de oudste de merrie ook behoorlijk leeg. Maar het veulen is ook zo groooooot. Ik ga zo even een foto van gister opzoeken. Merrie staat weer in training en dat vergt natuurlijk ook genoeg, ze is 5 dus begint met de eerste sprongen ohz.

En jou had ik al over je nieuwe paard gesproken Laura, gaaf dier! Stoere actie ook.

KLinkt goed Goldie! Leuke oefening ook!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 13:44

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 14:17

Gefeliciteerd Laura met je aanwinst!!

Merrie thuis is niets aan te zien. Die mag gerust wat kilo’s kwijt eerlijk gezegd. Staat wel een best groot veulen bij. De kilo’s die we er niet aan kregen toen ze voor de keuring moest en in de sport liep, heeft ze er nu dubbel aan, geloof ik.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 18:27

Dubbele post op de telefoon :+
Laatst bijgewerkt door gomir op 06-09-18 18:30, in het totaal 1 keer bewerkt

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 18:29

Als je goede en betrouwbare contactpersoon hebt is in het buitenland kopen niet zo spannend. Mooi combineren met vakantie als het meezit!

Leuk goldie! Deden wij ook veel met de Paarden.

Gaaf veulen cio!

Ik heb nog bereikbaarheidsdienst tot zaterdagochtend, dan door naar wegga on Hurri te kijken en met Marijke en de ellas te meeten! Roep maar als je hulp nodig hebt marijke!
Zondag heeft bontje dressuurwedstrijd, moet nu ook met de vrachtwagen :+

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 19:21

Hoe zit je volgende week? Wordt het nog wat om samen te gaan hobbelen in het bos? Cas en Gup gingen best leuk samen vorige keer :j

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 19:27

Ik kan vrijdag eventueel? Of aanstaande zondag in de middag.
Maandag om half vijf vergadering in Almelo dus die vrije dag valt in duigen voor dit soort dingen, dinsdag en woensdag dagdienst en donderdag congres.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 19:57

Lijkt me super gaaf om ook in het buitenland te kijken! En Ierland is natuurlijk sowieso prachtig.

Even voor het beeld, mijn merrie. Je schaamt je er gewoon voor.

Afbeelding

Die heeft wel echt alles gegeven, werd hoog tijd dat veulen eraf ging. Staat mooi in de groep nu.

Ik kan niet waaaaachten tot ik weer mag!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 20:15

Oef die heeft echt een jasje uitgedaan := Hopelijk trekt ze snel weer bij :)

Ik ga even overleggen :j

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 21:55

Nou aan de mijne zie je het nu ook hoor :j
Of vinden jullie het meevallen op de bovenstaande foto?

Eerst leek het alsof er nog 2 veulens inzaten, toen 1 en nu dit.

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 12:43

Zo hé PK die kan wel wat extra vetje gebruiken. Die van jou Cioccolato valt heel erg mee!!

Hebben wij ook wel met 1 merrie die geeft echt alles aan het veulen, daarom deden we die om het jaar drachtig zodat ze dan ff goed kon bijkomen en aankomen. Dan werd ze vaak bij de 1ste of 2e x insemineren weer drachtig.

Las vanmorgen dit: https://www.horses.nl/algemeen/neurolog ... friesland/
Bah krijg er elke keer weer de kriebels van wanneer ik dit lees! het is nog niet helemaal duidelijk waar precies. Wacht dat nog even af maar moet ff overleggen met mijn ouders of het wel handig is om op wedstrijd te gaan. Hebben wel 2 drachtige merries op stal. Oké weet dat de kans niet heel groot is dat het wordt overgedragen op wedstrijd. Laat ze niet snuffelen met anderen maar toch krijg er toch de kriebels van..