[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

linda2008

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 21:54

Kimmetje, wil je graag een milde jury treffen dan? Van mij hoeft dat niet zo :o weet ik tenminste dat ik de punten echt verdiend heb, of juist niet... maar ik deel de mening wel. Er word soms lacherig over online gedaan, maar ik heb ook zeker het idee dat hier en daar strenger gejureerd word. Alsof juryleden je nu eerder nadeel bij twijfel geven, dan het voordeel....

Urosa, echt heel knap hoor! Doe het je niet na!

Imaginaerum, hmm dat is jammer. Het dekenplekje werd dus aangezien voor een spoorplek? Jammer zeg!! Maar gelukkig wel een winstpuntje :D (dat “verzacht de pijn” dan toch een beetje ;) )

Hier ook geen binnenbak maar wel enorm verwend met een splinternieuw aangelegde buitenbaan met eb en vloed bodem :o :D dus gelukkig geen last van plassen en gekkigheid *D

Sassenach

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 14:19

linda2008 schreef:
Ohh wat zonde :oo hopelijk zijn ze niet te lang weg voor reparatie. Maar het zal inderdaad nog wel even duren voordat we weer op wedstrijd mogen ben ik bang :(

Raika gaat eerst aan de haal met haar kop op standje lama/onbestuurbaar, dan rent ze op het hek af waar ik haar met dr borst tot bijna stilstand probeer te brengen (althans, dat hoop ik dan!) en dan draait ze zo weg dat ze mij met de zijkant probeert achter te laten aan het hek :P maar als ik dan in stap ben, lukt het redelijk om met mijn handen weg te duwen. Omdat ik dan alle kracht aan 1 kant heb, werkt dat beter dan sturen aan de teugels want dat is onbegonnen werk als ze zo dwars doet :o

Is iets tijdelijks hoor... we hebben al vaker dit soort periodes gehad. Echt haar manier van vertellen dat ze het er niet mee eens is. En dan is ze als fjord toch wel enorm volhardend := maar over een paar weken is dit weer weg en dan hebben we weer een stapje vooruit gezet :j (Hopelijk hihi)

O my dit herken ik zo erg bij Hendrik. Dan zit er echt een kop op. Wanneer jij links wil wil hij rechts en liefst door de muur. Love Fjorden, maar soms ook even niet.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 16:57

Imaginaerum, gefeliciteerd met je winstpunt! Bijna M2 startgerechtigd! En ik snap dat het even vervelend voelt, maar je weet zelf hoe het zit! Ik heb daar ook wel eens last van met Karel die wel eens te diep loopt en aan mijn hand kan trekken. Bijna alle juryleden zien het wel goed, maar had ook 1 of 2x dat ze dan denken dat ik hem zelf zo diep instel en beperk aan de voorkant. Doet dan toch ook pijn :+

kimmetje26, zelf merk ik geen verschil tussen online en IRL qua punten. Juryverschil qua punten heb ik wel gehad. Maar dat heb je in het echt ook. Het is maar net waar iemand het zwaartepunt legt, en al verschillen ze per onderdeel maar 0,5 punt, dat tikt al gigantisch aan.

Linda2008, super fijn zo'n bak! Ik rij deze periode helaas net iets minder. Mis het wel. Eerst pauze vanwege kerst, en nu vanwege oud en nieuw. Bij ons willen ze nog wel eens vuurwerk en carbid doen. En Karel vind vuurwerk echt spannend dus dat is gewoon niet zo veilig. Gisteren nog wel heel fijn kunnen rijden, hij was blij dat hij weer aan de bak mocht. Het regende helaas best wel :brr: heb zowat de hele tijd doorgezeten, hij zat zoooo lekker <3 Voelde voor mij wel als echte durchlässigkeit :j En hij sprong zijn moeilijke kant zo'n mooie wissel <3 het voelt nu echt alsof bij hem het kwartje is gevallen, zou zo tof zijn!

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 19:42

Afbeelding

Dit was mijn wedstrijd outfit :D
Wel over nagedacht zwart/blauw maar ik kon echt niet m'n jas uittrekken :o
Het was 2 graden ofzo.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 12:05

De beste wensen allemaal!!
Afbeelding
Dat het maar een sportief jaar mag worden waarin weer meer wedstrijdmogelijkheden komen... :o

Fleury, ik vind met een jas rijden niet fijn en voor een proefje ook niet mooi. Maar als ik het goed begrepen heb, heb jij gezondheidsproblemen en gezondheid gaat altijd boven alles :j
Wat een prachtig dekje !!

Urosa, wat jammer van de pauzes, maar aan de andere kant is dat soms juist wel even goed ;) klinkt als een heerlijk ritje! Bij ons is het thuis wel een gekkenhuis met vuurwerk, maar rond stal valt het gelukkig iets mee. Er word wel carbid geschoten maar dat is dan vooral wat “in de verte” waardoor de paarden er eigenlijk niks om geven. Ik heb gister nog gewoon kort kunnen loswerken en ik hoop stiekem dat ik vandaag ook gewoon kan rijden :=

Die bak-ellende... tja wat zal ik zeggen? Wij zijn verwend :o
Afbeelding

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 18:17

Ik vind het ook zeker niet mooi / lelijk zelfs als wedstrijdoutfit maar het kon gewoon echt niet anders :( zo koud. Maar wel nog geprobeerd om in setje te gaan. Blauwe beugels, frontriem,broek, netje en jas en zwarte laarzen,tuig en dekje. Het moet maar even zo :(.

De bak was nog redelijk te rijden maar die van jou ziet er wel heel mooi uit!

Gelukkig nieuwjaar allemaal nog! Hopelijk zelf veel geluk en veel gezondheid met de paardjes. En Urosa dat jij je Z1 winstpunt mag halen en de rest ook veel winstpuntjes!

Ik hoop zo erg op 1 winstpunt in de M1, maar voorlopig ben ik genomineerd voor een bokt bloemetje en dat is super leuk maar betekent vaak niet heel iets goeds :D komende week wordt een spannende week,dan wordt er meer bekend dus ik ben wel een beetje zenuwachtig.

[MWS] Wat kan je van je HA verwachten als..

Voor wie nog niet op de hoogte was.

Daarom ook jas op wedstrijd,het is helaas niet anders.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 22:37

Gen gaf een ijverig gevoel dus we hebben vandaag twee proefjes gefilmd. Als ik het goed begrijp kon ik vandaag eentje insturen voor deze week en de andere morgen omdat er dan een nieuwe week start. Klopt dat?
De punten van vandaag kreeg ik binnen 2,5 uur terug, echt heel snel. 189,5 en leuk commentaar, trots op mijn knapperd. <3

De beste wensen allemaal! *\o/*
Kimmetje26, al een milde jury getroffen? :P
Kiona, klinkt goed zeg! *\o/* Dat wordt knallen in het Z straks!
Linda2008, dat ziet eruit als echt een hele fijne bodem, jaloers!
Fleur, oh jeetje, ik heb net je topic gelezen. Wat heftig.. Dapper dat je er openbaar voor uit komt, ik wens je heel veel sterkte. Hoop dat je nog veel plezier uit Vera kan halen en het winstpuntje is jullie gegund!

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 23:07

Het gaat me niet om een milde jury.

Ik heb de punten van vorige week nog niet terug. 2e keer M2 en daar zaten nog teveel foutjes in.

Vandaag ook ingestuurd en daar was ik erg blij mee.

Nu maar weer afwachten. Verwachtingen heb ik niet, maar de M2 is weer mooie uitdaging. Jammere is wel dat mijn handige Harry de proef nu al kent. Hij weet wanneer hij rechts aan moet galopperen.

@imaginaerum dat is snel je punten terug!

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 23:11

Imaginaerum schreef:
Gen gaf een ijverig gevoel dus we hebben vandaag twee proefjes gefilmd. Als ik het goed begrijp kon ik vandaag eentje insturen voor deze week en de andere morgen omdat er dan een nieuwe week start. Klopt dat?
De punten van vandaag kreeg ik binnen 2,5 uur terug, echt heel snel. 189,5 en leuk commentaar, trots op mijn knapperd. <3

Fleur, oh jeetje, ik heb net je topic gelezen. Wat heftig.. Dapper dat je er openbaar voor uit komt, ik wens je heel veel sterkte. Hoop dat je nog veel plezier uit Vera kan halen en het winstpuntje is jullie gegund!

Mag dat? Op 1 dag voor 2 weken filmen? Zou voor mij ook een uitkomst zijn. Stel je het eerste filmpje dan voor met datum 3 januari en het 2e filmpje dan ook met 3 of toch met 4 januari?
En wat heb jij je punten snel terug en gefeliciteerd met je winstpunt! Ik zit al sinds woensdag te wachten en wacht nogsteeds. Niet dat het een winstpunt is maar je wilt het wel eens weten hè :D

De bak is nu nog best goed te rijden, alleen die kou! :brr:

Ik merk dat ik achteruit ga qua conditie en dus ook in goed paardrijden. Ik stel kleine doelen voor mezelf die ik eigenlijk altijd wel haal. Maar dat winstpunt hè,dat is nog een brug te ver. Vind het wel heel jammer maar wat niet kan dat kan niet hè. :)

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 10:13

Je geduld wordt wel op de proef gesteld, Kimmetje. Ik duim voor je. :D
Herkenbaar trouwens met een slim paard. Gen weet in proef 18 dat ze na het aandraven na de middenstap bij A in galop moet, dus vliegt ze nog wel eens in de hoek weg. :+ Ze weet ook dat ze bij C moet halthouden dus als we in de laatste lijnen langs C draven, dan probeert ze al in de ankers te gaan, net als bij de B-X halve volte halve baan en halthouden en groeten op G, dan wil ze op X al halthouden. :')
Ik heb medelijden met grand prixruiters, die zullen ook wel slimme paarden hebben en die moeten jarenlang dezelfde proef rijden...

Fleur, beide proeven hebben we gewoon de correcte datum genoemd (3 januari). De bepalingen zeggen dat een filmpje maximaal een week oud mag zijn, dus dat mag dan toch gewoon?
Ik hoop dat ook jij gauw je punten hebt!

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 11:15

Imaginaerum schreef:

Even snel, de KNHS heeft aangegeven dat het niet de bedoeling is. Maar het is natuurlijk niet echt te controleren.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 20:06

Zo, nu even meer tijd om te reageren :)

@Grand Prix ruiters, die starten meestal ook niet elke week :+ Denk als je 1x per maand de proef zou rijden ze wel minder gaan nadenken. En begreep dat de meeste dan lijntjes rijden, maar thuis nooit de hele proef. Hopelijk kom ik er nog eens achter :') wishfull thinking _O-

Fleury, je geduld wordt elke keer wel op de proef gesteld. Hopelijk snel duidelijkheid!

En qua gezondheid, ik vind je een topper, hoe je door blijft zetten terwijl dat echt niet makkelijk is :+:

Kimmetje26, fijn dat je zo'n goed gevoel had over je laatste proefje! Ben benieuwd of je eerste winstpunt in de M2 eraan komt :D

Imaginaerum, fijn dat je haar zo lekker aan het lopen had! En super snel, mooie punten ook! Gefeliciteerd!

Linda2008, je bak <3 hoe gaat ie daar?

Ik heb zaterdag nog fijn even gewerkt met Karel. Hij had wat spanning gehad en dat voelde ik terug maar hij was ohz heel braaf en ijverig. Morgen weer rijden en dan terug in het oude ritme :D

Gisteravond op bed besefte ik ineens dat ik straks echt Z1 mag starten :):) het was nog niet echt geland ofzo :') Met ons nieuwe setje, S&T en voor het eerst een proefje in een 20x60 baan. Zoveel zin in!

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 23:15

Net eindelijk mijn punten van vorige week terug. Ik moest zo lachen om de punten had dit totaal niet verwacht. Met die grote fouten had ik geen winst verwacht. Had zelfs een 3 en een 1
Totaal was met mijn draak toch nog 180. Deze jury gaf ook 7 en 7,5 of een 8 als het goed was.

Vlak daarna kwam die van gister binnen. Dat was een stabiele proef met weinig uitschieters qua punten maar toch 193,5
Hij moet nog meer gedragenheid gaan tonen. Klopt ook maar gezien de weg die we hebben afgelegd en hoe hij er 2 jaar terug uit zag echt mega trots.

Mega mega trots op mijn “kleine” draak.

Nooit verwacht dit.
In 3 weken van 174 naar193.
Voor ons beide is dit niveau voor het eerst

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 16:39

Kimmetje26, wat tof zeg! Gefeliciteerd met je 2 winstpunten. Van de eerste leuk dat een jury zo durft te punten en de tweede is echt een nette score.

Heb je ook een foto of stukje film van jullie? Mag anders ook PB. Vind het wel leuk een beeld te hebben :D

Ik heb vandaag weer erg fijn gereden :D hij was echt fijn in aanleuning. Had bijna de hele tijd mijn handen mooi rechtop naar voren en bij elkaar, hij bleef mooi op eigen benen en op de loodlijn <3

Verder ligt zijn zadel niet helemaal optimaal meer dus zijn aan het kijken naar andere opties. 1 daarvan is dat ik zelf een nieuw zadel koop met verwisselbaar kopijzer zodat ik die kan houden als Karel bv met pensioen gaat of makkelijk kan verkopen. Altijd spannend :):)

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 21:44

Afbeelding

Met mijn kleine draakje tijdens cavaletti clinic

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 23:41

Kimmetje, dan begreep ik dat verkeerd over milde jury’s :o maar gefeliciteerd met je twee winstpunten! Mooie stijgende lijn te pakken zo :)

Imaginaerum, gefeliciteerd met de score! En zoals Urosa ook aangaf is het niet de bedoeling op die manier, maar het lijkt mij persoonlijk ook lastig te controleren ;)

Urosa, haha is het nu geland dat jullie nu écht Z startgerechtigd zijn? ;) echt heel knap hoor! En zo te horen gaat het in de trainingen ook echt allemaal hartstikke goed :D wat een genot!

Fleury, jij nog geen punten terug?
Nou het puntje is je gegunt in 2021 hoor! Hopelijk kun je veel plezier uit je pony halen en ga je een betere tijd tegemoet... :(:)

Hier gaat het even iets minder qua rijden, ik krijg haar niet netjes op twee teugels... dat hebben we al eens eerder gehad en dan lijkt alles ineens verloren zaak. Was bezig met contra lijntjes meepakken, maar nu is een rechte lijn of een volte in galop al een mega uitdaging. Maar vorige keer is het ook goed gekomen, dus ik hoop dat we nu ook snel weer op de juiste weg komen....

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 10:14

Oh sh*t, ik heb de bepalingen, uitleg en FAQ doorgespit maar kon niet vinden dat het niet mag, dus had ik het al gedaan. :o Zal het niet meer doen, denk gezien de dracht, het voorspelde weer (alleen een slechte buitenbak bij de vereniging tot onze beschikking) en de drukte op m'n werk dat er toch al geen kans meer inzit voor ons om te filmen.

Linda2008, even terug naar de basis en dan komen jullie er vast weer sterker uit. :j
Kimmetje26, van harte gefeliciteerd met je twee winstpunten! Super joh! :D Harry is wel groot, of niet?
Kiona, vervelend die zadelstruggles. Wel top dat het trainen zo goed gaat! :D

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 11:21

@imaginaerum Ja Harry is best wel groot. denk nu 1.76 of 1.77 zal binnenkort weer eens meten.
Hij kwam 2 1\2 jaar terug binnen als 1.74 en een mager scharminkel en een stuk donkerder.
Je merkt nu hoeveel groter en gespierder hij is geworden.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 16:34

Kimmetje26, leuk! Grote schimmel :)

Imaginaerum, nee staat daar ook niet in, iemand vroeg het een keer op Facebook, volgens mij ging daar een screenshot van rond in het vorige topic.

Linda2008, jammer dat ze weer even zo dwars is. Hopelijk zijn jullie er weer snel door!

Helaas vallen zadelmakers ook onder de lockdown. Wat een ellende :+ Nouja, het is niet ander. Kan ik nog even langer nadenken over wat ik nu echt wil.

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 16:03

Vandaag weer gefilmd moet steeds van de juf maar wat was het koud!!
Het was al een dag dat er veel gebeurde stalgenootje ging vliegen en moest paard even vangen.
Toen had ik al aan Harry moeten zien dat er wat was bij hem. Maar dacht dat valt wel mee. Gister was hij niet vooruit te branden. (Hij moest waarschijnlijk giga plassen).
Ik stap op en de spiegels achterin waren beslagen en dat vindt hij altijd wat spannend.
Hij in de ankers en achteruit. Ik zei hup naar voren. Weer in de ankers en achteruit.
Weer naar voren gezet en toen ontplofte de bom.
Omhoog komen en daarna de achterkant erachter aan. Zei hup aan het werk maar hij is zo giga als hij met 4 benen de lucht in gaat.
Dus we hebben bodem getest op de vering. Die is erg goed. Hij gaf nog een bok en stond netjes stil.
Daarna maar even aan Linge gedaan voordat ik weer opstapte.
Toen heel goed weer verder gereden en proef opgenomen. Wel 2 x omdat ik over 1e niet helemaal tevreden was. Was een goede proef maar met wat dingetjes.

Raar paard is het

Caaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 20:40

Oef kimmetje, klinkt avontuurlijk :+ hopelijk niet al te veel spierpijn. En fijn dat de proef uiteindelijk goed ging!

Hier al een tijdje minder actief, de laatste proef die ik heb kunnen opnemen was 27 december. Paard loopt nu wel echt superlekker en zit volgens mij goed in z’n vel, maar het filmen komt steeds niet goed uit. Hopelijk lukt het volgend weekend weer. We blijven ook op bijna letterlijk dezelfde scores hangen en hoewel die prima zijn, zou ik het leuk vinden om de volgende keer duidelijk beter te rijden. Ik weet dat we het kunnen, maar ik krijg de knop nog niet zo om.

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 20:54

Hij sluit zich dan zo af dat ik niet meer doordring. Terwijl hij laatste tijd zo goed ging en zo braaf was. Hadden dit lang niet meegemaakt.
Gelukkig heb ik jaren judo ervaring dus weet hoe ik moet landen. En de tijd om te landen is lang. Hij is dan echt giga groot .

Spierpijn valt mee. Voel arm het meeste waarmee ik paard stalgenoot vast greep

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 21:31

linda2008 schreef:
Fleury, jij nog geen punten terug?
Nou het puntje is je gegunt in 2021 hoor! Hopelijk kun je veel plezier uit je pony halen en ga je een betere tijd tegemoet..

Uiteindelijk had ik donderdag 7 Jan om 23 uur m'n punten terug, 2 dagen nadat ik eigenlijk opgenomen had moeten worden (maar geen plaats) dus nog wel thuis ( nu nog). En hoe blij kon ik zijn, het waren er 182! Een winstpunt! M1+1, Vera M1 pony en ik M1 ruiter..... zo bizar dat het helemaal op het einde toch nog is gelukt! Nu hebben we zaterdag nog een fotoshoot kunnen doen:

Afbeelding
<3 :# Mijn lieve kleine M1 dressuurponytje :# <3

Caaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 21:39

Súper Fleury! *\o/* Jullie hebben het verdiend, gefeliciteerd!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 21:44

Fleury, gefeliciteerd!!! Doel van 2021 al behaald in januari, dat moet een heerlijk gevoel zijn geweest. Hopelijk kun je er nog lang(er) van nagenieten. :(:)