[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 09:28

@ Brittjuh; Fijn dat je paard weer bijna in orde is.
@ Rockefeller; Dat is balen, niets zo lastig als een goede smid vinden. Fijn dat je ijzer er weer onder zit.

Wat een wisselend weer steeds zeg :7 Gisteren stond er voor het weekend een graad of 22, nu weer 27 met volop zon :+
Vanavond les, eens even wat puntjes op de i zetten voor de wedstrijd.

Shelly21

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 09:30

Haha ja, hier ook! Zondag staat nu 27 graden voorspelt. Ik moet om 11.55 en 12.10 dus niet het warmste van de dag, maar had van mij wel vroeger mogen zijn met deze temperaturen :').
Schelt dat ik een nieuw wedstrijd shirt heb, nu dus wel zonder jasje wil starten als het heel warm is.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 09:34

Ik heb nog geen tijden, deze locatie is altijd heel laat met plaatsen van de lijst.
Ik hoop dat ik in de ochtend mag, maar inderdaad, anders kan zomertenue natuurlijk! Vergeet steeds dat je dat nu zelf mag beslissen.

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 10:45

Hier ook weer wedstrijd zondag en dezelfde tijden als jouw shelly ! Gelukkig inderdaad niet midden op de dag maar zal warm zat zijn :=

Vanavond weer lessen, ze zit wat vast op links dus daar is even mee aan de gang. Knopje achterwaarts is ook uit het niet gevonden ( of bij haar gevallen _O- ) nu nog even perfectioneren .

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 10:53

Succes allemaal. Ik mag 8.45 met de ruin, word nog leuk aangezien voor 9.00 opstaan garant staat voor kotsberoerd zijn. :=

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 11:12

Hier beginnen ze met de hoge klasse en is B en L1 dus altijd eind van de middag, ik ga liever s ochtends.

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 14:19

Oh oliebol 27 graden ja :(
Ik moet om 14.50 en 15.05... dat wordt weer lekker zweten dan.. haha

Door de medicatie ben ik helaas afgelopen winter tot nu dik 8 kg aangekomen. En ik was al niet mager ;) misschien maar even een ander shirt op de kop tikken deze week. Dan kan ik ook overwegen in een shirt te rijden :)

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 17:27

Nou Keshia, ik had ook best een strak shirt en ik vond gewoon niet fijn om dan in zomer tenue te starten. Nu een wat losser gekocht dus nu kan het Haha.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 09:08

Goedemorgen!

Tijden voor mij zijn ook bekend, eind ochtend dus als het meezit niet heel warm nog.
Gisteren zo'n waanzinnig fijne les gereden, hij ging echt heel ruig! *\%/* :):)
Als hij zo loopt zondag, dan ben ik heel blij!

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 09:12

Hallo wat een leuk topic ik meng mij erbij :D
Ik heb aankomende zondag mijn L1 debuut, ben echt super zenuwachtig, vind dat we er eigenlijk nog niet klaar voor zijn, maar probeer het meer als ervaring op vreemd terrein te zien dan plus dat we handige tips mee krijgen waar ik vooral op kan oefenen voor de volgende keer.

Hebben jullie nog tips voor je 1e L1 wedstrijd?

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 09:23

Welkom Proven! Waarom ben je er nog niet klaar voor denk je?
Qua tips; zorg dat je alles goed voorbereid; hoeken door, juiste stelling en buiging. In de L moet het gewicht al meer horizontaal komen, dus let erop dat je paard niet te diep loopt. Actief tempo, maar niet gaan jagen.

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 09:46

Waar ik vooral veel moeite mee heb is dat alles dichter op elkaar is en de scherpe bochten (door een s van hand veranderen, op het eind halve volte halve baan). De overgangen terug gaan nog moeizaam omdat ze niet echt de rem erop heb zitten (vooral als er spanning bij komt, als we ontspannen thuis een overgang maken en er de tijd voor nemen gaat het wel goed). Maar doordat die overgangen dus moeizaam gaan, gaat de volgende oefening ook moeizaam omdat het er zo dicht op weer zit en het dan veel te gehaast is en niet voorbereid. Buiging en stelling zijn we wel mee aan het oefenen gaat steeds beter, maar is met spanning ook moeizamer :P
En het wijken wil ook niet lukken nog ze neemt haar achterkant niet mee, maar goed dat zijn natuurlijk maar 2 onderdelen daar neem ik nog rustig de tijd voor.
Vooral de overgangen terug en de scherpe bochten focus ik nu op maar vind ik echt heel moeilijk.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 09:55

Maar wat is moeite mee hebben, waar uit zich dat in?

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 10:09

Proven! Jullie kunnen wel L1 hoor als jullie laatst zo zag. En ach wijken, de eerste keren ging Eli hier daarbij bokkend, steigerend over de AC- lijn. :')

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 10:38

Ik herken het wel Proven, twijfelde ik eerst ook over. Maar uiteindelijk moet je de proefjes gewoon regelmatig rijden en dan gaat het steeds beter. In het begin was het voor mij ook nog een beetje vissen, maar nu ik me op mijn gemak voel in de proeven gaat het steeds iets beter.

Nou we hadden het er hier laatst over dat startlijsten laat online kwamen? Ik heb me ingeschreven voor een wedstrijd voor aanstaande zaterdag en daar is nog geen enkele inschrijving goedgekeurd, laat staan dat er een startlijst is. Ga zo maar even bellen of het wel door gaat.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 10:55

Dat is wel heel laat Josien! Dat mag volgens mij niet eens, dacht minimaal 5 dagen van te voren.

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 12:51

Bij de overgangen terug wil ze niet terug komen op een kleine hulp waardoor ik in de stress schiet omdat we anders al voorbij de letter zijn en vervolgens neem ik haar op een totaal verkeerde manier terug waardoor ze met haar hoofd omhoog schiet en (hopelijk) wel op tijd terug is of te laat en daarna gaat ze veel te hard dus een volgende oefening gaat sowieso mis (hoofd omhoog, recht door de bocht).

Bij de scherpe bochten gaat ze vaak ook te hard om überhaupt een scherpe bocht te kunnen maken dus dan is die veel te ruim en komen we niet goed uit. Soms lukt het wel iets langzamer dan gaat het al beter, maar zeker linksom is heel moeilijk stelling en buiging lukt helemaal niet dus we gaan een soort van recht naar links en het is dan maar de vraag of we goed uitkomen.

Haha wat erg Mirjam zo erg zal het denk ik niet zijn haha

Oh dat hoop ik ook inderdaad Josien door het gewoon vaker te doen!

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 12:57

Dat klinkt voor mij als; ik zou nog even door oefenen totdat dat in elk geval thuis goed voor elkaar is.
Hoe waren je punten/commentaar in de B?

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 13:22

Ja was ook erg in twijfel inderdaad of ik wel al zal gaan. Maar denk ga nu deze keer dan, als dit inderdaad niet goed gaat train ik minimaal even 2 maanden door voor ik weer ga.

Punten in de B heel verschillend laatste wedstrijd was 200 en 181 (precies het verschil van een proef zonder spanning en proef met spanning). Verder sommige rond de 180-185 en andere weer 190-195 was echt heel verschillend. Commentaar is bijna altijd dat ik beter moet voorbereiden, niet te gehaast en werk aan buiging.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 13:28

Ik zou deze wedstrijd omzetten naar de B en dan nog even door oefenen, maar dat is wat ik persoonlijk zou doen. Dat het wijken nog niet lukt is niet zo'n ramp, dat kun je wel weer oprijden met iets anders. Maar als je stelling en buiging niet voor elkaar is, gaat dat lastig worden. Er zitten veel gebroken lijnen (10 m) in en voltes 10-15 meter, slangenvolte, dan heb je die stelling en buiging echt nodig. Het zou voor mij geen meerwaarde hebben om L1 te gaan starten in dit geval, je zegt zelf al dat je er eigenlijk niet klaar voor bent. Waarom zou je het dan doen? Ik zou liever pas gaan als het in elk geval thuis voor elkaar is, dat het dan op wedstrijd misschien nog niet lukt a la, maar thuis lukt het in elk geval. Als het nu thuis al niet voor elkaar is, dan gaat dat op wedstrijd zeker niet lukken. Ik zie de meerwaarde van L1 starten dan eigenlijk niet.

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 14:36

Ja je heb zeker een punt. Alleen nou weet ik van mezelf dat ik nogal kan overdrijven met hoe slecht het gaat en dat wanneer ik 170 punten verwacht het er meestal 190 zijn dus daarom dat ik denk het zal wel slechter voelen dan dat het daadwerkelijk gaat want filmpjes ben ik eigenlijk altijd wel tevreden over haha behalve als ik het rij.

Maar goed vandaar dat ik dus toch denk van misschien zit het teveel in me hoofd dat het niet goed gaat daarom soort van 'testen' op wedstrijd. Als inderdaad blijkt dat het echt niet goed gaat dan doe ik daarna gewoon rustig aan tot het voor mijn gevoel ook goed gaat. Maar misschien valt het wel mee wat het meestal doet :P

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 14:49

Marietje35 schreef:
Dat is wel heel laat Josien! Dat mag volgens mij niet eens, dacht minimaal 5 dagen van te voren.

Ik durf niet te zeggen wat het is.
Inmiddels inschrijving goedgekeurd en startlijst binnen. Al om half 10 starten dus ook weer vroeg klaar.

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 15:12

Mijn starttijd is juist een uur verlaat.. ik moet als aller aller laatste die dag :')
Om 15.45 en 15.52. Wel lekker handig (not) 2 proeven direct achter elkaar. Ik ga denk ik toch even de ring uit om mijn paard even een lange teugel te geven 2 rondjes.. dan even oppakken weer en de ring in..
Ben benieuwd hoe het zal gaan :)

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 15:21

keshia schreef:
Mijn starttijd is juist een uur verlaat.. ik moet als aller aller laatste die dag :')
Om 15.45 en 15.52. Wel lekker handig (not) 2 proeven direct achter elkaar. Ik ga denk ik toch even de ring uit om mijn paard even een lange teugel te geven 2 rondjes.. dan even oppakken weer en de ring in..
Ben benieuwd hoe het zal gaan :)

Oh ik vind dat juist fijn!
Of meteen door of echt 20 min ertussen ofzo. Als ik een paar rondjes met lange teugel ga stappen moet ik haar weer helemaal opnieuw oppakken en dat duurt even :Y) .

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 15:25

Die van mij bouwt juist spanning op tijdens de proef. En begint dan met ploegen zoals ik dat noem.. steeds het tempo een beetje meer opvoeren :')

Maar goed.. we zullen zien hoe het gaat. De druk is er iig af. Omdat we al geselecteerd zijn, kan ik zondwg gaan cruisen ;)