[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 13:36

Nou Overijsselse was echt een drama... |( Was al gebeld, helaas stopte de tijdwaarneming ermee.. Dus moest net voor hindernis 1 stoppen. 5 minuten moeten wachten voordat ze de tijd weer goed hadden en we konden starten. Zelf de concentratie helemaal kwijt, reed hindernis 1 veel te schuin aan, waardoor schimmel er links langs schoot, met als gevolg dat ik eraf viel. :+ Hele hindernis omver gereden, gelukkig goed vanaf gekomen met alleen een paar schaafwonden. Baal heel erg van mijn eigen rijden, paard sprong echt goed op het voorterrein. Volgende keer maar weer beter :)

Cioccolato

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 13:47

Lekker knullig ook van de organisatie.. Vind niet helemaal terecht dat ze je met zo'n kampioenschap uit je concentratie halen

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 13:51

Ah jeetje wat balen elitedeux, dat verwacht je ook niet op een kampioenschap..
Gelukkig dat je niet naar gevallen bent.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 18:30

Als het een basisparcours was, hadden ze toch met de hand kunnen klokken? Wat waardeloos.

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 19:03

Ja zei de jury ook net voordat de digitale tijdwaarneming het weer deed, maar ze wilden liever niet met de hand klokken, aangezien de tijden van de foutloze combinaties de starttijd zouden bepalen in het tweede parcours. Pure pech gewoon vandaag, heb het maar zo gelaten want je kunt er toch niks mee.

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 20:20

Ah ED dat is mooi balen en helemaal met zo’n start paard zal ook wel gedacht hebben van huh nu moesten we wel springen ?? Enorme domper zeg voor jou!

Ik heb ook een domper.. had heerlijk Gucci gereden en daarna bedacht om 3 jarige uit t land te halen en longeren. Uiteindelijk te pakken gekregen en vliegen frontriem mee bezig geweest. Ze vond dat gedoe bij haar hoofd niet zo
Ze heeft haar staart geschuurd dus dacht ff kijken of ze misschien een plekje heeft. Benader haar rustig en wat aaien niets aan de hand en opeens bam! Heel snel achterbeen en ik dik open bovenbeen. Lekker dan zucht nu ben ik kreupel..

Mijn vader heeft haar toch nog aan de longe gedaan voor straf hihi oké was gewoon domme pech. Maar het longeren had ze vlot door dat viel weer mee. Was de eerste keer

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 20:50

Au.. Altijd leuk dat jonge snelle spul.

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 22:44

Oh bah Marijke, dat is ook niet fijn..

Als het lukt met uploaden zou ik het filmpje proberen te plaatsen. Kan er nu wel om lachen, ziet er best knullig uit.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 22:54

Wat balen ED! Verwacht je idd niet bij een kampioenschap..
Oh gedsie Marijke pijnlijk.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 10:26

Wat balen ED en Marijkeee. zo leuk die jonge paarden... en wat een blunder ED. Snap wel dat je uit je concentratie werd gehaald.

Ik was maandag naar Opmeer met vosje. Zo fijn dat die ene jury er nu eens niet zat :) 76 punten in t basisparcours en 80.5 in de barrage en nu dus eindelijk de punten voor het L binnen :) mooi nog een 2e prijs meegenomen. 2e rondje zag ze op hindernis 2 ineens iets en heb ik maar een volte gereden anders zou het of een stop of een hele rare sprong worden. Verder foutloos. Trots op vosje, wat een leuk dier is het toch :) Voor de prijsuitreiking lekker af staan koelen in een sloot :D

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 22:16

Super gefeliciteerd vibabu netjes van vosje!

Ik had vanmiddag vereniging kampioenschap op de regio. Was reserve met de grote en ja hoor werd gevraagd of ik wou starten. Had na die trap maandag voor t eerst weer gereden en ff sprongetjes gedaan met haar. Ging redelijk. Dus voelde mij niet zo goed voorbereid en moest M starten terwijl ik bij haar vaak eerst een rondje L doe. Dus met twijfel gestart vanmiddag maar ondanks dat ze eerst het eng vond in de ring sprong ze top rond met 1 balkje. Super trots en tevreden. Toen wachten wachten op de rest en ja hoor zijn we ook nog kampioen geworden met de vereniging en mogen naar het nk haha geweldig

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 22:27

Netjes vibabu!!

Soms is geen voorbereiding beter dan wel een voorbereiding Marijke!! Succes!!

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 22:33

Gefeliciteerd beiden!

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 14:49

Gefeliciteerd beiden!

Vandaag wel lekker gereden, eerste rondje 2 x foutloos en 4de, 2de rondje in de barrage 2 balken, door een noodsprong mn teugels kwijt en daardoor 2 fouten. Heel blij hoe het vandaag ging, dinsdag L en M :D

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 15:33

Gefeliciteerd Marijke en vibabu!

Lekker Elitedeux, ben benieuwd hoe jullie debuut gaat dinsdag *\o/*

Ik heb heeeeerlijk gesprongen van de week, instructeur liet ons mooi inkomen en leuke oefeningen gedaan, aan het einde van de les sprongen we alweer een B parcoursje :D Cas was weer helemaal in der element :+:

Vandaag stond er aquatraining op de planning _O-
Eb en vloed bodem op stal, maar de pomp kon deze heftige regenval niet aan :+
We hebben iig lol gehad :))
Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 17:29

Nette resultaten!
Hier afgelopen weekend een balkje. Paard doet netjes mee qua tijd met de rest!

't blijft wel een eventer :))
Afbeelding
Hier dus ook wat regenval problemen _O-

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 19:40

Lekker zulke aqua trainingen! Hier staat alles nog vrij droog en de buitenbakken helaas erg mul..

Nog gefeliciteerd Vibabu en Marijke! Netjes!

Gaan er hier mensen naar Roosendaal volgende week?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 19:51

Hier wel water in de wei, maar bak en paddock hebben nog steeds wel wat dorst :+

Vibabu en Marijke gefeliciteerd met de mooie resultaten! En Ivonne gister ook mooi nul in Ermelo zag ik!

Hoe ging je M-debuut vandaag Elite Deux?

Roosendaal hier niet op de planning dit keer, wel altijd mooi concours!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 21:22

Jullie mogen hier wel wat emmertjes halen hoor! :))

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 22:14

@gomir. helaas vandaag niet een nul ronde. Denk een combinatie van iets moe en de wisselknop was ff defect haha maar ze was ook wel onder de indruk. Toch super trots op haar!

Ben twee dagen naar Ermelo geweest kwpn paardendagen kampioenschap jonge springpaarden met ivonne. Dag 1 sprong ze heel goed en heel safe met een mooie go. Dat werd beloont met een foutloze ronde en op naar dag 2 halve finale. Ze had eerst al niet zo’n zin om op de trailer te gaan haha verder wel heel braaf met inrijden en begin van het parcours ging best goed. De sloot bukte ze ff extra in de lucht en op het einde kregen we een balkje waardoor ze iets eraf was en overkruist bleef galopperen en ja toen kwamen we niet mooi bij de volgende. Ze sprong voor wel omhoog maar achter vergat ze. Ze sprong de 2 laatste hindernissen nog op karakter foutloos maar ze was op. Toch iets te pittig en moe. Ze krijgt nu lekker rust de rest van de week. Heeft ze wel verdient!

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 22:18

Bij ons wel mooi wat water gevallen maar niet zoveel als bij jou Cioccolato denk ik.

Ging gistermiddag ook wel ff mal in Ermelo werd opeens pikke donker en onweer. Gelukkig was ik al klaar en alles weer ingeladen. Snel weer naar t noorden gegaan. Is ongeveer iets meer dan twee uur rijden voor mij

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 23:34

Nou top dag gehad. L foutloos en 2de, M debuut ook foutloos en GEWONNEN *\o/* Was al blij dat we foutloos rond kwamen, en toen we gewonnen hadden helemaal. Echt zo blij met Schimmel :o

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 08:17

vibabu schreef:
Ik was maandag naar Opmeer met vosje. Zo fijn dat die ene jury er nu eens niet zat :) 76 punten in t basisparcours en 80.5 in de barrage en nu dus eindelijk de punten voor het L binnen :) mooi nog een 2e prijs meegenomen. 2e rondje zag ze op hindernis 2 ineens iets en heb ik maar een volte gereden anders zou het of een stop of een hele rare sprong worden. Verder foutloos. Trots op vosje, wat een leuk dier is het toch :) Voor de prijsuitreiking lekker af staan koelen in een sloot :D

Gefeliciteerd! Had ik in Noord-Holland ook met de dressuur wel eens last van, vaak dezelfde jury, nooit punten.
Rij je een stuk verder rij je twee punten per proef :=

ED gefeliciteerd!

Ik was jullie kwijt :oo
Nog steeds geen tijd gehad om te rijden :') volgende week ga ik voor een dag of tien naar Nederland, 3 september begint school weer, dan hoop ik makkelijker te kunnen gaan rijden omdat ik dan enkel de jongste mee hoef te nemen.

Verder mijn man kunnen overtuigen zijn paard minimaal twee maanden stil te zetten. Beest is zo lastig op het moment, ook onder andere ruiters, het liefste zet ik hem nog wat langer stil en pak ik hem weer op als we in ons nieuwe huis wonen, voor de paarden dan dus ook een nieuwe omgeving (eindelijk weer aan huis)

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 08:40

Knappe prestatie hoor Marijke! Fijn dat dag 1 zo goed ging. Jammer van de finale maar ik kan me voorstellen met zoveel indrukken dat het ook wel veel kan zijn voor zo'n jonkie. Wel fijn dat ze daarna nog goed sprong ondanks dat ze er geen puf meer voor had. Weet zeker dat je er een fijn paard aan hebt! Heb je een filmpje/foto's? Zag er wel prachtig uit daar!

Gefeliciteerd ED! Dit was toch je M debuut of ben ik in de war? Hoe dan ook knappe prestatie!

Jes, hoe gaat het met jullie nieuwe huis? En gezellig een weekje naar Nederland! Op visite bij familie?

Gomir, jammer! Ik ben er nog nooit geweest maar heb er heel veel zin in. Vind het een prachtige locatie :D

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 09:30

Super ED! gefeliciteerd met een top debuut!
@Nann: zijn daar wel foto's gemaakt maar ben helemaal vergeten om die te bekijken. Hoop dat ik ze online nog kan vinden. Geen filmpjes had niet iemand mee te filmen, maar misschien kan ik die ook terug vinden.
@Jess: welkom back en veel plezier met je bezoek aan NL :)