[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 11:11

Marjolein, je nieuwe doel is ook mooi en dat gaat straks alleen maar helpen in het M1!

Ik zou het wel tof vinden om nog een keer 195+ te rijden in de M2.

Ben ook benieuwd wanneer wedstrijden weer doorgaan. Wel echt balen dat de cijfers niet meer dalen :(

Imaginaerum, gelukkig! Ben je nu dan meer lang en laag over de rug aan het rijden?

Aaidaa, klinkt ook niet echt ideaal. En dat van het zitten op een paard dat niet loslaat herken ik :+ en hopelijk gaat het dan 's avonds wat beter!

Fleury

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 17:50

Hebben er mensen nog gefilmd og plannen om te filmen deze week?

Ik heb gisteren voor het eerst in de binnenbak gefilmd en dat is nog best lastig want de filmer moet bij c staan dus wij de bak verkleinen.

Maar het ging best fijn en na 1 keer filmen vond ik het wel genoeg geweest en die heb ik ook ingestuurd. En nu maar wachten....

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 18:00

Ik heb wel plannen. Maar eerst morgen een nieuw hoofdstel aanmeten *\o/*

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 20:43

Fleury, de keren dat je gelijk al tevreden bent met de eerste poging zijn wel het fijnst!

Ik heb donderdag fijn gereden! Blijft wel echt heel hard werken :') veel in galop aan het schakelen, en in contra aanspringen en ook schakelen, nog een contra lijntje meepakken en dan nog travers en schouderbinnenwaarts meenemen. Moet tussendoor dan wel stappen om weer bij te komen, nouja voor paard ook niet verkeerd :+

En weer een mooie stap gemaakt qua vliegende wissels, ben ik wel trots op :o
li-re de eerste poging en op de hulp een goede wissel. Zijn moeilijke kant re-li sprong hij 2x alleen voor of achter, maar wel op de hulp en de 3de poging was goed  *\o/*

Wij gaan zondag weer proefje opnemen :)

aaidaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 12:15

Klinkt goed Urosa, fijn dat het zo goed gaat.
Ik ben benieuwd naar je uitslag Fleury, hopelijk hoef je niet te lang te wachten.

Kennen jullie dat? Ik heb de hele week echt heerlijk gereden. Tijdens mijn zitles dinsdag liep ze als nooit tevoren, heerlijk. En ook donderdag tijdens mijn verenigingsles had ik haar echt fijn aan het lopen. Dus ik had gisteren met een stalgenootje afgesproken die me zou filmen en dan gaat het echt mehhh -O- . Ze loopt de proef wel braaf maar geen impuls dus daardoor echt niet tevreden.. Nou ja, voor volgende week met mijn instructrice afgesproken om even onder begeleiding in te rijden en dan te filmen, hopelijk gaat het dan weer wat beter :=

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 13:04

Nu is het wel heel fijn dat je eerst kunt filmen en dan kunt betalen en insturen. Maar balen dat hij net toen niet fijn liep. Hopelijk volgende keer beter.

Ik zit nogsteeds te wachten op de uitslag, begin het een beetje beu te worden, wacht nu langer dan bij het vorige systeem. Maar ook omdat ik extra benieuwd ben omdat het gewoon mn best proefje was tot nu toe.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 16:19

Fleury, snap ik goed. Toch niet leuk. Misschien volgende keer niet op een dinsdag insturen :')

Aaidaa jammer zeg! Maar het hangt wel om een winstpunt denk je? Wat je kan nu inderdaad dan gewoon kosteloos beslissen het te laten voor deze week. Maar fijn dat het voor de rest van de week in training wel heel fijn ging, komt dat in de proef ook wel. En met instructrice kan ook verschil maken!

aaidaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 16:09

Nee, als het goed gaat, hangt het bij ons om een winstpunt haha.

Caaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 22:19

Fleury, ik hoop dat je morgen dan toch punten retour krijgt :j

Morgen ga ik ook ein-de-lijk weer filmen na een stop van 1.5 maand! Zo ongeduldig om het nieuwe systeem proberen :D we zaten een tijdje in een dipje qua rijden en daarna regende het op elke film-gelegenheid.... Ik hoop dat we ons morgen weer een beetje kunnen laten zien. *\o/*

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 22:28

Ik heb dan vandaag eindelijk mijn punten mogen ontvangen en ik ga heel vrolijk door dit proces heen maar als je dan een proef rijdt, 175 punten krijgt en de week erop een proef rijdt die duidelijk beter is (misschien wel winstpunt?!?) en dan kreeg ik vandaag daar 174.5 voor. Dat is de eerste keer in deze hele M1 reis die we maken dat ik ECHT teleurgesteld ben. Geen winstpunt oke, maar hij had echt hoger moeten zijn.

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 22:36

Wat jammer Fleuri dat je punten dan zo tegen vallen. Klopt het commentaar er wel bij??

Online is toch lastiger dan in real life heb ik het idee. Lijkt wel alsof er strenger wordt beoordeeld.
Zie dat ook in de B pony’s wat best een nette proef is maar met rommeltjes en af en toe aanleuning storinkjes wordt best streng beoordeeld.

Ik heb vandaag een poging gewaagd nadat hij gister in de les zo fijn ging. Door omstandigheden tijdelijk andere instructrice. Maar heb daar vaker bij gereden. Is de vrouw van huidige instructeur. Ze let op andere dingen en dat is ook wel fijn.
Gister gekscheren voor mij voor het eerst ooit een vliegende wissel geprobeerd. Juffie zei ik denk dat we dat Harry zo geleerd hebben. Dus poging gewaagd. Ging nog best ok. Trots op mijn topknol.

Vandaag hielp juffie even met losrijden, er moest even muziek in.
Daarna een fijne proef gereden die in 1x goed was. Nu afwachten

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 11:05

Kimmetje26, fijn dat je zo lekker aan het werk bent met hem. Tof van de vliegende wissel! En je proefje klinkt ook goed!

Fleury, echt jammer :(:)

Caaroo, succes met filmen vandaag!

Ik heb gisteren gefilmd, maar Karel werd weer een draak toen we proefje gingen rijden. Hij kent de proef duidelijk, blijft wel netjes op mij wachten maar vind er niks aan en gaat dan ergens kloten. Maargoed, moeten we maar even doorheen. Uiteindelijk had ik de langste adem en wel een brave proef kunnen insturen maar weer niet zoals we eigenlijk kunnen :o

Doordeweeks in training gaat hij heel fijn dus dat vind ik toch belangrijker. Vanmiddag weer lekker naar les!

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 11:39

Lastig is dat Fleurt als je proef in verhouding tot andere proeven niet bij je punten passen. Jury soorten leren je wel om te relativeren.

Ik ben benieuwd naar de andere resultaten van de ingestuurde proeven.

Hier heeft Vi zichzelf aangetikt en een wondje op haar been. Been blijft dik, niet meer warm en Vi heeft geek verhoging, ze is ook niet kreupel maar ik zie soms wel iets onregelmatigheid. Dus ik heb een prachtig hoofdstel hangen en wil nog m'n bitjes testen maar dat schiet niet op. Spuit nu braaf 2 keer daags af met koud water en het lijkt iets te slinken. Maar ik wil gewoon weer graag rijden. Als het lang duurt zadel ik Fiddy op en mag die lekker stapritjes maken :D

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 20:09

Marjolein, jammer van Vi zeg! Hopelijk loopt het met een sisser af en is ze snel weer 100%

Ik heb vandaag echt zo heerlijk gelest <3 kreeg ook complimenten dat hij veel meer op eigen benen liep, meer in balans en veel actiever achter bleef. Dus wel heel blij met de bevestiging zo. Hij liep ook de sterren van de hemel. Keep on the good work zei ze op het einde :D Beetje jammer dat ik nu telkens zo'n niveau verschil heb in mijn online proefjes en hoe het dan vandaag kan gaan :+

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 21:51

Ik had heel snel mijn punten terug. Ik had zo fijn gereden en het was echt er goede proef. De middengalop moet nog veel meer, maar dan rijd ik te voorzichtig, omdat hij anders nog eens kan ontploffen.
En het aangalopperen bij de c en de overgang terug is niet te filmen in onze bak.
Daar laat ik punten liggen.
Ik baal van de punten 179.5

Online rijden is nog niet zo makkelijk geef mij maar meetmomenten of wedstrijden

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 22:47

Kimmetje26, jammer zeg! Helemaal vanwege zo'n half puntje en dat je zo enthousiast was. Kun je wel wat met het commentaar?

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 23:24

urosa schreef:
Kimmetje26, jammer zeg! Helemaal vanwege zo'n half puntje en dat je zo enthousiast was. Kun je wel wat met het commentaar?

Sommige dingen kan ik me in vinden en er zijn punten waarover aan moeten werken. Maar ik en de rest ook vonden het een goede proef

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 17:36

Kimmetje26, dat is jammer. Dan volgende keer weer beter!

Hier ook de punten terug, nog 190 *\o/*

Ik ga waarschijnlijk zondag weer filmen.

Caaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 19:31

Dank nog Urosa en gefeliciteerd met de score!

Onze proef ging een beetje slordig, maar het was wel het maximale wat ik er nu uit kon halen. Dus alsnog met een fijn gevoel gereden. We hebben 24 uur later ook onze punten al terug, ook 190 punten *\o/* Good to be back!

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 21:42

Gefeliciteerd met jullie punten! Ik baal een beetje van mijn laatste punten maar ben ook trots op hoe het toen ging. Even een ode aan Vera ;)

Afbeelding

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 10:45

Fleury, lief en super leuke foto van jullie beiden!

Caaroo, grappig dezelfde score :D gefeliciteerd!

Ik heb gisteren gereden, de bak was best nat dus moest aanpassingen maken maar het ging fijn :D hij kwam 1x zo mooi terug uit een kleine verruiming, echt op de achterhand <3

Ik ga morgen weer filmen. Zondag normaal rijden en dan dinsdag ook filmen vanwege kerst. Dus wij zijn mooi onder de pannen haha

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 20:19

Je bent lekker fanatiek Urosa :D maar je proefje zag er weer keurig uit! Ben benieuwd naar je punten.

Caaroo jij ook nog gefeliciteerd met je 190!

Kimmetje26 wat enorm balen! Zo'n goed gevoel en dan net een half puntje tekort.
Ik ben daar zelf ook heel bang voor. Fijn rijden en dan 179 of 179,5.

Er was deze week wat onduidelijkheid over wel/niet in de binnenbak en met les Ed. Maar uiteindelijk had ik vandaag les (buiten) en hebben we ook een filmpje opgenomen. Het ging niet vlekkeloos maar ik mag niet ontevreden zijn! Dus ik hoop ook geen 179.5 :( Maar onverwachts toch een filmpje deze week :)

Caaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 23:48

urosa schreef:
Ik zou het wel tof vinden om nog een keer 195+ te rijden in de M2.

Nou, dat is je gelukt lees ik! :D zou je je proef toevallig willen delen? Dan kan ik alvast kijken hoe het moet :+

Fleury, enorm lieve foto <3 en je rijdt steady punten!

Ik heb mijn bijrijdpaard voor het eerst met sporen gereden en alles ging ineens 100x makkelijker. Ik kon er meer aan rijden en mooier/stiller blijven (door)zitten met lange en rustige benen. Zonder sporen trek ik mn hakken onbewust op en ga ik veel te hard werken. In de proef werd hij nu gelijk een stuk heter, waardoor ik iets te voorzichtig reed, maar als ik dat loslaat kunnen de punten volgens mij echt flink omhoog.

Toch wil ik het heel graag met zo weinig mogelijk “hulpmiddelen” kunnen, ik wil dat de afstemming in de basis gewoon goed is, ook al is het geen voorwaarts denkend paard zegmaar. En ook al kan ik de sporen er goed af houden, ik ben toch bang dat hij eraan went of zo. Nu dus even goed nadenken op welke manier ik die sporen verder mee ga pakken.. :?

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 11:05

Caaroo, ik heb hem per PB gedaan! En klinkt goed van je proefje! Qua hulpmiddelen goede insteek maar ik vind het belangrijker hoe mensen met een hulpmiddel omgaan dan of ze er één gebruiken. Sinds ik Karel (ook geen heel voorwaarts paard) alleen met sporen en zonder zweep rij is hij veel beter aan mijn kuithulp komen te staan. Kwestie van volhouden en heel consequent zijn. Dus net als bv dat je aan de voorkant altijd je hand mee wil geven moet je als doel hebben om je been stil te hebben liggen. Dus kuithulp, geen reactie spoortje. Been weer stil, en etc. Het gaat vaak fout als mensen blijven pompen met of zonder spoor.

En ik ben inderdaad nog ondersteboven van mijn 208,5 *\%/* maargoed hij liep nu thuis ook wel erg fijn, net zoals hij op wedstrijd kan lopen. Heb ook niet de illusie dat ik hem dinsdag weer zo kan rondsturen, valt het alleen maar mee :')

Gisteren gereden, hij begon ietswat stijf vanuit de schouder en in de lengte buiging maar goed kunnen oplossen. Verder mooi stapje gemaakt met appuyement in galop en schoudervoor in de galop. Morgen dus waarschijnlijk laatste keer filmen :):) kan ik mooi de rest van de lockdown gebruiken hem Z1/Z2 klaar te krijgen :o

Caaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 21:48

Zo sta ik er ook een beetje in ja. Voorlopig maar even eea uitproberen om te kijken wat het fijnst werkt! En je timing is wel super zo urosa :))

Vanochtend de proef opgestuurd en vanavond de punten al terug *\o/* compleet in lijn met vorige proeven 191,5. Superfijn protocol, de slordigheden zijn streng afgestraft, maar dan wel weer een 8 op de gebroken lijn en een 7.5 op de middenstap, terwijl dit paardje kort geleden alleen nog lateraal kon stappen. Zo trots op dat beestje <3