[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rockefeller0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 06:52

Gister wedstrijd gehad tijdens de regen en onweer. Ging helemaal niet fijn voor mijn gevoel, ze werd wat loperig en het wijken wilde ineens niet meer. Toch nog 2x een 2e plaats en 2 winstpunten gereden :)

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 09:16

@ Haike; Welkom en gefeliciteerd! Vertel eens wat over je paard? Neem aan niet die in je onderschrift?
@ Rockefeller: Lieten ze het doorgaan dan met onweer? Gefeliciteerd met je prijzen en punten!

Hier viel het noodweer allemaal wel mee, wel regen maar onweer was zo erg niet. Paar x wat flitsen en rommelen en dat was het. Heb een hele fijn les gereden. Hij gaat echt steeds ruiger draven, maar man man, wat is dat lastig om vol te houden! %) :+

annika_s

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 09:30

Hier viel het ook mee, wel regen en wat gerommel maar als ik de plaatsen om ons heen zag zijn wij er goed vanaf gekomen.

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 09:54

Gefeliciteerd met je punten en prijzen Rockefeller.

Hier werd de les helaas afgelast ivm de weersverwachting. Het viel alleen heel erg mee klein beetje regen en klein beetje gerommel in de verte dus dat was opzich jammer.

Even kijken of ik vanavond aan rijden toe kom want wij moeten zondag weer op concours.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 10:09

Toch nog goed gereden Rockefeller!
Wanneer het hier niet lekker gaat rijd ik echt geen winstpunten.

Dat weer van de afgelopen dagen was echt lastig. Je weet niet wat je er nou mee aan moet.

Rockefeller0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 11:04

Ja het ging wel gewoon door en als het te erg zou worden konden we naar binnen. Een pauze ingelast en uiteindelijk toch buiten gereden, maar wel wat gerommel en een wat flitsen

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 11:00

Ik probeer met dit weer zo veel mogelijk in de avond te rijden. Pas sowieso de training beetje aan, tussendoor wat meer stappen en ook wat korter rijden in z'n geheel.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 11:16

Ik heb inderdaad ook vooral 's avonds of 's ochtends vroeg gereden. Gek genoeg lijkt mijn pony extra goed te functioneren bij warm weer. Of het is toeval dat de afgelopen 2 weken het rijden heel erg lekker gaat haha! :P

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 11:21

Ik merk ook niet zoveel verschil eigenlijk, meer aan mezelf :+
Helaas blijft het voorlopig zo warm. %)
Volgend weekend weer concours en ik hoop vurig dat het dan niet zo warm wordt.

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 12:12

Hier vanochtend ook vroeg gereden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 15:33

Marietje35 schreef:
@ Haike; Welkom en gefeliciteerd! Vertel eens wat over je paard? Neem aan niet die in je onderschrift?

Dank je! Is inderdaad niet die uit mn onderschrift, zal het eens aanpassen. Het is een 5jarige wynton die ik rijd voor de fokker, nadat ik ook de moeder en broer al gereden heb. Door wat pech bij zowel paard als bij mij hebben lange tijd niet echt kunnen rijden en veel pauzes gehad maar gelukkig zijn we nu eindelijk goed aan de gang. Ze is dus nog wel groen en vind veel spannend maar laat zich wel steeds beter bewerken en afgelopen zondag dus eerste keer gestart en komende zondag mag ze weer om even ervaring op te doen.

Rockfeller gefeliciteerd!!

Marietje fijn dat dr les zo goed ging! Volhouden is kwestie van trainen denk ik?

Hier weinig noodweer gehad, vooral echt heel plaatselijk en wisselvallig. Gisteren toevallig pas om 2130 gereden en toen was het heerlijk, vanavond les op de club.

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 16:31

Pff ik vind het verschrikkelijk met die warmte. Gister niet gereden en vandaag helaas de privé les ook geannuleerd dus hele week geen les.
Nu de bak aan het sproeien en dan vanavond toch maar rijden.
Zou blij zijn als de temperaturen volgende week wat terug lopen.

Zondag denk ik de laatste L1 wedstrijd, zou eigenlijk halverwege juni nog een keer L1 starten maar die wedstrijd heb ik helaas af moeten zeggen..
Nu een beetje aan het twijfelen 1 juli heb ik me zowiso L2 ingeschreven maar ga ik dan heel juni niet starten en alleen trainen of zou ik beter wel kunnen starten om een beetje wedstrijdritme te houden?

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 12:15

@ Haike; Leuk dat je voor een fokker rijdt! Die uit je onderschrift is wel van jezelf?
@ Buxy; Dat hangt geheel van jezelf af .... Heeft je paard regelmatig starten nodig? Heb je nog dingen die je wil proberen in de proeven etc etc.

@ Haike; Dat is ook zo hoor, hij moet hier sterker in worden. :j Vandaag weer les, dan lukt het toch altijd weer een stuk makkelijker, als ik alleen ben dan zet ik net wat minder door. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 21:47

Buxy ik zou dat compleet laten afhangen van het soort paard. Ene maakt het niet uit en loopt altijd, andere heeft toch weer ritme nodig en moet er altijd even inkomen.
Ik rijd vaak mn wp vol dus dan moet ik gewoon over en heb ik geen mogelijkheid om te twijfelen :+

Marietje, hoe was je les gegaan?

Die uit mn onderschrift is idd van mezelf, maar zal het eens aanpassen.
Ik had gisteren clubles maar was ontzettend heet en mn eten was niet helemaal goed gevallen dus maar korte stukken echt gereden maar ze liep onwijs fijn! Vandaag rust en morgen simpel thuis, gaan we zondag weer op pad.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 09:42

Mag ik vanuit het B topic overstappen naar jullie toe? Mijn paard start vandaag haar eerste L1 wedstrijd.

Ze wordt door mijn zusje uitgebracht.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 10:21

Natuurlijk.

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 10:34

Welkom! En succes vandaag!
Ik mag vanmiddag om half 3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 12:07

Welkom en succes!

Buxy ook succes+

Ik vandaag om 1610

Rockefeller0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 13:04

Succes vandaag allemaal!

Mijn paard is weer een ijzer kwijt ;( dus maar even een paar daagjes rust tot de hoefsmid er is.

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 16:53

Wij hebben het weer gehad voor vandaag. Heel tevreden over vandaag de spanning op concours zijn eigenlijk helemaal weg en hij is fijn te rijden. Zelf wel last van de warmte.
Punten waren 183.5 en 195 *\o/*

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 17:17

Jeeee goed gedaan.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 17:18

Welkom charaz!

Goed gedaan buxy!

Wij mogen volgende week zondag weer

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 17:24

Ik heb weer tijdje geen wedstrijden staan. := :')

ninavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 17:39

Mag ik me ook melden? Ik heb over een maand of 2 mijn L1 debuut! Niet officieel want het is op de manege maar het leek me toch wel leuk om hier mijn resultaten te delen.

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 18:02

Welkom aan de nieuwen! Leuk wat nieuwe aanwas!

En gefeliciteerd buxy!

Ik heb komende zaterdag weer wedstrijd. Weer een selectie voor de paradressuur. Ik hoef hem niet perse te rijden want ben al door. Maar ga hem toch rijden voor de ervaring.
Ben benieuwd hoe dat gaat want afgelopen keer liet ze me behoorlijk stikken in de ring :(