Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

carika

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 22:44

Hoeveel proeven beoordelen jullie per week? Totaal niet nieuwsgierig ... :o

wythlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 22:48

Daarom heb ik ook weer ingeschreven voor "gewone" meetmomenten. Dan heb je je punten direct en help je de verenigingen ook een beetje (hopelijk).

Jury's en KNHS doen ook hun best.

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 23:14

Suzan_bobar schreef:
tammiebels schreef:
of m2 pony :o

:') gelukkig hebben we veel geduld :D

Hahaha zekers

(Moet van de 28e ook nog uitslag hebben)

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 23:56

Misschien kunnen de bokkers de juryleden pb'en als ze nieuwgierig zijn? Nu bestaan halve paginas met had jij mij? Er zijn 1000 inschrijvingen, de kans dat net 1 van de 3 jurys jou proef heeft is echt klein. Zo blijft het ook een beetje on topic en overzichtelijk imo

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 06:54

Citaat:
Jazeker! Daarom meld ik het ook, denk dat ze echt heel hard werken om alles in te halen. Heb nu niet meer de puf om de rest te doen maar morgen worden deze dus teruggestuurd. Heb nu in ieder geval 1 bokker ertussen zitten hahaha.

Is dat niet heel erg lastig, trouwens? Dat je hier leest dat iemand heul erg zenuwachtig was, voor het eerst in tijden weer start en dat jij dan objectief die proef nog moet zitten te bekijken? Normaal heb je op een wedstrijd die achtergrondinformatie niet en dan is objectief blijven zo veel makkelijker. Ik ben docent en ik vind het zelf altijd erg lastig om objectief na te kijken als ik weet van wie ik de toets voor me heb. Ik zorg dan ook altijd dat ik dat niet weet voordat ik de punten op ga tellen. Bij zo'n proefje waar iemand en haar naam zegt en duidelijk herkenbaar in beeld is, wordt dat zo lastig...

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 07:00

Maar dan moet je de naam van ruiter of paard ook maar net kennen. Niet elke username is natuurlijk van het paard van dit moment. Als jurylid kom je volgens mij sowieso wel mensen tegen die je kent. Ik ben in het echt wel eens gejureerd door een bokker, maar ken ook juryleden die niet op bokt zitten en mij wel jureren. Dus dan kunnen ze alsnog de achtergrondinformatie hebben. Niet echt een verschil lijkt me, behalve dat online iemand 'kennen' van een paar berichtjes anders is.

Hebben de juryleden hier trouwens al een filmpje terug moeten sturen omdat het eigen lesklant is?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 07:35

Jester_ schreef:
Misschien kunnen de bokkers de juryleden pb'en als ze nieuwgierig zijn? Nu bestaan halve paginas met had jij mij? Er zijn 1000 inschrijvingen, de kans dat net 1 van de 3 jurys jou proef heeft is echt klein. Zo blijft het ook een beetje on topic en overzichtelijk imo

Gelukkig jureer ik geen dressuur, maar ik ben in het begin toen er net rijstijljury's waren echt lastig gevallen met pb's. Eerst voor de wedstrijd met allerlei punten waar ik rekening mee moest houden en daarna over de cijfers en dan ook nog boos zijn als je het niet meer weet. Bij een SGW komen er misschien wel 80-100 combinaties voorbij die je 2 of 3 sprongen ziet nemen, dat is echt niet te onthouden.

Ik kan het ook echt niet waarderen als ik pb's krijg of ik ergens zit of dat ik ergens gejureerd heb. Gelukkig is dat nu niet meer het geval, maar ik kom mede daardoor ook niet meer op het SGW deel van Bokt.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 07:40

gr_roos schreef:
Jester_ schreef:

Gelukkig jureer ik geen dressuur, maar ik ben in het begin toen er net rijstijljury's waren echt lastig gevallen met pb's. Eerst voor de wedstrijd met allerlei punten waar ik rekening mee moest houden en daarna over de cijfers en dan ook nog boos zijn als je het niet meer weet. Bij een SGW komen er misschien wel 80-100 combinaties voorbij die je 2 of 3 sprongen ziet nemen, dat is echt niet te onthouden.

Ik kan het ook echt niet waarderen als ik pb's krijg of ik ergens zit of dat ik ergens gejureerd heb. Gelukkig is dat nu niet meer het geval, maar ik kom mede daardoor ook niet meer op het SGW deel van Bokt.

Dat vind ik eigenlijk best heel heftig om te horen zeg := Ik snap dat ook niet. Ik heb 1 keer contact gezocht met een jury, maar dat was om te bedanken voor het jureren en de opmerkingen omdat ik te ondersteboven was na de uitreiking haha.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel juryleden er nu meewerken? Alleen degene die tot m of hoger mogen jureren toch? En dan nog degene die aangemeld hebben?

Jelle1236

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 07:48

Een pb? Ik vind het juist wel leuk om te lezen. Meeleven.. laten we maar niet de juryleden persoonlijk benaderen, lijkt mij niet echt handig. Op onze club worden wij ook zo vaak door een bekende gejureerd. Als ik een wp heb, is omdat de proef wp waardig is gereden. Niet omdat ze medelijden hebben. Dat is hier niet anders. Ik vind het altijd zo leuk wanneer de juryleden iets loslaten. Leuke acties, mooie combinaties, de punten en of ze een bokker hebben. Voor mij dus hoop ik geen pb!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 08:05

Maar famke, volgens mij ging het meer om de meerdere berichten die gepost worden met een beschrijving van zichzelf als combinatie met de vraag of de juryleden hier hen beoordeeld hebben. Dat wordt vervelend gevonden, niet de juryleden die wat leuks of bijzonders delen

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 08:19

Het is toch ook gewoon leuk om te lezen waar ze met welke klasse zijn met jureren nu. Ik vind de inhaalslag knap die ze maken. Heb de KNHS via de app ook een compliment gestuurd hoe ze het doen. Want ik krijg wel steeds binnen een uur een appje terug namelijk als ik een vraag heb of twijfel of m'n filmpje goed door is gekomen.

Ik vind het knap dat de jury in hun vrije tijd nu zoveel filmpjes thuis zitten te beoordelen, petje af!!

Jaxxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 08:23

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel juryleden er nu meewerken? Alleen degene die tot m of hoger mogen jureren toch? En dan nog degene die aangemeld hebben?[/quote]

Ik denk nu inderdaad alleen nog M en hoger juryleden. Ik ben zelf jury B/L (ik zou in april starten met de M-opleiding, maar die werd door de Corona verplaatst naar het najaar) en ik zou best willen meedoen maar mij is in ieder geval niets gevraagd.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 08:44

MyWishMax schreef:
Maar famke, volgens mij ging het meer om de meerdere berichten die gepost worden met een beschrijving van zichzelf als combinatie met de vraag of de juryleden hier hen beoordeeld hebben. Dat wordt vervelend gevonden, niet de juryleden die wat leuks of bijzonders delen

Nou dat dus. Bedoel iedereen is vrij te vragen en te delen wat hij wil maar het wordt soms wel irritant nu. Ik snap dat je je punten wil weten maar die komen ooit vanzelf

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 08:44

Er staan twee online events open nu, mochten er nog mensen willen gaan inschrijven!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 08:46

Jaxxie, ik denk dat dat nog lastiger is als B/L juryleden mee gaan doen. Dan moet je administratie gaan bijhouden welke juryleden je wat kunt sturen, wat nog meer werk is voor de KNHS. Ik vind het al knap wat ze nu voor elkaar krijgen en niet gek dat er nog wat misgaat er vertraging is.

Voor jou wel jammer dat de opleiding niet door ging, maar je nu ook niet kunt helpen.

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 08:51

Misschien is het beter als de KNHS even een weekje geen online event open zet. Kan iedereen het even bijwerken en lopen de jury's niet zo over met allemaal oude proeven. Ik vind het niet erg om te wachten, maar het is voornamelijk voor de jury's nu even niet te doen lijkt mij.

Jaxxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 08:57

MyWishMax schreef:
Jaxxie, ik denk dat dat nog lastiger is als B/L juryleden mee gaan doen. Dan moet je administratie gaan bijhouden welke juryleden je wat kunt sturen, wat nog meer werk is voor de KNHS. Ik vind het al knap wat ze nu voor elkaar krijgen en niet gek dat er nog wat misgaat er vertraging is.

Voor jou wel jammer dat de opleiding niet door ging, maar je nu ook niet kunt helpen.

Ja, ik begrijp het ook zeker wel, maar omdat ze nu met de pilot van het Z ook moeten gaan "scheiden" naar welke juryleden ze iets kunnen sturen en ze toch nog best wel achterlopen met de beoordelingen zou het misschien toch makkelijk zijn als er nog meer juryleden aan het werk kunnen gaan.
Vanuit de reacties van andere juryleden hier maak ik toch wel een beetje op dat ze het er nog best druk mee hebben nu.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 09:13

Hier ook de punten terug gehad van 28-05, 189,5. Dat viel mee! Ik dacht net wel/niet winst.
Leuke opmerking erbij; Je rijdt erg vriendelijk! :)

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 09:17

Annetje schreef:
Citaat:
Jazeker! Daarom meld ik het ook, denk dat ze echt heel hard werken om alles in te halen. Heb nu niet meer de puf om de rest te doen maar morgen worden deze dus teruggestuurd. Heb nu in ieder geval 1 bokker ertussen zitten hahaha.

Is dat niet heel erg lastig, trouwens? Dat je hier leest dat iemand heul erg zenuwachtig was, voor het eerst in tijden weer start en dat jij dan objectief die proef nog moet zitten te bekijken? Normaal heb je op een wedstrijd die achtergrondinformatie niet en dan is objectief blijven zo veel makkelijker. Ik ben docent en ik vind het zelf altijd erg lastig om objectief na te kijken als ik weet van wie ik de toets voor me heb. Ik zorg dan ook altijd dat ik dat niet weet voordat ik de punten op ga tellen. Bij zo'n proefje waar iemand en haar naam zegt en duidelijk herkenbaar in beeld is, wordt dat zo lastig...

Ik onthou dat echt niet, vooral omdat ik het niet relevant vind in mn jureren. Dus voor mij is dat zeker niet van invloed. Daarnaast heb je in het echt ook wel eens dat je iemand in de ring hebt die je kent, vaker zelfs dan dat je nu online iemand tegen komt. Ik heb daar geen moeite mee om dat uit te schakelen.

Voor de bokkers die benieuwd zijn of ze door mij gejureerd zijn heb ik in een eerder bericht mijn naam genoemd, als men nog vragen heeft nav het protocol mogen die absoluut gesteld worden.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 09:32

Annetje schreef:

Nee hoor, ik heb wel vaker bekende mensen in de ring. Ik word er niet warm of koud van. Mooi voorbeeld is dat ik ooit een amazone in de ring gehad heb, die blijkbaar "bekend" was. Ik jureer niet anders dan anders en dat was in dit geval niet heel hoog maar daar werd ook naar gereden. Toen ben ik inderdaad benaderd of ik wel wist wie het was. En dan is mijn antwoord nee en het maakt voor mij ook niets uit.

Ik jureer geen lesklanten, liefst ook geen lesklanten die niet meer bij mij rijden maar soms gebeurt dat wel. Nu in het online gebeuren zat er ook 1 tussen. Maar anders jureren? Nee. En ik deel ook geen winst uit omdat ik denk ah jemig das ook sneu. Nee.....Maar goed ik ben dan ook echt wel wat dat betreft heel eerlijk en open. Ik kan nooit doen alsof en dat doe ik nu ook niet.

Ik heb hier in het topic (tig pagina's terug) zelf aangeboden dat mensen me dingen mogen vragen als ze door mij beoordeeld worden en ik vind die vragen heb je mij gehad ook niet storend. Ik heb geen idee wie ik wel of niet gehad heb, dat kan ik alleen zien aan het combinatienummer namelijk. Zo nu en dan krijg ik die via een pb en dan kijk ik. Ik zit daar niet mee hoor. En als ik ergens wel mee zit, nou dan hoor je dat :D

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 09:37

Even een vraag van mijn kant. Hoe kunnen jullie bij de inschrijving zien dat iets vol zit? Ik organiseer namelijk ook meetmomenten maar krijg tig mails dat mensen in willen schrijven terwijl die datum al lang vol zit en ik deze ook op vol gezet heb. Maar kun je dat niet zien? Want nu melden ze ja het lukt niet om in te schrijven.......Anders kan ik ze wijzen op hoe ze dat kunnen zien, das misschien handiger!

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 09:39

WenK schreef:
Ik onthou dat echt niet, vooral omdat ik het niet relevant vind in mn jureren. Dus voor mij is dat zeker niet van invloed. Daarnaast heb je in het echt ook wel eens dat je iemand in de ring hebt die je kent, vaker zelfs dan dat je nu online iemand tegen komt. Ik heb daar geen moeite mee om dat uit te schakelen.

Voor de bokkers die benieuwd zijn of ze door mij gejureerd zijn heb ik in een eerder bericht mijn naam genoemd, als men nog vragen heeft nav het protocol mogen die absoluut gesteld worden.

Ik ben door jou gejureerd en was echt heel blij met de punten, maar vooral ook met de feedback!
Was eerst bang dat de knhs een foutje had gemaakt toen ik m’n punten zag staan :o Sinds 5 jaar weer m’n startkaart aangevraagd en vind het erg moeilijk om er weer zo in te komen in het M1 na allerlei blessures van beide kanten. Dus mis echt een stuk routine en had op de proeven hiervoor geen winstpunt. En ben voor mezelf ook nogal perfectionistisch, dus was echt heel blij met dit protocol! Dat ik toch niet zo verkeerd bezig ben :o

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 09:40

Kun je niet gewoon in de beschrijving zetten dat het vol is?
Bij de online events zie ik het omdat het knopje inschrijven weg is :Y)

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 09:41

Bij een online event worden de bolletjes altijd grijs als je niet meer kan inschrijven. Of is de inschrijving gesloten. Heb je een linkje naar het vraagprogramma? Dan kan ik even checken of dat bij de meetmomenten ook zo is.

Ik zie dat het online event voor 2 juli nog steeds open staat, geeft toch wel aan dat veel mensen denk ik de meetmomenten weer mee gaan pakken :)

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 09:45

Inmiddels 2 weken verder en wil toch echt wel graag mn punten.... :o Ik heb me wel ingeschreven voor de 2 volgende online wedstrijden