[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 15:29

Fijn dat het allemaal oke loopt met het nieuwe huis Frederique. Hopelijk blijft dat zo ! Dat kan soms nog een heel gedoe zijn..

Ben benieuwd Goldie, hopelijk wennen jullie snel!

Mijn god meiden, dit is toch wel heel erg.
We hebben gister een bank gezien de we wilden kopen. Afijn, afspraak gemaakt met de winkel dat we hem vandaag zouden ophalen.
Trailer opgehaald, oude bank weg gebracht naar de stort.
Hup de nieuwe bank ophalen, tot daar de kussens eruit gehaald werden (was een showmodel) en er een dikke scheur in zat!!!
Dus dat gaan we mooi niet doen.
Alleen hebben we nu dus geen bank in huis :+
Dat is toch ook wat.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 15:31

Goldie schreef:
Wij hebben net maandag de betonnen wanden gestort, dinsdag werd de balkenbroodjes vloer gebracht. Dus daar gaan we hopelijk snel mee verder, dan nog 1x beton en dan kunnen we ook aan de gang met het houten skelet :)
Fijn dat het bij jullie zo voorspoedig gaat :) Ben erg benieuwd hoe het er uiteindelijk uit gaat zien :j

Ik zal tzt wel foto's plaatsen van het eindresultaat!
Beton en broodjesvloer hebben we idd net achter de rug. Ik kijk natuurlijk vooral uit naar het bouwen van de stallen :) maar dat moet nog even wachten..

paljaslaura

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 15:36

Oeps sta je dan Anouk :')
Klinkt goed! Snap dat de bouw van de stallen het leukst is haha

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 15:36

Ben benieuwd naar jullie huizen!
Ik vind 't ook heerlijk om ze aan huis te hebben, ook al woon ik nog in hotel mama. Heb ook geen enkele drang om een eigen woning te kopen en dus steeds op en neer te moeten.

Haha dat is ergens wel hilarisch anouk. Maar wel vervelend dat je nu niks hebt _O-

Ik heb weer iets bij elkaar gezet.
[KS-ITP] Onderlinge afspraak?
't popje

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 17:09

FCSA schreef:
Goldie schreef:
Wij hebben net maandag de betonnen wanden gestort, dinsdag werd de balkenbroodjes vloer gebracht. Dus daar gaan we hopelijk snel mee verder, dan nog 1x beton en dan kunnen we ook aan de gang met het houten skelet :)
Fijn dat het bij jullie zo voorspoedig gaat :) Ben erg benieuwd hoe het er uiteindelijk uit gaat zien :j

Ik zal tzt wel foto's plaatsen van het eindresultaat!
Beton en broodjesvloer hebben we idd net achter de rug. Ik kijk natuurlijk vooral uit naar het bouwen van de stallen :) maar dat moet nog even wachten..

Ik kan niet wachten tot het houten skelet staat, dan begint het een beetje huis te lijken. En dan zijn we eindelijk weer uit de grond vandaan _O- Nu 2x betonnen gehad, nog 1 te gaan.
Hebben jullie een met heipalen gewerkt of ook een andere constructie?

Ik heb woensdag springles, hoop er dan toch wel weer een paar keer opgezeten te hebben. Ik ga voor zondag, maandag en dinsdag :+ Kan ik weer een beetje bijkletsen met de buurman _O-

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 17:12

Goldie schreef:
Ik kan niet wachten tot het houten skelet staat, dan begint het een beetje huis te lijken. En dan zijn we eindelijk weer uit de grond vandaan _O- Nu 2x betonnen gehad, nog 1 te gaan.
Hebben jullie een met heipalen gewerkt of ook een andere constructie?

Ik heb woensdag springles, hoop er dan toch wel weer een paar keer opgezeten te hebben. Ik ga voor zondag, maandag en dinsdag :+ Kan ik weer een beetje bijkletsen met de buurman _O-

Het is bij ons zandgrond dus er hoefde gelukkig niet te worden geheid.
Ik hoop vanaf zondag ook weer wat meer te kunnen rijden. Veel plezier woensdag met je les!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 17:16

Oh ideaal :Y) Wij hebben een hele bijzondere fundering door de klei en heien was ook niet echt een reële optie.

Dank je :)
Ben je zelf al helemaal hersteld van je val?

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 18:08

Jep, gelukkig wel!

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 12:26

Eva, ik zag het op insta.. Had je nog een berichtje gestuurd. Wat een narigheid zeg.. Hopelijk snel weer op de been! Hoe gaat het nu?

Frederique, gaat hard met jullie huis! Waar staan je paarden nu eigenlijk?

Laura, begrijpelijk dat je het uit handen hebt gegeven. Hopelijk heeft hij snel een fijn nieuw baasje. :) Hoe gaat Mick nu?

Iemand nog wedstrijd gehad van het weekend of iets leuks gedaan/gepland? Wij hebben vanavond crosstraining in Hernen.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 13:18

Spannend al dat bouwen hier! Super gaaf wel :j

Ik denk idd ook verstandig Laura, uiteindelijk doe je het toch voor je plezier. Dan kun je er beter afscheid van nemen.

Nann, ik heb je berichtje even gemist denk ik! Nou heel gedoe hier, eerst die nageltred, toen ontsteking in het bloedvat van de katheter en nu staan ze in quarantaine. Kleine dame had ineens een oedeem op de knie waar pus uit kwam en na een swabje bleek daar de MRSA bacterie in te zitten. Ik hoooop dat ze deze week weer mee mogen maar we gaan het zien. Ze staan er al een maand nu. -O-

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 13:42

Veel plezier met crossen Nann! Hoe doet Cooper het?
De paarden staan nu in Overberg, waarschijnlijk kunnen we ze in de winter naar huis verhuizen :)

Goldie hoe ging je les?

Eva, veel sterkte met het veulen! Wat enorm balen...

Wij hebben vanavond springles bij de Schalm, veel zin in :)

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 15:33

Mijn les zou woensdag zijn, maar kreeg net een berichtje dat z'n schoonvader jarig is en dat ze uit eten gaan. Was hij even vergeten, dus wordt weer een week later :')

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 12:34

Sterkte! En weer goede resultaten/lessen etc :)

Ik ben net terug van vakantie, zaterdag de Overijsselse. Met vervoer kan het alleen een probleem worden, m'n moeder heeft dr teen gebroken in de vakantie en m'n vader z'n hand, hopelijk kan de eigenaar mee. 8 september ons M debuut gepland, nu maar een stok achter de deur want anders komt het er niet van :D

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 13:11

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 13:24

30 x 70 zie je vaak op concours. Daar kun je mooi wat in kwijt. Maar ben zelf al blij met mijn 20x60

Succes met je debuut Elitedeux!!

Gisteren weer gestart. Vanwege de tijd 2x direct op tijd. 1e parcours liep hij een paar keer de afstand dicht, maar ging mooi door. Was nog 2e. 2e parcours een balk door mijn fout en toene maar gekozen om wat toeristischer te rijden. Hij wordt steeds feller in het parcours en dat is wel eens wat lastiger met zo’n grote.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 13:35

Wij hebben ook een 20x60. Prima voor thuis. Ik spring eigenlijk toch nooit thuis. Maar als je de ruimte hem zou ik 'm lekker wat groter doen.

Gefeliciteerd lithya

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 13:50

Super Lithya! Alweer beter dan de vorige keer! Stond een mooi parcours vond ik. Weet natuurlijk niet of je hetzelfde parcours had als overdag.

Ik heb in de middag meegedaan. Voelde mij in de ochtend niet zo best en had dit keer best last van de warmte voelde mij benauwd en duizelig. Maar desondanks heel fijn gereden. Ivonne liet haar top rijden en dit keer wat bochten binnendoor gedaan. Pakte ze heel goed op zo trots op haar. Eerste parcours foutloos en 1ste prijs. Tweede parcours kakten we beide iets in en hadden we een balk. Daarna meteen Gucci klaar gemaakt voor de eerste keer meteen ZZ en wat deed ze het goed! Eerste parcours een balk omdat te veel op de buitenkant aanreed en vervolgens raakten we de achterste staander sorry paard. Tweede parcours was ik op en liet haar naar de laatste dubbel te veel doorlopen twee balken. Maar zo tevreden de vorige keren zo’n rommelig ritme maar nu mooi stabiel.

Ivonne https://youtu.be/KEViXUov_VA
Gucci https://youtu.be/A8TeuqE34p4

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 13:50

20 niet te smal?
Ik neig naar iets als 30x45 of 30x50

@marijke: wat een fijn debuut, gefeliciteerd!

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 13:51

De buitenbak bij mijn ouders is 25 x 45 prima om in te springen

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 14:03

Hele fijne rondjes zo Marijke :j

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 14:07

FCSA, 20 vind ik aardig smal, 30 is dan misschien beter?
Mooie rondjes Marijke! Fijne paarden heb je.

M debuut is nog vervroegd, 14 augustus gaan we naar Dalerveen. Hoor van veel mensen dat dat een mooi terrein is om te rijden en ze "vriendelijk" bouwen. Lijkt mij een geschikte plek dan om voor het eerst M te gaan rijden.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 15:31

Dalerveen is voor een debuut inderdaad prima te doen! Altijd wel relaxed daar, alleen ik vind het zo'n ellende om er te komen (en te parkeren met de vrachtwagen :+ ).

Klinkt als goede rondjes Lithya en Marijke!

Mijn bak is iets van 25x50 (niet helemaal rechts langs een slootkant dus ene korte zijde is langer dan de andere) ;) Zou vooral kijken wat goed uitkomt op het terrein en ook even de kosten van verschillende formaten navragen. 25 of 30x 60 is prachtig, maar als je altijd alleen rijd wel heel royaal. En het moet ook aangelegd en onderhouden :+

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 17:19

Ik heb het niet zo in m'n hoofd, die afmetingen.
Ik vind dalerveen een leuk concour ik ervaring op te doen ja. Wel een goede keuze om 'm te starten daar.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 13:18

Gefeliciteerd Marijke en Lithya!
Als er de ruimte en geld is voor 30m breed zou ik dat wel doen als je ook thuis springt. Scheelt echt een hoop net dat stuk breder.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 11:28