[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 17:55

Het was bij ons zaterdag toch nog wel 8/9 graden met zon en weinig wind. We vertrokken om 14.15 en kwamen om 15.45 weer terug en toen was het ook in de zon koud!!

Maar vandaag is het andere koek. De masseuse kwam voor Vera :z en ik moest dus daar heen fietsen, een uur erbij zitten (we waren al in haar stal gaan staan ipv buiten) en toen eigenlijk weer terug fietsen. Maar ze had een grote auto dus ben ik thuis gebracht 8-) Geen zon, mistig en amper 4 graden. Ik ben daar niet meer voor gemaakt.

Maar nu las ik in het andere online proefjes topic van een jury dat die net een mail hadden gehad dat het waarschijnlijk morgen van start gaat! Super fijn! Nu ben ik benieuwd naar meer informatie.
Maar als het 4 graden is en je rijdt buiten, wat doen jullie dan aan? Een wedstrijdjasje is dan echt te koud maar wil wel netjes eruit zien terwijl ik dan meestal in mn jas rij.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 17:57

Even snel reactie. Ik draag een thermobroek onder rijbroek, al een tijdje. En met zulk weer een thermo shirt, wedstrijdshirt met lange mouwen eroverheen en dan jasje. En van te voren dikke broek en jas erover tot ik op stap.

Edit en laarzen pas aan als ik op stap, daarvoor laarzen moet voering of dikke zolen

Marjolein

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 18:32

Het scheelt dat ik de paarden bij mijn ouders heb staan. Ik kon vanmorgen dus m'n jas aantrekken na een kopje thee, flink poetsen om warm te blijven en toen erop zonder koud te worden.als ik eenmaal rij kan ik deze temperaturen goed hebben met 3 laagjes, waarvan de bovenste een goede softshell jas. Alleen m'n bovenbenen waren snel koud tijdens het stappen. Na het rijden, afverzorgen en ik sta weer binnen. ik ben dus weinig buiten zonderdat ik bezig ben of zolang dat het koud wordt.

Ik ben erg benieuwd naar de nieuwe proefjes. Ze loopt fijn dat laatste weken. Ik heb nog steeds profijt van de fysio, het achterwaarts doet ze zonder protest op een steeds kleinere hulp en schakelen gaat steeds beter, vooral in galop kan ze nu heel mooi vertrekken en weer terugschakelen. Ik stapte vanmorgen dus weer erg blij af en hoop dat we van het weekend kunnen filmen.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 21:44

Fleury, ik las het ook :):) En lief dat je bent thuis gebracht! Dit weer is ook niks voor mij :o

Ik ging vandaag in volle wintertenue op pad naar Karel. Thermorijbroek, merino wol sokken en warme bovenkleding plus muts. Vergeet ik mijn thermo rij handschoenen 8)7 dus het rijden was vooral afzien met normale handschoentjes. Wel jammer want Karel voelde goed aan en was lekker fris.

Na het galop gedeelte en krap 30 minuutjes kon ik mijn handen niet meer bewegen dus heeft uit veiligheid de eigenaar van Karel hem aan de hand uitgestapt := morgen nieuwe poging met goede handschoenen.

Ik doe dus sowieso dan geen witte handschoenen aan, die heb ik alleen normaal en niet in thermo. Mijn jasje is best warm dus met thermo shirt eronder lukt het denk ik wel. Anders heb ik ook nog een zwart fleecejack en zwarte bodywarmer. Lijkt ook wel netjes en dat is dan sowieso warm. 1 keer koudere bovenbenen vind ik niet zo erg dus witte rijbroek doe ik dan wel.

Marjolein, klinkt goed van het trainen zo! Fijn dat jullie lekker vooruitgaan.

Ik ben hier ook zooooo benieuwd naar het nieuwe platform.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 17:55

We kunnen weer aan de slag. Wie gaat er allemaal deze week meedoen?

Urosa : ja, bij mij zijn het ook vaak de handen die enorme pijn gaan doen en van soepele hulpen komt dan echt niets meer terecht. Even stappen aan de lange teugel en dan gingen ze enorm pijn doen maar daarna kon ik soms nog wel even doorrijden.

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 18:57

Ik vind het zo lastig om actief in dit topic mee te blijven praten. Ik wil graag uitgebreid op iedereen reageren, maar ik ben zo druk op het moment. Mijn hoofd is overvol. Ook is mijn lease afgelopen en zal die pas in april weer starten, dus ik lig er qua wedstrijden sowieso even uit. Misschien dat we in januari nog een wedstrijd meepikken op de manege, maar ik moet dan tegen die tijd kijken hoe hij na 2 maanden aan mijn hulpen staat. In april, mei en juni ga ik weer leasen en jullie lastig vallen.

Fleury: Morgen ga ik nog één keer (extra) rijden en dus toch nog een proefje filmen. Drie hoeratjes voor de KNHS :D

Je berichtjes aan mij in het online proefjes topic lees ik met een grote glimlach Urosa! Bedankt daarvoor. Wat jammer van je handschoenen, oeps! Ik denk dat je ze nu niet meer vergeet deze winter. Jij ook succes met de kou deze winter Fleury en natuurlijk de rest! Jullie zijn bikkelhard :j

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 16:31

KirstenHorse, sterkte deze periode! Hopelijk vind je binnenkort weer wat meer rust.

KirstenHorse schreef:
Je berichtjes aan mij in het online proefjes topic lees ik met een grote glimlach Urosa! Bedankt daarvoor.

Ah, leuk om te lezen :D

En super dat je nog een keer mee kan doen!

Ik heb hier ook veel zin om weer te filmen (zondag) en ben heel benieuwd hoe het nieuwe platform bevalt.

Gisteren constructief gereden, even iets minder fijn. Heb veel en lastig galop huiswerk mee gekregen en dat levert natuurlijk eerst even wat struggles op. Maar voelt allemaal wel heel nuttig. Ga morgen weer rijden :)

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 16:53

Urosa: soms moet t allemaal even wat minder gaan om daarna te kunnen gaan verbeteren. Gelukkig voelt het wel nog goed. Succes met het trainen!

Ik heb vanochtend een filmpje opgenomen in de blubberbak :o in de binnenbak zou een les gaan beginnen en dat zouden we net niet redden. Het was nog net te doen hoewel het me tegenviel zo na 1 dagje regen, zaterdag lag hij er nog perfect bij. Ik zal een stukje quoten uit het andere topic.

Fleury schreef:
Ik heb net een filmpje opgenomen en ga zo eens kijken hoe het opsturen werkt :D
Viel me nog tegen hoe nat de buitenbak na 1 dag regen was maar het was nog net te doen. Ze was in galop erg fris dus moest goed losrijden zodat ze niet meer als een bommetje onder me was.
En mensen zeggen dat je op wedstrijd meer moet dealen met de omstandigheden. Nou, ik had het nu ook behoorlijk zwaar... Kinderen die naast de bak een sloopauto gingen slopen (dag contragalop) en daarna 2 enorme knallen tijdens het halsstrekken :D zucht :P. Maar heb weer veel geleerd en het was weer leuk :)

Het was dus geen WOW proefje maar wel weer leerzaam :)

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 17:01

Wat leuk Fleury, ik ben echt heel benieuwd naar je ervaringen en hoe snel je punten hebt :D

Ik moest gisteren ook de bak zo'n 2a3 meter in korten omdat het bij C erg blubberig was. Voor de rest gelukkig goed te rijden.

En ze maakten je het niet makkelijk zeg! Gelukkig was het wel leerzaam en leuk!

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 17:28

Ik ben wel benieuwd wat voor galop huiswerk je mee hebt gekregen. Mijn galop huiswerk is behalve veel schakelen ook contrastelling op de lange zijde te rijden. Ik ben echt elke keer doodsbang dat ik haar met der neus tegen de omheining aanrij of zelf er tegenaan kom. Maar we kunnen het steeds een beetje beter.

Daarnaast is m'n huiswerk doorzitten zonder tempo en impuls verlies. Ben ik ook niet voorgemaakt, maar daarom zal het wel huiswerk zijn...

Hopelijk is je bak snel droog en gaat het niet weer vriezen. Want dan kan je helemaal niks meer. Hier houdt de bak het aardig.

En dat gedoe om de bak herken ik. Maar wel vervelend als dat net gebeurt allemaal als je een proefje rijdt. Hopelijk snel je punten terug. Ik wil ook wel weer filmen maar eigenlijk ben ik net wat te druk deze week en mijn oppas en filmer ook. Maar goed misschien van het weekend. Wel fijn dat je nu eerst kan filmen zonder de druk dat het nu perse moet ivm je inschrijving.

KirstenHorse, gewoon reageren wanneer het je uitkomt. Lijkt me ook lastig als je nu zelf even stilstaat met de lease om gemotiveerd te blijven. Rij je tot de volgende lease periode wel gewoon?

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 18:14

Ik moet hem in het aanspringen schoudervoor zetten zodat hij niet zijn kont naar binnen doet. Verder moet ik travers en schouderbinnenwaarts afwisselen in de galop, eerst travers bij bv MB en dan BF schouderbinnenwaarts.

In het verzamelen moet hij achter wel goed actief blijven. En hij moet beter terug komen op mijn zit na de middengalop.

Een vriendin van mij zei heel treffend over minder fijn huiswerk:

"ook ergens wel logisch dat dat dingen zijn die je "van nature" minder fijn vindt. Als de betreffende onderdelen wel beter bij je hadden gepast, waren het waarschijnlijk geen werkpunten geweest" :')

Doorzitten gaat mij dan wel weer redelijk goed af. Helemaal als hij lekker door zijn lijf loopt. Mij helpt heel erg te ontspannen, loslaten en de beweging te voelen.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 11:56

:wave: :wave: :wave:
Hoe gaat het hier? Ik wilde even een nette bijleespost maken, maar kwam er steeds niet aan toe. Ik heb het idee dat het wedstrijdgerichte nu klaar is bij ons, Gen doet wel haar best, maar ze blijft traag en stug aanvoelen. Dat wordt eerder erger dan beter, dus ik ben vooral bezig met soepel en fit houden en ik krijg haar eigenlijk niet meer in de wedstrijdhouding de laatste twee weken. Het zou sleur- en schopwerk worden als ik haar genoeg bij elkaar wil hebben nu, en daar houd ik niet van. ;) Misschien hebben we gewoon een dipje, dat komt ook vaak genoeg voor, maar ik merk dat ze wel echt haar best probeert te doen. Ze heeft ook dipjes gehad waar ze niets anders deed dan staken. := Dat doet ze nu gelukkig niet, maar ze geeft wel signalen dat ze het zwaar heeft dus daar luister ik naar.

Kiona, pittige oefeningen maar zeker nuttig!
Haha Marjolein, herkenbaar met die contrastelling.
Fleur, goed dat je de lastige omstandigheden kunt relativeren naar een leerzame ervaring. :D Is het nieuwe systeem bij jou ook sneller geweest?
KirstenHorse, wat jammer dat de lease nu stilligt... Ik hoop dat we gewoon welkom blijven in dit topic ook al kunnen wij een paar maanden niet inhoudelijk meedoen. :o

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 12:07

Wat mij betreft hartstikke welkom.

Logisch dat het wat zwaarder wordt nu. Met rijden wil je dat het beken naar onderen door kantelt, terwijl een drachtig lijf het liefst de andere kant op draait omdat de buikspieren nu amper nog wat doen. Gewoon lekker doorrijden over de rug en dan kan je haar hopelijk na het veulen snel weer oppakken. Mijn fysio raadde wel aan om altijd na de dracht een behandeling te doen. Daar kwamen bij Viola ook de grootste problemen vandaan.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 16:58

Ja, inderdaad! Onze fysio raadde dat ook aan, dus dat gaan we doen.
Wat is jouw ervaring met oppakken na de dracht, hoe snel/makkelijk gaat dat?
Bij m'n eigen lijf duurde het in ieder geval best wel een tijdje voor ik weer fit was. :')

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 17:16

Nou ik zou eigenlijk minder welkom zijn dan jij of KirstenHorse. Ben al halverwege de M2 en klets nog mee :+

Het is nu meer gewoon een gezellig 'ergens in de buurt van de M1' clubje :')

En als Gen het zo duidelijk aangeeft zou ik ook gewoon lekker stoppen met de proefjes, dat komt straks wel weer.

Mijn training van donderdag ging qua huiswerk alweer makkelijker! En hij sprong li-re weer een mooie wissel op de hulp,re-li (zijn moeilijke kant) deed hij eerst 2 huppeltjes op de hulp maar sprong hem daarna wel <3 dat vond ik wel echt weer een toffe stap!

Ik ga morgen proefje filmen, even omschakelen nu ik met zulke ingewikkelde dingen bezig ben in de training _O- had nu wel zin gehad in een ander proefje ook. Nouja heb het nog lang volgehouden om tevreden te zijn met dezelfde proef :+ hopelijk dinsdag ook meer nieuws van het kabinet

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 19:49

Wat is iedereen lekker bezig!!

Wij hebben vandaag clinic gehad van Sander Marijnissen. Was super leuk en leerzaam. Vooral even naar andere dingen kijken en letten op de basis.
Vandaag was het vooral rechtrichten. Meneer heeft af en toe neiging kont iets naar binnen te gooien.
Heb super fijn kunnen rijden en hij was ook los in lijf en bleef netjes opgericht lopen.
Nu lekker verder knutselen.

Mooi was wel om te horen dat er nog veel meer muziek in Harry zit.
We hebben en boeken progressie

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 15:25

Wat mij betreft iedereen gewoon welkom, pauze of inmiddels M2 of niet :D het is gewoon een leuk groepje zo bij elkaar.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 16:09

Ik had vandaag met losrijden hem zo fijn voor elkaar in de galop, zo'n mooie actieve bijna verzamelde galop <3 ga ik het proefje starten, wordt ie toch recalcitrant na de middengalop :=

Wel hem goed doorheen kunnen krijgen, maar het was niet ons beste proefje. Vond het ook wel logisch, met training toch met een pijnpunt bezig. Dusja krijg je dat terug :+ we gaan nu van de week weer goed trainen en hopelijk is het volgende week weer wat beter bevestigd en meer ontspannen/gehoorzaam.

Kimmetje26, leuk eens zo clinic van iemand anders en fijn dat je er zoveel aan gehad hebt!

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 20:23

Fijn dat je ook zonder een perfecte proef nog een winstpunt kan rijden. Dat bied echt wel perspectief!

Leuk zo'n clinic. Hier in de buurt wordt dat maar weinig georganiseerd. Ik rij ook bij een papieren vereniging. Dus dat helpt ook niet mee.

Hier vandaag gelest. Zo blij met hoe het gaat. De aanleuning is niet perfect maar ze klapt er in elk geval niet meer uit en tegenin. vandaag ook een M1 proef doorgestuurd en dat ging volgens de juf winstpuntwaardig. Ik had hem nooit doorgelezen dus alles kwam wat onverwachts. Dus dat mijn contra 5 passen draf en linkergalop niet lekker liep vind ik logisch. Zo trots op die lieve merrie, in april stapte ik voor het eerst in jaren weer op het paard en nu doet ze dit allemaal al voor mij.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 20:44

Marjolein schreef:
Fijn dat je ook zonder een perfecte proef nog een winstpunt kan rijden. Dat bied echt wel perspectief

Ja, ik voel me er bijna schuldig over :+
Maargoed, het kostte vandaag veel moeite dus fijn dat het niet voor niks was.

Was al beetje verwend dat hij de laatste weken thuis braaf proefje reed :') hij houdt me scherp _O-

Voor de mensen die niet in het online proefjes topic meelezen ik had dus 183,5 :o

Marjolein wat fijn zeg van de aanleuning, je werkt er ook hard voor! Leuk om te lezen hoe blij je met haar bent! En wat tof dat je M1 hebt ingestuurd! Hopelijk heb jij ook snel punten terug.

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 20:51

Ik heb M1 nog niet ingestuurd. Ik moet nog wat puntjes L2. Maar de juf vond dat ik hem wel even kon doorsturen aan het einde van de les. Juf is ook jurylid en als zij hem goed genoeg vond dan zal het wel zo zijn. Ik merk dat nu ik niet perse hoefte filmen, ik wat relaxter ben met inplannen van het filmen.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 21:13

Ah ok! Ik las het verkeerd. Hoeveel punten moet je nog in het L2? Maar inderdaad dat ziet je juf dan echt wel goed.

Bij mij zat zondag filmdag er zo in dat we er maar mee door gegaan zijn.

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 22:23

Ik heb er nu 3. Mijndoel was eigenlijk M1 startgerechtigd te zijn voor het nieuwe jaar. Dat gaat niet meer lukken, maar goed hopelijk nu weer fijne L2 proeven zonder aanleuningsprobs.

En ik ben heel benieuwd of we in het nieuwe jaar weer op concours mogen.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 22:43

Gefeliciteerd met je winstpunt, Kiona! *\o/*
Marjolein ook super bezig, goed zo! *\o/*
Gen ging vandaag ook weer lekker voor haar doen, dus we zijn allemaal goed bezig geloof ik. :D

aaidaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 22:50

Klinkt inderdaad goed allemaal.
Ik heb zaterdag ook gefilmd, voor het eerst thuis in de binnenbak om te proberen. We hebben twee doorschijnende platen in de achtermuur en daar kwam eigenlijk met teveel tegenlicht door. Daarnaast waren de jaarlingen aan het spelen in de buitenbak naast de binnenbak, waardoor mn paard nogal gespannen was en wegschoot ipv middengalop te doen, dat soort dingen. Zit ook een stuk minder als ze haar rug niet goed loslaat O:)
Maar toch ingestuurd om te kijken, en toch nog 173 punten. Maar wel een opmerking over het tegenlicht, dus ook maar een keer in het donker met de verlichting aan proberen, kijken hoe dat gaat. Dan staan de jaarlingen ook op stal, scheelt veel spanning haha.