Ik heb vanmorgen vroeg gereden. Was tegen tien uur helemaal klaar op stal en alles voorzien van hooi etc in de wei, toen vond ik het al niet grappig meer met de temperatuur. Straks lekker werken! Enige nadeel daarvan is dat ik dan morgenochtend niet zo vroeg kan rijden
Veulen stond met flinke nageltred, daarvoor geopereerd. Vervolgens ontsteking in het bloedvat waar de katheter in zat en nu is dat nagenoeg over, stond ze gisteren met een oedeem op de knie. Daar kwam pus uit en na testen blijkt dat daar de MRSA bacterie in zit dus nu staan ze in quarantaine.
Lithya
Geplaatst: 26-07-18 15:12
Dat is verre van grappig Pantykous! Hopelijk knapt ze snel op!!
Gefeliciteerd Cio!!
Eerlijk gezegd heb ik alleen dinsdag niet gereden. Rij vooral na 21 uur. Vanochtend om 8:30 gelest. Gister om 6 uur vertrokken op buitenrit. Zondag sta ik om 14:50 starten, maar zie dat de voorspelling 27 graden is. Dan blijft hij echt wel lekker thuis.
Oh gedver hopelijk snel weer helemaal op de been Eva! Ik heb Mick nu mooi in de nacht buiten en overdag op stal. We hebben geen schaduw op de wei.. Anders heb ik straks gebakken Mick
Jeetje lekker alles boven op elkaar. Heel veel beterschap. Hopelijk knapt 't snel op..
Ik heb geen slaap genoeg gehad afgelopen nachten om zo vroeg en laat te rijden dus vind 't wel prima. Heb liever een levend veulen en de ander wat rustiger dan anders. De merrie met veulen van mei had ik ook weer onder 't zadel. Maar ook die heeft de prioriteit op 't veulen dus heeft ook warmte vakantie
Jeetje Pantykous wat naar.. hopelijk heb je ze snel weer gezond thuis.
Hier sinds vorige week donderdag voor het laatst wat gedaan. Is voor mij nu onhandig om laat te gaan want dan blijf ik heen en weer rijden. Vanaf volgende week moet dat wel kunnen. Cas had der neus wel flink verbrand Normaal is ze er helemaal niet zo gevoelig voor, maarja nu dus wel.
Wat een naar bericht pantykous. Dat is een mooie tegenvaller.. Hopelijk is de narigheid snel over.
Die van mij staat nu rond 4/5 uur sochtends buiten en gaat rond een uur of 9 weer naar binnen. Ik moet zeggen ik ben heel blij, mijn oude plek waar ik een tijd geleden stond met mijn vorige paardje is weer beschikbaar. Wel helaas omdat het huidige paard daar op nare wijze overleden is. Toen ben ik direct gebeld of ik daar weer wilde staan. Even over na gedacht om vervolgens te laten weten dat we daar graag weer komen staan! Ze kan zo de hele dag van sochtends tot savons (laat) gewoon naar buiten. Het is heel kleinschalig (twee paarden inclusief die van mij). Lekker helpen met de verzorging en het voelt heel eigen. Heel veel kan in overleg en de eigenaresse van alles is gewoon weg super aardig Geen ideale bak, maar welzijn paard gaat voor de trainingsmogelijkheid. Dat komt wel goed.
Andere optie was naar stal waar ik 340 per maand betaal en komt ze maar 1 uur in de stapmolen en that’s it. Niet echt contact tussen de paarden. Maar wel alle faciliteiten die je kunt bedenken.
Maarja voor ons is het duidelijk, weer lekker terug naar ons oude stekkie. Misschien dat ze dan ook wat rustiger wordt als ze de hele dag buiten kan lopen Maar wij gaan eerst even lekker op vakantie voordat het zo ver is.
Oh klinkt als een betere plek ja. Hier staan ze rond 7 uur of nu als ik vrij ben om 9 uur buiten. En 12 uur binnen. 6 a 7 uur weer buiten tot 9 a 10 uur. Maar als er een lekker windje blijft staan laat ik ze vandaag gewoon buiten. Maar het is net kijken hoe 't weer is.
En deze mag alleen nog in de avonduren rond 8 a 9 uur even een uurtje buiten
Misschien dat ik ze zo even een half uurtje buiten doe en dan weer binnen.
Ik durf ze nog niet snachts buiten te hebben haha. Maar zo is het prima te doen tot nu toe. Het koelt hier een mooi stuk af savonds en sochtends is het ook prima te doen. Helemaal nu met wat wind.
Heb er net nog even 2 gereden. Niet teveel, wat basis en wijken, schouder binnenwaarts. De ander wat rond draven en voltes. Heb nu ook al alles klaar. Te doen! Al loopt 't zweet er wle vanaf Luie zweet eruit
Heftig zeg, Pantykous. Veel beterschap! Ciocco, mooie plaatjes van een mooi veulen! Anouk, klinkt als een fijnere stal inderdaad. Ik kan niet wachten tot de paarden bij ons aan huis staan en meer naar buiten kunnen en ik alles rondom het management zelf kan regelen! Laura, ik hoor je vooral over Mick. Heb je al een nieuw baasje gevonden voor Gismo?
Hier hebben de paarden ook een soort semi-vrij. Ik longeer en wandel wat, maak zo nu en dan 's avonds een buitenritje. Woensdagmiddag wel gewoon gelest, maar het was toen een stuk koeler met een lekker windje.
Hoe staat het daarmee Frederique? Met het huis? We hebben Gismo afgelopen week weggebracht naar een stal om hem te verkopen. Hij werd er zo slecht van steeds allemaal mensen op zijn rug en ik kreeg dat niet gefixt. Dus om mijzelf veel frustratie te besparen doen we het zo.
Goede oplossing. Hopelijk vindt hij snel een fijne nieuwe baas!
Bouw van het huis verloopt goed, de schuur staat vrijwel helemaal, van het huis staat nu het houten skelet. Plan is om het in de herfst helemaal dicht te hebben. In de winter bouwen we dan de stallen en maken we het klaar voor de komst van de paarden. Het is allemaal nogal passen en meten omdat we vrijwel alles zelf doen en ondertussen allebei ook nog fulltime werken in Amsterdam Maar het is een geweldige plek, voelt echt alsof we al maanden vakantie hebben
Heerlijk Frederique. Jullie gaan rap! Wij gaan het weekend over, zal een hoop tijd schelen, hopelijk kunnen we dan ook lekker door. Wij voelen ons ook zo thuis op ons plekje, kom helemaal tot rust daar ondanks het vele werk.
Wij hebben net maandag de betonnen wanden gestort, dinsdag werd de balkenbroodjes vloer gebracht. Dus daar gaan we hopelijk snel mee verder, dan nog 1x beton en dan kunnen we ook aan de gang met het houten skelet Fijn dat het bij jullie zo voorspoedig gaat Ben erg benieuwd hoe het er uiteindelijk uit gaat zien