[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

saskiaojan

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 08:55

Je kunt bij de knhs aangeven dat de pony verkocht is idd voordat je startpas gebruikt kon worden, wat papieren opsturen en je kunt je geld idd terugkrijgen.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 10:04

Urielle schreef:
ynskek schreef:
Vanavond ging niet echt lekker qua rijden... van mij uit veel spanning voor de galop... uiteindelijk wel gedaan/ gelukt maar vraag niet hoe |o

Nu kunnen wel weer vooruit kijken en op naar komend weekend... lekker rijden en zondag maar eens F14 en F15 doorrijden om te kijken welke lijnen t lekkerste lopen en welke ik in januari ga rijden :')

Jammer dat het niet fijn ging.

Mag je de proef kiezen dan?

in dit geval wel... heb genoeg punten voor de F15... maar nog een keer F 14 kan ook

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 10:47

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 12:44

Hoe werkt de punting dan? Gioya moet vijf punten hebben om over te gaan en volgens mij moet ze dan ook over. Of niet? (Wij zijn net begonnen)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 12:45

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 12:46

Wij moesten inderdaad gewoon over. Bij twee punten was dat toen, maar da's ook wel een eeuwigheid geleden.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 13:22

Richtlijnen FNRS:

Je mag tegenwoordig over in de F1 en F2 met 1 punt... F3 t/m F8 mag je over met 2 punten... F9 en hoger mag je over met 3 punten...

met 5 punten moet je over...

Het is wel uiteindelijk aan de manege hoe zij het verder invullen... ze mogen de minimum eis qua aantal promotie punten opschroeven

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 13:36

Ok, op haar manege is het vijf punten (volgens mij bij alle klasses, ze is nu F2 +2)

_cheyenne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 14:44

Startkaart geannuleerd! Thnx voor de tip. Zou inderdaad zonde zijn, al vraag ik me af of ik dan nog van pony had kunnen wissen misschien? Ach, dat is voor latere zorg.

Ik persoonlijk vond de F15 een fijnere proef dan de F14, Als je het wijken bevestigt hebt en tijdens het van hand veranderen op de diagonaal binnen 6 drafpassen van galop kan wisselen zou ik het gewoon proberen! Verder blijft het een kwestie van netjes op de letter de figuren rijden.

Ik had voor 11 januari ook nog een FNRS wedstrijd met de pony ingeschreven maar nu heb ik dus 2 weken de tijd om een F18 proef voor te bereiden met een andere pony wanneer mevrouw zaterdag opgehaald wordt :+

*\o/* Go go Suus!

Vervelend van die spanning Ynskek, enig idee waar het dor getriggert wordt?

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 14:54

De spanning komt door mn val van vrijdag...

ik zit alleen met t punt dat mevrouw achterwaarts onder t zadel doet...

Het is zeker niet verkeerd om zeker de lagere proeven vaker te rijden omdat de stijging van vaardigheden die gevraagd worden best hard gaat voor kinderen

_cheyenne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 19:03

Ja na zo´n flinke klap kan ik me voorstellen dat je vertrouwen even geschaad is. Maar het gedrag van de pony was wel veroorzaakt door een verandering in tuig, of heeft ze wel eens meer spatjes?

Wat bedoel je precies met het achterwaarts? Doet ze dat niet onder het zadel? Dat kun je vast wel even oefenen met iemand die er even naast staat en even je pony achterwaarts helpt. Vaak hebben ze dan wel snel in de gaten wat de bedoeling is.

Wat je zegt over die proeven vind ik ook. Zeker voor de echte kleintjes. Maar ik vind het ook wel manege afhankelijk hoe snel ze over mogen kijkend naar hoeveel wedstrijddagen er zijn in een jaar. Een manege waar elke maand gestart kan worden gaat veel harder dan een waar je maar 3 starts per jaar kan maken.

Urielle, heb je het springen vandaag nog overleefd?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 19:25

Ja, maar het was geen vette.
Een rechte van 50 en dan op de grote volte galopperen of er niks staat en steeds erover. Dat ging dan nog wel.

Toen het ritme bevestigd was vanuit de volte de diagonaal op en over een oxer. Eerst op 60, nam hij eerst zo'n jump dat ik er nog maar net op bleef. Toen een stop op het laatste moment waarbij hij in de hindernis dook dus de staanders en balken over ons heen. Toen wou hij niet eens meer in de buurt komen. Verlaagd naar 30. Met veel moeite er naartoe maar springen ho maar. Toen een rechte van gemaakt, met een paar rare sprongen erover gewrongen. Uiteindelijk ging dat weer vlot. Toen weer oxertje van gemaakt en dat dan nog gesprongen maar wat een trieste bedoening. -O-

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 19:58

Als het vertrouwen weg is (bij allebei) dan kan dat nog best even doorsluimeren en een tijdje duren voor dat weer terug is. Maar je hebt gelukkig goed af kunnen sluiten, komt best weer goed!

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 20:01

_cheyenne_ schreef:
Ja na zo´n flinke klap kan ik me voorstellen dat je vertrouwen even geschaad is. Maar het gedrag van de pony was wel veroorzaakt door een verandering in tuig, of heeft ze wel eens meer spatjes?

Wat bedoel je precies met het achterwaarts? Doet ze dat niet onder het zadel? Dat kun je vast wel even oefenen met iemand die er even naast staat en even je pony achterwaarts helpt. Vaak hebben ze dan wel snel in de gaten wat de bedoeling is.

Wat je zegt over die proeven vind ik ook. Zeker voor de echte kleintjes. Maar ik vind het ook wel manege afhankelijk hoe snel ze over mogen kijkend naar hoeveel wedstrijddagen er zijn in een jaar. Een manege waar elke maand gestart kan worden gaat veel harder dan een waar je maar 3 starts per jaar kan maken.

Urielle, heb je het springen vandaag nog overleefd?

ik ben er vrijdag 2x naast beland... tweede keer was met dr eigen zadel.... en zondag had ze aan de longe ook nog een behoorlijk ei dat ze kwijt moest...

dus tja... moest er weer even door heen...

ik heb t met mn zusje geprobeerd alleen gibg ze toen alleen maar opzij lopen...

na ja... maar even kijken zondag hoe ik de rest gereden krijg

_cheyenne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 20:34

L_isanne schreef:
Als het vertrouwen weg is (bij allebei) dan kan dat nog best even doorsluimeren en een tijdje duren voor dat weer terug is. Maar je hebt gelukkig goed af kunnen sluiten, komt best weer goed!

Precies Lisanne! Gewoon weer rustig opbouwen en altijd goed afsluiten! :(:)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 20:38

CP gefeliciteerd!!

Suus, leuk! en bij jullie woei het ook zo te horen op het flimpje.

Urielle, balen dat het nu weer terug naar af is (of nog verder terug), vertrouwen komt wel weer, maar duurt vaak tijdje.

Jury, leukerd.

Toobs krijgt het druk met kerst, uitbesteed om vliegende wissels aan te leren.

_cheyenne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 21:22

Ynskek, misschien even met wat extra begeleiding rijden, dan komt ook jouw deuk weer uit de kreukels :(:) 2 x een flinke smak maken is niet niks!

Wat betreft het achterwaarts, laat haar halthouden op de hoefslag en dan met iemand erbij achterwaarts zetten, dan is de kans op uitzwaaien al gehalveerd. Gebruik ook altijd hetzelfde stemcommando en prijs je pony de hemel in bij elke pas die hij naar achteren zet!

Haha Sjolvir, voor Toobs dus geen kerstontbijt maar een portie vliegende wissels ~~}>

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 21:41

Ik rijd momenteel bijna iedere week wel mee in een les door de weeks... nu gaat mijn instructie ander halve week met vakantie... maar de dinsdag na de kerstvakantie ga ik bijna zeker weer lessen en dan vrijdag een half uurtje prive en dan 11 januari wedstrijd... ik zal zondag eens kijken hoe t achterwaarts op de hoefslag gaat...

_cheyenne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 17:34

Is iedereen de kerst goed doorgekomen en lekker ingesneeuwd?

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 17:49

Hier nog geen vlokje gezien, alleen gevroren.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 17:51

Vandaag maar afgemeld, dik pak sneeuw, dikke laag ijs en spiegelglad.

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 17:56

hier was de wedstrijd gisteren ook afgelast

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 17:58

Sneeuw? Waar hier niet hoor!
Kerst zijn we goed doorgekomen, gister op concours geweest, was bij voorbaat al kansloos, had er na de osteopaat pas weer 3 keer opgezeten, (mocht 5 dagen niet rijden) ze is wel al veel rechter maar nog erg stijfjes en we reden in de hemrik bij t swarte paert, veeeeeeel te kijken dus een zeer goede les. Had 176&174, en was erg tevreden.... Zaterdag mogen we weer.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 19:21

Wij hadden vanochtend moeten starten.
Ik had om 23.00 nog gestrooid en om 6 uur weer maar durfde de paarden geen eens uit de stal te laten (lopen hier normaal gewoon los in de paddock/uitloopstal). De weg was ook nog niet best.
Wedstrijd dus maar afgezegd.
Bleek later maar goed ook want een dorp verderop was er een hoop ellende bij rotondes en tunnel.

Nog wel even wat foto's gemaakt van de ponies zonder ijzers.
Afbeelding Afbeelding

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 19:26

SJ, ach wij in het zuiden en westen een keer sneeuw en jullie hoog in het noorden niet.
Fijn dat ze al rechter is, souplesse komt wel weer.

Cheyenne leuk! De 11e starten.

Jury, thuis blijven was wijs besluit, vanochtend de weg op geweest gewoon met auto, je werd er echt niet vrolijk van.

Ik had flink de balen. Heb Toobs over kerst uitbesteed (3 dagen) om de wissels te laten leren, zijn net op weg, gisteren had hij vrij (zij blije filmpje... in de slurrie smurrie) en vandaag tja.. zo kansloos..
Zou hij verder zijn doorgereden, maar hij is niet geslaagd voor zijn Disney on Ice diploma, dus hem maar wijselijk op stal laten staan.

Een impressie.. van onze leefomgeving..
Gisteren, slurrie smurrie blij blij.

En brrrrrr wat was het toen koud in de wind, jak. :brr: :brr: :brr: :brr: :brr: :brr: :brr: :brr:

Voor de stal vandaag... need not say more, denk ik...
Afbeelding

1 van de 2 Henkie's (stalkatten)
Afbeelding

De paddock.. niet dat je er kon komen, dus dat die er zo bij lag maakt eigenlijk niet veel uit. {:)-:(
Afbeelding

Pad van stal naar de weg {:)-:(
Afbeelding

Brug van en naar stal.
Afbeelding

Oh... en de vereniging... ook kansloos...als ik er al had kunnen komen.
Afbeelding