[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 10:15

Ik heb de proef niet gezien Buxy, dus heel veel kan ik er niet van zeggen, alleen wel dat het commentaar met punten wel overeen komt. Zo slecht is het niet, ik denk dat je met wat meer power moet gaan rijden voor hogere punten, anders krijg je zo'n zo zo proefje.

Oh wat irritant Mywishmax! Misschien lekker invetten? (niet op het wol gedeelte)
Laatst bijgewerkt door Marietje35 op 18-05-18 10:30, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 10:23

Ja, zijn we al aan het doen idd. Met doorzitten valt het wel mee, ik denk dat mijn benen te veel bewegen met lichtrijden. Het lijken namelijk beugelriemen over zweetblad te zijn?

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 10:30

Ik denk eerder je laarzen dan?

Zo, zojuist ingeschreven voor over 3 weken, ik denk dat dat de laatst x L1 is. Eens kijken of we de kleine foutjes van afgelopen keer kunnen wegpoetsen!

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 10:35

Maar mijn 2e proef was veel meer gereden dan de 1e. Maar ik kan er mee leven hoor :+

Dat wist ik helemaal niet Shelly :o waar woon je als ik vragen mag?
Almelo is voor mij zo'n 45 km.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 10:40

Nee, laarzen zijn het dan weer niet helemaal, volgens mij. Daar kan ik ook weinig doen, heb goedkoper model van petrie, dus geen normaal leer aan de binnenkant. Maar als ik beugelriem beweeg over zadel hoor je het ook, moet even kijken wat het precies is. Maar vetten blijven we sowieso even flink doen.

EDIT: En één van de leenzadels had hetzelfde leer en daar had ik met deze laarzen geen last van kraken.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 11:17

MyWishMax schreef:
Nee, laarzen zijn het dan weer niet helemaal, volgens mij. Daar kan ik ook weinig doen, heb goedkoper model van petrie, dus geen normaal leer aan de binnenkant. Maar als ik beugelriem beweeg over zadel hoor je het ook, moet even kijken wat het precies is. Maar vetten blijven we sowieso even flink doen.

EDIT: En één van de leenzadels had hetzelfde leer en daar had ik met deze laarzen geen last van kraken.

Kan je je beugelriemen niet onder het zadel door doen? Of kan dat bij jouw zadel niet? Dan ben je misschien van dat gekraak af... :o

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 11:22

Haha nee, monoblad, dus dat gaat niet. En ik vind het maar irritant, heb het ooit bij 1 zadel gedaan en daarna snel weer erboven.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 11:35

Ik heb het meestal van mijn laarzen, vandaar :D

NikkiLoves

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 11:59

Buxy schreef:
Nou hier gister weer niks begrepen van mijn punten.
Wel heel fijn kunnen rijden dus daar wel heel blij mee!
1e proef 189 (6e plaats van de 20 starts)
2e proef 174 (11 plaats van de 20 start)
De 2e proef ging minstens zo goed als de 1e en volgens mijn instructrice die mee was zelfs een stuk beter dus die punten snapten we beide totaal niet.

Hier precies hetzelfde afgelopen wedstrijd. 178,5 in de eerste proef terwijl het voor mijn gevoel best lekker ging. Mijn vader had stukjes gefilmt en vond het zeker meer punten waard.. 2e proef was 186,5 wat dan weer wel redelijk terecht was. Ze was niet meer actief en dit werd ook duidelijk vermeld op t protocol. Bij de eerste proef leek het erop dat alles meer moest. Meer verruimen, meer wijken etc. Terwijl dat bij andere proeven nooit zo was. Heeft het ene jurylid dan echt veel hogere verwachtingen dan de ander? Waren bij beide proeven laatste van de 5 geloof ik..

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 12:11

Lastig is dat he Nikki! Vooral als je dan ook nog onderaan staat.
Ik stond qua uitslag dan nog wel heel netjes.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 12:14

Maar dan de vraag; Moet het ook meer? Als het geen proef is waar je de onderdelen voor 7-ens (of hoger) rijdt, dan komt je al snel uit op (net) geen winst. Met wat 6-jes rij je eventuele onvoldoendes niet meer op.

Hoor vaak mensen zeggen; was een 6-jes jury. Ik denk dan; was het misschien ook een 6-jes proef?

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 12:36

Ik snap heel goed wat je bedoeld marietje maar er waren echt wel onderdelen die goed gingen en duidelijk een stuk minder gingen.
Zelf vind ik het dan prettiger als je dat terug ziet in de punten (Dus of een 4 of een 7 bijvoorbeeld)

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 12:38

Dat is ook zo! Maar ik denk dat er vaak gedacht wordt dat iets heel goed gaat (of iig goed genoeg voor een 7) terwijl als je het dan terug ziet, dat vaak nog wel tegen valt.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 13:26

Gaan hier nog mensen naar de Almelose ruiterdagen?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 13:41

Marietje35 schreef:
Dat is ook zo! Maar ik denk dat er vaak gedacht wordt dat iets heel goed gaat (of iig goed genoeg voor een 7) terwijl als je het dan terug ziet, dat vaak nog wel tegen valt.

Precies. :j Ik heb dat bijvoorbeeld met mijn verruimingen in draf en galop. Het voelt alsof ze écht verruimt, niet spectaculair, maar wel verruimen. En vooral in vergelijking met wat ze eerst deed. Voor het beeld is het alleen braaf, maar niet goed genoeg. Dus een 6 of een 6,5 en soms zelfs een 5.

Het is alleen moeilijk als je niet gefilmd bent. Het commentaar op je protocol vind ik dan wel passend bij de cijfers. Een 5 voor achteruit stappen met halthouden bijvoorbeeld of achterhand voor met wijken. Bij die 6 met neus meer eruit is het dus eigenlijk voldoende, maar voor hoger cijfers moet de neus er meer uit. Dat klinkt logisch bij een hoop onderdelen, maar ja, zonder beeld weet je het niet. Het is wel rot voor je gevoel, dan heb je fijn gereden, 1e proef netjes gescoord en je denkt de 2e proef beter. :(:)

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 13:49

Shelly21 schreef:
Gaan hier nog mensen naar de Almelose ruiterdagen?

Ja ik van 15 tm 24... neem alleen mn paard niet mee

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 14:49

MyWishMax schreef:
Precies. :j Ik heb dat bijvoorbeeld met mijn verruimingen in draf en galop. Het voelt alsof ze écht verruimt, niet spectaculair, maar wel verruimen. En vooral in vergelijking met wat ze eerst deed. Voor het beeld is het alleen braaf, maar niet goed genoeg. Dus een 6 of een 6,5 en soms zelfs een 5.

Het is alleen moeilijk als je niet gefilmd bent. Het commentaar op je protocol vind ik dan wel passend bij de cijfers. Een 5 voor achteruit stappen met halthouden bijvoorbeeld of achterhand voor met wijken. Bij die 6 met neus meer eruit is het dus eigenlijk voldoende, maar voor hoger cijfers moet de neus er meer uit. Dat klinkt logisch bij een hoop onderdelen, maar ja, zonder beeld weet je het niet. Het is wel rot voor je gevoel, dan heb je fijn gereden, 1e proef netjes gescoord en je denkt de 2e proef beter. :(:)

En dat is ook weer zo'n ding; een jury weet niet hoe het eerst ging, maar dat doet er ook helemaal niet toe. Ze dienen uit te gaan van het SKALA, aan de hand daarvan wordt er gepunt. Natuurlijk super als het eerst niet zo goed ging en nu duidelijk beter, maar daar heb je verder voor je proef niets aan, er wordt gepunt naar wat de jury op dat moment ziet.
Zelfde is een beetje met de koudbloeden. Hoor vaak mensen zeggen; ja, voor een tinker/fjord/haflinger doet hij goed verruimen. Da's leuk, maar een jury houdt ook geen rekening met het ras, althans, dat hoort niet.

Ik ga ook niet naar Almelo.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 15:09

Dat bedoel ik inderdaad, Marietje :j Ik ben zelf heel blij met de vooruitgang, alleen ik weet dat het qua punten nog niks oplevert. Komt wel.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 15:38

Buxy schreef:
[ [url=m/OHeChI.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nee normaal vraag ik altijd m'n vriend om te filmen. Maar nu was m'n instructriese mee om te kijken.
Op de foto het commentaar. Jury was mevr. Hardenberg.
Alleen maar 5 /5,5/6/6.5.

Almelo heb ik niet in de planning staan voor mij iets te ver :o

Ik vind het eigenlijk niet zo netjes om hier de jury met naam en toenaam te noemen...

Als ik kijk naar de cijfers in combinatie met t commentaar zie ik geen hele gekke dingen.

Tuurlijk zou t gecharcheerder kunnen maar ik weet niet of dat t punten totaal veel zou veranderen. Kan natuurlijk ook dat er dan 7ens tussen komen maar wie weet ook meet 5 of 4,5.

En soms is een proef nu eenmaal een 6jes proef. Zolang er voldoende commentaar en tips bij staan is dat niet eens zo slecht...

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 16:22

Hoezo vind je dat niet zo netjes ynskek? Er is toch niks negatiefs over de jury zelf? Naam staat ook gewoon op de uitslag.
Ik heb ook niet gezegd dat het slecht was of dat de jury slecht gejureerd heeft de punten vielen alleen tegen naast mijn gevoel.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 16:32

Buxy schreef:
Nou hier gister weer niks begrepen van mijn punten.
Wel heel fijn kunnen rijden dus daar wel heel blij mee!
1e proef 189 (6e plaats van de 20 starts)
2e proef 174 (11 plaats van de 20 start)
De 2e proef ging minstens zo goed als de 1e en volgens mijn instructrice die mee was zelfs een stuk beter dus die punten snapten we beide totaal niet.

Je bent t zo als ik deze post lees niet eens met je punten.

En dat mag alleen vind ik het niet netjes om in zulke gevallen namen te noemen.

Net zoals t niet netjes zou zijn als ik als jury ruiters met naam en toe naam becommentariëer op sociale media.

Hier heb ik als jury ook de gedragscode voor moeten ondertekenen.

Daarnaast zit je hoe gek t ook klinkt met de privacy wet.

Je mag met de nieuwe wet zonder toestemming vooraf geen persoonsgegevens van anderen online zetten... naam valt daar ook onder

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 17:00

Ik begrijp je punt ynskek en je hebt daar ook zeker wel gelijk in. Echter heb ik geen commentaar op de jury.
Namen van jury staan toch gewoon online dat zou dan ook niet meer mogen met de nieuwe avg

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 17:00

Je mag geloof ik online best benoemen welke jury je had. Staat vaak ook op uitslagen. Alleen je mening erover geven valt denk ik over te twisten ja.

Ynskek oh klopt ook! Kom je ons vast nog tegen. Ga nu alleen de maandag ipv twee dagen. Word ons anders te veel in korte tijd.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 17:03

Buxy schreef:
Ik begrijp je punt ynskek en je hebt daar ook zeker wel gelijk in. Echter heb ik geen commentaar op de jury.
Namen van jury staan toch gewoon online dat zou dan ook niet meer mogen met de nieuwe avg

Dat mag wel, zolang de jury daar toestemming voor heeft gegevens. Het idee van de wet is zo dat je beter weet waar en wanneer jouw gegevens bekend zijn.

Ik zou de naam gewoon weg laten. Het heeft verder geen toegevoegde waarde. Erg jammer van de punten, ik ken je gevoel heel goed. Had het laatst ook :( Maar lekker verder trainen en san volgende keer wat meer durven rijden, komt het vast goed! :D

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 17:06

Komt zeker goed we trainen rustig door 8-)