[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 17:00

Kimmetje26: Grapjurk met zijn sprongen haha En fijn van je winstpunt zeg. Vooral als je punten laat liggen bij de C, dan kan dat makkelijk nog omhoog.
KirstenHorse: Wat fijn dat het zonder zweep al beter ging! En het is ook lastig omdat je hem niet altijd evenveel kan rijden toch? Ik deel die van mij ook, maar met 1 ander en dat is toch heel anders. Wij hebben ook manegepony's die KNHS wedstrijden bij de paarden lopen, maar die lopen 3 dagen lessen en 3 dagen met leaser dus betere balans als bij jou. Je doet het toch maar! Gefeliciteerd met de winstpunt
aaidaa: leuk om die filmpjes te vergelijken he? Jammer van de punten
Caaroo; dat zijn 2 foutjes die je noemt, dat is niet het einde van de wereld he? En niemand kan elke wedstrijd even goed zijn, dat betekent niet dat je er meteen niet thuishoort. Dus 179 is helemaal niet gek en het beeld is toch het belangrijkste. Die 190+ komt er gewoon weer als jullie weer zoals 'normaal' rijden. Bekijk het juist zo, je had zelf een rot gevoel en toch maar 1 puntje van winst vandaan.
Imaginaerum: hoe gaat het nu? Merk je al of het door de dracht kwam of gewoon een offday? Jammer dat het qua punten niet helemaal was wat je verwacht had, maar gelukkig wel commentaar waar je je in kon vinden
Marjolien, dat zijn veel fijnere punten zeg. Gelukkig was het een fout!

Ik heb maar eens een topic gemaakt, dus als jullie ons eens op film willen zien _O-
[RIJ-ITP] Wedstrijden met Flow na bijna 2 jaar pauze!

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 21:33

Ik vond het heel leuk om te zien mwm! Het ziet er zo mooi uit! Heb verder in t topic gereageerd.

Gisteren had het bij ons veel geregend en vandaag ging ik weer een filmpje opnemen dus was wel bang voor waterballet. Komen we op stal aan, is de bak net helemaal vlak gesleept <3 en ik was de eerste die er gebruik van ging maken. Lekker zonnetje erbij 15 graden, echt lekker paardrijweer. We hadden de bak nog iets beter afgezet omdat ze de vorige keren nog te veel naar aanleuning zocht en met losrijden ging in t begin zowat alles fout en belandde ik zelfs over de afzetting heen :D maar daarna ging t steeds beter en ben ik maar t proefje gestart. Ik had daarin mijn eigen doelen gesteld waar ik extra goed op ging letten. En het ging echt goed! Had er zo'n fijn gevoel over dat ik het gewoon bij dat ene proefje heb gelaten :D En dan zullen er nog 1001 dingen fout zijn maar dit ging echt beter dan de vorige 2 keren. Dus ik ben tevreden. En met een strenge jury kan t alsnog een laag cijfer zijn maar ik ben gewoon tevreden en we zien wel waar het schip strandt.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 14:09

Fleury, wat heerlijk zeg zo'n vers gesleepte bak en mooi weer! Klinkt goed! Zelf tevreden zijn over gestelde doelen is zoveel belangrijker!

Wij zijn heerlijk nachtje weg geweest. Kan ik morgen ontspannen weer proefje opnemen. Ook wel weer zin in :D

aaidaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 19:28

Heerlijk Fleury, ben benieuwd hoe je beoordeeld wordt deze keer.

Ik deed deze week niet mee, dus vandaag ivm prutweer even binnen gespeeld, een beetje springen. Gefilmd door mijn telefoon op de bakrand. Niet briljante kwaliteit, maar een still voor het idee :
Afbeelding

Edit, even kijken of ik het voor elkaar krijg :

MyWishMax

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 08:37

Heel fijn Fleury!
Succes met proefje urosa!
Leuk zo spelen aaidaa!

Ik heb de 1e vliegende wissel gesprongen met flow. :D Eigenlijk deed ze dat heel makkelijk, keurig in 1 keer. Moest wel even overtuigen, maar heel trots. Wilde het nu alvast een keer proberen, omdat ik bij de vorige de wissels per ongeluk afgeleerd. Die wisselde heel makkelijk maar we waren toen heel druk bezig met de contra. Toen we de wissels wilde gaan aanleren was dat echt wel een gedoe.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 09:17

Kon zij ze al bij een vorige eigenaar of leer je dat nu voor het eerst aan? Dan is het wel knap dat het dan al lukt! Ik zou een balkje nodig hebben en niet mooi dressuurmatig gesprongen.
Ben je niet bang voor evt nadelige effecten op de contragalop?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 09:59

Nee, ze kon het nog niet. Was net een jaar onder het zadel bij vorige eigenaar, ongeveer b/l1 niveau. We hebben ze wel eens per ongeluk gehad buiten als ik een galop wilde aanspringen en ze deed de ander. Maar dit was de 1e keer op hulp. In de bak had ze het nog nooit gedaan, alleen achter omspringen als het te moeilijk werd met verzamelen.

En nee, ik ben niet bang voor contra. Zit wel al hoop voorbereiding aan hoor. Aangaloperen in de galop waar ik de hulp voor geef, zelfs op andere hand en rare lijnen en nog veel meer. Ze springt niet zomaar om, moet wel heel duidelijk hulp geven en herhalen. Zolang ik de contra hulp blijf houden galoppeert ze braaf door. Vooral omdat ze dus niet zo makkelijk uit zichzelf wisselt. Die vorige wel en daar was het dus wel lastig mee, maar achteraf had ik de wissels daar op hulp.moeten zetten en daarna contra bevestigen ipv wissels 'afstraffen'. Daarmee was het in het begin lastig omdat die wisselde zodra je maar iets richting de andere kant op ging.

En ja, er zal vast een keer wat verwarring komen, maar Of dat nou nu komt of als je z rijdt maakt niet uit haha. Dat is net als overgang galop stap en galop draf. Daar willen ze ook wel eens alles door elkaar halen. Kom je eigenlijk bijna nooit onderuit.

En weet je, voorlopig start ik toch nog niet dus als ze het door elkaar haalt nu is het geen probleem. Neem het gewoon af en toe mee, 1 keer met rijden en niet elke keer, maar genoeg dat ze snapt dat het kan haha

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 12:18

MyWishMax, wat super knap van de wissel! Ben er wel jaloers op := ik ga volgende maandag weer op les en dan wilde ik even met de instructrice goed overleggen qua plan van aanpak voor het fiksen van de vliegende wissel en dan ook elke 3e maandag lessen ipv 1x per maand zodat we hopelijk wat stappen kunnen maken.

Ben gewoon een beetje zenuwachtig voor het proefje opnemen straks ernstig. En staat ook haaks op mijn plan van aanpak qua gewoon genieten en punten maakt niet uit :')

Caaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 18:54

MyWishMax, lekker bezig! Wat jij zegt over hoe je traint vind ik echt goed. Hier moet ik vooral met de contragalop aan de bak. Die van mij springt heel makkelijk een wissel, op een hulp maar hij doet het soms dus ook uit zichzelf zodra ik een beetje scheef zit in de contra.

Ging je proef goed urosa? Ik herken de zenuwen van de vorige keer, dat is voor mij een teken dat ik even rustiger aan moet doen (ik schiet van het "gewoon genieten" soms heel snel door in frustratie/"niet goed genoeg", terwijl m'n leven helemaal niet van die proefjes afhangt :') )

Ik zou morgen gaan opnemen, maar ik ga helaas weer een week overslaan (of misschien wel meer). Paard loopt niet zo soepel, het kost me veel moeite om hem lekker aan het lopen te krijgen. Denk wel te weten waar dat vandaan komt (niets nieuws) dus binnenkort komt de fysio hem weer behandelen :) Tot die tijd pas ik me even aan hem aan.... vandaag liep hij uiteindelijk superfijn voorwaarts neerwaarts, maar ik kon hem echt nog niet verder oppakken. Het komt eigenlijk wel fijn uit om een pauze in te lassen, ik hoop alleen dat de online wedstrijden er nog zijn tegen de tijd dat we wel weer kunnen :+

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 19:13

Caaroo schreef:
MyWishMax, lekker bezig! Wat jij zegt over hoe je traint vind ik echt goed. Hier moet ik vooral met de contragalop aan de bak. Die van mij springt heel makkelijk een wissel, op een hulp maar hij doet het soms dus ook uit zichzelf zodra ik een beetje scheef zit in de contra.

Hopelijk helpt de pauze en de fysio! Dan kan je daarna gewoon weer oude niveau oppakken. Ik duim met je mee dat het door blijft gaan, ik wil pas in december of januari mee doen. Eigenlijk hoop ik dat er dan weer normale zijn, maar dat is te enthousiast haha

Eigenlijk heel braaf als hij wisselt als je scheef zit haha, want dan geef je toch iets van een hulp. Maar als hij ze netjes op de hulp doet is het gewoon een kwestie van nu aanleren dat wisselen alleen op hulp mag en dus ook goed opletten dat je zelf goed blijft zitten. Het is wel heel fijn als hij blijft wisselen op die kleine hulpen zoals alleen gewicht, maar nu even lastig.

Heb je dat bij de gebroken lijn ook of alleen de voltes enzo?

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 19:19

Caaroo schreef:
Ging je proef goed urosa? Ik herken de zenuwen van de vorige keer, dat is voor mij een teken dat ik even rustiger aan moet doen (ik schiet van het "gewoon genieten" soms heel snel door in frustratie/"niet goed genoeg", terwijl m'n leven helemaal niet van die proefjes afhangt :') )

Ja heel herkenbaar! Ik zet nu door, omdat ik dat echt belachelijk van mezelf vind en ik hoop daar wat stappen in te kunnen maken.

Trainingstechnisch heel tevreden, mooie progressie bij bepaalde onderdelen. Maar ook nog genoeg wat beter kan :+

Zelf weer mooie trainingsdoelen voor komende week kunnen stellen en probeer dan nu te focussen op de training en de volgende keer opnemen.

Ben natuurlijk wel benieuwd wat de jury ervan vindt, maar wil het niet meer zo'n invloed laten hebben :o

Fijn dat de fysiotherapeut binnenkort weer komt, klinkt wel goed hoe je nu binnen de mogelijkheden met hem aan het werk bent!

Caaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 19:43

Dan duim ik ook voor jou MyWishMax haha :j , ik wil graag met hem op ander terrein op wedstrijd, maar dat komt vanzelf wel! Ik kan zelf niet met de trailer rijden, dus ben afhankelijk van anderen en dan ga je toch ook minder vaak. Dus daarom het liefst zoveel mogelijk doorpakken omdat het nu zo makkelijk is *\o/* (heel vreemd besef, ik heb met dit paard nog nooit op ander terrein gestart dan onze eigen vereniging :+ )

@urosa, dat klinkt goed! Gewoon concrete doelen stellen en wat fijn dat je daar dan toch vooruitgang in ziet :j

MyWishMax schreef:
Eigenlijk heel braaf als hij wisselt als je scheef zit haha, want dan geef je toch iets van een hulp. Maar als hij ze netjes op de hulp doet is het gewoon een kwestie van nu aanleren dat wisselen alleen op hulp mag en dus ook goed opletten dat je zelf goed blijft zitten. Het is wel heel fijn als hij blijft wisselen op die kleine hulpen zoals alleen gewicht, maar nu even lastig.

Heb je dat bij de gebroken lijn ook of alleen de voltes enzo?

Hij wisselt juist op de gebroken lijn! Als ik gewoon van hand verander in galop kan ik prima doorrijden in contragalop, ook op voltes en zo. Daarin moet hij wel nog leren om iets meer terug te komen, hij mist wat kracht in z'n achterhand nog en dat voel je dan wel. Maar in de gebroken lijn springt ie dus wel eens een wisseltje. Inderdaad eigenlijk heel braaf :') want ik weet zeker dat het door mijn zit komt. Ik moet hem in de hoek genoeg terug kunnen rijden (=moeilijk), de lijn strak voor me uit stippelen, een 'plateau' rijden op de X en vooral zelf dus in balans blijven, anders gaat het mis!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 19:57

Ah ik snap het! Misschien wil je ook met zit sturen op de x? Want dat doe je normaal ook bij wendingen en nu is het toch een soort lastig om zit goed te houden voor contra, maar wel een mooie gebroken lijn te rijden. Helemaal als ze net iets uit balans raken en jij zelf ook.

Heb ik ook, moet heel hard nadenken dat ik goed blijf zitten haha

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 20:11

Ik denk voorlopig niet aan wissels, eerst nog maar eens wat basisvoorwaarden beter. In de les laatst bezig geweest met contrastelling in de galop en contragalop. Daar ging ze wel veel beter van galoperen. Maar ik voel me dan echt een beginner dat ik geen eens stelling kan vragen zonder dat ze haar kont een andere kant opgooit.

Ik vind het wel lekker even 2 weken geen proefje filmen. Van het weekend mag ik weer. Fysio heeft veel goed gedaan. Ze galopeerde opeens met de schoft omhoog en kwam minder tegen de hand. Nog teveel, maar goed die eerste reactie moet er nog even uit. Ze kon het eerder niet, nu moet ze er weer aan wennen dat ze haar rug los kan laten. Gisteren nog heerlijk in het bos gereden. Echt heerlijk dat ze daar ook zo braaf is en dat de Veluwe zo dichtbij is.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 20:45

Klinkt goed van de fysio Marjolein, fijn dat je er ook echt al verschil van merkte.

Zag de foto's langskomen op Instagram, heerlijk hoor!

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 22:37

Oh, ik wil ook meedoen met de Instagramclub! :P Hoe heten jullie?

Ik lees veel over wissels, dan ben ik samen met Marjolein maar mooi even de beginner hier. _O- Ik krijg Gen met geen mogelijkheid om, zij is de meest stabiele en nuchtere contragaloppeerder van Nederland, ofzo. :') Maar ik ben nog niet serieus met de wissels bezig omdat er bij ons ook nog teveel aan de basis ontbreekt. Knap dat sommigen van jullie hier het al wel kunnen! :D

Hoop dat de fysio wat voor je paard kan betekenen, Caaroo.
Kiona, fijn dat je trainingstechnisch tevreden bent met je proefje! En fijn dat het nachtje weg leuk was. :D Hopen dat je nu weer een jury hebt die een andere toon aanslaat..
Goed bezig aaidaa, carrièreswitch? :P
Fleur, wat fijn dat je zo'n lekker gevoel hebt overgehouden aan je proefje, top! *\o/*
Ik heb ook even in je topic gereageerd, Merel. Prachtige combinatie zijn jullie!
Kimmetje26, gefeliciteerd met je winstpunt!

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 23:21

Gezellig! Ik heet heel simpel kionaaalderink

Haha de meest nuchtere contragaloppeerder _O-

Wees niet getreurd bij mij en Karel is het ook heel wisselvallig. Van niet, tot mooi op de hulp, of pas bij de hoefslag. Maar daar komt een plan voor ~~}>

Ik hoop ook op iemand die ons leuk vindt! We gaan het meemaken.

Heb jij alweer gefilmd?

Aaidaa, had nog niet gereageerd :oo maar leuke filmpjes! Lekker plezier zo met haar!

aaidaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 13:02

Wissels, daar ben ik ook nog niet mee bezig hoor. Dit is mijn eerste eigen paard, heb haar zelf van de B naar de M1 gereden en weet eigenlijk niet of meer dan M1 er voor ons inzit. We zien wel wat de toekomst brengt, zolang het maar leuk blijft.

Carierreswitch haha, nou dat niet, maar af en toe lekker springen voor de lol vinden we beide wel erg leuk. Maar goed, dressuur doen we ook voor de lol, echte hobbyruiter hier :o

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 13:14

Hoe heten jullie verder allemaal op instagram? Ik ben fleurkui.

Zaten jullie vanochtend ook allemaal klaar om in te schrijven maar het evenement kwam niet?
Vind het wel slechte communicatie van de KNHS maar gelukkig hebben we bokt nog.

Deze zaterdag nog proefje opnemen maar daarna zal het een weekje verplicht rust zijn in t weekend. Hopelijk is het daarna nog mogelijk ivm conditie/natte bak enz maar anders toch 4 M1 proefjes gereden wat ik nooit had gedacht.

Galopswissels ben ik nog niet echt mee bezig maar mijn instructrice wel met stap-galop-stap enz. Meer sluiten en daarbij ook nageeflijk blijven. Dat lukt mij nog niet helemaal maar zaterdag na mijn proef wel nog daarmee lopen spelen en ze reageerde best goed, nu nog de nageeflijkheid behouden.
Heb wel een filmpje van ons speelkwartiertje. We hadden gewoon plezier.

Laatst bijgewerkt door Fleury op 18-11-20 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 13:35

Ik zat ook klaar! En de KNHS kan nog wel wat winnen op het gebied van communicatie ja :=

Misschien kunnen we dat weekend filmen volgens de oude regels en dan hebben we op het nieuwe platform nog een week om in te sturen :') hopelijk komen ze voor dat weekend nog meer meer informatie!

Leuk dat je daar lekker wat mee kon spelen Fleury!

Ik ben gisterochtend bezig geweest met een trainingschema voor Karel en 's middags zo fijn gereden <3

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 12:06

Ja, ik ben wel benieuwd naar meer informatie over het nieuwe platform! Hopelijk komen ze nu wel optijd met de informatie. Want ik vond het een beetje gek dat er totaal geen informatie is geweest dat we de 18e niet meer konden inschrijven en dat iedereen gewoon klaar zat.

Maar je kunt nu wel met je startpas een masterclass gratis volgen. Dat is ook wel leuk om te doen denk ik (normaal 150 euro, nu gratis dan verwacht je er ook wel wat van)

En iedereen nog druk aan het refreshen?

Ik ga zaterdag weer een filmpje opnemen. Heb weer mn eigen doelen gesteld en hopelijk gaan die wat beter en de rest dan zo goed mogelijk maar dat ligt er ook aan hoe fris ze is.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 17:56

Die actie met de masterclass is inderdaad wel erg leuk! Ik heb zelf ook 2x les mogen hebben van Alex v. Silfhout. Ik vraag me dan alleen af of mensen die er al voor betaald hebben dan hun geld terug krijgen. Anders is het ook best zuur.

Verder hoop ik ook op snel meer informatie.

Leuk dat je weer lekker fanatiek bent voor zaterdag Fleury!

Ik ga zondag weer filmen en dan wordt het doel weer vooral ontspannen/ plezier hebben en de proef wat bedachtzamer en vloeiender rijden.

Vandaag weer fijn gereden, het was best wel onstuimig maar Karel was braaf! Ik had ook 1 mooie vliegende wissel op de hulp *\o/* .

Maandag weer naar les. Ook erg veel zin in.

En de punten dus binnen van de 19e. 188,5 kon me helemaal vinden in het protocol. Sympathieke jury die 7ens maar ook 4e gaf. Fijn opbouwend commentaar ook.

Dat doet dan zoveel voor het gevoel ook. Deze donderdag was dus een stuk fijner dan de vorige :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 18:09

Fleury, mijn wissel was ook tijdens speelkwartier hoor! Galop/stap is voor ons juist weer heel moeilijk, dat kan ik nog niet haha! Zo hebben we allemaal wat
Urosa, maar mijne heeft nooit verkeerde dingen geleerd met wissels of stress gehad dus veel makkelijker als Karel ;)

Succes met de filmpjes en gefeliciteerd met winstpunt! Wat zei ik je ;)

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 18:43

MyWishMax schreef:
Urosa, maar mijne heeft nooit verkeerde dingen geleerd met wissels of stress gehad dus veel makkelijker als Karel ;)

Succes met de filmpjes en gefeliciteerd met winstpunt! Wat zei ik je ;)

Ja dat vergeet ik snel even :o Thuis is de stress met oefenen in ieder geval aardig weg en begint hij wel steeds meer na te denken over de vraag. Heeft ook tijd nodig.

Haha ja! Nu kunst aan mij om niet meer van slag te raken van een in de 170 score.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 19:23

Je gaat toch behoorlijk snel met je punten zo :D

Ik heb met de ogen van een strenge jury naar mijn proefje gekeken en toen kwam ik op 156 :P en met de ogen van een soepelere jury en toen kwam ik op 187. Wat zal t worden :D