[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 20:44

He bah Mirthe, zou ook geheel onthand zijn!
Wat fijn Nibbit!
Inderdaad een leuke foto Anne!
Welke regio rij je Pantykous? En lekker dat je t zadel misschien 2ehands kan krijgen!

Hier vind ik verschil BB/B vaak ook vies tegenvallen :') Kreeg me zondag toch een hartverzakking toen ik sommige oxers zag! Vooral ook de ene waar de de 2e keer op zijn uitgebeld :+
Komt ook dat ik pas 3x B ben gestart dus nog niet heeleeemaaaaal gewend ben aan de hoogte…
Edit: Dat was dus deze sprong… :P (Mijn hand zit daar zo mooi omdat ik m een klappie gaf)

Afbeelding

Mettee

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 20:56

Ja die oxers zijn het bij mij dus ook..

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 20:56

nieuw jasje laura? :oo

het is natuurlijk ook wennen, en na een aantal concoursen ben je aan de hoogte gewend :)
Ach ik heb makkelijk praten ik durf het parcours nog niet weer in haha.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 20:57

Daarom loop ik altijd liever 1 niveau lager. Vanaf paard lijken de hindernissen lager. Ga 21 maart weer l springen. Laatste keer was voor kerst. Eerst rondje b en dan l.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 21:04

Ik loop ook vaak als de BB staat er nog. Maar vond deze niet echt grappig, zeker icm een paard wat al paar keer had geweigerd. Ga dan onbewust ook afwachtende rijden en dan gaat ie helemaal niet meer.

Jaa nieuw jasje Ilse!

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 21:10

Mooi kleurtje!

Ik ga ook altijd te afwachtend rijden, of eigenlijk vergeet ik dan echt te rijden. Of ik wil juist te veel doen maar gewoon doorgaan zit nog niet helemaal in het systeem..

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 21:13

Dankje!
Hm ja dat is nog niet echt praktisch. Herken het ook wel. Juist omdat ie thuis heel anders is als op wedstrijd is het ook wel lastig om te trainen. Want thuis is ie 'vervelender' dan op wedstrijd. Daar kijkt ie praktisch nergens naar.
Krijg dan dat ik thuis veel meer moet doen dan op wedstrijd en als ik dan op wedstrijd te veel ga rommelen krijgen we balken/stops :') Waar dat thuis dus dan wel weer nodig is...

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 21:17

Ben oo concours juist feller dan thuis. Dan denk ik nog wel eens van oh past denk ik niet. Op concours knal ik hem er dan juist op groot over.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 21:20

Leuk jasje Laura, ik heb ook zo'n kleurtje :D

Als ik op cc ben en ik vind iets eng dan rij ik er heel hard op af. Ook niet altijd ideaal :+

Ik zit in de regio Utrecht!

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 21:24

Hoop dat dat met meer km's wel komt :D
Dankje! Aha ja ben ik dan inderdaad met je eens. Ik zit Noord-Holland maar start ook veel in Utrecht/Zuid-Holland. Had in Breukelen de 1e keer B ook een flink parcours aan m'n broek hangen :')

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 22:13

Dat staat inderdaad goed aan de maat, jeetje. Heb vaak in het progressieve parcours gehad dat ik wel eens moest slikken in de B, maar daar worden de hindernissen natuurlijk opgebouwd. Moet wel zeggen nu ik 4x L ben gestart ik de hoogte totaal niet eng meer vind, ben ik wel blij mee. Ga dan veel te veel nadenken, niet handig als je een hyper actieve merrie rijdt..

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 23:04

Ik moet idd ook niet teveel nadenken. Met Bella moet ik gewoon blijven galloperen en dan komt het altijd goed. Met Eddie moet ik juist weleens een terugafstand rijden onderweg. Vind het zelf nog wel eens lastig om te schakelen :o

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 09:53

Idd ritme houden is voor ons ook het belangrijkst :j Maar ben toch wel super blij met mijn handig merrie, want ze red me nog wel eens :o Alleen de dubbels hebben we soms wat moeite mee, als ze daar een keer rot door heen komt moet ik voor de tweede dubbel wel echt eraan rijden :=
Ook als deze een fout maakt moet ik de sprong erna even opletten, kans is aanwezig dat ze ineens 2x zo hoog springt :')

Vanavond weer springles :)

Barcoootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 13:57

ik heb nu 1x B gestart alleen in mijn paard weigert dus blijkbaar op oxers in training of op oefenspringen nooit wat van gemerkt. Wat te doen gewoon vaker oefenspringen?

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 14:31

Heey ik zag Barco staan en ja hoor dat kan er maar een zijn ;)
Vervelend dat hij slecht oxers wil springen... Maar een oefenrondje (BB) springt hij wel gewoon? Dan zou ik sowieso eerst een rondje BB doen en dan een rondje B... En kilometers maken is altijd goed :j

Eva

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 14:38

Hallo, ik kruip ook weer eens onder m'n steen vandaan :+

@NibbitLotus, mijn eerste wedstrijd in het B stond de laatste hindernis in het progressief ook dik op 1.10.. was wel even schrikken hoor haha had m'n paard toen nog maar net een maand :wow:
Tegenwoordig rijd ik eigenlijk nooit meer progressief, 1e rondje doet paard heel goed zijn best maar 2e rondje laat hij het een beetje afweten..

Gaan er ook nog mensen naar bronneger deze week?

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 16:05

Pfff lekker is dat dan Eva. Oxers lijken dan ook nog weer hoger dan stijl sprongen haha. Als ik bij een oxer denk die staat hoog denk ik de laatste tijd altijd: als het een stijl zou zijn zou ie minder eng zijn, en dan vind ik het niet eng meer, slaat nergens op haha.

Ik start nu in de L ook maar 1 parcours. Progressief durf ik qua hoogte nog niet aan (zoals ik al zei, ligt aan mij, paard merkt verschil waarschijnlijk niet eens). Progressief is de volgende stap voor ons..

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 18:56

Zat te twijfelen over Bronneger, kon daar wel grote prijs rijden maar ga het toch niet doen.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:50

Vanavond voor het eerst weer gereden sinds donderdag. Hij deed wat hij moest doen, maar vond er niets aan. Veel te streberig ik.

selinafaber

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:57

Hahaha paljaslaura, ik heb ook zo'n mooie foto!

Afbeelding

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 21:05

Oei dat is naar als paarden stoppen. Is het niet iets wat je ongerust onbewust zelf doet op oxers waardoor ze stoppen?

Lithya maak het jezelf niet te moeilijk. Is lastig soms.. :)

Ik ben vandaag maar in buitenbak gaan rijden. Daar hebben we over paar weken clubkampioenschappen en dat vind mevrouw altijd weer even wennen. Kon niet echt veel beginnen met de paard onder me dat steeds de kop erop zette en staart in de lucht. Dus maar beetje laag en rond gehouden voor zover dat lukte.. :)

Zaterdag weer parcoursje rijden. Volgende week cross. Overlapt elkaar fijn dat indoor en outdoor..

Hoorde dat het dit weekend lekker weer gaat worden, kijk er al naar uit!!

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 21:15

Oooh druk paard Elke haha, wel slim dat je nu dan al even 'oefent'!
Voor mijn gevoel reed ik zelf gewoon door maar hij slaat dicht. Je kan dan drijven en je druk maken maar Mick reageert niet meer dan :Y) Kwestie van wederzijds vertrouwen opbouwen. Hij stopt al veel minder dan in het begin!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 21:21

Ik moest zaterdag op concours buiten losrijden met Eddie dus die is er mooi direct doorheen. Bella had ik thuis toen het droger was al een paar keer buiten gereden, die gaf er niet veel om :n

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 21:28

Haha ik rijd altijd buiten, geen last van.....

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 21:29

Ik rij altijd buiten, maar heb een redelijk dappere dodo.

Van vertrouwen opbouwen leer je elkaar ook steeds weer beter kennen hoor Laura :j

Waarom start je niet Mistid?

Best handig eigenlijk, even oefen van te voren Elke. Kan nooit kwaad :D