Jou Grootste Wedstrijd Blunder

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

karlijn1985

Re: Jou Grootste Wedstrijd Blunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 22:55

Ik heb ook wat blunders meegemaakt.

1 Ik startte met de merrie ik toen reed. Mevrouw vond het altijd nodig om op spoortjes te reageren met bokken en rennen en zonder spoortje viel te telkens terug naar stap. Wat overigens alleen zo was tijdens de wedstrijden. Ik koos ervoor om mijn spoortjes om te doen en ging de ring in. In de galop ging ze ineens als een gek bokken, maar bleef galopperen, ik dacht als ik nou mn oefening gewoon rij dan heb ik in ieder geval nog iets. Ik kwam bij de kantine, mevrouw zag was en ging boven op de rem, incl van die heerlijke rotbokken. Ik viel eraf.. paard bleef stil staan. Ik pakte mn zweep en mepte dr op dr kont (ik was zo kwaad dat ze altijd zo deed met proefjes en met lessen en losrijden was er niets aan de hand). PAard rende een volte, stopte naast me, ik stapte binnen de tijd weer op en reed verder! Had net geen winst en onder mn protecol stond: paard hoeft geslagen te worden na afvallen vd ruiter. Maar de jury kwam wel naar me toe dat ze aan het hoofd van dat beestje al zagen wat voor 1tje het was en dat ze me wel begrepen.

Blunder 2.
Ik reed weer op diezelfde merrie en was weer aant galopperen, dit keer zonder sporen. Ik wilde dr door laten springen dus gaf dr een rotschop en zij begon te bokken en springen maar wel netjes de volte afmakend enz. Mn voorlezer en ik waren al in een melige bui dus op dat moment lagen we allebei dubbel van het lachen en wist mn voorlezer niet meer waar ze was, gelukkig kende in de proef gedeeltelijk uit mn hoofd en kon haar vertellen waar ze verder moest! Kreeg een compliment voor mn oplettendheid!

Blunder 3.
Ik reed een jong paard van de manege en ze hadden gevraagd of ik daar een proefje mee wilde doen. Paard liep netjes aan de teugel, wijken, achterwaarts alles deed ie. Dus ik koos ervoor een oefenproef mee te starten in het L. Ik kom die bak in, dat paard zag al die mensen in de kantine en de witte hekjes, klapte daardoor helemaal dicht en kreeg dr met geen mogelijkheid vooruit.. Ben na 1minuut gestopt met mn proef en heb de jury gevraagd of ik 5min voor mezelf mocht rijden. Dat mocht en heb toen de bak maar verlaten.. dat beestje was helemaal in paniek! Ondanks dat voelde ik me behoorlijk banketstaaf!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 16:34

Citaat:
Blunder 3.
Ik reed een jong paard van de manege en ze hadden gevraagd of ik daar een proefje mee wilde doen. Paard liep netjes aan de teugel, wijken, achterwaarts alles deed ie. Dus ik koos ervoor een oefenproef mee te starten in het L. Ik kom die bak in, dat paard zag al die mensen in de kantine en de witte hekjes, klapte daardoor helemaal dicht en kreeg dr met geen mogelijkheid vooruit.. Ben na 1minuut gestopt met mn proef en heb de jury gevraagd of ik 5min voor mezelf mocht rijden. Dat mocht en heb toen de bak maar verlaten.. dat beestje was helemaal in paniek! Ondanks dat voelde ik me behoorlijk banketstaaf!

hoeft toch niet Lachen het was een jong dier die je de tijd hebt gegund om eraan te wennen.
super dat je nog 5 minuten zelf mocht rijden en weer een ervaring rijker Ja

Zqw39

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 17:38

Toen die keer dat ik als 6 jarige een onderling wedstrijdje reed op een dikkke shetlander. Ponylief ging in het midden van de bak staan en deed geen pas meer. Ben er blèrend van af gestapt.

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 20:53

Lowara schreef:
Citaat:
Blunder 3.

hoeft toch niet Lachen het was een jong dier die je de tijd hebt gegund om eraan te wennen.
super dat je nog 5 minuten zelf mocht rijden en weer een ervaring rijker Ja

Dat is ook zo.. maar je voelt je wel k-u-t hoor, helemaal in je apen-pakje, paard in de knotjes enz enz. Iedereen langs de kant. Maar de wedstrijden daarna heeft ie super gelopen, toch nog wat bereikt!
Laatst bijgewerkt door karlijn1985 op 29-01-08 21:12, in het totaal 1 keer bewerkt

lauraP

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 21:09

Niet van mij maar van een vriendin:
De proef was helemaal goed gegaan, ze moest nog maar één volte. En in het midden besloot meneer op hol te slaan van zijn eigen scheten... Huilen van het lachen

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 07:58

is al weer een x aantal jaar geleden.
Maar we kwamen aan op het terrein en na het inschrijfgeld betaald te hebben enzo was het tijd om op te zadelen, eenmaal bij de trailer aangekomen kwamen we tot de ontdekking dat we het paard vergeten waren.. Clown
Na wat wisselen tussen de ruiters onderling was er nog net tijd genoeg om het paard op te halen en alsnog te starten. vond het toch wel een mega blunder, het is wel vaker voorgekomen dat ik mijn zadel of hoofdstel vergeten was (we gingen met een vrachtwagen vol elk paard zijn eigen spullen) maar dit spande de kroon..

Ikdeliefsteh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 08:21

ik had een keer een wedstrijd, toen mocht mijn pony de jury niet. Hij stak een beetje zijn tong uit en draaide om en poepte naar de jury.. Ze lagen dubbel, en op het papiertje stond: 'De pony was melig'

ik hardstikke boos Boos! Boos!

johanna84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 08:30

mijn blunder was dat ik een keer op een wedstrijd mijn vader gevraagt had om voor te lezen. (hij weet net de voor en achter kant van een paard! Bloos )
we hadden heel veel geoefend, en ik had hem al wat uit het hoofd geleerd.
ik begon met de proef, mijn paard ging super, ik was helemaal geconcentreerd. toen mijn vader ergens links zei i.p.v rechts!
ik dacht wat vreemd!!!
toen kwam ik helemaal in de knoei! en was de hele proef kwijt!!!!! Bloos Bloos Bloos
en ben ik moeten stoppen, dat was balen!!! Boos!

Feanyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 16:47

Hmmm...mijn wedstrijd blunder.
Niet 1, maar 2x verkeerd rijden in een proef. En nog in het M2 ook. Dat was pas suf.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-08 16:49

haha, en ze blijven maar komen die blunders!

Roosemaureen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 21:06

een keer op wedstrijd stopte mijn pony opeens na de sprong. heel onverwacht
en toen vloog ik over haar hoofd heen in het zand
voor een hele volle kantine !!

ook een keer was ik een proef aan het rijden toen mijn opa er aankwam met een paraplu
toen rende mijn pony de hele ring door behalve de kant waar ik heen moest..
mijn opa had het nog niet door ook .. Lachen

Zepjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 21:07

Miss_Malfoy schreef:
De titel zegt het al. Lachen

Ik kwam op het idee, doordat tijdens mijn vorige wedstrijd ik ook zo'n blunder maakte.
Ik moest aangaloperen, op de C, vlak voor de auto waar de jury in zat.
Alleen 't paardje was een beetje melig, dus die gaf even een flinke rotbok, zo'n schuine...
Bijna die auto geraakt... Iedereen van het publiek lach dubbel...
En toen ging ze er ook nog vandoor en verprutste mijn volte.. Die was dus vierkant.
Maar ik had wel een 7 voor het aangaloperen. Clown
OK, en nu jullie. Cool

uhm dr afvallen in de ereronden Geld, geld!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 16:14

Hahaha oeii ja dat is pijnlijk ja...
Zit je net heel trots op je paard, yeah gewonnen!
En dan... lig je eraf...

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 16:20

nog een blunder..

Had wedstrijd met een van mijn vorige paarden (paard bleek achteraf niet goed te zijn) moest binnenkomen op de A-C lijn en we zaten in een grote bak tussen de hoekjes (indoor) en op het moment dat ik van het voorbakje afwend om netjes recht op de A-C lijn binnen te komen zet mijn paard het gigahard aan het lopen (echt in rengalop) was geen houden aan moest bij G halthouden maar dat zag natuurlijk niemand zitten en de jury is gehandicapt zit in een roelstoel en die rolde gewoon al weg, hij was als de dood dat ik recht op hem af zou komen (ik ook trouwens) de proef ging daarna ook flut! wonder boven wonder was ik nog 2e ook.
Na alles gehad te hebben zaten wij in de kantine met de prijsuitreiking werd het nog even extra vermeld door de jury (die de prijsuitreiking deed) op het moment zelf was hij doodsbenauwd maar achteraf kon hij er wel om lachen, zeker omdat mijn paard ook precies op G vierkant stilstond. Clown

wpb

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 23:19

ik wou stil gaan staan voor het groeten en toen liep mijn pony bijna de jury auto in Knipoog

westerdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 13:05

ik ben op de wedstrijd mijn singel een keer vergeten. Dat doe ik ook nooit meer.

_Daisy14_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 13:34

ik heb er ook 2 gehad

met me jonge pony voor het eerst op groot terrein met alleen maar bordjes
zonder me moeder (was 11 ofzo en vond het al een ramp dat ze niet mee ging)
dus me moeder kreeg een live verslag van iemand anders
ja daisy komt nu bij a binnen (moest in ring 9)
hooh en gaat nu naar ring 8... 7... 6... 5... 4... 3... 2.. 1.. en is bij de vrachtwagen
ben toen weer terug gekomen mocht gelukkig nog mijn proef afrijden maar wel met allemaal mensen langs de ring Clown

met mijn pony die ik nu heb

ik had een selectie wedstrijd springen
ging heel goed over de laatste hindernis en foutloos
ik rij dus richting de uitgang zag ik iedereen kijken ik kijk naar de tijd liep de tijd nog
was vergeten om door de finish te gaan Vork

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 14:39

Omdat het paard zo heet was, vergeten te groeten. Ik was veel te blij dat ze eindelijk stilstond op X.
Daarmee gelijk een 2e blooper... Het gebeurde erg vaak dat ze niet stopte na de proef maar recht op de juryauto afging.

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 18:08

Nou vandaag vond k het nodig om op de wc te zitten bij de prijsuitreiking. Niet echt een blunder, maar toen ik de kantine binnenkwam begon iedereen te klappen, bleek dat ik eerste was. Huilen van het lachen Ik snapte er niets van toen ik binnenkwam! ROFL

unica

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 20:02

mijn fjordje vind springen heel leuk, en ik was mooi een dressuur proefje aan het rijden Knipoog toen ze ineens over zo'n bordje sprong Tong uitsteken haha stond erbij dit is geen springwedstrijd Tong uitsteken

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 19:46

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 15:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Sandy1103

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 22:32

Ik heb me echt rot gelachen om al die bloopers van jullie allemaal dus laat ik ook die van mij maar opschrijven:

1. toen ik jaren geleden mijn ruiterbewijs ging doen moest er ook gesprongen doen paard waar ik op zat kwam niet uit maar de schat dat ze was sprong ze toch wel. Ik had er helaas geen rekening meer mee gehouden en zat met hoofdstel en al op de grond... paard had sprintje getrokken over terrein.. heb uiteindelijk wel mijn ruiterbewijs gehaald in een keer Tong uitsteken

2. Toen ik met het paard wat ik nu rij voor het eerst een spring wedstrijd ging doen was hij nog al fris en onstuurbaar.. Het was bij ons op stal (dus onderling). Ik heb tot 3 keer toe de verkeerde hindernis gesprongen omdat ik hem gewoon niet de bocht om kreeg, ik lag plat publiek lag plat maja ik wou toch nog even over hindernis die ik moet springen. DUs iemand met gevaar voor eigen leven voor die hindernis staan die ik juist niet moest springen zodat het paard miss wel die andere gaat springen. KOm ik aan rijden gaat die persoon een dansje doen:P om ervoor te zorgen natuurlijk dat het paard uit haar buurt blijft... ik had het niet meer paard wou het liefst blijven staan en kijken die vond het zo raar Tong uitsteken Heb uiteindelijk de goede hindernis nog gesprongen maar heeft wat tijd gekost.

3. Ook ben ik tijdens dressuurproefjes wel eens de verkeerde kant op gereden op zich geen ernstige blooper maar voelde me toch wel stom erna

sjaan_aramas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 15:06

Geweldige bloopers allemaal!!!

Ik voeg er ook nog 2 aan toe:

1... ik reed op mijn d pony een B proefje ( voor de eerste keer ) en dat ging in principe goed totdat ik op de rechterhand aan moest galoperen!!! ze was al een keer of 8 langs de auto van de jury gelopen, maar dat was natuurlijk niets geks... en toen in de rechtergalop, pakte ze ineens haar bit vast bij de auto en peerde ze eruit Bloos !!!! gek beest!!! maar het was buiten en de losrijbak was een paar meter verderop... dus wat doet die gek!!! ze rent kei hard door de losrijbak heen en toen sloegen er nog 2 ponies op hol Huilen dikke pech dus.... maar gelukkig alles goed afgelopen en niemand gewond geraakt en ik mocht mijn proef nog afmaken!!!

*****Gelukkig******

Groetjes Shannen

sjaan_aramas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 15:13

Oeps mijn 2e vergeten!!

2.. Nou ik was met die zelfde poy een B parcourtje aan het springen.. en dat hadden we al eerder gedaan... en ik kwam bij hindernis 1,2,3,4 en bij 5 ging het fout!!! we zaten in galop en hadden flinke vaart, en je raad het al een klassieker... pony op de rem en ik aan de andere kant van de hindernis!!!!

***Dam, dat deed zeer***

Maar gelukkig ook niets aan de hand...

Groetjes shannen

cadootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 15:52

ik was de laatste tijd met mijn paard bezig te leren een paar passen terug, maar de volgende dag had ik een wedstrijd dus ik had mijn proef gereden en sta stil op g, gaat mijn paard ineens 4 passen achteruit dus ik moest vreselijk lachen en gelukkig de jury ook en mijn paard? die had zoiets van "wat doe ik nu verkeerd". Bloos