Startgeld volgend jaar naar 10 Euro??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hananya

Re: Startgeld volgend jaar naar 10 Euro??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 18:36

manie schreef:
Bijvoorbeeld de kosten voor het onderhoud van een accomodatie zijn enorm.
Een manege staat er, maar moet toch echt onderhouden worden.
In een tijd waarin je te maken krijgt met een toenemend aantal passief consumerende leden lukt het ook niet altijd om met vrijwilligers het onderhoud te doen, dus uitbesteden.
Weet jij wat een aannemer tegenwoordig kost?
Meer als het dubbele tov het gulden tijdperk.

Dit is maar een klein voorbeeld van stijgende kosten waar verenigingen mee geconfronteerd worden.

Nogmaals als je zelf geen inzicht in de boekhouding van een vereniging of zelf niet ZEER nauw bij de organisatie van een wedstrijd betrokken bent, dan denk ik dat het verstandiger is je daar niet over uit te laten.

De eerste opmerking wbt de accomodatie is wellicht bij jullie zo, maar dit is lang niet overal zo. Daar kun je als vereniging/bestuur heel wat aan doen, volgens mij...

Wat betreft de laatste opmerking; Ik vraag het uit nieuwsgierigheid en vraag je om opheldering, omdat we dan "als leken" wel willen weten waar al die knelpunten dan precies liggen en hoe dit ontstaat?

Ik vraag me dan ook af waarom je zo van de toren blaast...? Verward

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 18:46

En natuurlijk heeft de KNHS de tarieven voor 2007 met 4% verhoogt, dit las ik in de brief die bij de acceptgiro van de startkaarten voor volgend jaar zat Slapen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 20:54

Ibalia schreef:
Iedereen maakt het niet uit om voor een Ankyzadeldekje weet ik hoeveel te kopen en alles moet er volgens de laatste mode uitzien..
En dan zeuren om het startgeld dat verhoogt wordt????

eeeeeeeehm niet helemaal eerlijk ten opzichte van ruiters (zoals ik) die JUIST dingen zoals Anky-dekjes laten liggen om hun startkaart en inschrijfgeld ed te kunnen betalen Knipoog

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 21:20

hananya schreef:
Ik vraag me dan ook af waarom je zo van de toren blaast...? Verward

Omdat ik me erger aan al diegenen die roepen dat verenigingen stinkend rijk worden van het organiseren van wedstrijden.
Blijkbaar weten die personen totaal niet wat er voor een kosten mee gemoeid zijn.
Ook als een vereniging geen hoge kosten voor een accomodatie heeft vind ik dat ze het geld er voor mogen vragen.
Doordat verenigingen zich zo inzetten wordt het wel mogelijk dat er überhaupt wedstrijden gereden kunnen worden, blijkbaar is dat besef bij sommigen hier totaal niet aanwezig.
Daarom reageer ik zo Lachen

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 21:34

Ik denk eerder dat het de KNHS is waar we een halt tegen willen roepen als tegen de verenigingen die hun startgeld willen verhogen.( denk ook dat veel verenigingen weer terugwillen zoals het was toen het allemaal nog betaalbaar was)
de juryleden worden tenslotte komend jaar ook duurder.
en wat het KNHS welke dingen precies heeft verhoogd wat ik las met die 4% weet ik niet.

Wij worden er niet beter van, de verenigingen worden er niet beter van, de grootste vraag is wie word van al die verhogingen wel beter?????? wie heeft het antwoord?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 21:37

Uiteindelijk toch de rijders.
Want de investeringen van de KNHS van bijv automatisering komen de rijders ten goede.
De verhoging van juryleden gelden, ook want daardoor blijven ze gmotiveerd om te jureren.
De verhoging van startgelden voor de verenigingen ook, want zo blijven deze gemotiveerd wedstrijden te organiseren.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 21:38

remsy schreef:
Ik denk eerder dat het de KNHS is waar we een halt tegen willen roepen als tegen de verenigingen die hun startgeld willen verhogen.( denk ook dat veel verenigingen weer terugwillen zoals het was toen het allemaal nog betaalbaar was)
en wat het KNHS welke dingen precies heeft verhoogd wat ik las met die 4% weet ik niet.

Wij worden er niet beter van, de verenigingen worden er niet beter van, de grootste vraag is wie word van al die verhogingen wel beter?????? wie heeft het antwoord?

Niemand wordt er beter van, zelfs de KNHS niet of nauwlijks.
Alles wordt nou eenmaal duurder, je groente en fruit, je brandstof, je paardenvoer, je strooisel etc etc.
Dat heet inflatie en geloof het of niet, maar zelfs de KNHS ontkomt er niet aan Knipoog

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 21:47

Echwel schreef:
Uiteindelijk toch de rijders.
Want de investeringen van de KNHS van bijv automatisering komen de rijders ten goede.
De verhoging van juryleden gelden, ook want daardoor blijven ze gmotiveerd om te jureren.
De verhoging van startgelden voor de verenigingen ook, want zo blijven deze gemotiveerd wedstrijden te organiseren.

Helaas ziet mijn portomee dat wat anders( en nee heb geen honderden setjes in huis liggen) ik heb niet gevraagd om het blad paard & sport doch moet ik wel voor betalen
en ik vrees voor de verenigingen ook niet zo want ook voor hun is alles duurder geworden zodat ze dit wel moesten aanvragen, zodat hun tenminste wedstrijden kunnen blijven organiseren.
Dat de juryleden iets meer geld krijgen, vind ik niet zo vreemd hun offeren tenslotte ook een dagdeel op voor een wedstrijd, en het is niet altijd even prettig om jurylid te zijn.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 17:27

manie schreef:
remsy schreef:

Niemand wordt er beter van, zelfs de KNHS niet of nauwlijks.
Alles wordt nou eenmaal duurder, je groente en fruit, je brandstof, je paardenvoer, je strooisel etc etc.
Dat heet inflatie en geloof het of niet, maar zelfs de KNHS ontkomt er niet aan Knipoog

Maar geen 25%. Verhoging van startgeld van 7.5 naar 10 euro is een verhoging van 25%.
Tuurlijk weet ik wel dat niet elke vereniging dit zal doen, maar ik vind het wel een enorme verhoging. En dan worden de startkaarten weer duurder, de coupons, enz.
En straks krijg ik geen paard&co meer, terwijl ik er wel voor betaal. Dit alleen maar omdat de veelzijdige ruiter wordt afgestraft.
Paard&sport moet je ook verplicht afnemen, anders was ik er niet lid van geweest. Dit alles maakt dat mensen gaan zeuren over verhogingen. Ik betaal behoorlijk wat aan de knhs met m'n startkaart (misschien straks 2), m'n ruiterbewijs en m'n koetsiersbewijs. Van ruiter-, en koetsiersbewijs zie ik straks helemaal niets meer terug omdat ik dus geen paard&co meer krijg (omdat de knhs vindt dat mensen die paard&sport krijgen niets meer aan paard&co hebben, heel fijn dat een ander dat voor mij beslist. Boos! )
Verhogingen van startgeld maken wel dat je weer minder geld uit kunt geven aan andere dingen. 4 jaar geleden startte ik vaak 2 keer springen en 2 keer dressuur op 1 dag. 2 jaar geleden deed ik dat ook nog wel eens, maar liet ik het progressief wel eens schieten. Afgelopen jaar heb ik maar iets van 5 keer gestart, en ik kijk heel goed waar ik start. Een wedstrijddagje is gewoon enorm duur (4 rubrieken is vaak 32 euro excl. coupons). Ik betaal liever 5 euro inschrijfgeld en alleen een rozet als prijs dan 10 euro inschrijfgeld met de mogelijke kans om 35 euro te winnen als je eerste wordt. Ik heb 2 jaar geleden nog een keer 5 euro voor een proef betaald. Dat vind ik fijne bedragen. Ik hoef er niet veel voor terug, vind het niet erg om in een sneeuwbui buiten los te rijden, of in een bak met palen.
En dan zijn er mensen die hierover g aan zeuren. Het gevolg: die vereniging organiseert geen wedstrijden meer binnen. Dus dan moet je weer naar de duurdere wedstrijden met luxere accomodaties.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 11:17

Echwel schreef:

Denk je dat 2,50 extra per dagdeel een jurylid gemotiveerd houdt Clown
Ik denk dat daar wel andere dingen voor nodig zijn Knipoog
De vergoeding van een jurylid is nog altijd maar 15,- per dagdeel.
Het blijft gewoon vrijwilligerswerk.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 00:42

germie schreef:
Verhoging van startgeld van 7.5 naar 10 euro is een verhoging van 25%.

Het zal wel aan het niveau van het huidige VMBO liggen........ ( Nagelbijten / Gniffelen ),
maar een verhoging van 7,50 naar 10 euro is een verhoging van 33,33%....... en NIET van 25% Ja

7,50 * 1,25 = 9,375........ Knipoog

Jij laat je ook naaien zonder dat je het weet........ Tong uitsteken

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 11:45

CGJ, jij hebt gelijk hoor, ik had idd ook eerder al geplaatst dat ik eenderde bizal veel vind. Ik regeerde net ook even in een ander topic waar het gaat over het verhogen van het aantal wp van 20 naar 40 (springen). Moet je eens nagaan wat het je dan gaat kosten allemaal als je en meer moet starten om verder te kunnen komen en dan ook nog voor een hogere prijs.