Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
amondi schreef:De man die de vraag stelde heeft zichzelf wel 5 keer herhaald, meneer Hamoen gaf hem echt als antwoord, dat als hij de hele baan correct afsjouwde in middendraf en hij krijgt een 9, de volgende die de gevraagde enkele passen laat zien, net zo correct, dan BEHOORT die ook een 9 te krijgen.
Maar goed, Hamoen zal wel niet langs de L1 baan in Gasselte komen zitten om dat te controleren.
amondi schreef:Nee, er is duidelijk gezegd, 4 proeven, waarin alle oefeningen aan bod komen. Dus alle oefeningen verdeeld over die 4 proeven.
Het wordt nu in theorie mogelijk om met een paard dat de travers niet kent in het Z2 te komen, de verantwoordelijkheid ligt daarbij bij de ruiter.
Dhr Hamoen verklaarde dat je dan 3 maanden die ene proef rijdt, met proef 2 als 2e proef. Pas na 3 maanden wisselen.
eamane schreef:Heb het zo allemaal gevolgd
het lijkt best makkelijk die proefjes
maar met de nieuwe manier van jureren kan het nog moeilijk genoeg worden.
Ben benieuwd hoe de jury's deze proeven gaan beoordelen
greetjebee schreef:Helemaal mee eens! Ik denk ook dat het vooral van de jury's af zal hangen of de proeven echt moeilijker worden of niet. Als ze zo blijven jureren als nu zullen de proeven echt supersimpel te rijden zijn. Maar als ze daadwerkelijk gaan letten op het correct gereden zijn, dan heeft menigeen er dadelijk nog wel moeite mee denk ik!
Overigens ben ik van mening dat je, om het paardrijden te verbeteren, niet zozeer nieuwe proeven moet maken, maar vooral de kwaliteit van de jury's moet verbeteren. Als die hun werk goed hadden gedaan (of correct waren bijgeschoold) dan had men al lang gelet op het gereden zijn....
Maar niets tegen de nieuwe proeven hoor! Ik vind ze juist wel leuk! En daarnaast goed voor de afwisseling.
n.b. Er zijn natuurlijk best wel jury's die wél weten waar ze het over hebben. Die bedoel ik hierboven dus niet.
Citaat:29. Er zijn nu maar 4 proeven per klasse, dan ben je in 2 maanden toch door de proeven heen?
Er zijn inderdaad minder proeven. Op deze manier krijg je ook 4 verschillende en goede proeven. men verandert nu niet elke maand van proef, maar elke 3 maanden. Hierdoor zal over het algemeen dezelfde proef gereden worden op selecties en kampioenschappen.
oosterhoff schreef:Weet iemand misschien wat hier de gedachte achter is?
amondi schreef:Jury's zien 5 minuten van iemands opleiding, als er iets moet mee veranderen moet het de instructie zijn EN de instelling van de ruiter!
KNHS schreef:27. Komt er een startbeperking voor jonge paarden in verband met dierenwelzijn/happy athlete?
De startbeperking is nu nog moeilijk te realiseren via regels. De nieuwe proeven zijn vriendelijker voor de paarden en vanaf 2007 wordt de minimum leeftijd voor paarden en pony's in de klasse Z verhoog
t
naar 6 jaar. Verder hopen we dat de ruiters hier zelf de noodzaak van inzien om niet zo vaak met een jong paard naar een wedstrijd te gaan om maar snel winstpunten te verzamelen.