Protestactie verplichten helm

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 14:23

Hoe het ook zij; zo'n rapport toont eens te meer aan dat GOEDE cijfers benodigd zijn, voordat de KNHS kan hardmaken dat BINNEN DE DRESSUURRING ongelukken gebeuren en wel in zulke mate dat de voorgestelde maatregel te rechtvaardigen is.

Bah. Wederom bah.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 14:26

yokie schreef:
70% van die 189. Da's 132 personen van de mensen die al een ongeluk hebben gehad, omdat ze anders niet bij het onderzoek betrokken zouden zijn.

Dus 132 mensen hebben in de afgelopen 5 jaar vaker een ongeval gehad.

Ik zeg nou even niets over die beste mensen, maar je KAN gaan twijfelen aan hun risico inschattingsvermogen..

Dankzij hen MOETEN wij straks ALLEMAAL een cap/helm gaan dragen?

Frusty Blauw oog

Jeetje, ben je even niet op Bokt, mis je de helft weer van wat hier geschreven wordt! Maar van wat ik kan lezen is het niet echt best gesteld met al die regeltjes van die mierenn**kers

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 14:28

Tja nog steeds ben ik van mening dat er meer ongelukken gebeuren NAAST het paard dan er werkelijk op. Dus aub ook cap en bodyprotector om/op NAAST je paard.

Als we dit gehad hebben krijgen we de bodyprotector over een paar jaar rijden we weer in harnassen net zoals in de riddertijd. Ach ja alles ivm veiligheid.

Trouwens ik wil dan ook met peesbeschermers een proef rijden dit is ook ivm veiligheid paard denk als hij wat oploopt in de ring zonder bescherming de verzekeringen ook moeilijk kunnen gaan doen?. WANT ik HAD hem kunnen beschermen enz... ga zo maar door.....

Denk dat ik maar een motorpak ga kopen in model en uiterlijk van wedstrijdkleding ben ik gelijk klaar ene inclusief helm.

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 14:32

Ja hoor, lekker is dat.Bekijk ik net het vraagprogramma van indoor reuver mag je niet meer met hoedje rijden.Alle combinaties zijn verplicht met cap te rijden.De regels gaan pas volgend jaar in Verward

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 14:33

WWWiske schreef:
Zeg Yokie, moet jij niet werken Haha!

Schijnheilig

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 14:34

kadans16 schreef:
Ja hoor, lekker is dat.Bekijk ik net het vraagprogramma van indoor reuver mag je niet meer met hoedje rijden.Alle combinaties zijn verplicht met cap te rijden.De regels gaan pas volgend jaar in Verward

En daar heb je het al. De ene paniekmaatregel volgt de andere paniekmaatregel...

BOYCOTTEN DIE HANDEL Boos!

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 14:36

AAAaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaerrrrrgggghhhhhhhhhhhhhhhh
Moet ik met dat stoffig ding rijden.Hoop dat ik een fatsoenlijke effe snel kan lenen dan. 100 euro voor een mooie nieuwe heb ik zo snel niet bij elkaar Boos! Boos!

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 14:36

Waarom ga je er mee akkoord? Zonder slag of stoot accepteer je dit? Jammer.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 15:00

Citaat:
12. Deelname aan de wedstrijd geschiedt voor eigen rekening en risico van de deelnemer. Noch de leden van de organiserende vereniging, de diensdoende personen, de eigenaren van de terreinen, noch de juryleden dragen enige verantwoordelijkheid omtrent schade in welke vorm dan ook aan personen, paarden en materiaal.

Die vond ik hier http://www.paardensportoverijssel.nl/Activiteiten_6.htm

notabene een samengestelde wedstrijd!!

ik stel voor dat de leden van een regio/provincie diegene in de ledenraad mailen om hun standpunt vwb het behoud van de dressuurhoed kenbaar te maken

In Drenthe is er een najaarsvergadering op 25 november!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 15:33

kadans16 schreef:

Dan kan ik je zo wel vertellen dat ze in Reuver een verzekering hebben waarvan men begrepen heeft dat het dragen van een cap (!) verplicht moet worden gesteld. Het zou kunnen dat die accommodatie zo'n verzekering heeft.
Denken ze, want kan nog naar uitpakken als er toch echt wat gebeurt. Het kan namelijk allemaal te maken hebben met verkeerd opvatten van de voorwaarden, dat gebeurt nogal eens.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 15:57

kadans16 schreef:

Hier was ik al langer bang voor.
Zul je beleven dat het hier op het provinciale kampioenschap al moet........
Kan ik wel stoer niet meedoen (zoals altijd) maar je zult zien dat er voldoende deelnemers blijven die WEL meedoen...........

$%^$%#%#$% Stelletje Sufk#tten $%#$%@#$%

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 16:02

Ik vraag mij af hoe we in hemelsnaam een dergelijke paniekgolf nu nog kunnen stoppen.

In ieder geval elke ruiter die in Reuver wél in het Z DURFT te starten met een helm sociaal boycotten ?????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 16:06

Moet jij jureren in Reuver???
Haha!

Kijk, als eenieder zelf zou mogen beslissen waarmee men rijdt en het blijkt dat het grootste deel met cap rijdt, dan gaat de rest ook met cap rijden, heus.
Misschien niet in Noord Holland, maar we leven hier toch al gevaarlijker met al die auto's vliegtuigen en chloortreinen Haha!.

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 16:07

De cijfers uit het onderzoek dat Lielle hier neer heeft gezet, dat zijn toch helemaal geen cijfers van dressuurruiters in de klasse Z1 en hoger, welke een hoedje dragen tijdens een dressuurwedstrijd? dus die cijfers hoef je dan toch ook niet helemaal te doorgronden?

Want dan heb ik ook nog een ander onderzoek: meneer Dekker van het Academisch Ziekenhuis Groningen is er namelijk op gepromoveert, het is een stuk recenter en 1 e-mailtje naar hem kost denk ik geen 25 euro, maar ook aan zijn cijfers heb je volgens mij niet zo heel veel in dit verband, het is zo algemeen, hij heeft onderzoek gedaan naar allles en iedereen op een paard en niet naar dressuurruiters in de klasse Z1 en hoger, welke een hoedje dragen tijdens een dressuurwedstrijd.

Citaat:
Sportletsels hebben langdurig gevolgen

Een aanzienlijk deel van de mensen met sportletsel ondervindt vaak nog jaren later de nadelige gevolgen hiervan. Voetballen, skiën en met name paardrijden leiden vaker dan andere takken van sport tot langdurige beperkingen en ziekteverzuim. Bij vrouwen Bloos ontstaan vaker beperkingen en handicaps door sportletsel dan bij mannen. Dit concludeert Rienk Dekker in zijn onderzoek waarop hij 24 mei 2004 promoveert in de Medische Wetenschappen.

Dekker bekeek de lange termijngevolgen van sportletsels en de factoren die hierbij een rol spelen. Sporters zijn over het algemeen jong en veel zitten volop in het arbeidsproces. De blijvende beperkingen en handicaps kunnen daarom langdurig van invloed zijn op de kwaliteit van leven, maar ook op het ziekteverzuim. Naar aanleiding van Dekkers onderzoek kunnen sport- en revalidatieartsen een betere prognose geven en behandelingen en preventieve maatregelen optimaliseren.

Op de spoedopvang van het Academisch Ziekenhuis Groningen is 21 procent van de letsels het gevolg van sportbeoefening. Van de groep die vanwege het letsel moest worden opgenomen in het ziekenhuis blijkt ook na de opname maar liefst tweederde nog een tijd niet te hebben kunnen werken, tot een maximum van een jaar. Daarnaast heeft de helft van de patiënten langer dan een jaar niet aan sport gedaan en ervaart een derde van hen andere lange termijn beperkingen. Van de poliklinisch behandelde patiënten kon veertig procent korter dan een maand niet werken en kon driekwart maximaal een jaar niet sporten. Op de langer termijn ondervond ook van die groep nog twintig procent beperkingen door het sportletsel. In veel gevallen betreft dit vrouwen en vooral knieletsel blijkt hardnekkig. Van degenen met paardrijletsel blijkt na vijf jaar 43 procent beperkingen te hebben en is van de werkenden elf procent blijvend arbeidsongeschikt. Van de kinderen met paardrijletsel ervaart ruim veertig procent nadelige gevolgen op de lange termijn. Dit treft vooral diegenen die hun sport op gevorderd niveau beoefenen. /ImK

Rienk Dekker (Grootegast, 1960) studeerde geneeskunde aan de RUG. Zijn promotieonderzoek is het resultaat van een samenwerkingsverband tussen de disciplinegroep Revalidatie, de afdeling Chirurgie / Traumatologie en het Noordelijk Centrum voor Gezondheidsvraagstukken. Dekker blijft werkzaam als revalidatiearts en chef van de polikliniek bij het Centrum voor Revalidatie van het Academisch Ziekenhuis Groningen.

Datum en tijd
maandag 24 mei 2004, 16.15 uur

Promovendus
R. Dekker, tel. (050)361 36 38, fax (050)361 17 08, e-mail: r.dekker@rev.azg.nl (werk)

Proefschrift
Outcomes of sports injuries

Promotor
prof.dr. H.J. ten Duis, prof. W.H. Eisma en prof.dr. J.W. Groothoff

Faculteit
medische wetenschappen

Plaats
Aula Academiegebouw, Broerstraat 5, Groningen

Laatst gewijzigd: 9 juni 2004 09:28

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 16:13

Er staat vooral niet bij om welk soort letsel het gaat en niemand kan dus bepalen in hoeverre het gebruik van een cap daar iets aan verandert.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 16:15

WWWiske schreef:
De cijfers uit het onderzoek dat Lielle hier neer heeft gezet, dat zijn toch helemaal geen cijfers van dressuurruiters in de klasse Z1 en hoger, welke een hoedje dragen tijdens een dressuurwedstrijd? dus die cijfers hoef je dan toch ook niet helemaal te doorgronden?

het geeft aan hoeveel ongevallen er in totaal zijn geweest, en hiervoor ergens bleek al dat er niet één op het wedstrijdterrein was.

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 16:25

Lielle schreef:
het geeft aan hoeveel ongevallen er in totaal zijn geweest, en hiervoor ergens bleek al dat er niet één op het wedstrijdterrein was.

Ja dat bedoel ik dus ook, in dit soort onderzoeken wordt alles aan "ongelukken" meegerekend; thuis, op straat, op manege's, alles dus,* maar die helm wordt daar * dus niet verplicht gesteld?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 16:27

Op manege's wel, die bij de FNRS zijn aangesloten. De FNRS staat los van de KNHS Lachen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 16:29

Ik ben trouwens ook benieuwd hoe ze dat gaan oplossen bij de dameszadels. Daar zit namelijk nogal wat etiquette aan vast, met name dat de dame rijdt met een hoed met voile.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 16:31

Ach dat gaan ze gewoon uitzonderen.
Net als bij die PSG ruiters........

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 18:29

Ik denk dat die dame dan met een veiligheidshelm met voile moet rijden

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 19:56

yokie schreef:
Waarom ga je er mee akkoord? Zonder slag of stoot accepteer je dit? Jammer.

Ik probeer eerst gewoon met hoedje te rijden, als ze er wat van zeggen
dan haal ik die regels van de knhs er wel bij, maar als ze gaan dreigen
met uitsluiting dan zet ik hem wel op ,ik laat me niet de wp's ontnemen
door zo'n irritante regel.Boos ben ik dan uiteraard wel Boos!
Ze zeggen eerst dat ze het pas vanaf 2006 in het Z verpichten en nu ineens moet het nu al

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 20:32

kadans16 schreef:

NIET accepteren!

sorry las te laat dat je dat ook niet doet.. maar ik snap het niet? waarom die regel? Hoe komt het in ze op om dat nu al toe te passen Verward

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 21:02

Kom op, het hoedje is toch het beeld van de dressuur!

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 21:06

sophie_kurk schreef:
NIET accepteren!

sorry las te laat dat je dat ook niet doet.. maar ik snap het niet? waarom die regel? Hoe komt het in ze op om dat nu al toe te passen Verward

Geen idee, misschien vanwege verzekeringen ofzo Verward
Maar laat ze zich dan aan de regels houden.Wij moeten dat wel en de wedstrijdorganisaties niet ? Boos! Boos!