Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
gijsenkim schreef:Goed een hoed is veel eleganter. Maar zoals terecht opgemerkt werd, beton is net zo hard in het Z, muren en planken ook![]()
![]()
Tevens val je niet zachter van je Z paard als van je groene net B klare. ask Anky
![]()
Natuurlijk heb je het paard beter in de hand in het Z dan in de B.... maar aan de andere kant voor het hogere werk moet een paard ook net wat meer euh, zullen we het karakter noemen hebben, wat dan ook wel weer resulteert in een wat onstuimiger paard zegmaar.
Ik vind er wel wat voor, maar zeker gaat dit ten koste van de elegantie die de dressuursport toch wel uitstraalt.
Wellicht moet ik maar een hoedje gaan uitvinden met een doorzichtige driepunts kinband en geharde dop![]()
![]()
soort van veiligheidshoed. Tegenwoordig heb je ook doorzichtige BH bandjes, moet te realiseren zijn
Romkabouter schreef:Is er al geopperd dat misschien het meeste letsel niet van het hoofd is, maar van een ander lichaamsdeel?
Ik weet niet of het zo is hoor, just a thought
Lovely schreef:Er is iets wat ik heel erg graag wil weten en dat is welke verenigingen ooit in de problemen zijn gekomen nav een ongeval op het wedstrijdterrein??? Er gaan wel 'verhalen' hierover namelijk, er zouden ernstige problemen geweest zijn mbt aansprakelijkheid en [dus] de aansprakelijkheidsverzekering.
Weet iemand meer over deze gebeurtenissen (graag op feitelijk niveau)????
WWWiske schreef:aha, nee dat weet ik dus niet, maar ook dat begrijp ik niet, je bedoelt dat de verzekeringsmaatschappijen de KNHS verplichten om de leden een cap te laten dragen op wedstrijden? dat lijkt me zo krom als wat, want dan zou ik toch ook een brief van mijn verzekeringsagent moeten krijgen waarin zij mij verplichten om zo'n ding thuis en in het bos te dragen? die ene keer per maand op wedstrijd is er minder risico dan iedere dag buiten langs de kant van de weg waar geen helmplicht geldtben ik nou zo blond, maar hier klopt het verhaal toch gewoon niet? en als tweede als het verzekeringstechnisch is, waarom dan een plicht tot en met het ZZ-Z en daarna niet meer
ook zo krom als wat.
Wollie"]
Ik ben zelf in de afgelopen 22 jaar menigmaal van wat knollies afgestuiterd en heb de mazzel gehad nog nooit iets met mn hoofd te hebben gehad, maar ken er genoeg die gelukkig een cap ophadden toen ze vielen.... Natrappen, op staan..... etc... reken maar dat deze mensen blij waren dat ze er een op hadden.
[/quote]
[quote="idje schreef:Wollie, ik ga helemaal met je mee. Ik hobbel al meer dan 40 jaar rond op knollies en kan de keren niet meer tellen dat ik op de grond gelegen heb.Maar altijd met cap en later met helm (ook in de Z).