De spaanse schimmel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 21:27

Ok gelukkig maar.Ik heb zelf een PRE en je moet soms het commentaar eens horen (gelukkig ook wel positieve hoor) Ik weet ook wel dat ze hun tekortkomingen hebben. Maar ik vind dat ik vaak in proeven ondergewaardeerd werd omdat ik met iets anders de ring in kwam. Zelfs juryleden die naar me toe kwamen om te vragen wat voor paard dat nou was. Nou ja zeg. Mijn PRE lijkt trouwens heel sterk op Guizo.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 21:29

Als jij met die instelling de proef ingaat, dan komt een vraag als; "wat voor paard is dat?" idd niet erg positief over.
Misschien zijn ze geinteresseerd?

Waaruit blijkt eigenlijk dat je ondergewaardeerd wordt?

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 21:37

Ik denk dat het er vanaf hangt op welke manier het paard getraind wordt. Wij hebben 2 lippizaners op stal, een ggk hengst die echt super kan lopen (doet niet onder voor de gemiddelde KWPN-er) en een ruin die het goed doet in de Z2. Helaas zie ik ook een hoop van dat soort paarden die vreselijk maaien met hun benen en met een zwaar beroerde stap en uitgestrekte gangen.

loveilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 21:42

heeft iemand een foto van hem in die kur?
of van hem op dat paard?
Nou wil ik het zien ook!!! Tong uitsteken

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 21:44

Ach het maakt me niet zoveel uit hoor Ik rijd geen wedstrijden meer want ik heb pas een dochtertje gekregen Lachen een ander meisje start hem nu en dat gaat heel leuk.Maar ik vind het persoonlijk juist heel leuk als je veel verschillende rassen in de ring ziet. En wat ik al zei : hij heeft zijn tekortkomingen dat is absoluut een feit

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 21:47

loveilja schreef:
heeft iemand een foto van hem in die kur?
of van hem op dat paard?
Nou wil ik het zien ook!!! Tong uitsteken

Afbeelding

Zal er maar niets bijzetten Haha! Bloos!

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 21:49

Deze foto is uit de special toch?

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 21:50

Yep Lachen

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 21:54

Doet die man springen of lichtrijden ofzo?

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 21:54

Hij springt mee met de galopswissel

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 21:55

Doet ie beter dan z'n paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 21:56

Kayla schreef:
Helaas zie ik ook een hoop van dat soort paarden die vreselijk maaien met hun benen en met een zwaar beroerde stap en uitgestrekte gangen.

Ik ken ook een hoop KWPN-ers die dat doen en die scoren ook geen punten!!! maar dat wil er bij de eigenaren van een Fjieltinkusier (weer een nieuwe Haha!) nooit zo makkelijk in...

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 21:58

Zep schreef:
Ik ken ook een hoop KWPN-ers die dat doen en die scoren ook geen punten!!! maar dat wil er bij de eigenaren van een Fjieltinkusier (weer een nieuwe Haha!) nooit zo makkelijk in...

Idd!

Zou je het dikgedrukte woord even nader uit willen leggen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 22:04

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 22:11

Hahahahhaha die foto!!! Geweldig grappig Haha! Haha! Haha!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 22:14

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 22:32

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 22:43

De eigenaren van dit soort paarden klagen anders over exact dezelfde dingen

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 22:45

Mag ik jullie er aan herinneren dat de klassieke dressuur begonnen is bij de barokke paarden. En dan nog...... iedereen is toch (hopelijk) blij met zijn eigen paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 22:47

Kayla schreef:
Helaas zie ik ook een hoop van dat soort paarden die vreselijk maaien met hun benen en met een zwaar beroerde stap en uitgestrekte gangen.

Hier heb ik al eerder een bijl voor in mijn nek gehad, maar dat heeft helaas mijn mening niet veranderd en die is nog steeds dat ik denk dat de beste Ibiriers nog steeds in Iberia zijn en niet in Nederland.

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 22:49

Zep schreef:
De eigenaren van dit soort paarden klagen anders over exact dezelfde dingen

Ik denk dat Soto niet klaagt momenteel Haha!

Wat ik al eerder zei, maar waar niet op gereageerd werd en wat in dat andere topic ook aangehaald wordt: als je met een ander soort ras als WPN dressuur rijdt en je klaagt over je punten, dan moet je maar aan je eigen rijkunsten gaan werken, want het idee dat je negatief wordt gediscrimineerd zit tussen je oren.

Nu rijdt er iemand hoge punten in bij de OS en wordt hij volgens de WPNmensen (even lekker generaliseren) positief gediscrimineerd en verdient hij deze punten niet.

Wie heeft er nu oogkleppen op?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 22:54

Craignethan schreef:
Wie heeft er nu oogkleppen op?

Waarom nou weer oogkleppen??? Waar gaan die oogkleppen over dan???

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 23:00

Oogkleppen in de zin van: dat schijnbaar volgens de juryleden (toch ook niet het meest vooruitstrevende volkje in de dressuurwereld) een 'andersoortig' paard wel punten kan scoren, maar volgens veel warmbloedliefhebbers hier op bokt dat niet klopt.

Maar reageer nu eens inhoudelijk op de rest van het stukje, waarom klopt het niet als een PRE-ruiter zegt dat hij negatief wordt gediscrimineerd, maar als er punten gescoord worden door een PRE wordt hij opeens positief gediscrimineerd. Er zaten toch niet 6 Spaanse juryleden ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 23:01

Craignethan, mijn uitspraak was op Idra gericht, niet op Soto.

Ik vind hem inderdaad van tijd tot tijd te hoog gewaardeerd. Als voorbeeld even het filmpje van de pirouette wat IMO geen 100% correcte pirouette is.

Als Salinero zijn pirouetten zo draait (en dat doet ie gelukkig niet Haha!) dan mag die van mij daar ook geen 10 voor krijgen, hoe vaak moet ik dat nog uitleggen Gaaaap

Ik baseer mijn uitspraken dus niet op 'een gevoel' of gewoon domweg geklets in de ruimte, maar gewoon op aantoonbare dingen.

Pak het FEI reglement er maar eens bij namelijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 23:05

Craig, ik vind dat Soto af en toe wat te goed betaald wordt voor wat hij laat zien en dan verlaat ik mij op de FEI regels en hoe die op andere ruiters wèl worden toegepast zo als het hoort.