Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 16:07

Silly1972 schreef:
Ik heb laatst ook een nieuwe cap gekocht, na er 101 gepast te hebben toch maar gekozen voor deze, maar na een paar keer er mee gereden te hebben zit hij mij toch niet echt lekker en zou een maat groter beter zijn denk ik.
Krijg er toch hoofdpijn van.
Jammer want het is een mooie cap.

[ [url=m/IDhlTF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Meetmomenten kan bij ons helaas niet.
Wij hebben geen standaard 20x40 bak.
Omdat te creëren moeten we een hele ring opzetten.
Maar we hebben elke maand 1 weekend met 2 dagen wedstrijd.
Dus dat is geen probleem.
Al zou een meetmoment voor mij denk ik toch wat minder spanning opleveren.

Is dat een van fairplay? Zo ja dan wordt het misschien nog wat ruimer. Toen ik die van mij kocht zat hij goed maar vind hem nu best wat ruim.

Silly1972

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 16:28

Nee, een Harry's Horse dus gelukkig niet al te duur.
Maar toch zonde geld.

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 23:23

Silly1972 schreef:
Ik heb laatst ook een nieuwe cap gekocht, na er 101 gepast te hebben toch maar gekozen voor deze, maar na een paar keer er mee gereden te hebben zit hij mij toch niet echt lekker en zou een maat groter beter zijn denk ik.
Krijg er toch hoofdpijn van.
Jammer want het is een mooie cap.

[ [url=m/IDhlTF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Meetmomenten kan bij ons helaas niet.
Wij hebben geen standaard 20x40 bak.
Omdat te creëren moeten we een hele ring opzetten.
Maar we hebben elke maand 1 weekend met 2 dagen wedstrijd.
Dus dat is geen probleem.
Al zou een meetmoment voor mij denk ik toch wat minder spanning opleveren.

Deze snap ik even niet. Geen meetmoment omdat er geen 20x40 bak is, maar wel wedstrijd? Daar heb je toch ook die 20x40 voor nodig?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 00:28

Ja maar dat is een ring die apart opgezet moet worden.
De bak is nl 25x70.
Ik kan dat niet alleen voor mij, zeg maar.
Dus online insturen zelf, dat gaat niet.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 00:44

Een meetmoment is iets anders dan online starten, enige overeenkomst is dat er geen prijzen maar wel winstpunten te verdienen zijn. Een meetmoment is eigenlijk gewoon een wedstrijd met een jury op locatie maar dus zonder klassering of prijzen. Online starten is zelf een filmpje maken en dat insturen voor een beoordeling.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 00:46

Ah oke dan haal ik dat door elkaar

Deempjexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 14:22

Zijn er nog mensen gestart vandaag?

Vandaag mijn punten niet samen met mijn gevoel.. helaas wel 1 grote fout bij het aanspringen maar dat werd ook afgestraft met een 4 wat terecht is.
Voor de rest liep hij super en voelde het heel fijn. 183.5 en 8e van de 10 geëindigd.
Bij deze jury rij ik nooit hoog, en iedereen had bijna een verhaaltje op hun protocol behalve ik :roll:
Mijn vriendlief heeft gefilmd dus ik zal straks even een filmpje plaatsen.

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 17:55

Wat jammer dat je punten en je gevoel niet overeen kwamen Deempje. Wel bruikbaar commentaar bij de onderdelen?

Ik start geen meetmomenten. Zijn bij ons in de buurt ook niet super veel en ik hou ook wel van het competitiegedeelte. Kan me voorstellen dat als er weinig in je buurt aan keuze is je er wel gebruik van maakt.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 17:57

Online starten is hier ook even kort genoemd. Doen jullie dat ook? Of niet (meer)?

Ik heb het nog nooit gedaan en eerlijk gezegd voelt het ook een beetje als 'valsspelen' ofzo :=

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 18:22

Apple schreef:
Online starten is hier ook even kort genoemd. Doen jullie dat ook? Of niet (meer)?

Ik heb het nog nooit gedaan en eerlijk gezegd voelt het ook een beetje als 'valsspelen' ofzo :=

Ik wilde het gaan doen maar ik ben er nooit aan toegekomen. Inmiddels M1 dus dan kan het niet meer.
Ik ga morgen starten, de laatste keer in principe. De pony krijgt last van haar dikke buik.

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 18:35

Wat balen Deempjexxx dat je gevoel niet overeenkomt met de punten. Heb je zelf het filmpje al gezien?

Apple, ik ben nog nooit online gestart. Zou het ergens wel graag willen alleen er zitten zoveel eisen aan dat ik veel te bang ben dat ik iets vergeet/niet goed doe :=

Het trainen gaat echt heerlijk hier. Hij wordt steeds fijner. Vandaag dus eens een proefje geoefend, en dat ging dus oprecht zo slecht :( Baal er zo van, want het ligt (denk ik) ook echt helemaal aan mij. Ik ga zo anders rijden, waardoor hij al z'n buiging verliest en zich helemaal vastzet..

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 18:35

Ik ben vandaag nog gestart met de pown! Laatste rondje L1.

Eerste proef beetje te braaf maar een 2de plek met 205, helaas net 1 punt te kort voor de winst. En tweede proef gewonnen met 207,5 en bijna 10 punten los van nummer 2 *\o/*

Al met al het L1 heel goed afgesloten :D

Kleine Nien met een lekkere snoepjes mond :') Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 18:42

Ik ga daar mee beginnen met mijn paard, het valsspelen ;)

Ik wil graag weten waar we staan zonder haar nu al overal mee het diepe in te gooien want dat vind ze voor nu nog best spannend en tel daar dan mijn wedstrijdzenuwen ook nog bij op :Y)

Ik neem haar nu elke maand mee naar andere terreinen zowel aan de hand als onder het zadel en wil de "thuis" start dan dus in een andere bak dan thuis gaan starten.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 18:46

Demisisa

Waarom denk je dat het met het proefje rijden slechter gaat, omdat je te perfect wil wellicht? Het valt me altijd op dat eigenlijk iedereen dat onbewust wel wat doet. Je kan niet even nog een keer een rondje doen als het even niet voekt zoals je wil op concour

Discodipp
Gefeliciteerd met je punten *\o/*

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 18:49

Oh fantastisch Discodip, prachti resultaat!

Proeven/wedstrijden rijden is best een kunst hoor, zoveel mensen gaan ineens anders rijden omdat het goed moet en je niks over kunt doen. Kan echt lastig zijn als je daar tegenaan loopt.

En Deempje, wat jammer dat het gevoel en de punten vandaag niet klopten, helemaal als het dan (naar het lijkt) niet genoeg commentaar hebt van de jury. Ik zeg altijd: ik vind het prima als er een andere mening is, maar dan wil ik wel duidelijk weten waarom. Als je dan ook niet weet waarom die mening verschilt, is het een stuk moeilijker relativeren.
Laatst bijgewerkt door Annash op 20-01-24 18:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Deempjexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 18:50

Jep, zelf het filmpje gezien en eerlijk gezegd vond ik het er heel prima uitzien omwille van de fout bij het aanspringen. Hij was wel erg fanatiek vandaag maar dat heb ik liever dan dat hij te lui word.
Verder wel 7’s op de dubbeltellers en een 8 op zijn gangen. Maar op alle simpele onderdeeltjes een 6 of lager.. normaal halen we wel goed op onze overgangen en middenstap altijd ook wel.
Filmpje is een reels, een paar onderdelen van de proef samengevoegd :j

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 20:32

Wat jammer Deempje dat het zo verliep.

Discodip, dat zijn wel echt mooie punten zeg!

Ja Apple, hier zeker een valsspeler “in da house” :D
Ik was nog nooit gestart en dat leek mij een mooi begin. Alsnog vond ik het helemaal niet perse makkelijk of zo en tot dusver was ik het helemaal eens met de beoordeling van mijn filmpjes. Ik neem 1x op en dan stuur ik hem ook gewoon in ook als ik het niet goed vond gaan. Dat vind ik dan wel zo eerlijk en op wedstrijd kan ik ook niet zeggen: ik rij 3x en beoordeel dan nummer 2 maar want die vond ik het beste gaan. Maar ik hoor dat wel anders ook dat ze wel 5 filmpjes maken en dan de beste uitkiezen.

En Annash ik vind dat proeven rijden inderdaad ook wel echt een kunst hoor. Uberhaupt al om die pak en beet 6 minuten echt de volle focus te houden vind ik al best een ding merk ik.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 20:38

Mijn tip: klein beginnen. Pak onderdelen uit de proef, beginnen, rijden, afmaken. Een letter vooruit denken, zodat je je paard op tijd die kant op kan richten. Begin met je tempocontrole en je schouder/richtingcontrole. De rest komt later. En daarin zelf doorademen! :) Je kunt niet altijd alles in 1x goed doen, en in zulke stapjes werken bouw je vaak je focus ook uit en leer je bewust je oefeningen rijden.

Was niet helemaal de insteek om direct tips te geven, maar ik kan het dan ook niet laten. :') Ik hoop dat je er wat aan hebt.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 21:34

Ik had je filmpje op insta al gezien inderdaad! Jammer dat je gevoel niet aansluit bij de punten..

Je hebt een prachtig bewegend paard, ik zou hem zelf iets kleiner proberen te maken. Wellicht rij je dan je proef ook makkelijker door?

Ik heb zelf halverwege de proef altijd de pijp leeg van het aan elkaar rijgen van onderdelen. En dan heb ik een pony met nog vele kleinere pasjes :') Dus ik kan me voorstellen dat zo’n grote draf ook niet niks is om uit te zitten!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 22:04

Wauw,wat een punten! Discodip. Daar mag je trots op zijn.

Filmpje is leuk, ik zie.een paard met potentie.
Die komt er wel

Deempjexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 23:29

Thanks discodipp.
Kleiner maken lukt nog niet echt, is hij nog niet sterk genoeg en gevorderd genoeg voor :=
Opzich als hij dus zo loopt is hij dus het allerfijnste maar ook het meest fanatiek dus moet ik heel zuinig zijn met mijn hulpen.
De draf zit inderdaad niet lekker en mijn buikspieren moeten hard werken _O-

Silly1972 Dankje, als we nu weer een beetje met de scores omhoog gaan.. haha
Nu zijn de laatste twee wedstrijden overigens ook selecties en competitie dus ook veel zwaarder gepunt.

Na de selecties etc gaan we ons M1 debuut maken.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 01:07

Wat een mooie punten DiscoDipp!
Jammer dat je gevoel niet overeen kwam met je score Deempjexxx. Je filmpje ziet er netjes uit!

Ik ben gisteren weer geweest. Geprobeerd iets minder op safe te rijden maar daardoor ook rommeliger. 190 en 192 punten. Ik ga ook anders rijden in m'n proeven denk ik, maar kan er nog niet helemaal de vinger opleggen wat ik anders doe

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 10:12

Je paard beweegt wel echt mooi zeg, Deempje

Dankjewel hoor Annash. Tips zijn altijd fijn.
Doorademen is ook een hele goeie altijd :D

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 11:36

Apple schreef:

Toen wij nog geen trailer hadden wel een keer gedaan, want op loopafstand was niet veel, en was dus ook altijd een hele organisatie. Wij rijden samen op één paard, en dan is het makkelijker om in dezelfde klasse te starten ivm niet twee keer hoeven losrijden. Ik miste nog één punt, dus die heb ik toen wel online gereden.
Had het idee dat daar bijna strenger gepunt werd dan op wedstrijd

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 15:12

Gefeliciteerd Discodipp, mooie punten :)
Deempjexx leuk om even te zien, maar voor een goed beeld een kort stukje ;) leuk paard wel. En toch een winstpunt, ook al was het lager dan je voelde.
Miriam ook gefeliciteerd met de winstpunten.

Ikzelf ben vandaag ook op stap geweest. De pony liep lekker, was ontspannen en de proeven liepen goed. Behalve omspringen in de contra geen fouten, en ook geen grote problemen of zo. Het voelde voor mij goed in elk geval. Mijn instructrice was mee en was het met me eens. Maar ik had 168 en 169 punten en er waren wat bijzondere opmerkingen bij. Tja.

Wat ik me trouwens in alle openheid afvraag: Ik zie hier geregeld mensen die 190+ punten hebben gereden maar niet tevreden zijn. Of hoe zeg ik dat, hoger hadden verwacht. Maar is het niet zo dat het volledig jury-afhankelijk is hoe hoog er gepunt wordt? Als ik bijvoorbeeld kijk naar de uitslagen van de regiokampioenschappen, daar zijn behoorlijke verschillen tussen de twee jury’s. En die hebben toch echt naar hetzelfde gekeken. Oke, vanuit een andere hoek en dat zal heus een en ander verklaren maar sommigen zaten 20 punten uit elkaar bij nr 1. En ook qua plaatsing zijn sommige combinaties 1e en 10e geplaatst. Het blijft een jurysport he.
Maar wat ik wil zeggen, ik beoordeel zelf of ik mijn proef fijn vond lopen. En dan vallen soms de punten tegen en soms niet, en soms mee.