Wedstrijden kletstopic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 11:15

annaxmaex schreef:
Je hebt blijkbaar van Quur een weddstrijd jasje gemaakt van mesh materiaal, ideaal word een stuk minder warm. Zullen vast wel ook andere merken zijn met jasje van mesh materiaal.

https://www.ej.nl/rijjas-quur-qchelsey_zwart_63051.html

Ik heb al een paar jaar een jasje van jersey materiaal. Te vergelijken met mesh. Was toen volgens mij €250 euro.
Ze zijn er nu ook wel van goedkopere merken, maar je moet wel goed op de pasvorm letten.

Het materiaal is een stuk minder stevig dan van een 'gewoon' rijjasje en daardoor kan het enorm trekken en tekenen.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 11:16

Ik doe als het koud is een thermoshirt aan (zonder kraag) en plastron. En dan staat het keurig en heb ik het lekker warm (team koukleum).

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 11:24

Oké even random tussendoor: met code QFLEUR30 heb je tot 30 januari 30% korting op Quur :D dus als jullie nog een wedstrijdjasje of shirtje nodig hebben <<)
Ik heb zelf dat nieuwe wedstrijdjasje van Quur aangeschaft (QDjess)(foto is in dit topic al geplaatst) ook een heel fijn jasje van een vrij dunne stof! Verder rij ik idd ook altijd met plastron puur omdat ik dat mooier vind (behalve met springen want dan vind ik het weer irritant)

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 11:52

Wat voor punten voor de B rijders krijgen jullie eigenlijk voor hoe je eruit ziet?
Ik merk dat het heel erg verschilt, bij vele een 8 maar bij andere een 7.

Mijn jasje, cap, haarspeld, laarzen, showshirt is allemaal op elkaar aangepast. Paard loopt in een net schoon wit dekje. Hoofdstel en zadel tonen schoon. Ik draag alleen geen plastron.

Blij als ik weer bij de L rij, dan krijg je er geen punten meer voor :+

Apple

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 11:58

Ik heb het idee dat verzorging meestal gewoon een standaard cijfer is. De ene jury geeft standaard een 7, de ander een 8.

Ik heb 1 keer meegemaakt dat de jury iedereen een 6 gaf voor verzorging :\

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-23 12:04

Ik heb altijd 8 :) nooit iets bijzonders voor gedaan. Gewoon het tuig schoon, paard schoon en ingevlochten maar that's it. Ik rij dan bijv zonder haarnetje of welke versiering dan ook en met een kleurdekje.

annaxmaex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 12:05

Apple schreef:
Ik heb het idee dat verzorging meestal gewoon een standaard cijfer is. De ene jury geeft standaard een 7, de ander een 8.

Ik heb 1 keer meegemaakt dat de jury iedereen een 6 gaf voor verzorging :

Ja meestal had ik tussen een 7 of 8. Heb 1 keer een 6 gehad, maar dat had iedereen toen. Was toen wel beetje beledigd haha, want was helemaal matchy met mijn white bordeaux dekje van Es met een bordeaux jasje en had bij Champ zelfs glitters op zijn billen gedaan. Toen dacht ik hoe kan je bij hem in godsnaam een 8 halen, maarja hij gaaf overal 6jes. niks aan te doen dus

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 12:21

Fly_high schreef:
Ik heb altijd 8 :) nooit iets bijzonders voor gedaan. Gewoon het tuig schoon, paard schoon en ingevlochten maar that's it. Ik rij dan bijv zonder haarnetje of welke versiering dan ook en met een kleurdekje.

HAha 1 x had ik in de L op wedstrijd mijn paard niet geknot. Beestje heeft zomer eczeem en scheurde het gelijk eruit. Manen waren overigens netjes op handlengte en verzorgd maar gewoon wat dunner.
Commentaar was niet mild werd er speciaal voor bij jury hokje geroepen in m’n proef waarom er niet geknot was en wat ik dacht te behalen hiermee. Was dus een 4 :+ bij die jury start ik niet meer, zie ik haar op de lijst staan meld ik af, doei :+

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-23 12:28

Oh nee zonder invlechten zou ik het inderdaad niet durven! Niet dat het mij persoonlijk zo stoort :P maar wat jij omschrijft is zo'n beetje wat ik dan wel zou verwachten.

Henkie heeft ook ZE, als invlechten in de zomer niet gaat dan gaan we gewoon geen dressuur starten :o

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 12:34

Verzorging gaat ook over conditie he? Dus bespiering, te dik of dun. Niet alleen of het schoon is en alles matcht.

En heel eerlijk vind ik het nogal apart om standaard een 8 oid te geven en dus extra punten voor een onderdeel wat niks met rijden te maken heeft. :+ Netjes verzorgd in correcte conditie zou een standaard eis moeten zijn en niet alleen zodat je wat extra punten kan halen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 12:36

Ik geef eigenlijk altijd een 7. Vind het een onzinnig cijfer.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 12:39

PSvanLot schreef:
Ik geef eigenlijk altijd een 7. Vind het een onzinnig cijfer.

Ik ook. Doe dan een vinkje of het voldoende of onvoldoende is om nieuwe starters aan te leren hoe en wat. Het hoort er gewoon bij, altijd, ook zodra je er geen cijfer meer voor krijgt.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 12:40

Ik kom ook gezellig met jullie meeleven.

Zelf rijden staat momenteel even stil maar jureren doe ik zeker nog wel :j

Ook ik geef bij verzorging eigenlijk altijd wel een 7. Het is alleen in de B en BB. Ik ga er van uit dat een ieder zijn best doet om er netjes uit te zien en zeker met de weersomstandigheden zoals deze nu zijn kan ik er ook goed in komen dat het niet altijd meer even netjes is als aan het begin van de dag.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-23 12:44

Ik vind het ook onzin dat je er überhaupt punten voor krijgt, maar ook nooit winst gereden puur doordat ik die 8 voor verzorging had dus ik lig er niet wakker van ;)

Bij slecht weer ook nooit afgestraft geweest dat mijn paard zijn witte voetjes niet meer zo wit waren toen die de ring in ging, denk dat alle jury's snappen dat er weinig aan te doen valt als het erf en de losrijbaan allebei modderbende zijn :')

Echt te magere paarden trouwens nooit gezien op wedstrijd, wel af en toe van die moddervette pony's en koudbloeden :+

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 12:47

Ik vind eigenlijk dat je er gewoon een 6 voor moet krijgen zodat het geen onderdeel van je rijden is. Maar zo streng ben ik maar niet haha.

Mijn God is er bij jullie ook zo'n bak sneeuw gevallen?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 12:49

Ik kan mij inderdaad voorstellen dat je met deze weersomstandigheden in de winter met buiten losrijden paarden in de ring kunt krijgen met de modder tot aan hun buik := :')

Maar goed, alles 'boven de moddergrens' kan er dan nog wel netjes uit zien :-)

Hier helemaal geen sneeuw, maar wel hagel en regen (en koud).

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 12:51

Hier ook wel sneeuw maar geen hele pakken of zo.

Ik ben het met jullie eens dat iedereen er netjes uit kan zien maar dan is de discussie wat is netjes. Als je strak kan knotten is dat wel netjes maar kan je voor geen meter vlechten is netjes op hand breedte geknipt ook heel verzorgd.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-23 12:52

Iedereen heeft het over sneeuw maar ik heb nog geen enkel sneeuwvlokje gezien, het is standaard smerig herfstweer hier, 3 graden, grijs en nat zeg maar.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 12:53

Ligt een cm of 5 en voorlopig stopt het nog niet..

Echt zo geen zin in.
Afbeelding

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 12:54

Hier lag vanochtend echt een mini beetje sneeuw, nu is het aan het regenen.

Wow wat veel PSvanLot!

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-23 12:55

Ik vind het hartstikke leuk maar niet als ik op pad moet met de trailer :') blijf hopen dan het hier maar grijs en modderig blijft ipv echte winter

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 12:56

Ik vind er ook niks aan. het wordt zo'n kliederbende. Ga zo maar even met de hond naar het bos. die vindt het prachtig

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 12:57

annaxmaex schreef:
Je hebt blijkbaar van Quur een weddstrijd jasje gemaakt van mesh materiaal, ideaal word een stuk minder warm. Zullen vast wel ook andere merken zijn met jasje van mesh materiaal.

https://www.ej.nl/rijjas-quur-qchelsey_zwart_63051.html

Die heb ik. Heel fijn!! Ook in de winter, want heb t dan ook snel warm!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 13:00

Ik ga ook zo met de honden inderdaad, de jonge hond van 9 maanden heeft dit nog nooit meegemaakt haha.

annaxmaex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 13:05

hier in zeeland zijn er gister avond paar natte sneeuw vlokjes gevallen, maar nu is het grijs, nat weer