marit2403 schreef:Wat ontzettend tof om dit allemaal te lezen. Ik rijd een geweldige noriker van 8. Dr is altijd alleen mee buiten gereden. 2 weken geleden voor het eerst les gehad en het streven is om dit jar ergens een b proef te starten. Nog veeel werk aan de winkel haha!
Precies 'mijn' pony! Ik wens je veel sterkte en succes, want het lijkt makkelijker dan het is.

xVera94 schreef:Leuk, Marit! Mijn ervaring is dat je binnen korte tijd toch behoorlijke progressie kunt boeken.
PA, heel begrijpelijk. Dat vertrouwen heeft toch een deuk.
Hier heeft Jippie me deze week "vleugels" gegeven, haha. Maandag gereden. Bleek er een vogel in de binnenbak te zitten die overal tegenaan vloog. Ik kan me daar dan echt niet van afsluiten en ga niet meer rijden, maar daar op letten. Uiteindelijk me een schop onder mijn kont kunnen geven. En die kleine liep er zo fijn doorheen! Kon hem er gewoon onderdoor en langs rijden terwijl die duif aan het vliegen was, hij heeft geen oor ernaar gedraaid. Dat geeft me echt een grote berg vertrouwen, dat hij al zo stabiel en braaf blijft met zijn 3,5 jaar.
Woensdag kwam de zadelmaker.. en mijn zadel was nog aan te passenWoensdag alleen dus niet kunnen rijden en donderdag ook niet, want mijn zadel was te laat terug. Gisteren les.. loopt hij er weer keurig doorheen! Vooral geoefend op het (door)zitten. Hij wordt zoveel losser en gaat meer bewegen
Kost mij alleen behoorlijk veel kracht en energie
(hypermobiel, ik sport veel om mijn spieren zo sterk mogelijk te krijgen), dus nu kleine stukjes oefenen. De B komt in zicht!
Fijn dat Jippie zo braaf bleef met de vogel en dat je zadel nog aan te passen was.

xxVon schreef:Eerste puntje in de B is binnen. Met die proef ook 2e geworden dus erg tevreden. Teeede proef ging minder (mevrouw ging mesten tijdens de galop en dan kan ze volgends haar natuurlijk niet meer lopen) En m’n voorlezer maakte 2 foutjes waardoor ik 1 keer te laat was met de overgang en 1 keer te laat voor van hand veranderen ^^. T was voor haar ook de eerste keer.
Gefeliciteerd met je 1e puntje en 2e plaats!
_Gerdien_ schreef:Gefeliciteerd!
Ik heb vandaag weer twee wp en een eerste prijs gereden! Super blij
Nu B+9
Een half jaar geleden leek dit allemaal niet mogelijk
Gefeliciteerd!
Fleury schreef:xxVon: Gefeliciteerd met je eerste winstpunt en met je 2e prijs!
_Gerdien_ Ook jij gefeliciteerd met je winstpunten en je eerste prijs! Alweer hard richting de L1 aan het gaan!
Ik heb vandaag de onderlinge wedstrijd gereden en daar wat dingetjes uitgeprobeerd, vooral blijven rijden was een groot doel. We deden L1 omdat het niveau daar niet hoog is, was voor ons de eerst keer een L1 proefje. Ik was tevreden met hoe ik reed dus mijn doel was geslaagd. Helemaal leuk als het ook nog eens een 1e plaats en 206 punten opleverdeHeeeeeeeeel erg soepel gejureerd hoor maar toch wel leuk
. Op naar de 18e, mijn eerste echte officiële wedstrijd, heb er echt zin in!
Is nog wel een beetje spannend of het allemaal lukt. Blijk namelijk mijn pink gebroken te hebben (mallet finger) bij een val van Vera. Dat is alweer 8 weken geleden gebeurd maar ik bleef pijn hebben en kon niet bewegen en ben woensdag naar de HA geweest. Nu een spalk en woensdag overleg over operatie want na 8 weken geneest dat allemaal niet meer zo goed![]()
Ik kan nu wel rijden (klein beetje onhandig) maar niet in mijn handschoen. Ik moet dus de wedstrijd rijden met maar 1 handschoen aan. Zou dat een probleem zijn? Kan ik gewoon zo starten of moet ik dat van te voren bij de jury aangeven?
Zo wat een punten! Toch goed voor je zelfvertrouwen. Balen van je pink zeg. Ik zou zonder starten.
loveskiara schreef:Gefeliciteerd aan alle winstpuntrijders!
En wat een fijn bericht dat een aangepast zadel zo veel verbetering geeft met rijden
Ik lees ook in stilte mee. Had mij wel al eerder eens gemeld, maar ik heb niet zo veel te vertellen en het gaat behoorlijk hard hier tegenover wat ik gewend ben qua meldingen en tekstenSorry als ik het niet red op iedereen iedere keer te reageren
Hier moeten we weer rustig aan oppakken met Boelie. Osteopaat is vorige week woensdag weer geweest. Vorig jaar was ze er voor het eerst en toen lagen we er 2-2,5 maand uit. Nu 'maar' een half weekje en dan een maandje opbouwen
Boelie zat vorig jaar enorm vast. Gedeeltelijk door een verkeerd zadel, maar ander gedeelte is ruw spelen/onbekend. Ben zelf daardoor flink hard op zoek gegaan naar verbeteringen. Hij was weer een tijdje met zijn achterhand wat aan het slepen en dit beterde niet tot weinig, ondanks balkjes en passoahulpteugel. Dus osteopaat gemaild met wat extra uitleg (bellen is met mijn werktijden en rumoerige pauzes vaak erg lastig) en die is dus vorige week geweest.
Heel vaak te horen gekregen hoe veel beter hij er aan toe is, dat ik goed bezig ben geweest na vorig jaar. Na de behandeling huiswerk meegekregen als in oefeningen die ik zelf nog kan herhalen en hoe we nu verder moeten oppakken qua training. Eerst 2 weekjes de stap en achterwaarts trainen, daarna mag de draf meegepakt worden en de week daarna pas weer de galop. Dus gaat nog even duren voordat we hier op wedstrijd kunnen gaan nogHoop wel dat we 30 maart ons weer kunnen 'meten' met een onderlinge wedstrijd van dezelfde club als waar we vorig jaar september voor het eerst gereden hebben
Gisteren mocht hij al aan het stapweekje beginnen en hij stapt heerlijk losjes en ruim weer. Het heeft hem weer goed gedaan! Stiekem ook 2x half rondje draf tussendoor, want meneer was blij weer wat te mogen doen en besloot daarom aan te draven zonder toestemming. De 2 weken stappen zullen het 'zwaarst' zijn gok ik zo
Heb tussendoor ook nog meneer z'n kapsel bijgewerkt, om alvast in de stemming te komen
[ [url=m/olAHbu.jpg]Afbeelding[/url] ]
Halster op de foto is op moment van schrijven half dood inmiddelsGelukkig maar dat ik in die 5 jaar dat ik hem heb een lichtelijke kooptic had voor halsters en ik nog genoeg (nog 5) reserve heb liggen. Mag van mijzelf ook zeker geen halster meer aanschaffen tot het weer 'nodig' is
Z'n kapsel is weer mooi netjes!
Ghostattack schreef:Ik zie hier allemaal positieve dingen voorbij komen, ook zelfs al winstpunten! Goed bezig
Hier nog steeds met barebackpad aan het trainenAl moet ik zeggen, het gaat zo gigantisch goed dat het gewoon jammer is dat je niet zonder zadel mag starten. Het hoofdgooien in galop gebeurt eigenlijk helemaal niet meer, ze doet het allemaal zo fijn en netjes. Zijgangen zijn ook ineens echt een stuk beter bevestigd. Nadeel is dan weer wel dat we nu wat in een dip zitten met de middendraf, we focussen ons nu op de puntjes op de i en spontaan is verruimen moeilijk
Misschien moet ik eens kijken of ik ergens een onderlinge wedstrijd kan rijden op mijn barebackpad
Fijn dat het met bbp goed gaat. Met een goedpassend zadel gaat het vast ook zo goed!
--
Ik ga er donderdag waarschijnlijk weer op! Heb dan ook les, dus dan is instructrice er mooi bij.