[HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 11:26

marit2403 schreef:
Wat ontzettend tof om dit allemaal te lezen. Ik rijd een geweldige noriker van 8. Dr is altijd alleen mee buiten gereden. 2 weken geleden voor het eerst les gehad en het streven is om dit jar ergens een b proef te starten. Nog veeel werk aan de winkel haha!

Precies 'mijn' pony! Ik wens je veel sterkte en succes, want het lijkt makkelijker dan het is. :')

xVera94 schreef:
Leuk, Marit! Mijn ervaring is dat je binnen korte tijd toch behoorlijke progressie kunt boeken.

PA, heel begrijpelijk. Dat vertrouwen heeft toch een deuk.

Hier heeft Jippie me deze week "vleugels" gegeven, haha. Maandag gereden. Bleek er een vogel in de binnenbak te zitten die overal tegenaan vloog. Ik kan me daar dan echt niet van afsluiten en ga niet meer rijden, maar daar op letten. Uiteindelijk me een schop onder mijn kont kunnen geven. En die kleine liep er zo fijn doorheen! Kon hem er gewoon onderdoor en langs rijden terwijl die duif aan het vliegen was, hij heeft geen oor ernaar gedraaid. Dat geeft me echt een grote berg vertrouwen, dat hij al zo stabiel en braaf blijft met zijn 3,5 jaar.

Woensdag kwam de zadelmaker.. en mijn zadel was nog aan te passen *\o/* Woensdag alleen dus niet kunnen rijden en donderdag ook niet, want mijn zadel was te laat terug. Gisteren les.. loopt hij er weer keurig doorheen! Vooral geoefend op het (door)zitten. Hij wordt zoveel losser en gaat meer bewegen <3 Kost mij alleen behoorlijk veel kracht en energie :Y) (hypermobiel, ik sport veel om mijn spieren zo sterk mogelijk te krijgen), dus nu kleine stukjes oefenen. De B komt in zicht!

Fijn dat Jippie zo braaf bleef met de vogel en dat je zadel nog aan te passen was. :D

xxVon schreef:
Eerste puntje in de B is binnen. Met die proef ook 2e geworden dus erg tevreden. Teeede proef ging minder (mevrouw ging mesten tijdens de galop en dan kan ze volgends haar natuurlijk niet meer lopen) En m’n voorlezer maakte 2 foutjes waardoor ik 1 keer te laat was met de overgang en 1 keer te laat voor van hand veranderen ^^. T was voor haar ook de eerste keer.

Gefeliciteerd met je 1e puntje en 2e plaats!

_Gerdien_ schreef:
Gefeliciteerd!

Ik heb vandaag weer twee wp en een eerste prijs gereden! Super blij
Nu B+9
Een half jaar geleden leek dit allemaal niet mogelijk

Gefeliciteerd!

Fleury schreef:
xxVon: Gefeliciteerd met je eerste winstpunt en met je 2e prijs!

_Gerdien_ Ook jij gefeliciteerd met je winstpunten en je eerste prijs! Alweer hard richting de L1 aan het gaan!

Ik heb vandaag de onderlinge wedstrijd gereden en daar wat dingetjes uitgeprobeerd, vooral blijven rijden was een groot doel. We deden L1 omdat het niveau daar niet hoog is, was voor ons de eerst keer een L1 proefje. Ik was tevreden met hoe ik reed dus mijn doel was geslaagd. Helemaal leuk als het ook nog eens een 1e plaats en 206 punten opleverde ;) Heeeeeeeeel erg soepel gejureerd hoor maar toch wel leuk ;). Op naar de 18e, mijn eerste echte officiële wedstrijd, heb er echt zin in!

Is nog wel een beetje spannend of het allemaal lukt. Blijk namelijk mijn pink gebroken te hebben (mallet finger) bij een val van Vera. Dat is alweer 8 weken geleden gebeurd maar ik bleef pijn hebben en kon niet bewegen en ben woensdag naar de HA geweest. Nu een spalk en woensdag overleg over operatie want na 8 weken geneest dat allemaal niet meer zo goed :P
Ik kan nu wel rijden (klein beetje onhandig) maar niet in mijn handschoen. Ik moet dus de wedstrijd rijden met maar 1 handschoen aan. Zou dat een probleem zijn? Kan ik gewoon zo starten of moet ik dat van te voren bij de jury aangeven?

Zo wat een punten! Toch goed voor je zelfvertrouwen. Balen van je pink zeg. Ik zou zonder starten.

loveskiara schreef:
Gefeliciteerd aan alle winstpuntrijders!
En wat een fijn bericht dat een aangepast zadel zo veel verbetering geeft met rijden :)
Ik lees ook in stilte mee. Had mij wel al eerder eens gemeld, maar ik heb niet zo veel te vertellen en het gaat behoorlijk hard hier tegenover wat ik gewend ben qua meldingen en teksten :P Sorry als ik het niet red op iedereen iedere keer te reageren :)

Hier moeten we weer rustig aan oppakken met Boelie. Osteopaat is vorige week woensdag weer geweest. Vorig jaar was ze er voor het eerst en toen lagen we er 2-2,5 maand uit. Nu 'maar' een half weekje en dan een maandje opbouwen :)
Boelie zat vorig jaar enorm vast. Gedeeltelijk door een verkeerd zadel, maar ander gedeelte is ruw spelen/onbekend. Ben zelf daardoor flink hard op zoek gegaan naar verbeteringen. Hij was weer een tijdje met zijn achterhand wat aan het slepen en dit beterde niet tot weinig, ondanks balkjes en passoahulpteugel. Dus osteopaat gemaild met wat extra uitleg (bellen is met mijn werktijden en rumoerige pauzes vaak erg lastig) en die is dus vorige week geweest.
Heel vaak te horen gekregen hoe veel beter hij er aan toe is, dat ik goed bezig ben geweest na vorig jaar. Na de behandeling huiswerk meegekregen als in oefeningen die ik zelf nog kan herhalen en hoe we nu verder moeten oppakken qua training. Eerst 2 weekjes de stap en achterwaarts trainen, daarna mag de draf meegepakt worden en de week daarna pas weer de galop. Dus gaat nog even duren voordat we hier op wedstrijd kunnen gaan nog :Y) Hoop wel dat we 30 maart ons weer kunnen 'meten' met een onderlinge wedstrijd van dezelfde club als waar we vorig jaar september voor het eerst gereden hebben :D
Gisteren mocht hij al aan het stapweekje beginnen en hij stapt heerlijk losjes en ruim weer. Het heeft hem weer goed gedaan! Stiekem ook 2x half rondje draf tussendoor, want meneer was blij weer wat te mogen doen en besloot daarom aan te draven zonder toestemming. De 2 weken stappen zullen het 'zwaarst' zijn gok ik zo :))

Heb tussendoor ook nog meneer z'n kapsel bijgewerkt, om alvast in de stemming te komen O:)
[ [url=m/olAHbu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Halster op de foto is op moment van schrijven half dood inmiddels :') Gelukkig maar dat ik in die 5 jaar dat ik hem heb een lichtelijke kooptic had voor halsters en ik nog genoeg (nog 5) reserve heb liggen. Mag van mijzelf ook zeker geen halster meer aanschaffen tot het weer 'nodig' is _O-

Z'n kapsel is weer mooi netjes!

Ghostattack schreef:
Ik zie hier allemaal positieve dingen voorbij komen, ook zelfs al winstpunten! Goed bezig :D

Hier nog steeds met barebackpad aan het trainen :') Al moet ik zeggen, het gaat zo gigantisch goed dat het gewoon jammer is dat je niet zonder zadel mag starten. Het hoofdgooien in galop gebeurt eigenlijk helemaal niet meer, ze doet het allemaal zo fijn en netjes. Zijgangen zijn ook ineens echt een stuk beter bevestigd. Nadeel is dan weer wel dat we nu wat in een dip zitten met de middendraf, we focussen ons nu op de puntjes op de i en spontaan is verruimen moeilijk :P

Misschien moet ik eens kijken of ik ergens een onderlinge wedstrijd kan rijden op mijn barebackpad _O-

Fijn dat het met bbp goed gaat. Met een goedpassend zadel gaat het vast ook zo goed!

--

Ik ga er donderdag waarschijnlijk weer op! Heb dan ook les, dus dan is instructrice er mooi bij. :j

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 21:12

Even een knappe pony spam hoor!
Afbeelding

En onze eerste foto samen. Heel erg maar ik heb een hekel aan voor de camera staan ipv achter, dus vandaar. :')
Afbeelding

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 21:12

Goedzo PeerAppel, succes dan donderdag! En hele leuke foto's! <3

Gut, ik dacht dat hier alles zo goed ging.. Stap ik vandaag op om voor de lol wat rond te hobbelen en ze begint ineens weer enorm te hoesten -O- Baal zo gigantisch, honderden euro's dierenartskosten verder en ze was eindelijk gestopt met hoesten en dan ineens dit weer..
Morgenavond wel weer les, hoop dat iemand even wat stukjes kan filmen voor mij want ze loopt verder nog steeds heel goed!

xVera94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 21:57

Veel succes donderdag, PA, komt vast goed! En wat een heerlijk koppie op de eerste foto <3 Gaaf hoor, zulke foto's!

GA balen dat ze nu toch aan het hoesten is. Hopelijk is het niets! Fijn dat ze het verder goed doet. Zou gewoon eens ergens onderling met je bbp starten haha :+

pinkie87

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 08:41

balen van dat hoesten!! je zou nog periode Foenegriek kunnen proberen :)
heb ik na dat ze een luchtweginfecties had gehad en ook naar tijdje weer begon te hoesten gegeven. werken bij ons goed.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 09:05

GA bij jou ook hoesten? Hier ook wat bij een verkoudheidje. Dat is nu over maar hoesten komt af en toe terug. Geef nu ook Fenegriek inderdaad.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 10:00

nu niet meer. toen wel dat ze net ziek was geweest

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 10:04

Succes PA!

En dat hoesten is zo vervelend.. die van mij had het ook, vooral in de ochtend en er kwam echt slijm mee..tijdje die fenegriek geprobeerd maar dat deed niet veel . Daarna spul gekregen van de da , 11 dagen lang 2maal daags. Leek even te werken maar deed niet veel. Nu gewoon maar laten rusten en het is zo goed als helemaal weg.
Hopelijk gaat het voor jou ook van zelf weg

Ik ga mijn eerste wedstrijdje half februari rijden! Super leuk! Ga eerst een dag startpas aan vragen.

En zaterdag wezen kijken bij de regio kampioenschappen in harmelen, super leuk. Vriendinnetje is kampioen geworden met haar pony, ik ga wel eens met haar mee om foto’s te maken. En dat vind ik zo leuk dat ik weer mn website heb opgepakt en fb heb aan gemaakt!
http://www.mdewitfotografie.weebly.com

https://m.facebook.com/mandydewitfotogr ... =bookmarks

Hebben jullie nog tips? Over prijzen enzo, of hoe het anders kan?

Sivanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 12:09

Nog gefeliciteerd iedereen met de winstpunten! En succes aan iedereen die de komende tijd wedstrijden hebben!

@loveskiara, veel succes met het opbouwen! En het is pas februari! Misschien gaat het de komende tijd zo goed dat je in december meedoet aan een wedstrijdje!

He bah, dat hoesten is inderdaad vervelend. Hier op stal ook verschillende paarden die aan het hoesten zijn. Bij ons wordt fenegriek gegeven, en sommigen geven hoestsiroop (gewoon voor mensen, iets van dropsiroop ofzo? Weet het niet precies, kan wel even navragen), of iets mintsachtig, dat heel sterk ruikt, waar spontaan je hele hoofd van open plopt als je eraan ruikt :P Ook hier weet ik de naam niet precies van, zal ik ook wel even navragen! Zelf doe ik altijd een extra dekentje op wanneer meneer begint te hoesten, werkt tot nu toe het beste bij hem.

@eldora1 ik denk dat veel actief zijn op facebook helpt om meer bekendheid te krijgen, waardoor je uiteindelijk voor meer opdrachten wordt gevraagd. En voor prijzen zou ik een 'professionele' fotograaf eens mailen over tips hiervoor? Leuk dat je mee op wedstrijd gaat om foto's te maken, daar zal je vriendin zeker wel blij mee zijn! Altijd leuk wedstrijd foto's, zeker bij van die kampioenswedstrijden lijkt me! (Zelf nog nooit bij zo'n wedstrijd geweest vandaar de 'lijkt me' :P)

Een vraagje aan iedereen die al bezig is met wedstrijden rijden: Hoe lang rijden jullie altijd los voordat je de ring in gaat? Zelf heb ik nu, wanneer ik aan het trainen ben, dat ik vind dat we na ongeveer 30 minuten pas een beetje lekker rijden en richting het wedstrijdwaardige. Dus ik vroeg me af wat de gemiddelde tijd is dat jullie ongeveer losrijden voor zo'n wedstrijd! En wat pakken jullie zoal mee in het losrijden?

Lena82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 12:16

@Sivanna, ik rijd meestal een half uurje los. Stap ongeveer 10-15 minuten en dan veel slangevoltes, voltes 10 meter, volte openen en sluiten en A-C lijntjes. Daarna in draf hetzelfde en dan pak ik wat wijken mee, dan nog even galop links en rechts met wat voltes en dan ga ik nog even stappen met een lange teugel. Ongeveer 5 minuten voor m'n starttijd pak ik m weer op en dan ga ik een beetje schakelen in draf.

Tussen de proeven door stap aan de lange teugel en 5 minuten voor m'n starttijd pak ik m weer op

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 12:55

Foenegriek ga ik ook eens proberen denk ik, hoestsiroop en dergelijke krijgt ze al. Ventipulmin al gehad, deed niks. Vervolgens een pot equisolon (prednison) en antibioticakuur gehad en dat hielp dus wel voor een bepaalde tijd, behalve gisteren ineens. Vandaag heb ik weer les dus dan merken we gauw genoeg of het toevallig alleen gisteren was of dat ik weer opnieuw de dierenarts kan bellen 8)7 Ze krijgt overigens alleen nog maar gestoomd hooi en heeft een 200 grams winterdeken met halsstuk om. Oogt verder ook niet ziek, super levendig en goed in het vel en heel ondernemend. Dierenarts vond het ook vreemd, maar gaf wel aan dat onze stalling vrij 'stoffig' is en dat dat een reden kan zijn.

Losrijden is hier echt heel afhankelijk van pony zelf, denk dat ik rond de 20-30 minuten zit en dan niet gigantisch intensief uiteraard.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 12:57

Ik dacht inderdaad ook aan stof of schimmels! Staat ze op stro?
Wij hebben op het moment een vrij stoffige partij en denk dat dat hier mee te maken heeft

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 12:59

Nee alle paarden staan hier op vlas, twee andere paarden hoesten ook af en toe en die krijgen ook gestoomd hooi. Ze heeft wel een ruime stal met een binnen- en buitenluik.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 12:59

Ik rijd rond de 3 kwartier los, maar dat is eerlijk gezegd omdat we een half uur nodig hebben, maar ik niet continu achter elkaar kan rijden. :+ Moet om het vol te houden regelmatig even stappen of even wat drinken, anders trek ik het rijden van de proeven niet meer. Ik ben dus ook zo'n 'aso' die na de proef afstapt en paard af geeft aan moeders en zelf neerploft. :')

Eerst 10 minuten instappen ongeveer, dat is gewoon lang en laag met wat voltes en grote 8en (gewoon grote voltes en dan door naar andere hand grote volte). Daarna even draven met diezelfde 8en en grote voltes en hoofd soms op kameelstand(vraag daar niks en laat haar zelf lopen hoe ze wil), maar vrij snel ga ik galoperen. Stuk in verlichte zit en even een beetje gas geven. Daarna terug nemen en andere hand hetzelfde. Weer terug naar draf en daar iets meer bij elkaar rijden en meer reactie op hulpen vragen. Weer aangaloperen en daar ook wat meer aan het werk in zetten.
Als laatste weer terug naar draf en daar schakelen, veel overgangen, wat wendingen en gewoon controleren of ze er klaar voor is. En dan tussendoor regelmatig stappen en wat drinken. :+

Hier trouwens ook wat hoesten af en toe, ook wat stoffig stro ineens. Zolang de neus schoon is en het niet vaker voorkomt doe ik er niks mee, anders wat foenegriek. Als dat niet werkt laten we de DA komen. Vorige paard hebben we verhuisd toen hij bleef hoesten naar een buitenstalling, zodat hij ook niet in het stof stond als iedereen ging opstrooien. Pony daarvoor moest ik na een tijdje met een inhaler behandelen. :+

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 13:05

eldora1 schreef:
En zaterdag wezen kijken bij de regio kampioenschappen in harmelen, super leuk. Vriendinnetje is kampioen geworden met haar pony, ik ga wel eens met haar mee om foto’s te maken. En dat vind ik zo leuk dat ik weer mn website heb opgepakt en fb heb aan gemaakt!
http://www.mdewitfotografie.weebly.com

https://m.facebook.com/mandydewitfotogr ... =bookmarks

Hebben jullie nog tips? Over prijzen enzo, of hoe het anders kan?

De prijzen, er staat bij hoeveel foto's je krijgt, maar niet wat voor formaat het is. Daarboven maak je onderscheid tussen 3 verschillende formaten. Ik zou ook nog even kijken naar je portfolio, probeer daar echt de beste foto's te laten zien en wees kritisch, geen onscherpe foto's bijvoorbeeld. Ook naar de rijfoto's kijken, een foto waar bijvoorbeeld een spoor in het paard staat of een bit er strak uitziet zou ik er uit halen. (Je helpt me alleen herinneren dat ik er zelf ook weer naar moet kijken en veel moet veranderen)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 13:06

Welke foenegriek hebben jullie voor hoestende paarden? Te veel keuze :') Ik moet nog wat bij de Paardendrogist bestellen, dus kan het dan gelijk meebestellen als ze daar iets geschikts hebben!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 13:07

Ghostattack schreef:
Welke foenegriek hebben jullie voor hoestende paarden? Te veel keuze :') Ik moet nog wat bij de Paardendrogist bestellen, dus kan het dan gelijk meebestellen als ze daar iets geschikts hebben!

Eh, elke keer een andere? :+ Vorige keer bij Divoza meegenomen, maar meestal bestel ik zulke dingen bij de paardendrogist en dan gewoon hun huismerk.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 13:09

CaVaLaPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 13:23

@ immanuela29
Succes alvast met de wedstrijd over inmiddels 11 dagen, als ik goed geteld heb :P Hier zeggen ze op stal altijd dat een slechte repetitie zorgt voor een goede generale. Dus slechte oefendagen zou een goede wedstrijddag moeten betekenen. Maar als het rijden zo beter gaat, is altijd fijner natuurlijk dan dat je je aan zo'n spreekwoord vast houdt :)) Hopelijk gaat het rijden snel weer fijner!

@ Sharonaa_
Ik had idd meerdere vosjes gezien ja. Maar ik had dat al sinds ik hem kocht, alsof heel veel 2012 paarden (leeftijdsgenootjes van die van mij) vos geworden zijn. Maar dat kan ook zo lijken, omdat als je er zelf een hebt je er dan ook meer op let :P

@ murphypower
Succes alvast met de wedstrijden!

@ PeerAppel
Knappe pony! Ik ken het met voor de camera staan ipv er achter :)) Wil zo graag een mooie foto van mij en mijn pony, maar ik haat het om zelf op de foto te moeten gaan O:)

@ Ghostattack
Wat super dat ze op bbp zo goed gaat. Beetje balen idd dat dat niet als zadel beschouwd wordt voor de wedstrijden.
Vervelend dat ze zo loopt te hoesten. Hopelijk trekt dat hoesten snel weer weg. Betere/andere tips dan al gegeven worden heb ik niet hiervoor.
De Foenegriek/fenegriek/hoehetookpreciesheet wat ik heb voor in de zomer als het te stoffig wordt voor die van mij heb ik bij de Welkoop gehaald. Grand national is dat merk geloof ik? Heb geen ervaring met anijszaad :P

@ eldora1
Jij ook alvast succes voor de wedstrijd.
Heb je pagina op fb al geliked :P Vind het altijd leuk om fotografen te volgen :) Andere tips dan al genoemd wordt heb ik niet. Portfolio uitsorteren is lastig, weet er alles van helaas. Moet zelf ook weer kritisch gaan kijken naar mijn foto's op de website en pagina :=

@ Sivanna
Hoop stiekem toch wel dat ik op z'n minst de onderlinge hier op stal in juli nog kan rijden, ipv te moeten trainen tot december voor ik op wedstrijd kan :)) Zou nog leuker zijn als ik 31 maart/1 april die wedstrijd hier nog mee kan pakken, maar we zien wel. Maar dankje voor het succes wensen :)
Wat ik vorig jaar deed met die 2 onderlinge wedstrijdjes qua warm rijden was vooral veel figuren in stap en draf rijden, zodat hij lekker los heeft. Die van mij heeft wel echt baat aan wat extra bochtwerk met losrijden. Denk dat ik ongeveer 20-30 minuten er op zat voor de proef begon. Heb dat met verzorgpaarden/manegepaarden niet echt veel anders gedaan geloof ik, die paar kleine wedstrijdjes dat ik daar al eens mee gestart ben.

Zo, mijn bijleespost, eerst in dit topic van mijn kant uit _O-
Straks weer naar stal, gaan we weer al stappend longeren :)) Even kijken of ik wat beeldmateriaal kan maken of laten maken vandaag. Mijn goede voornemen voor dit jaar was meer foto's van mijn pony, maar het schiet er nog steeds erg bij in _O-

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 13:26

Over foto's gesproken, ik ben hobbyfotograaf en mocht iemand in de buurt wonen dan wil ik best langskomen om foto's te maken :D

Ik bestel gewoon foenegriek en anijszaad, kost toch geen drol en aangezien ik deze maand toch al op de 'veel te dure' tour ben kan dit er ook nog wel bij :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 19:06

Zo, paard is behandeld vandaag, even 2 daagjes rustig aan en dan weer aan de gang. Ik had gelukkig goed gevoeld wat er niet lekker zat, was niet erg, maar zat toch wat vast. Ik vind het altijd wel 'fijn' om dan bevestiging te krijgen dat ik het goed aangevoeld heb. Nu even kijken of ze gewoon weer zo fijn gaat lopen, we hebben nog tot 17 maart :=

Zou alleen fijn zijn als nieuwe zadel dan ook al binnen is. :')

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 22:39

Hoesten niet fijn hard nekkig ook mijn vorige pony had stofallergie elke keer hooi nat maken want als je dat niet deed ging het helemaal mis
Ik ga met Canto denk ik nog een keer starten sta op de wachtlijst en dan is de wedstrijd tijd even voorbij tot dat ze een veulen heeft ze moet tot 28 mei en hoop haar dan weer op te pakken als veulen ongeveer een maandje oud is en dan weer wedstijden te gaan rijden

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 11:58

Toch even een positief puntje gisteren, hoesten viel reuze mee tijdens het rijden! Paar keer kuchen, maar geen echte hoestbuien gelukkig. Wel veel briesen, maar ze liep heel goed. Instructrice zei letterlijk dat we geen 'beginners' meer zijn en we nu richting de oprichting gaan werken. Maar poeh, ik had het even moeilijk _O- Ik rij natuurlijk zonder zadel, waardoor je automatisch je handen wat lager houd omdat je echt op je paard zit in plaats van hoger op je zadel. Ik moest dus echt mijn handen gaan dragen, wat op dat moment heel onnatuurlijk voelde. Daarnaast moet ik echt gaan werken aan de reactie op mij zijwaartse hulpen, want ze dendert er soms doorheen en heeft er schijt aan. Ze reageert er uiteindelijk wel op, maar zeker niet snel genoeg. Goed huiswerk gekregen dus 8-)

Na de les, het was een prachtige heldere dag en zonsondergang haha
Afbeelding

Daarnaast heb ik misschien een bijrijder gevonden, jong meisje dat nog op de manege rijdt maar heel graag beter wil leren rijden en meer ervaring wil opdoen. Ze is bijna twee koppen kleiner dan ik ben, dus dat is ideaal! Ben benieuwd of het wat gaat worden :)

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 19:12

bedankt voor de tips! Ga er mee aan de slag :D

Fijn dat het hoesten minder is.
En knap dat je alles zonder zadel doet! Mag ik vragen waarom? :D

Vanavond eindelijk weer rijden. Bak is ontdooit , he he

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 19:17

Nou eigenlijk om de hele simpele reden dat mijn zadel niet meer past _O- Haar schouders zijn te breed geworden, dus ligt het zadel te strak en heeft ze geen schoudervrijheid meer.