B- springdebuut 2017

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hebbes1993

Re: B- springdebuut 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 23:32

Hé wat grappig, ik heb een ukato x Wolfgang. Ook een reus van een paard. Wel enorm braaf, en onder het zadel niet snel bang voor iets. Wel erg bang voor de hoefsmid, is dan idd ook niet tot hem door te dringen wat jij ook zegt lobke.

Lobke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 17:01

@Hebbes1993, toch wel grappig om te horen dat er meer Ukato's zijn met zulke trekjes!

anoniempje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 15:52

Zoals eerder stond beschreven had ik 16 september mijn B debuut gepland, maar heb toch besloten om te annuleren. Ze geven heel de week slecht weer af hier en het is op gras. Organisatie staat niet heel goed bekend met tijdig beslissen of veilige besluiten te nemen dus dan maar zelf besloten om af te melden. Denk dat ik nu volgend outdoor seizoen B start. Indoor is hier nooit zo veel en ponylief springt dan niet zo fijn. Is altijd erg bang om naar publiek te springen.

nikkietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 08:33

Jammer anoniempje maar wel een verstandig besluit denk ik. Tis flink nat op het moment.
Wij hebben ons B debuut ook opgegeven. Best spannend.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 10:02

Ik heb dit weekend een geweldig uitstapje gehad met m'n baby :D Eerste keer op verplaatsing geslapen voor haar maar wat was ze voorbeeldig!
Dag 1 wat losgereden in een donkere piste met allemaal enge spiegels :P Dag 2 cavalettiles. Super leuke complimenten gekregen en Twenty gedroeg zich voorbeeldig! Ze had nog nooooooit verhoogde cavalettis gedaan en nu gewoon een hele middellijn vol :+. Dag 3 springles en dressuurles (academische dressuur). Heeft ze zoveel van bijgeleerd maar ze was zo moe :').

Iedereen was vol lof over hoe lief ze was en hoe flink ze alles aannam. Ik ben zo trots <3

Nu enkele daagjes rust en zondag starten we weer in 95cm! :)
Afbeelding

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 10:39

Gaat lekker hier allemaal!
Ik heb zondag eindelijk m'n B debuut gepland := :)F Vanochtend hele fijne laatste les gehad, 1.20 gedaan zodat het me zondag mee valt qua hoogte. Ben heel benieuwd! Laat het sowieso filmen.

nikkietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 10:47

Klinkt als een geslaagd uitstapje laurie. Jullie zien er beide erg geconcentreerd uit :D

Lieke dat doe ik ook, lekker hoog zodat ik tijdens het parcours lopen denk dat het niks voor stelt. :+
Succes alvast.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 12:53

Wat leuk laurie!
Ik heb een mooie foto van Mn wedstrijd van zondag. Allebei de rondes een balk maar hij liet zich een stuk beter rijden!
Afbeelding

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 12:55

Wat een gave foto!

Lisetjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 13:37

Gave foto!
En wat een leuke ervaringen allemaal :)

Ik ben met mijn paard weer aan het opbouwen na een blessure door ons valincident. Nog 6 weken niet springen maar dat het goed komt is belangrijker :)

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 20:03

liekec schreef:
Gaat lekker hier allemaal!
Ik heb zondag eindelijk m'n B debuut gepland := :)F Vanochtend hele fijne laatste les gehad, 1.20 gedaan zodat het me zondag mee valt qua hoogte. Ben heel benieuwd! Laat het sowieso filmen.

Dat is M hoogte _/-\o_

@paljeslaura Leuke foto, b is echt hoog al zeg!

Hier gaat alles zijn gang. Deze week bb gestart op een groot concours en in beide rondjes kwam ik tot hindernis 8 - daarna raakte ik eerst mijn beugels kwijt en bij het andere rondje stuurde ik niet goed :7 Moet het springen echt zelf nog leren }:0 vorige week wel een bb rondje met maar 1 stuurfout gereden :D Paard maakt gelukkig geen fouten en heeft tot nu toe nog nooit een balk er af gegooid. Volgende week weer les en dan de week erna weer bb wedstrijd *\o/*

Het valt mij trouwens op dat ik echt de enige ben die zonder peesbeschermers rijdt. Is dat echt zo gek? Ik heb ze nu wel, dus zou ze kunnen gebruiken maar vraag me af of het echt nodig is in de bb.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 20:05

Ik vind het te risicovol om te springen zonder beschermers :) Ze moeten maar eens ergens tegenkomen of ten val komen ofzo. Ik voel me veel prettiger met bescherming :)

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 20:12

Daar is mss ook wel wat voor te zeggen. Zal ook afhangen van of je paard ijzers heeft of niet.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 21:46

Blijft een gave foto Lau!

Hier met springen altijd beschermers of het nou BB of Z is. Waarom risico's nemen als je juist daarmee blessures kunt voorkomen?

Wij hebben pas 26 september weer concours, er was deze maand echt helemaal niks hier of het was doordeweeks onder schooltijden. :n

Volgende week dinsdag staat er wel een crossles gepland!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 22:01

Benieuwd hoe je crossles gaat Elysa, heb je nog oefencross ingepland?

Rijden altijd met voor peesbeschermers en ivm ijzers ook springschoenen. Achter niet, pony maakt vrijwel nooit achterbeen fouten op de sprong en ze vind het niet prettig.

Ik heb afgelopen zondag Bb en B hc gesprongen tussen de ponys. Was de allereerste keer wedstrijd op ander terrein. In het 1e rondje viel ze bij hindernis 1-2 letterlijk een beetje dood uit spanning. Daarna ging ze foutloos als een trein rond. 2e rondje liep ze fijn, tempo lag wat hoog en hierdoor werd ze op 1 hindernis vlak en op 1 hindernis stuurde ik te scherp in. Dus hadden we 2 balken.

15 okt gaan we bb laag (50-70) en bb hoog (70-90) starten tussen de paarden.

Vandaag hadden we thuis springles. Ze sprong echt onwijs fijn. Als afsluiter een vierkante oxer op een dikke meter. Afstand klopte een keer niet maar ze vouwt zich er met 15cm extra ruimte gewoon overheen :oo powerpony.
Aan mijn houding valt nog veel te verbeteren }:0

Afbeelding
Afbeelding

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 22:23

Jullie gaan goed zeg!

Mijn paard heeft gisteren een massage gehad van de fysio, omdat het kan en omdat het nooit verkeerd is. Hij vond het heerlijk
Helaas vandaag te horen gekregen dat ik maandag voor 2 weken in het buitenland verblijf, dus hij krijgt vanaf zondag rust. Daarna wil ik weer het springen op gaan pakken, door het slechte weer afgelopen zondag geen les.

Ik heb wel altijd (tenzij de bak echt heel erg nat is ivm schuren) voor en achter bescherming om. Hij wil achter nog wel eens strijken, en door zn grote passen met ver ondertredend achterbeen aantikken. Liever alles om en een heel paard, als toch een kleine blessure die voorkomen had kunnen worden (al zegt bescherming ook niet alles uiteraard)

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 13:44

@hinke: niet het hele parcours stond op 1.20 hoor haha.
Ik spring zelf met crossbeschermers, bedenk me net dat ik even moet kijken of die wel toegestaan zijn := sowieso nog maar even de reglementen doorlezen, want heb daar geen kaas van gegeten.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 00:00

Goed punt lieke; ikmheb nl ook net crossbeschermers aangezien dat de enige waren die groot genoeg waren. Hopelijk mogen zulke beschermers wel.

@irkoontje;vervelend! Kun je hem niet later doortrainen door iemand?

@saams: herkenbaar die houding, daar heb ik ook last van.

Crossles lijkt me ook leuk Maar voorlopig ff te druk ervoor: zaterdag barriere springen, de week erna springles, de week daarna springwedstrijd, etc. En dan in oktober instructieweekend Met hopelijk een springles in het programma :j

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 09:18

Cross beschermers mag je volgens mij gewoon mee starten. Heb een keer eentje met flex trainers gezien als ik mij niet vergis :')

Leuk Saams! Houding komt ook met de tijd. Gewoon lekker blijven oefenen!

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 09:58

Hinke schreef:
Goed punt lieke; ikmheb nl ook net crossbeschermers aangezien dat de enige waren die groot genoeg waren. Hopelijk mogen zulke beschermers wel.

@irkoontje;vervelend! Kun je hem niet later doortrainen door iemand?

@saams: herkenbaar die houding, daar heb ik ook last van.

Crossles lijkt me ook leuk Maar voorlopig ff te druk ervoor: zaterdag barriere springen, de week erna springles, de week daarna springwedstrijd, etc. En dan in oktober instructieweekend Met hopelijk een springles in het programma :j

Dat zou wel kunnen, maar dat wil ik niet haha. Maar 2 weken rust is ook niet erg voor m, meestal na ff stil te hebben gestaan loopt ie fijner. En ik kan, ondanks zn leeftijd altijd zo opstappen en wegrijden. Ik ga overigens wel vaker weg zijn, de lange periodes wil ik m stilzetten, en de korte periodes vraag ik mn moeder/zusje of die m willen longeren.

Majken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 20:53

Ik heb even jullie mening nodig. Ik heb morgen een B dressuur wedstrijd, en mijn doel dus is om 1 winstpunt te halen voor te gaan springen. Nu heb ik een dressuur en spring zadel, maar ik rij altijd op het springzadel. Ik vind dat zadel wat fijner liggen en ik ben het gewend. Zou dit storend zijn voor het beeld van de Jury? Of misschien juist positief omdat ze dan begrijpen dat ik een winstpunt wil halen voor te springen?

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 20:56

Ik ken niks van dressuurwedstrijden maar lijkt mij dat juryleden je daar niet op mogen 'afrekenen' en dus gewoon je punten moeten geven die je verdient, ongeacht welk zadel erop ligt

Lobke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 21:01

Dat zal een beetje aan de jury liggen, maar als je netjes rijd moet je makkelijk een winstpunt kunnen halen ongeacht op welk zadel je rijd. Soms zit je op een springzadel wat meer voorover waardoor je voor houding een wat lager punt krijgt, maar zat moet geen probleem vormen.

Alvast veel succes, gaat je vast lukken!

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 21:23

Als je netjes rijdt krijg je gewoon je punten ongeacht je zadel! Beugels een gaatje langer en gaan met die banaan!

brittms

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 21:33

Als jullie een fijner beeld kunnen geven onder springzadel zou ik zeker op je springzadel rijden. Succes morgen!